{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Hormon stress? {{forumTopicSubject}}

Efter at jeg har været på et adfærds kursus, er jeg blevet mere eller mindre overbevist om at min dejlige GD Anton på 16 mdr lider af hormon stress... Jeg har overhovedet ikke selv nogen erfaring med hunde der lider af det, har du? Jeg er blevet anbefaler at lade ham kasterere... Først medicinsk og derefter operation.
Diagnosen blev stillet bla. pga. at han aldrig spiser et helt måltid op, han er MEGET fikseret på tæver en uge før, en uger efter og under løbetid og meget betyder ekstremt MEGET. Han ænser ikke alverdens godbidder, når han bliver præsenteret for nye ting, omgivelser, mennesker osv (hans fordøjelses organer slår fra). Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe/råde mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hormon stress?
  • #1   22. sep 2006 Øv øv.....det lyder ikke godt......lækker hund ham Anton....

• #2   22. sep 2006 Jeg ved jo netop ikke om kastration er det rette. Det kunne jo være at der var en med en anden mening,,,

• #3   22. sep 2006 Jeg er heller ikke sikker på om det er den rigtige diagnose. Min dyrlæge har aldrig nævnt det, det var Bodil der har været herinde, der mente det var hormon stress. Men jeg skal selvfølgelig have talt med min dyrlæge.

• #4   22. sep 2006 Hej med jer.. Håber I får nogle gode tilbage meldinger fra folk der har prøvet det samme... altid godt at høre hvordan andre har oplevet et lignende "problem"

Håber I alle fire har det godt.. Victor sover.. Har været oppe og svømme i den nye svømmehal *s*

• #5   22. sep 2006 Tak Karen, der er desværre bare ikke så meget respons, men det er jo klart, hvis der ikke er nogen der kender til det.
    Vi må lige snakke videre ang. det svømning...

• #6   22. sep 2006 Jeanet: Jeg må jo nok desværre indrømme at Bodil kan have ret omkring kasterationen.... Baloo led af det samme, og hun rådede os til at få ham opereret - det gjorde vi efter noget overvejelse, og det hjalp...

Det man skal huske på er, at hunden virkelig lider under de hormoner - og det er jo netop det de viser ved deres stress.... DERFOR vil jeg for Antons skyld anbefale dig det samme...

• #7   22. sep 2006 Lille blub: Havde Baloo de samme "symptomer" som Anton?

• #8   22. sep 2006 Både og Jeanet... Han var meget uopmærksom på træningsbanen ude hos Bodil, men mest pga. hannerne - han ville helst op og toppes med dem, og vise sig frem... Han ville absolut ikke tage imod godbidder når han kørte derop... Den eneste måde jeg kunne tage hans opmærksomhed på var ved at give ham noget andet og stresse op over, altså som en dummie. Det lyder mærkeligt at stresse ham bevidst, men det var den eneste måde jeg kunne få hans opmærksomhed på....
    Han var aldrig i nærheden af tæver som var i løbetid, men han var meget "det min tæve"-agtig over for alle tæverne når der var andre hanner der.... MEGET provokerende var han....

• #9   22. sep 2006 Jeg er virkelig så glad for at du har skrevet, Baloos symptomer minder bare så meget om Antons ( med undtagelse af det med andre hanner). Fik du Baloo medicinsk kastereret først? På hvilke måder forandrede Baloo sig efter kasterationen?

• #10   22. sep 2006 Nej vi fik lavet operationen først. Han skulle jo alligevel ikke bruges til avl, så det blev vores beslutning. Først hjalp kasterationen ikke, så fik han en P-sprøjte, som jo i princippet er midlertidig, men den tog åbenbart de sidste hormoner i ham...

Det hjalp således at jeg kunne få ham til ALT på banen, han blev super god til at koncentrere sig og til at lege med de andre hunde på banen, uanset om det var hanner eller tæver... Bodil og jeg stod og klappede i vores små hænder... Jeg kunne lave indkald uden snor og alt muligt... Faktisk kunne jeg træne uden snor...

Desværre slog det så om da Freja, vores tæve dengang, blev usikker.... Og han kan ikke med andre hunde idag... Men det havde intet med hans hormon stress eller kasteration og gøre...

• #11   22. sep 2006 Jeg har læst Frejas historie, den gør indtryk. Frygtelig situation, jeg vil aldrig håbe at jeg prøver det.....
    Så må jeg nok hellere ringe til dyrlægen og bestille tid på mandag.

• #12   22. sep 2006 Jeg havde en hanhund, han kunne hverken døje mænd eller hanner. Af andre årsager - allergi, hun er flyttet hjemmefra, derfor har vi nu anskaffet hund igen - kom han tilbage til opdrætteren, her er han avlshund. Havde vi beholdt ham var han også blevet kastereret.

Mine tæver bliver steriliseret - efter det jeg har læst herinde om løb og hannernes stress, og vi ikke vil have hvalpe, er det en eneste beslutning vi kan tage...

• #13   22. sep 2006 Som sagt, frejas historie har intet med Baloos kasteration og stress og gøre... Men hendes eget stress og hormoner...

Men jeg håber jeg har været til hjælp... Beslutningen er jo ene og alene jeres...

Held og lykke med det...

Kommentér på:
Hormon stress?

Annonce