De 'stjæler' min hund {{forumTopicSubject}}
Jeg har simpelthen brug for at komme ud med denne historie, samt måske få et råd til hvad jeg skal gøre:
Jeg adoptere i slutningen af januar en super sød hund fra Rumænien. Bailey. Han var blevet kørt ned slut oktober, men var blevet opereret, og vi fik at vide han var fri for parasitter, hans hofte (der havde været to brud på), var helt ok igen og hans venstre forben, der havde været brækket var i bedring og han snart ville være klar til at kunne løbe rundt igen.
Jeg venter i længsel på hunden og han ankommer. Jeg synes han halter lovlig groft på bagbenene, hvis hoften skulle være helt ok. Men ok... Jeg regner med at de talte sandt. Vi går nogle små korte ture, men han får mest lov at hvile sig. Han bliver båret op og ned af trapper.
Han kommer så til check hos Doktor Dyr, der er MEGET bekymret for hans ben. Hun tager røntgen af ham og blodprøver.
Røntgen bliver set efter af de to dyrlæger på klinikken og to ortopæder fra Life.
Svaret på røntgen og blodprøver er: Hvis han skal opereres vil det koste mindst 35000 plus en eventuel protese til 25.000. Knoglerne i hans forben er slet ikke begyndt at danne bro og er MEGET ustabilt. De har opereret forkert på hans hofte, der er begyndt at lave knoglenydannelser, der sidder og kører og gør ondt, hvor han skulle have dannet et muskelled. Dette er de heller ikke sikre på han har muskelmasse til at gøre igen.
Anden side af hoften er helt skæv og kan ikke rettes op.
Blodprøverne viser tegn på kronisk infektion og forhøjet antistoffer for en malarielignende parasit.
Vi bliver anbefalet at aflive ham, da han vil være invalid resten af sit liv og i smerter.
Vi havde fået røntgen med fra Rumænien, men de havde sendt de forkerte billeder.
Vi bestiller tid til aflivning og skriver til internattet. De vil IKKE lade os aflive og vil have ham til en tysk klinik. Efter stort ståhej lader vi os desværre overtale (Big mistake!!!)
Han bliver kørt til Tyskland. Der får han dommen: Alt er ok, det kan fixes for 14.000. Han har ikke forhøjet antistoffer for den parasit der. Det hele kan nemt klares, han overlever og får et godt liv.
Hmm?
Vi er selvf. glade, trods vi er skeptiske. Men nu til sagen: De hænger os ud offentligt, beskylder os for bare at være ude på at slå Bailey ihjel, og de vil ikke lade os få ham tilbage efter operationerne og påstår vi kun tænker på penge. (Vi har brugt over 8000 på ham allerede og vi sagde at vi ville betale for hans operationer i Tyskland + jeg havde sådan set allerede fundet ud af hvordan jeg kunne lægge i hvert fald 20.000 til side til at redde ham, før vi fik svaret fra vores dyrlæge... Vi tænker IKKE på penge!)
Nu har de så sendt adoptionsgebyret tilbage (2000, som jeg ikke har godkendt) og mener det er deres hund igen.
Min søster havde skrevet høfligt til dem og spurgt hvordan det gik med ham (fordi vi intet kunne få at vide!), og hvornår han ville komme tilbage til DK. Nu beskylder de hende for chikane. De beskylder også os for at have opdigtet det hele og bare ville slå ham ihjel for sjov skyld, da de intet har hørt fra vores dyrlæge. Som HAR skrevet en udtalelse på engelsk, som er sendt (og læst) af deres danske kontaktperson og også sendt til klinikken i Tyskland.
De beskylder os for at have ladet ham gå på trapper (trods de ved at vi har båret ham op og ned af dem).
Vi har prøvet at skrive til de tyske dyrlægers mail, sendt dem en kopi af adoptionskontrakten som bevis på at han er vores hund og en udtalelse på engelsk fra vores dyrlæge. Vi har skrevet flere gange, senest i går aftes. Endnu intet svar Jeg ville gerne ringe, men jeg forstår simpelthen ikke engelsk med tysk dialekt!
Hvad fanden gør man... Jeg ville sådan set bare hjælpe en hund til et godt liv. Nu bliver min kæreste og jeg hængt ud og beskyldt for en masse sindssyge ting og de vil ikke fortælle os hvordan det går med vores hund eller lade os se ham, ej heller aflevere ham tilbage...
Vi får heldigvis hjælp og støtte af deres danske kontakt. Men hun kan heller ikke rigtig stille noget op imod dem. Det er åbenbart normalt at de behandler deres adoptanter som crap, når der er problemer med hundene
Efter det her, tør jeg slet ikke hjælpe en hund igen. Næste gang bliver med DKK :o(
Vores dyrlæge anbefaler at vi ikke får ham igen, men ser om vi kan få returneret nogle af de penge vi har brugt. Fordi han aldrig bliver ok, og så står vi om 3 måneder med samme problem, fordi hunden er halt på 3 ben og i smerter.
Det er bare svært, for vi holder jo af ham og er bekymrede for ham :o(
Hvis nogle overvejer at få adoptionshund fra Rumænien, så læg lige en PB, så jeg kan advare om dette sted. Jeg må jo nok ikke skrive i tråden, hvad de hedder...
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.977
Sådan nogle klaphatte! De har da ikke hundens bedste i tankerne.
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.970
Hvis du vil gøre noget, tror jeg den eneste mulighed er at sætte en advokat på sagen.
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.287
Men vil gerne vide hvem det er, så man kan passe på.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Held og lykke... Det er simpelthen hjerteskærende at læse!!
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg kan godt forstå i er kede af forløbet..!
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 58 Svar: 290
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Held og lykke jeg håber at denne historie får en god slutning.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
tilbageholder den tyske klinik jeres hund?
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Det er en rigtig trist historie. Det er synd for hunden og for jer.
Jeg ville kontakte de danske medier og fortælle historien - på den måde kan man advare andre om, hvordan man bliver behandlet af netop dette adoptionsbureau.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg havde ham i 13 dage. Der fik han en blanding af to slags fodre, hvoraf den ene var vegansk kvalitetsmærke, den anden var 'normal' kvalitetsfoder.
Jeg vil ikke mene vi var naive. Vi fulgte stedet i et halvt år, før vi valgte at få hund derfra, netop for at føle os trygge ved stedet. Vi valgte ikke bare det første og det bedste... Men vi valgte så alligevel dybt forkert.
Jeg tvivler desværre på politiet kan gøre det store tværs igennem Europa. Og en retssag bliver vist også ret omstændig :S Men jeg har tænkt på at gå til medierne... Nu vil jeg lige se hvad der sker. Om ikke andet starter jeg lige med at advare folk herinde om stedet.
Men jeg ved ikke, om nogle ved lidt mere end mig, om hvorvidt politiet kan gøre noget, når det er tværs gennem europa?
Tak for de søde kommentare og de gode råd =)
maj 2004
maj 2004
Han har været igennem nok og jeg tror ikke på han nogensinde bliver rask. Ikke efter det vores dyrlæger sagde.
maj 2007
maj 2007
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 17
Jeg har længe set på de links du har postet på facebook (det er mig fra Hestegalleri) og min mor og jeg var SÅ tætte på at adoptere en hund fra dem, netop fordi jeg følte mig mest tryg ved stedet, eftersom du havde fået hund derfra.. HELDIGVIS fandt vi så en dansk stakkel som vi købte med det samme, pyha hvor heldigt.
Grim historie, jeg lider med jer.
maj 2004
The Vegan way: Godt I fandt en dansk hund =)
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
maj 2004
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Jeg blev faktisk en smule ked af at læse at du overvejer DKK pga denne oplevelse, når nu du brænder så meget for adoption. Hvis muligt, håber jeg at du kan finde en forening/internat med et bedre ry der kan give jer håbet tilbage, for adoption er altså en smuk ting.
Altså, ikke fordi jeg har noget imod at du kunne finde på at overveje DKK - du virker bare på mig som om det ikke er der dit hjerte ligger.
uanset hvad, så vil jeg ønske jer god vind med sagen, og med enevt fremtidig hund, uanset hvor/hvordan den finder vej til jer.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.402
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 58
hvorfor skulle man ikke støtte organisationer der prøver på at hjælpe dyr? Selvfølgelig er der rådne kar i blandt men det er der alle hos alle former for hjælpeorganisationer
Jeg arbejdede i SPCA i Cape Town og det var et fantastisk sted, med styr på alt, dyrene kom videre hvis de kunne men ellers blev de aflivet. Folkene havde lang uddannelse og plejefamilierne blev tjekket en gang om året resten af dyrets levetid.
Kæledyrene i DK har det (for det meste) som blommen i et æg (min egen ligger på min seng med sit ben i dette øjeblik), så hvorfor skulle man ikke prøve at redde en hund fra en dårlig tilværelse og tage den til flødeskumslandet Danmark?
Man må jo bare have tungen lige i munden og vælge den organisation der har det bedste ry og beste anbefalinger.
Men jeg er skam også usikker overfor organisationer som jeg ikke kender, derfor skal mine fremtidige hunde alle være gadehunde som jeg henter hjem selv - så ved man hvad man får
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
misforstået godhed, tror jeg det hedder.
hvordan kan nogen få sig selv til det.
maj 2004
M Hysted: Lidt fjollet kommentar til en akademiker... Og ret så ubehøvlet.
Natasja: Han er registreret i mit navn. Vi har her til aften fået kontakt til de tyske dyrlæger og venter nu på yderligere respons fra dem. Men ja, jeg tænker også når vi lige har fået en dialog igang med dem, så må de da kunne forstå, at de ikke må udlevere ham til andre end ejeren (mig).
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
De 'stjæler' min hund