Erfaring søges.. ældre tæve sterilitation.. {{forumTopicSubject}}
God aften alle sammen..
Jeg har en amerikansk bull dog tæve på 5 år som pt er i løbetid..
Hun har en del gener i forbindelse med hendes hormoner..
Hun har en race relateret problem med blod sukkert som kan aktiveres ved hormon forstyrrelse / smerter/ angst.
Ud over det får hun hormonel eksem/ stress eksem
Og til sidst døjer hun meget med at håntere sig selv når hun er i løb..
Vi har nu over vejet at få hende steriliseret efter denne løbe tid, men vi har nogle bekymringer/spørgsmål her ved som vi håber nogle af jeg sidder med erfaring til at kunne besvare, eller fortælle om jeres oplevelser.
Vil hun ændre sig drastisk, når hun har den alder hun nu har..
Hvad med vægten.. Noget jeres hunde begyndte at døje med..
Er der ellers noget vi skal være opmærksomme på...
Vi snakker selvfølgelig med dyrelægen om disse ting, men det kunne være rart at høre det fra ejeres side..
På forhånd mange tak for svar
Mvh Betina og Buffy
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 194 Svar: 16.740
Dette er jo nu mere stabilt.
Hun er mere legesyg og hun fælder mindre (troede hun ville fælde mere).
Hun er sulten hele tiden men har ikke taget på selv om hun spiser ret uhæmmet (har dog ikke mad stående frit fremme) men det handler også om at få vovsen til at føle sig mæt ved at give sunde ting sammen med dens mad :o)
Har intet skidt at sige om tiden efter OP generelt.
Det eneste dårlige ved Kias situation var at hun jo er allergiker og ikke kunne tåle de sting hun blev syet med og dermed blev meget meget syg og var ved at dø men det er en yderst yderst sjælden ting at se ...
Kender ingen der har fortrudt det ...
Skal lige siges at alle de tæver jeg kender der er neutraliseret har været psykisk stærke/stabile
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
Med den beskrivelse du har af jeres med alle de gener ville jeg ikke betænke mig...
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Vi fik en gladere hund, der var mere i balance uden op og ned ture i forbindelse med løbetid.
Vægtmæssigt har ingen af dem taget på.
Den lilles pels er dog blevet lidt kraftigere og er begyndt at krølle lidt.
Kun positivt herfra.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Jeg har også edda på 10 og liv på 8..... de fungere udmærket med at være intakte..... de har aldrig vist at de var påvirket af løbetid ud over den tid de er løbske.
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 609
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Udover at hun er blevet lidt af et "ulddyr" (pelsen er blevet tættere og mere ulden) er der ingen forandringer. Maggie har aldrig døjet med hendes løbetider, men jeg synes stadig det er en stor fordel at undgå løbetiderne, og mest af alt undgå risikoen for livmoderbetændelse.
Med Maggie har jeg alle dage været nødt til at passe på vægten, men det er ikke blevet værre efter sterilisationen. Jeg sørger blot for at styre hendes foder med hård hånd, så hun er stadig i pæn slank foderstand.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
Erfaring søges.. ældre tæve sterilitation..