Hunde på Kreta {{forumTopicSubject}}
Er lige vendt hjem fra en uge på Kreta. Først vil jeg lige fortælle at jeg var positiv over hvor få gadehund jeg så løbe rundt - ingen faktisk! Det gjorde der nemlig sidst jeg var der. De få vovser som rendte rundt havde halsbånd på, var veltrimmede, velfodret og generelt så fornøjet ud. Dét var dejligt.
En negativ oplevelse, og grunden til jeg skriver her, var da vi kom ind til storbyen Chania. Vi gik ind i en dyreforretning hvor de havde fugle, fisk, kaniner OG HUNDE i bure. Med plastikglas hele vejen rundt på ½ x ½m sad foroven 2 Chihuahua og to andre små hunde, nedenunder en lille mops (ikke hvalp, nærmere en voksen underernæret). . Når man satte hånden på ruden løftede den poten og gjorde det samme. . Hundene havde deres egen afføring på sig og mopsen lavede mærkelige bevægelser. (satte sig på numsen, rejste sig lidt op, og igen og igen). Sindssyge måske?? Det var ikke til at bære. Blev både sur og ked. Men hvad kan vi gøre?? Lade være med at købe dem, og dermed ikke støtte de svin som udsætter dyr for sådan noget svineri. Men så lider hundene jo fortsat.. Skulle lige dele det med nogle.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 715
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 133
Marijanne: ja det er øv-info igen, man får ikke lyst til at købe rejser dertil og støtte deres økonomi. Men det hjælper jo ikke dyrene! Tit føler man sig helt magtesløs, men det var gode råd fra Helene.
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 133
Hunde på Kreta