{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Det mest sindssyge jeg har oplevet {{forumTopicSubject}}

Her da jeg gik med Milo til formiddags møder vi en mand (som vi har set flere gange gør, og også snakket lidt med, i og med de har 2 enorme hanhunde, hvoraf den ene ikke kan lide andre hanner), og han spørger som om min er en tæve eller han - senil må han så også være...

Jeg svarer så at det er en han, og venter et stykke derfra, for jeg ved at konen kommer bag ham med hundene.
De tager så den i snor som ikke kan lide hanner, men den anden er så stadig løs - og løber hen til Milo!
Så bliver jeg smågal, for jeg bestemmer selv hvilke hunde min skal hilse på (og det er aldrig i snor).

Siger så pænt at jeg ikke vil have en løs hund ved min, når han er i snor, og prøver at få den til at gå.
Milo begynder at blive liiidt urolig.

Så siger manden, "jamen han gør ikke noget, det er den anden der ikke kan lide hanner".
Så står jeg lidt og glor, og siger, "ja men du ved jo ikke hvordan min reagerer og om den bider".

Så svarer han satme efter at have kigget på Milo "ej den er for lille til det".

Så måber jeg bare! Svarer "altså selvom han er lille har han tænder, og han kan godt bide hårdt. Ikke at han nogensinde har bidt, og det regner jeg heller ikke med, men man ved jo aldrig" - også mht til deres egen. Man ved aldrig.

Så kalder konen endelig hunden til sig, og de går videre, mens manden bliver stående, og siger gudfader så "jamen min flytter sig bare hvis din bider".

Der var jeg lige ved at råbe af ham! Svarer dog pænt at jeg self. ikke er interesseret i at min hund bider nogen som helst, og går så videre.

Hvad fanden sker der??! tag dog din lorte køter væk når jeg siger den ikke skal hilse på min?
Hvorfor fatter folk ikke at JEG nok selv skal bestemme hvem min hund må hilse på.

Aldrig har jeg oplevet noget lignede - altså hans holdning til hvis min bed. Seriøst mand..
Og vi stod 20 m fra ham, netop fordi jeg ved den ene han ikke kan lide hanner, og at de er uden snor - også for min egens skyld.
Det værste er næsten at ingen af dem fattede det...
Man kunne tydeligt se på dem, at det var mig der var noget galt med.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det mest sindssyge jeg har oplevet
  • #1   13. jan 2011 Jeg fatter det heller ikke!
    Det er muligt at min kun vejer 10 kg og hans vejer 50, men derfor kan han stadig bide!
    Og jeg tvivler vitterligt på, at den så bare var gået. Og så havde det da været ude med min hund.
    Men ihh hvor er sådan noget belastende!

Og ingen hunde skal da ende i en truende situation når det kan undgåes.

• #2   13. jan 2011 Mon ikke manden har troet det var okay når i nu har snakket sammen et par gange???

• #3   13. jan 2011 ja der kome den igen. "min gør ikke noget ! "

NEJ men det gør min hund ! plejer jeg at svare.

det er så utroligt folk ikke kan åben munden og spørger om det er i orden at de hilser på hinanden......

• #4   13. jan 2011 Pernille, som sådan har vi ikke snakket sammen. Mest, om det var en han eller tæve jeg havde smiley
    Og så snakker han nogen gange lidt videre mens vi fortsætter med at gå - sær mand.
    Vi har aldrig været i nærheden af hans hunde.

• #5   13. jan 2011 Jeg kom en gang med to hunde i snor sammenlagt 90 kilo, han og tæve, Hvor en løs lab han løber i mod os og Det eneste manden råber er at den gør ikke noget, Nej Men jeg kommer med en han hunde der meget beskyttende over for sin tæve og jeg kan ikke andet råbe, men Det gør mine. Denne idiot får ikke fat i hunden og den ryger så rundt af mig da jeg når at sparke til den inden hanhunden får fat. Og Ja i dag mener han så min tæve, som altid er i snor, hans er løs at den er mega farlig og råber op om det på den vej mine forældre bor på, hiver sine børn ind og lader stadigvæk sin hun løber rundt, så jeg en dag kørte ind i den.. Ja mange mennesker har ingen hjerne, kan godt følge dig..

• #6   13. jan 2011 Marianne-- Nårh oaky, jeg forstod det som at du havde snakket med ham før.....

• #8   13. jan 2011 Jeg plejer bare at råbe, at min har kennelhoste =) Så skal de nok hurtigt få fjernet deres vovse... Godt nok har hun det ikke, men hey... Gider ikke løse hunde der løber hen til hende når hun er i snor. Jeg prøver faktisk ihærdigt at lære min hund, er når hun er i snor, er man ligeglad med både mennesker og hunde, for så må man alligevel ikke hilse.

Det underligste jeg har prøvet, var en lille hund, maks 10 kg, måske mindre, der løb hen til Laika - Og gik direkte til angreb på hende. Jeg får jaget den væk, mens Laika ser helt målløs ud. Gudhjælpemig om ejeren så ikke roser sin hund!!! For at løbe hen og gå til angreb på en hund i snor :S Den hund bliver da nakket, når den en dag gør det på den forkerte hund.

• #9   13. jan 2011 Der er jo det ved de mindre hunde, at de kan hoppe lige op i struben på de større - og de er hurtige, så det er ikke sikkert, at den store ville have nået at flytte sig... Og f.eks. gravhunde har et ekstremt kraftigt bid, som låser fast, dvs. dens kæber er ikke til at vriste fra hinanden, medmindre hunden beslutter sig for at give slip!

Men dum har man jo åbenbart lov til at være... :o/

• #10   13. jan 2011 Mit største problem har altid været ukastreret hanhunde uden snor.
    "Den gør ikke noget"
    .. Nej men min hund er sku en tæve og hun er i løbetid.
    "Nåhh"
    så lunter hanhunde ejer langsomt over til sin ivrige hund mens jeg står på tæer med min Cleo i luften og masser af snavsede poter på tøjet fordi han vil op til hende.

Og så kan ejer ikke forstå man er sur.

Måske man skulle købe hanhund næste gang

• #11   13. jan 2011 Marianne, hvorfor er det en lortehund, det er jo ikke dens fejl men ejerens

• #12   13. jan 2011 det er helt sindsygt - folk fatter bare ikke alvoren, før skaden er sket..

• #13   13. jan 2011 Alice, nej hunden fejlede intet. Det var mere sådan et "råb" til ejeren. Begge hunde er super velopdragene - som det ser ud, men lystrer self. ikke det der ikke bliver sagt. Den kom med det samme da konen kaldte på den.

Men ja, så irriterende. Det gør jo at man snart bliver stiv af skræk når man ser en løs hund... Plejer også at holde mig laaangt væk når jeg kan se dem, men nogengange, som i dag var det bare ikke muligt.
    Klaphat!

Men der findes da også masser af søde mennesker når man går tur.
    Forleden mødte vi en ældre mand, uden hund, som stoppede mig og sagde at Milo gik såå pænt. Jeg stod lidt og kiggede rundt, for at se om det var en anden hund han mente smiley
    Hans nabo havde åbenbart også en JRT og den gik tur med sin ejer hehe. Så det var da i det mindste positivt smiley

• #14   13. jan 2011 TrustNo1, ja jeg tror sku ikke de vidste hvad kennelhoste er for noget smiley
    Og ellers havde han nok bare sagt, at det kunne hans hund ikke tage imod eller noget hehe.

Kommentér på:
Det mest sindssyge jeg har oplevet

Annonce