{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Sindssyge hunde... {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, som har set det her:

"Muskelhunde dræbte lille pony

En miniaturepony i Pennsylvania, USA, mistede tirsdag livet, da den blev angrebet på sin fold af en pitt bull terrier og en mastif tilhørende en nabo.

De to hunde var på uforklarlig vis sluppet forbi hegnet omkring ejerens ejendom, og befandt sig stadig på folden med den døde pony, da politi og dyreværnsfolk mødte op. Hundenes ejer, en kendt fodboldspiller, er nu sigtet for ejerskab af farlige hunde, for ikke at have kontrol over dem og for ikke at have registreret dem hos den relevante myndighed. Han forsvarer sig med at hundene er kæledyr, og ikke trænet til at dræbe. De vil blive sendt til en kennel i Californien til "opbevaring".

Det er mindre end to uger siden at en anden omstrejfende pit bull terrier luntede ind i stalden på et ridecenter i Daytona, og røg i struben på en shetlandspony, som stod på staldgangen og var ved at blive striglet af sin femårige rytter. I det tilfælde overlevede ponyen dog, fordi pigens far skred ind og fik trukket hunden af ponyen i tide.

Kilde: Associated Press"

En god grund til at pitbulls er forbudt i Danmark!
De er sgu´ da for sindssyge...
Hvorfor vil nogle have sådan en humd?

Hvad mener I?

Mvh
Line.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sindssyge hunde...
  • #1   22. sep 2006 Line, du har aldrig været populær i de diskutioner, så lad nu være med at tage det op igen.
    Det er sq sådan en hyggelig fredag aften herinde.

• #2   22. sep 2006 Man vælger jo de racer, man føler for. Nogen pit, nogen sct bernhard andre pudler. Smag og behag ikke...

• #3   22. sep 2006 Så det lige inde på hestegalleri!
    Synes godt nok det er vildt, og ejeren må da godt nok ikk ha styr på sine hunde.. :S

• #4   22. sep 2006 Jeg kan altså godt følge Line lidt.. Folk stiller sig jo altid uforstående for hvorfor pitbulls er ulovlige, og det her er da et godt eksempel.. Ja, det er ejeren der er afgørende for hvordan hundens adfærd, men det viser jo bare hvor meget farligere en pitbull er i de forkerte, end hvor farlig en amstaff kan være.. De minder muligvis en hel del om hinanden, men efter min overbevisning er instinkterne ikke ens.. Jeg mener at pitbullen har meget stærkere instinkter for "kamp" end hvad f.eks en amstaff har.. Derfor synes jeg det er fint at pitbullen er ulovlig, før tør slet ikke tænke på denne race i de forkerte hænder i nærheden af mig..
    Det er garanteret en dejlig race, og jeg elsker også amstaffs og synes de er kanon.. Bella leger med en hver evig eneste dag.. Men ville godt nok ikke være tryg hvis der boede en amstaff i området, velvidende at ejeren ikke har haft dæmpet dens instinkter og opdraget den ordentligt..
    Det var så min holdning.. Men ja, det er da et emne som er taget op tusindevis af gange og vi vil aldrig blive enige alle sammen... smiley

• #5   22. sep 2006 Altså, kamphunden er vel ikk trænet til at dræbe heste.. :S
    - Så er det i hvert fald ejeren skyld!

• #6   22. sep 2006 Dina W
    Nemlig.. smiley

• #7   22. sep 2006 Egentlig meget sjovt at starte en debat uden at deltage :o))

• #8   22. sep 2006 Sad jeg oss lige og tænkte på.. smiley

• #9   22. sep 2006 Mia jeg syntes allere, at du selv træder pænt ved siden af ved at udtale:
    Citat:
    og ja jeg har de der urtolig farlige hunde som du sige og hvorfor??? Fordi de er de smukkeste, mest loyale, lærenemme, dejlige, trofaste hunde i følge MINmening. ellers havde jeg jo nok købt en puddel ikke....

Hvilken ret har du til at diskreminere pudlen og andre hunderacer ?

Nej ikke et ondt ord om Piten, men du må gerne selv tale grimt om alle andre racer.

Vi har nok alle lige nøjagtig, den race vi bedst kan lide og sådan skal det være, hvad enten du syntes om det eller ej.

• #10   22. sep 2006 Mia K m. Mike og Alliah:

Nu ligger det jo sådan, at min pudel slet ikke hverken kan eller vil bide!
    OG hvorfor er det ALTID pitbulls, man hører om?
    Det er da nogle af de eneste racer, der kan finde på at gøre sådan noget!!!
    Al den snak om pudler i forbindelse med pitbulls hører ingen steder hjemme...
    Hvad så med Labrador, Collie, Westie, Dansk-Svensk Gårdhund, Chihuahua, Finsk Lapphund eller andre?... Hvorfor nævner du ikke dem?
    Og bare fordi jeg har pudel, betyder det jo ikke, at det er min yndlingsrace...

Line.

• #11   22. sep 2006 Missy og Mia

Hvor har i billederne fra?

• #12   22. sep 2006 synes ikke man bør generalisere... der er mange helt normale famile muskelhunde... synes dog heller ikke at det er fair at begynde at køre på pudlen, bare fordi line ejer sådan en, tarveligt...
    meeen synes os det er mystisk ikke at deltage i sin egen tråd..

• #13   22. sep 2006 hvorfor skal denne tråd køres over i et personligt angreb på line(dermed ikke sagt at jeg er enig med hende-synes bare det er for latterligt...)

• #14   22. sep 2006 samata:
    HUn deltager nu.. smiley hehe..

• #15   22. sep 2006 = Missy21 =
    Hva for noget crap??

• #16   22. sep 2006 = Missy21 =:

Han KAN faktisk ikke bide - har slet ikke styrken...
    Sådan er dét bare...

Til alle:

Jeg deltager skam... men det tager jo et stykke tid at skrive, og i mellemtiden skriver I andre en masse...

Sådan er dét...

Line.

• #17   22. sep 2006 De fleste racer har vel et eller andet "dårligt" ry.
    Gravhunden er arrig
    Beaglen er madglad og vil ikke lystre
    Puddlen er hysterisk
    Pommeranien egn og hysterisk
    Schæferen bider
    Labben bider
    man kan blive ved....

Lagde I lige mærke til jeg tog mine egne først >> smiler <<

• #18   22. sep 2006 Mia K: Ja, det har du så fuldstændig ret.. Jeg mener at hvis man kan skrive om alle de kamphunde der går til angreb på andre hunde, dyr og mennesker, så skal man ligesåvel høre om andre racer der gør dette, eller også helt undvære at skrive det.. Det er klart blæst op alt det med amstaffs (og pitbulls), men tror også at der er mange der har amstaffs fordi det er en modehund, uden nogen form for kendskab til racen, eller hunde generelt.. Og lad os se det i øjnene, en amstaff er ikke en hund man bare har.. Den kræver streng opdragelse, masser og motion og stimulering og en ejer der viser lederskab.. Det er ikke en god førstegangshund og det er der altså mange hundeejere der har ødelagt, fordi de ikke kan holde styr på deres hunde.. Og det er ærgeligt!!

• #19   22. sep 2006 missy- ok, det lød bare som et personligt angreb... smiley

• #20   22. sep 2006 Jeg tror hvis det var fx. en puddel der havde dræbt en pony, havde man hørt ligeså meget til det?

• #21   22. sep 2006 Mia K: Pitbull.. Bullterrier.. Der er altså lidt forskel... *G* Folk kan sgu stille åndsvage spørgsmål.. hehe..

• #22   22. sep 2006 = Missy21 =:

HAN KAN IKKE BIDE!!! Emnet uddebatteret! Forstået?!

• #23   22. sep 2006 line.. self. kan han da bide- det kan alle hunde... dermed ikke sagt at han gør det.... hvis han ikke kan bide kan han ikke spise= en død hund..

• #24   22. sep 2006 TRor vi ska lade vær med at snakke om lines hund, som hun skriver..

• #25   22. sep 2006 Line

Jeg er blevet bidt to gange i mit liv.

Første gang var af en hysterisk puddel - den satte sig fast i min hånd, det var en minipuddel - så ja de kan bide.

Anden gang var da en hangravhund angreb min hangravhund, den gik lige efter struben og han havde store rifter og huller efter turen, jeg kom skadestuen og Hannibal kom til dyrlægen....

Men nu har jeg da en gravhund igen.

• #26   22. sep 2006 Enhver der bare har lidt forstand på hunde, VED!! at man aldrig kan og må stole 100% på en hund. I en klemt situation, ved man aldrig hvad der kan ske!!

• #27   22. sep 2006 Dina W: Du har helt ret... Hvad er det for noget at kalde en bullterrier for en pitbull?...

Mia K m. Mike og Alliah: Hvorfor skriver du, at du har "de der farlige hunde", når du ikke har nogen profil på en pitbull? Det tætteste, du kommer på, er din amstaff...

Line.

• #28   22. sep 2006 Heidi P: Jeg sagde ikke, at der ikke fandtes pudler, som kan bide!
    Min kan bare ikke!...

• #29   22. sep 2006 Line L

Jeg angriber ikke din hund overhovedet, fortæller bare om min egen oplevelse.

Men indrømmet det har sat sine spor - jeg er ikke glad for puddler idag, men heller ikke for store hunde, da jeg som 4 årig blev væltet af en glad newfoundlænder. Den ville bare hilse, men jeg er ikke så glad for hunde over knæhøjde efter det.

• #30   22. sep 2006 SÅ ER DET VIDST FINT!

Synes godt nok vi er laaangt væk fra debatten.. smiley

• #31   22. sep 2006 Ingen kan garantere 100% for at deres hund ikke kan bide.
    Og det er uanset hvilken race det er. Syntes det er naivt af en hundeejer, at tro at ens hund ikke kan bide.
    Eller nogensinde ville gøre det.
    Jeg kunne da heller ikke forestille mig, at vores dejlige Nanna, nogensinde kunne finde på sådan noget.
    Men jeg kan da ved gud ikke garantere det!!

Heller ikke din Line l

• #32   22. sep 2006 Stop stop

Det er en frygtelig historie, og jeg synes at Misse og Mia skal holde sig stuerene.

Det er ikke et forum hvor vi angriber hinanden personligt.

Så stop lige børnehaven

• #33   22. sep 2006 Mia. Det var ikke sådan jeg opfattede det i første omgang. jeg kan jo kun læse hvad du skriver.

Men forstår godt hvad du så mener nu. Så ok alt forladt herfra.

• #34   22. sep 2006 Jeg kommer lige med denne her igen. igen....

Det med at det er rockere etc. der anskaffer en "muskelhund" er nok noget vi alle oplever i de større byer.

Der er en gruppe unge mænd oftest, der er overmuskuløse, med mange tatoos og kendt som pushere der har en sådan hund der selvfølgelig altid går fri.

DET VÆRE SAGT er det selvfølgelig de færreste ejere af bulterreier, amstaffer etc. der er sådan.

Men er det ikke lidt ligesom det ry danskere af anden etnisk herkomst - gerne andengenerations - har. Jeg tænker på den lille gruppe der gør det svært for flertallet. Det er jo sådan i Danmark at der skal mindst 10 gode ting til at opveje en negativ, nogen gange mere. Og det at en ud af 100 eller 1000 skaber dette billede af hundeejerne med de førnævnte hunde - gør jo at her er fokus.

Jeg er stærkt overbevist om at de fleste hundeejere er ansvarsbevidste, men desværre skal der ikke mange brodne kar til at skabe dårlige ry.

Jeg har selv to "muskelhunde" der står i hvert fald i racebeskrivelserne at deres muskler skal være tydelige, så det må de jo være. - Beaglen og Dværggravhunden.

• #35   22. sep 2006 mads.... griner....

• #36   22. sep 2006 Ska vi ikk tage i biografen i stedet? smiley

• #37   22. sep 2006 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=60601

Se lige den har... apropo amstaff og puddel

• #38   22. sep 2006 Line ->

Hvad så med mastiffer, skal de også forbydes?

• #39   22. sep 2006 Charlotte R
    Tak.. smiley Og ilm..

• #40   22. sep 2006 Tja - jeg er aldrig gået over på den anden side af vejen for en Pudel - men det gør jeg fremover for kamphunde efter min egen er overfaldet bare sådan!
    Ingen kan overbevise mig mig om det ikke kan ske mere - både egen og andre jeg kender erfaring.

Og der er altså en grundt til Pitten er ulovlig og det er ikke fordi den spytter efter børn!

• #41   22. sep 2006 Missy21, LOOL
    Gummitænder, good one...
    Vil nu altså også sige at Line selv ligger op til at der bliver talt om hendes hund, når hun nu så velvilligt snakker om andres hunde, man å kunne tage hvad man selv sender ud... Og jeg tror grunden til at MiaK skriver at hun har en af "de farlige hunde" er at Pitts og amstaffer tit og ofte bliver sat i samme bås, måske ikke lige præcis i denne tråd men meget meget ofte. Jeg selv har en græker som mange uvidende mennesker som intet kender til hunde, OGSÅ tror er en amstaff, KUN fordi han er tigerstribet. Jeg blir da også træt af at folk viger på gaden for min lille splejsede hund på 10.5 kg og 47 i stang, BARE fordi han har striber... Så forstår godt Mia.
    Derudover vil jeg give Heidi P ret, næsten alle hunde har lider under fordomme, og før amstaffen og pittblandingerne kom til DK var det Rottweileren der var den faaaarlige hund herhjemme. Som jeg plejer at sige, de typer som ikke aner en skid om hundeopragelse, og kun vil ha en hund for at skræmme, tager jo selvf- ikke en chihuahua... Derfor er det også tit store og muskuløse hunde der bliver opdraget forkert, og desværre er det også dem der KAN påføre størst skade.
    Jeg siger hermed ikke, at de kun er rockertyperne der ikke ved hvordan man opdrager en hund, men vil bare forsøge at forklare hvorfor det liiige er den typre hund der får så meget fokus...
    Jeg synes bare det bekræfter det folk siger i denne tråd om at det er de typer man har hørt om før, der får fokus, INGEN i denne tråd har nævnt noget om mastiffen som ifølge Line OGSÅ havde været med i angrebet... Ikke et ord...
    Jeg elsker mastiffer, am-buller, bull-mastiffer og dogue de bordeuax. Store, muskuløse hunde, der ALLE uanset om de er kamphunde eller ej, kan påføre STOR skade i de forkerte hænder, og i de rigtige kan blive verdens bedste hunde...
    Alle hunde har potentiale til begge sider, det må vi sku som hundejere erkende.

-Tenna

• #42   22. sep 2006 ok, søren, du nåede så lige at næsvne mastifffen mens jeg skrev mit ellers helt vildt korte indlæg*G*

• #43   22. sep 2006 Ingen herinde, er vist i tvivl om min holdning til Pitbull terrieren !
    Og jeg mener stadig de bør være ulovlige i DK..

Men jeg må også tilstå, at lige netop dette eksempel er noget forfejlet !

Der er mange hunde som kan finde på, at angribe andre dyr..
    En (Fallabella tror jeg racen hedder) miniature pony, er mindre end et får !
    Jeg har nogle gange i min tid hørt om- eks. Schæfere som er gået på får, og dræbt dem !
    Jeg har faktisk oftere hørt om hyrdehunde, som er gået på klov/hov bærende dyr, end andre hunderacer !
    Det er ikke noget som hunden kan klandres for, det er udelukkende ejer, der ikke har sørget for, at holde hundene forsvarligt inde.

Grunden til at jeg mener at Pitten bør vedblive at være ulovlig, er deres lave aggresionstærskel over for artsfæller, og der er for mange ejere, som ikke formår at holde disse hunde på fornuftig vis..
    Nå ja, og der er også en masse andre grunde, men dem kan i jo læse om i mine andre indlæg..

Altså skal man forsvare en holdning, så mener jeg det bør gøres, grundet i viden man tillægger sig, og ikke ud fra en "ekstrabladslignendehistorie" som jeg mener tilfældet er her !

/Moster.

• #44   22. sep 2006 Mia K - nej det var jeg ikke! For det er ikke noget der ligger til Pudlen - og har aldrig hørt om en der har gjort det såååå

• #45   22. sep 2006 Tenna V: Skal vi ikke lige få det på plads, at det ikke er mig, der er ophavsmanden til historien...
    Den er hentet fra Heste-nettet og er reel nok!

• #46   22. sep 2006 aften allesammen, sikke gang i den I har det herinde..temmelig undrholdende at se hvordan tråden vender sig fra en retning til en anden. Jeg undrer mig nu lidt over at Line kritiserer racen pitt og ikke virker til at kunne modtage kritik på puddelen..?? Hvis jeg lavede en tråd hvor jeg skrev, at jeg synes pudler var de mest latterlige og agressive hunde der fandtes, så måtte jeg da og kunne tage imod den samme krtitik ang, min hund fra andre..

• #47   22. sep 2006 dhl- tror ikke der er nogen herinde der er for pits, tvært imod- læs hele tråden...

• #48   22. sep 2006 Line, jeg siger intet om at det ikke passer, jeg skrev IKKE "som line PÅSTÅR", jeg skrev "som ifølge line", for at fortælle at det var dig der fortalte historien...
    Det jeg ville sige med det, var at det netop var Pittbullen der blev fokuseret på, og ingen (pånær søren, hehe) sagde noget om mastiffen... Det var DET jeg ville sige...

• #49   22. sep 2006 Line - jeg fatter ikke hvorfor folket bag pitt-elskerne har så travlt med at få tiet disse historier ihjel. Det er bare sådan -
    Jeg er vild med så mange andre hunde -men skal bestemt ikke anskaffe mig nogen da de ligger uden for min kapacitet - fx Cane Corsa.
    Så jeg "nøjes" med den hund der reelt passer til mig og mit behov - og forløbig har jeg ikke haft problemer med dem.

• #50   22. sep 2006 Anna T. my words exactly...
    Hvis man ka gi det, må man sku også kunne tage det...*S*

• #51   22. sep 2006 Anna - det er såmænd okay - hvis du kunne begrunde det?

• #53   22. sep 2006 Det ER netop pitbullens generelle aggressivitet, som har gjort den ulovlig!

Tenna V: Ved godt, at pitbull og amstaff er meget lig hinanden - egentlig den nøjagtig samme hund!

Og uanset om vi snakker pitbulls eller amstaffs, er der adfærdsmønstre, som gentager sig, såsom:
    Hundene varsler ikke om forstående angreb (ingen visen tænder, ingen knurren eller lignende).
    De angriber for at dræbe.
    Hvis man med sin hund passerer en have med 2 af disse hunde i, ender det altid med, at de 2 "muskelhunde" flyver i flæsket på hinanden - de er sgu´ da for sindssyge!

Ingen anden race opfører sig så tåbeligt!

• #54   22. sep 2006 DHL freak F
    Undre mig også?

• #55   22. sep 2006 dhl- synes også det var lidt voldsomt- men nogle er åbenbart trætte af at læse hendes indlæg- har intet imod line..

• #56   22. sep 2006 ja Tenna - syns efterhånden emnet er uddebateret - om racen er ulovlig eller ej - det ku ligeså godt have været en labrador der havde nakket den bette pony, de er mindre end får fallabellaen - så en modig puddel ville også have kunnet deltaget.
    Men får at svare på det oprindlige spørgsmål line stiller, så synes jeg det er ok, at der forbydes racer, hvor der er erfaring for angreb på andre levende - hunde, mennesker og andre store dyr. Men at en hund, som jo er et rovdyr stikker af og napper et par høns, kaniner eller lignedne - det er frygteligt for dem, der ejer de små gnavere, men igen er det ejeren af hundens skyld.. det er deres natur at jage, alle hunde har urinstinktet i sig.SS

• #57   22. sep 2006 Missy - det kan jeg heller ikke - og frit oversat for din skyld - så er det ikke noget racen er kendt for vel?

• #58   22. sep 2006 øh karin, begrunde hvad? min undren??

• #59   22. sep 2006 Anne - mener det er okay at oprette en tråd når der er belæg for det

• #60   22. sep 2006 Ej nu stopper i sgu... Én linker til en historie, som så mange andre tit og ofte har gjort - og så fordi det er en kamphunderacer så går folk i baglås???? Hold nu op... Jeg har selv en af dem som bliver betegnet som kamphunderace, og jeg har sgu set den skade de kan gøre (ikke Baloo) - så jeg kan godt forstå dem som kun har det negative billede af dem...

Men jeg ved også at rigtig mange herinde ikke har en disse imod dem, hvis de ikke har deres egne hunde med... Så derfor er det jo egentlig bare almindelig bekymring for ens egen hund ikk???

Helt ærligt, jeg synes simpelthen det er alt for umodent det her - at angribe hende på den måde fordi hun opretter denne tråd... Vi har vel alle ret til vores mening?

Jeg siger ikke, at det er iorden at folk sviner kamphunderacerne til - men hvis det er facts - hvad mere er der så og gøre ved det? Det kan ikke svare sig og hidse sig op HVER gang nogen siger noget negativt om racerne... Tro mig - man bliver altså hurtigt træt af det...

• #61   22. sep 2006 Mia K m. Mike og Alliah

Denne tråd er i mine termer et dårligt eksempel på, hvorfor pitten til stadighed bør være ulovlig !

Men i kan såguda ikke fornægte, at det er en race, som er kendt for: udholdenhed, høj smertetærskel, lav aggressions tærskel over for artsfæller, frygtløshed, og et meget kraftigt bid !

Alt dette gør, at det ikke er noget opreklameret fis i medierne, men der faktisk er hold i at det er en "bombe" i de forkerte hænder !

Desværre er der mange forkerte hænder i DK !

Jeg har også haft en oplevelse med en "muskelfidus" og det kunne være endt fatalt, hvis ikke jeg og en veninde, havde banket køteren væk fra Agge !
    Ejer gjorde følgelig ingenting !

Det er sgu ingen latterlig holding Karin har i denne sag !

I bør lade være med at se disse hunde, gennem lyserøde brilleglas, for det gør altså ingen værdig ambassadør for racen, der skal ansvarlighed til.
    Det vises bla ved, at man udtrykker man er klar over disse racers "egenskaber" og hvad det bringer med sig af dårlige ting !
    Så får jeg respekt for holdninger, og ikke dette bullshit med, at andre har latterlige holdninger, og man kan træne alle hunde op til at blive kamphunde..
    Det er den ondenlynemig noget lettere, at rette et velplaceret los i røven på en puddel, og dermed standse en evt, kamp, fremfor en "muskelhund"
    Hvor naiv har man lov at være !

• #62   22. sep 2006 Mia K m. Mike og Alliah og M F N .: Dét med at 2 muskelhunde flyver i flæsket på hinanden, når man går forbi med sin hund, har jeg faktisk oplevet MANGE gange, og endda så sent som i morges...

Det er sygt at se på...

• #63   22. sep 2006 Jamen MFN vores legede også med en mops førhen - men det kan han ikke mere, fordi han ikke længere kan med andre hunde - men at nogle hunde gør noget, gør det jo ikke til en regel... Det samme som at hvis nogle angriber, betyder det ikke at de alle gør det... !!!!

• #64   22. sep 2006 har lige set en tråd, hvor jeniki har mødt en staffpoodels GG blanding af staff og puddel - sikke en blanding GG
    Har kun oplevet en gang at en amstf lignende hund var total blank, men ejeren var sgu værre GG har heædigvis rigtig mange positive oplevelser med amstaff., ambulls, flere end med de såkaldte ufarlige racer, her på vejen er det en fransk mops der tyranniserer vores GD GG

• #65   22. sep 2006 M F N .: En amerikansk bulldog er jo ikke en "muskelhund"!
    Det er pitbulls, vi snakker om her...

• #66   22. sep 2006 Til alle, har aldrig læst lines indlæg før, men hun bruger da fint denne tråd til at bevise at hun HAR besluttet sig for at ALLE amstaffer/muskelhunde er psykopatisk dræberhunde der går amok ved først givne lejlighed...DET stejler jeg sku over!
    Jeg synes også det er fint at Pitten er forbudt, men at gå derfra og så til at sige, at alle muskelhunde flyver i flæsket på hinanden så snart de får chancen, DER synes jeg fandme der er langt imellem...

Det ER helt vildt frygteligt når hunde går amok, UANSET RACE; STØRRELSE OSV. Det er bare det jeg vil sige, og så at vi alle har fordomme, og har en tendens til at fokusere på de forkerte ting, inkl. mig selv, vi er jo kun mennesker, men ligefrem at insistere på at bl.a. alle amstaffer er onde hunde, DER synes jeggodt nok man er for langt ude...

• #67   22. sep 2006 Line: Øhm - er en amerikansk hund ikke en "muskelhund"? Ja så har jeg da fuldstændig mistet jordforbindelsen???!!!!

• #68   22. sep 2006 Undskyld ikke en amerikansk hund, en amerikansk bulldog selvfølgelig... DOOOH!!!! *gg*

• #69   22. sep 2006 Tja - Moster har såmænd lige sat ord på hvad jeg selv føler og tænker.
    Iblandet min egen erfaring hvor min tæve blev overfaldet - det fakta at Agge blev det, som bestemt ikke er ude med riven efter nogen som helst sååå...giver det frygt for disse hunde.

Da det er elskere så magtpåliggende at forsvare disse hunde - hvorfor finder I så ikke ud af noget sammen og får ryddet de brådne kar af vejen? Allierer jer med organistioner osv og bekæmp lortet?

• #70   22. sep 2006 Fie og jeg skifter også gerne fortorv når vi møder visse hundetyper og ejere smiley

• #71   22. sep 2006 Tenna V: Det sker ikke kun, hvor vi bor nu, men også andre steder, hvor vi har boet før. Jeg har ikke gået forbi 2 "muskelhunde", UDEN at de er kommet op at slås!

Når jeg skriver "muskelhunde", er det jo netop fordi vi ikke må kalde dem kamphunde mere...
    Men nej, din amr. bulldog er IKKE en muskelhund - det er en BULLDOG! Der er væsentlig forskel!

• #72   22. sep 2006 Line: Nu startede jeg jo med at bakke dig op - men må virkelig sætte spørgsmålstegn ved din forstand på disse racer - ikke fordi jeg vil gøre min egen race mere farlig end den er - men hvor ligger den forskel du nævner?

• #73   22. sep 2006 Rene - deomangel?

• #74   22. sep 2006 rene vi skifter ikke fortov, andre når det inden GG og jeg har ingen såkaldt kamphund - men det handler vel også meget om hvilke typer hunde man har dårlig oplevelser med - ex har vi dårlige oplevelser med schæfere, så er noget vagtsom når der kommer en gående imod os, men jeg skifter ikke fortov..Derimod anstaff som jeg har haft mange hyggelige stunder med har jeg ingen skrupler med at hilse på, altså har så lige luret ejeren af GG

• #75   22. sep 2006 Desuden:

Jeg skriver ikke kun om muskelhunde!

Jeg giver gerne folk gode råd også.
    Jeg er her for at hjælpe og vejlede.

Nu faldt jeg lige over indlægget og ville høre jeres mening...

• #76   22. sep 2006 lille blub.......hørt:-)
    Det er jo også op til folk selv hvilke tråde de opretter

• #77   22. sep 2006 Jeg skifter sgu også fortov - uanset hvilken race jeg møder når jeg har baloo med - men det sgu for de andres skyld og min egen, fordi jeg ved hvordan baloo vil opføre sig...

• #78   22. sep 2006 M F N .: Du har vel ikke købt en amr. bulldog i den tro, at det var en pitbull???

• #79   22. sep 2006 Det er sku ikke mig magtpåliggende at bevise at disse typer hunde ikke KAN være farlige, men det er mig magtpåliggende at forsøge at mane alle fordommende om at de alle ER farlige.
    Og KARIN H hvad skulle det nytte at alliere sig og forsøge at fjerne de brodne kar, når nu NOGLE folk INSISTERER på ikke at ville lytte, og KUN vil bruge deres egne eksempler og ikke lytte til andres?
    Herregud, jeg er blevet ovefaldet af en en GOLDEN, men dem hader jeg da ikke nu, har set RIGTIG mange slåskampe mellem hunde i mit liv, kun én af de hunde har været en amstaff resten har været alle de ganske almindelige hunde man møder på gaden... Helt ærligt altså

• #80   22. sep 2006 godt så line - synes det er ærgerligt at nogle folk ikke har styr på deres hunde uanset race og størrelse SS

• #81   22. sep 2006 Man kan jo vælge at springe tråden over

• #82   22. sep 2006 Tenna - det mener jeg der er behov for - og jo det nytter!
    Alt har en langsom start - og det kan tage år.
    Men hvis det bliver opgivet på forhånd kommer I aldrig videre. Dettte er ment som værende velment - som posetiv kritik - du kan tage det til dig og vende det med andre - det vil skabe respekt!

• #83   22. sep 2006 *Lille blub-er led og ked af upålidelige mennesker *: Du er sgu´ meget fornuftig at høre på, og har den rette holdning!

anna T: Jeg har ikke kun noget imod pitbulls. Jeg har selv haft dårlige oplevelser med dobermans.

Ps.: Jeg ved godt, at Rottweilere har et kraftigt bid, men dem, jeg har kendt, har været søde og kærlige hunde!

• #84   22. sep 2006 Line, HVAD???
    Fordi du har set amstaffer slås mere end et sted, så er det en naturlov at de gør det ? Come on?
    Hvad med alle de mennesker herinde der står og fortæller dig at deres amstaffer aldrig har gjort sådan, Lyver de for dig?
    Jeg siger ikke at det ikke finder sted, men du siger jo at det ALTID ender sådan, hold nu op---
    Jeg har ikke en Am-bull hvis den sidste del af beskeden var til mig...
    til sidst vil jeg bare lige informere dig om, at en Am-bull bliver klassificeret som en kamphund, og det er vel dem vi taler om??? Så når du siger de slet ikke e med i denne diskussion, er der vist noget du skal have læst op på først...

• #85   22. sep 2006 Line: Det har jeg sikkert, men det betyder jo ikke at jeg nødvendigvis giver dig ret at ALLE hunde er sådan... Hvis du mødte en ambull, amstaff eller lignende uden du havde din egen hund med - ville du så heller ikke kunne lide den??? En hunds opførsel når der er en anden hund, siger noget om hvordan den er som HUND, en hunds opførsel når den er blandt mennesker siger noget om hvordan den er som FAMILIEMEDLEM....

• #86   22. sep 2006 hihi har ikke sagt noget om pittbulls, for har aldrig mødt en..af hvad jeg ved af GG

• #87   22. sep 2006 M F N .: Råd og vejledning om adfærd hos hunde, sundhed, træning osv. - ting, som jeg ved og kan vejlede om, når folk spørger...

• #88   22. sep 2006 KarinH er ikke helt sikker på hva du mener med dit indlæg, men et er heller ikke så vigtigt, vi to er ikke særligt uenige, så vidt jeg kan forstå, en ting for mig er at krydse gaden når der kommer en hund man har fordomme over en anden ting er at sige at de alle er sindssyge dræbermaskiner!

Og ja, det kan da godt være at der kan rykkes med folks fordomme, jeg har bare ALT for mange fordomme i det her lille selvretfærdige, fordomsfulde og småborgerlige MIG MIG MIG land til at jeg orker at gå på barrikaderne hver gang...
    Måske er jeg kynisk og opgver på forhånd*S* So sue me*G*

• #89   22. sep 2006 En amr. bulldog er IKKE en kamphund!!!

*Lille blub-er led og ked af upålidelige mennesker *: Dér har du så fået noget galt i halsen...
    De angriber skam også mennesker, og også andre dyr som bl.a. indlægget handler om...

• #90   22. sep 2006 Line: Hvem angriber også mennesker og andet? Er ikke lige helt med på hvad det er jeg har fået galt i halsen... Rødvinen glider nemt ned, så det er ikke den.... *gg*

• #91   22. sep 2006 MFN: vidste det heller ikke før for ca 3 mdr siden, der snakkede de om det i radioen, og har siden hørt det et par gange, bl.a. på animal planet...
    Tro nu ikke at jeg derfor frygter am-bulls, overhovedet ikke, jeg har den indstilling, mød hver enkelt hund og sådan set også hvert menneske, og døm dem ud fra deres personlighed, ikke deres race (både for hunde og mennesker) deres hudfarve (nok mest mennesker, hehe) eller religion, det er ok at synes at en araber er en idiot, hvis han altså ER en idiot, men det er ikke ok at synes han er idiot fordi han er araber (KUN et eksempel!!!) Og denne holdning dækker både dyr og mennesker...*S*

• #92   22. sep 2006 M F N .: Selvfølgelig kommer det an på opdragelsen - det gør det jo med ALLE hunde! -, men der er den lille forskel, at pitbulls (og dermed også amstaffs) er OPDRÆTTET til at kæmpe for at dræbe! - Det er en amr. bulldog IKKE!

• #93   22. sep 2006 og til det indlæg jeg skrev til karin glemte jeg vist et par ord eller to: jeg har for mange fordomme (herhjemme i dette land) jeg synes er totalt tåbelige og uden grundlag, til at jeg orker at gå på barrikaderne hver gang, giver det mere mening?*G* nogle gange går det sku for stærkt...

• #94   22. sep 2006 Arm Bulls bliver i det fordækte nu også benyttet som kamphunde. Det skyldes dels deres sind, dels deres muskelstyrke, og dels deres frygtløshed.
    De har også lavere aggresionstærskel over for artsfæller..
    Altså de har disse "egenskaber" som gør dem velegnet til kamp !

Iøvrigt kan jeg godt lide den enkelte hund, og jeg kan også se den´s værdi som familiehund.
    Jeg vil bare ikke at mine hunde "leger" med disse hunde !

• #95   22. sep 2006 Line: Argh!!!! Jeg ved snart ikke hvad jeg skal skrive...!!! Prøver virkelig og støtte dig til at starte med, fordi jeg har min klare mening om kamphunderacer, og hold af dem, fordi jeg har set hvad de kan udføre - og det har jeg kun set fordi vores AMBULL Freja, gik amok... Det har ikke noget og gøre med hvad de er avlet til - fordi Ambullen er ikke avlet på samme måde som en pitt - men det har noget og gøre med deres temperament og "lunte" og deres evne til at "bide så de mener det"....

• #96   22. sep 2006 Jeg har INTET imod amr. bulldogs - de er sgu´ ligeså søde som andre bulldogs (engelske, franske osv.)...

• #97   22. sep 2006 MFN, kan da heller ikke GARANTERE for at de sådan avlsmæssigt er klassificeret sådan, men tager det da for gode varer når det er i nyhedern og på animal...*G*
    Men er jo ikke hverken avls eller racespecialist.
    Fortæller bare hvad jeg har hørt, fra steder jeg vil regne for pålidelige, hehe*S*

• #98   22. sep 2006 *Lille blub-er led og ked af upålidelige mennesker *: Du har tabt mig... Jeg ved ikke, hvad du nu kommenterer...

• #99   22. sep 2006 Line, nej, det er klart du er tabt for lille blub, du HØRER jo IKKE EFTER!!!!
    Og når man ikke lytter/læser hvad folk siger, så er det som regel svært at forstå dem*S*

• #100   22. sep 2006 Blandt andet kommenterer jeg denne:

Skrevet: 22-09-2006 22:15:22

M F N .: Selvfølgelig kommer det an på opdragelsen - det gør det jo med ALLE hunde! -, men der er den lille forskel, at pitbulls (og dermed også amstaffs) er OPDRÆTTET til at kæmpe for at dræbe! - Det er en amr. bulldog IKKE!

Men sidder og ser generelt på dine sidste indlæg...

• #101   22. sep 2006 Tenna: *GG* Det kan du have ret i - men tak for opbakningen... *ss*

• #102   22. sep 2006 M F N .: Amstaffs og pitbulls, ja.
    Jeg har på intet tidspunkt ment noget slemt om amr. bulldogs.
    Men jeg må jo ikke skrive "kamphunde" herinde...
    Mange andre hunde kan betegnes som "muskelhunde", selvom de ikke er KAMPhunde!
    Men det er jo desværre en betegnelse, man har bestemt sig for herinde - ærgerligt nok for de muskelhunde, som IKKE er KAMPhunde!

• #103   22. sep 2006 MFN ja, super svært, og på skrift kan man også hurtigt lyde mere barsk end man egentlig er, jeg især har den effekt på skrift*G*
    Derfor bruger jeg mine *GG* og *S* osv til at indikere at jeg ikke mener det så hårdt som det lyder, med det resultat at der er 700 *S* og *G* i mine ndlæg, hehe*GG*<----!

Men vil nok sige at de indlæg jeg har skrevet til Line, der er der sku ikke ret mange *S*...

Jeg er ked af at sige det her, men hun kan da sætte mit pis i kog så hårdt, at det lærer hun aldrig at stave til!

• #104   22. sep 2006 lille blub, helt iorden, håber du kan forstå udfra mine indlæg hvilke af line udtalelser det er der får mig til at stejle, og hvorfor jeg bare ikke kan lade sådan nogle kommentarer flyve under radaren?*S*

• #105   22. sep 2006 Line: Jamen alle hunde er jo muskelhunde???? Ikke sandt? Hvem har sagt du ikke må kalde dem kamphunderacer?

• #106   22. sep 2006 *Lille blub-er led og ked af upålidelige mennesker *: Hundegalleriet har bestemt det.

• #107   22. sep 2006 så vidt jeg ved er både ambull, amstaff, mastiff med flere..jeg syns bare jeg engang fik forklaret efter et lexikon, at ptten og amstaff blev separeret, fordi dem med pitt gik efter kamphundegenet, hvor amstaff er avlet udfra de hunde der var blide familiehunde SS sikkert ikke rigtigt husket men sådn cirka var det vist..så amstafen mener jeg ikke er lig med pttbullen..

• #108   22. sep 2006 Line: Jamen der er ikke nogen der har irettesat mig endnu og jeg har skrevet KAMPHUNDERACER en milliard gange nu.... Og jeg har lige skrevet det med stort også... Ingen har skældt mig ud...!

• #109   22. sep 2006 Tenna: Ork ja - og jeg stejler også engang imellem - det skal der jo være plads til.... *gg*

• #110   22. sep 2006 M F N .: Det blev nævnt af en hjælpeadministrator i starten, da jeg kom herind... og er det IKKE er regel, så er det mig der har misforstået det!!!...

• #111   22. sep 2006 Anna: Det mener jeg du har ret i... Men problemet ligger jo ikke i hvad de i tidernes morgen blev avlet til, men hvad de i dag bliver brugt til... *ss*

• #112   22. sep 2006 MFN tak for indlæg på Nuni*S* sidder også og bruger tiden fornuftigt andre steder, er lige nu ved at ligge nye billeder ind som vi fik taget igår af Pia (miss-piiip) Så vent lige en halv time og gå ind og kig igen, så er der nye lækre pics*S*
    Glider nok lige så stille ud herfra igen... det er vist ved at være slut for mig, med diskussioner i aften*G*

• #113   22. sep 2006 MFN: Soooorrrrry... Nu bliver jeg nok frosset så!!!! *gg*

• #114   22. sep 2006 M F N .: I hvert fald ingen kritik af amr. bulldogs...
    Det er PITBULLen, som er oppe til debat...

• #115   22. sep 2006 jow line, men faktisk mener du efter det skrevne at staffen og pitten er en og samme hund med samme sind, og det er ikke helt korrekt efter min mening..

• #116   22. sep 2006 Line: nej det er ikke kun pitten - i artiklen er også mastiffen nævnt... Ikk???

• #117   22. sep 2006 anna T: Det er rigtigt, at der har været en vis adskillelse i avlen af pitbulls og amstaffs - desuden SKAL en amstaff have stamtavle.
    Men i bund og grund ER det samme race.
    Mange pitbulls går også under dække af at være amstaffs.
    Det er egentlig en "smart" måde at lovliggøre dem på!

• #118   22. sep 2006 MFN: HVAD siger din familie til at du står i stolene??? Herhjemme bliver der altså kigget skævt til én!!! *gg*

• #119   22. sep 2006 Line: SKAL en amstaff have tavle??? Mener du dermed at samtlige amstaffs herhjemme uden tavle er pitts? Eller hvad mener du?

• #120   22. sep 2006 MFN: Skrækkeligt så enige vi er... *gg*

• #121   22. sep 2006 MFN: *LoooL* Godt så....!!!! Bare du ikke falder ned.... *gg*

• #122   22. sep 2006 *Lille blub-er led og ked af upålidelige mennesker *: Hvis en amstaff er uden papirer, kan den fjernes af politiet som værende en pitbull, da de har samme blodlinier, og det derfor ikke kan bevises, at hunden ER en amstaff...
    Så ja, - en amstaff uden papirer KAN være en pitbull.

• #123   22. sep 2006 Okay, men hvad så med de Pitts som bliver indført til DK med tavle om at de er Amstaffs???

• #124   22. sep 2006 MFN: Eller hvis det kan BEVISES at det er en Pitt.... !

• #125   22. sep 2006 Iben: Nej det gør vi aldrig herinde...! *gg*

• #126   22. sep 2006 *Lille blub-er led og ked af upålidelige mennesker *: Det er lige præcis, hvad jeg mener...
    Det er samme hunderace, derfor er det jo et perfekt dække at kalde dem amstaffs!...
    Måske værd at tænke over, ? ...

• #127   22. sep 2006 Iben: SKyd skyd skyd - vi har jo gjort det før... *gg*

MFN: Ja ja der kan du bare se - du blev så opstemt at du var ved at falde ned...! SUK altså... *gg*

• #128   22. sep 2006 Line: Ikke for mig.... Jeg ved ca godt hvor mange der er, og ved også hvor mange pitt kenneler der er i DK... Fordi JA der avles pitts, med tavle... ????!!!! Men det har jo intet med noget som helst og gøre - du skal bare ikke tro at du kan belære mig om kamphunderacers temperament... Og "evner" eller hvad man skal kalde dem..

• #129   22. sep 2006 Nej, det ER svært at bevise - både den ene og den anden vej!
    Pointen er, at det er så nemt at kalde sin pitbull en amstaff og dermed lovliggøre den!

• #130   22. sep 2006 *GG* Ihh altså... MFN - du er da også så sund hva???? Får gang i det hele.... *ss*

Iben: Jamen det er jo det jeg ved... *gg*

• #131   22. sep 2006 arj nu fatter jeg ikke en ski...troede kun det var rednoses der var pitts??? krist jeg gir op..GG

• #132   22. sep 2006 Line:Lige nøjagtig - og derfor er det også nemt at svine den ene race til frem for den anden... Og det er nemt at kalde den ene mere aggresiv end den anden - men det er svært og sige hvilke hunde det virkelig er det drejer sig om ikk? Vil du vitterligt påstå at det kun er Pitts og Amstaffs der kan være SÅ farlige?

• #133   22. sep 2006 Nej - til bunds kommer vi aldrig!
    Heller ikke i al dyremishandling...
    Men der sker i hvert fald ikke noget, hvis man vender det blinde øje til!
    Egentlig burde amstaffs forbydes på lige fod med pitbulls, men der er jo mange, der holder hånden over dem...

• #134   22. sep 2006 Line: Hvorfor? Undskyld jeg spørger... Men vil gerne have din helt konkrete mening om hvorfor....

• #135   22. sep 2006 *Lille blub-er led og ked af upålidelige mennesker *: Hvorfor hvad? Hvorfor amstaffs skulle forbydes?

• #136   22. sep 2006 Line: Ja...

• #137   22. sep 2006 Iben: Ja man kan jo så begynde og veje hvad der er vigtigst: menneskebid eller angreb på andre hunde.. Men det er jo en helt anden sag - og noget som jeg slet ikke vil tage stilling til... *ss*

• #138   22. sep 2006 Der kan findes tilfælde med aggressive hunde indenfor ALLE racer, forskellen er, at pitbullen er OPDRÆTTET til kamp og har derfor en farlig adfærd - ja, nu generaliserer jeg igen... - men selv den sødeste amstaff har det i generne!

Nej, jeg har ikke hørt om, at schæfere, labrador eller andre skulle have haft et dårligt ry...

Doberman og Rottweiler, måske...
    Dertil kan jeg sige, at efter mine egne oplevelser med netop disse 2 hunderacer ser jeg Rottweileren som en sød hund, og Dobermanen som farlig.

Dog kan ingen måle sig med pitbullen eller amstaffen, da de STADIG er OPDRÆTTET til at kæmpe til døden!

• #139   22. sep 2006 Iben: ja fordi det er de ikke avlet til????!!!! Ups....

• #140   22. sep 2006 Jamen Line Line Line.... Jeg undres virkelig meget... Du har så ret i at Pitten er avlet som den er.... MEN amstaffen er avlet den modsatte vej... At amstaffen er farlig? Ja helt bestemt, men det er alle hunderacer... De er alle vilddyr i deres fortid som vi har taget ind i vores hjem og gjort tamme... Min tæve, Freja - hun kæmpede også til døden hvis hun fik lov, og hun var en AMbull som IKKE var trænet til det??? Hvad siger det dig om din generelisering?

• #141   22. sep 2006 Iben: *LoooL* prøv lige og få dig selv til at lyde som en lille uskyldig pige - "det er jo også lidt sent..." *LOOOOL*

• #142   22. sep 2006 MFN: Næh nej - hvis jeg kan smøge den imens jeg deltager kan du også.... UDEN at falde ned... *LOOOL*

• #143   22. sep 2006 Iben: *GG* Jaaah det kan jo ske....

MFN: *LOL* jamen vi kvinder multi-tasker jo... *gg* det er vi jo berygtede for...

• #144   22. sep 2006 Iben: Nej - puha er helt tør i halsen af alle de smøger... Adder... Men når snakken går - så ryger smøgerne sgu også... ØV!

• #145   22. sep 2006 MFN: Kan sagtens følge dig - prøver også bare at "live lidt op i tingene"... Og for at gøre det endnu værre... I to bullerbasser-ejere... Bare fordi jeres er hvide med aftegn, kan i da også godt kigge forbi Baloo.... *LOOOL*

• #146   22. sep 2006 Nå, jeg vil forlade jer med stof til eftertanke...

Det var jo ikke meningen, at indlægget skulle ende i så laaang en debat - jeg faldt bare over det, og syntes, I skulle have lov at læse det...

Men tak for diskussionen og sov godt.

Mvh
    Line.

• #147   22. sep 2006 Anette: Tror også det var derfor Iben sluttede af med *GG* - fordi det var ironisk ment... For at provokere Line lidt...

• #148   22. sep 2006 Line: Jamen godnat - men desværre har du ikke givet mig stof til eftertanke... Du har ikke fortalt mig noget jeg ikke vidste, men bevist at du har en meget fordømmende holdning til disse hunderacer... Men selv tak - og godnat...

• #149   22. sep 2006 MFN: Så må du lige få vovsen til at ligge sig bag den - hvs jeg kender ambullen ret, så ligger den sgu vægt i når den smider sig, og så smutter stolen ingen steder... *gg*

• #150   22. sep 2006 MFN: Kender det godt - baloo kan også flytte hvad som helst hvis han vil... :o)

Iben: Ja som nordjyde er jeg slet ikke så dum... *LOL*

• #151   22. sep 2006 pitt bull kan være nogen af de mest dejligste familie hunde lige så vel som alle andre hunde kan..
    alle hunde kan bide og dræbe men sjovt nok høre vi det kun når det er pitt bull eller amstaff.
    men husk lige at ud af 100 hunde racer så ligger pitt bull nr. 4 FRA BUNDEN OG OP som den hund der bider mest..
    Så pitt bull er faktisk mindre farlig end nogen anden hund..

• #152   22. sep 2006 Ja men de kan fandme ligge noget vægt i... Det er helt vildt... *gg*

• #153   22. sep 2006 MFN: Ja det er de - og meget forskellige... Man skulle ikke tro det var samme race nogen gange... Vores opføre sig stadig som om han var hvalp og han er altså 2½ nu... suk!

• #154   22. sep 2006 MFN: Nej det har du ret i... Men vi tager en mindre race først... Og så venter vi på den helt rigtige kombination herhjemme fra inden vi får en ambull mere...

• #155   22. sep 2006 Nat nat MFN... Sov godt , og god arbejdslyst imorgen... *ss*

• #156   23. sep 2006 gaaabbb, mgp...fordi du har en råden hundeejer der hvor du bor, behøver vi andre ikke skifte fortov!
    Hvis folk ikke har styr på deres hunde, som skal være i snor - jeg flytter mig ikke! Og Battie er en 100 dels kamphund vil jeg bare lige sige GGGG not, men han elsker stafferne, ige handler det vel om, hvilke rfaringer man har stiftet? jeg har stifdtet grimme schæfer og puddelerfaringer, derfor bryder jeg mig ikke om de racer, men ambull og amstaff elsker jeg, fordi jeg har haft mødt rigtigt mange amstaff og det har været fedt SS

• #158   23. sep 2006 Jeg har så sandlig også stiftet bekendtsskab med andre utidige hunde - men ingen har gjort samme indtryk som den angribende Staff hund - slet intet kropssprog - intet udtryk i øjnene - bare fuld fart på med sit ækle gab imod min hund! Hvad endnu værre var de der kom med den - men det er en anden historie.

• #159   24. sep 2006 ikke mange racer har kræfter til at dræbe en hest, selv en lille en og da slet ikke en pudel.
    Glemmer man mon Mastiffen ??
    Skulle jeg vælge hvilken hund jeg helst ville bides af, så var det nok ikke en muskelhund jeg ville vælge....VEL !

• #160   24. sep 2006 Det her viser endnu engang hysteriet omkring pit bulls og især Line L's traume over det hun har hørt om pit bulls i medierne.

Det eneste man høre i den her debat er "Hvordan kan en pit bull dræbe en hest?" "Det her er grunden til pit bulls er ulovlige" osv.

Har på intet tidspunkt set at mastiff'en blev nævnt. Hvorfor? Det må jo også have været aggressiv, ikke? Hvis det her er en grund til at en pit bull skal være ulovlig, så er det også en grund til at en mastiff skal være ulovlig. Ligesom alle uheldige hændelser (som når små hunde bider børn i fingrene fordi børn tror små hunde ikke er farlige) er en grund til at en race skal gøres ulovlig. HVIS man vil forbyde sig ud af problemet indtil der ikke er hunde tilbage, fordi alle hunde har potentiale til at være farlige.

Muskelhunde KAN (potentielt) være farligere end andre hunde. Men enhver uopdragen hund er mere farlig end en bare nogenlunde opdragen muskelhund.

Der er folk der brokker sig til mig alene over at jeg leger med Cuno ved SIDEN af en fodboldbane hvor børn spiller fodbold. Gør det hver dag og han leger bare med pinde og passer sig selv - ALLIGEVEL klager folk. Skal muskelhunde behandles dårligere end andre hunde? Skal vi sætte dem i kæder i haven og aldrig slippe dem løs når vi går?

Er TRÆT af at folk brokker sig. Det ENESTE PROBLEM med muskelhunde er at det er kriminelle og andre samfundsmæssige taberes foretrukne hundeart. Det skal ikke tage hundenes ret til at eksisterer i Danmark væk.

• #161   29. sep 2006 hejsa
    jeg har før i tiden selv haft en rottweiler der kom fra dårlige menesker men jeg fandt da hurtig ud af hvem hun kunne lide og hvem ikke.De jeg ikke kan forstå er da der bliver snakket så meget om kamphundne og min mening er at en hun lige meget vilken rasse kan laves til en kamphund men de er meneskerne der gør de.De ville ellers være godt syntes jeg at lave sådan et væsen test hvor man kan teste hundne hvordan den reagerer på forskellige situationer og i samen hæng sådan en hundne pas de gør de da også i tyskland.Der må du kunn holde som sagt (kamphund )Hvis du har rene papierer og laver sådan et pas.De siger bekendnte i hverde fald.

• #162   29. sep 2006 Væsentest er irrelavante i Tyskland på mange muskelhunde racer, idet at flere af racerne er ulovlige !

• #163   1. okt 2006 jeg syntes dog helt bestemt de er bedre end at gøre ingenting

• #164   1. okt 2006 Jap, Susanne !
    Men idet at eks. armstaff, staff. sire bull og flere andre af muskelhunderacerne er totalt ulovlige i Tyskland, så gør det ikke større nytte !

Weimaranere bliver også væsentestet, så begge Geisters forældre er eks. vesentestede !

De får ikke avlstilladelse hvis de ikke består.

At vi så på et tidspunkt måske kan få en væsentest i DK, uh uh, det ville være brugbart.

• #165   8. jun 2007 ÅÅÅRRHH hvor er i barnlige at høre på, tag jer dog sammen som voksne mennesker!!!!
    Der er en grund til at Ptt og Tosa er ulovlige her og andre steder, fordi de har en brist i deres hjerne eller det der skal forestille at være dens hjerne. I går i total forsvar!! indrøm dog at der er et problem med disse muskelhunde her i DK som slægter sig på disse 2 racer, og vær glad for at i har hunde af muskelhunde typen der er søde og rare- som i siger de er!! bortset fra andre hanner!
    Nichole: Nu er du kun 12 år, men synes det er meget kedeligt at høre du kender 4 Pitts, håber vi snakker fra andre lande..

Kommentér på:
Sindssyge hunde...

Annonce