{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

hunden stjæler {{forumTopicSubject}}

hej
jag var på jagt den 1-9 med min flat coat (marko) alt gik rigtig godt pånær at han vil tage de andres hundes fugle ud af munden på dem både til lands og til vands.
Er der nogle der har haft det samme problem eler hørt om det, og hvad gjore i ved det. kom men et rigtig godt tip så bliver vi meget glade.
marko er 1år og 6 månder
mvt Tom

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunden stjæler
  • #1   4. sep 2005 Hej Tom,
    Det er et problem du virkelig skal se at få trænet. Ellers ender det med, at både du og din hund bliver upopulærer på jagterne.
    Går du mon til nogen form for jagttræning med din hund ??
    Jeg ville træne det som en simpel "Nej" øvelse. Det burde ikke være noget problem hvis du har indlært et ordentligt "Nej" - dvs din hund er fuldt ud klar over hvad "Nej" betyder.
    Dvs du træner sammen med en anden hund. Når din hund forsøger at stjæle irrettesætter du med et "nej" og tilbyder den noget andet (en anden dummy, bold eller hvad I nu træner med) og roser herefter i rigelig mængder. Sørg for at I så har det rigtig hyggeligt med den anden ting.
    Det er dog meget vigtigt, at øvelsen bliver trænet stille og roligt.
    1) Du må ikke skræmme din egen hund så den tror, at den slet ikke må have noget i munden
    2) Du må ikke skræmme den hund du træner med så den bliver bange for, at have noget i munden.
    "Nej" skal komme i et roligt og bestemt tonefald og du skal være sikker på, at hundene forstår hvem af dem du mener.
    Jeg plejer at gå tæt på hundene - ignorerer den anden hund så den ikke føler sig truffet og tage øjenkontakt med "problem" hunden idet jeg siger et bestemt "nej". Mere skal der som regel ikke til - det skal dog trænes nogle gange.

• #2   4. sep 2005 Tom; Hvorfor har du ikke oprettet din hund på HG ???

• #3   4. sep 2005 hej marlene
    Tom; Hvorfor har du ikke oprettet din hund på HG ???

ups hvordan gør man så det
    mvh Tom

• #4   4. sep 2005 Det gør du inde på din profil "opret ny hund" ...

Kommentér på:
hunden stjæler

Annonce