{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Erfaring søges.. ældre tæve sterilitation.. {{forumTopicSubject}}

God aften alle sammen..

Jeg har en amerikansk bull dog tæve på 5 år som pt er i løbetid..

Hun har en del gener i forbindelse med hendes hormoner..
Hun har en race relateret problem med blod sukkert som kan aktiveres ved hormon forstyrrelse / smerter/ angst.

Ud over det får hun hormonel eksem/ stress eksem
Og til sidst døjer hun meget med at håntere sig selv når hun er i løb..

Vi har nu over vejet at få hende steriliseret efter denne løbe tid, men vi har nogle bekymringer/spørgsmål her ved som vi håber nogle af jeg sidder med erfaring til at kunne besvare, eller fortælle om jeres oplevelser.

Vil hun ændre sig drastisk, når hun har den alder hun nu har..
Hvad med vægten.. Noget jeres hunde begyndte at døje med..
Er der ellers noget vi skal være opmærksomme på...

Vi snakker selvfølgelig med dyrelægen om disse ting, men det kunne være rart at høre det fra ejeres side..

På forhånd mange tak for svar

Mvh Betina og Buffy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring søges.. ældre tæve sterilitation..
  • #1   22. nov 2011 Min hund var 4 år da hun blev steriliseret. Det har hjulpet på hendes allergi som påvirkes af hormoner/stress og alt det andet der påvirker hendes immunforsvar.

Dette er jo nu mere stabilt.

Hun er mere legesyg og hun fælder mindre (troede hun ville fælde mere).
    Hun er sulten hele tiden men har ikke taget på selv om hun spiser ret uhæmmet (har dog ikke mad stående frit fremme) men det handler også om at få vovsen til at føle sig mæt ved at give sunde ting sammen med dens mad :o)

Har intet skidt at sige om tiden efter OP generelt.
    Det eneste dårlige ved Kias situation var at hun jo er allergiker og ikke kunne tåle de sting hun blev syet med og dermed blev meget meget syg og var ved at dø men det er en yderst yderst sjælden ting at se ...

Kender ingen der har fortrudt det ...

Skal lige siges at alle de tæver jeg kender der er neutraliseret har været psykisk stærke/stabile

• #2   22. nov 2011 1000 tak.. meget behjælpelig smiley

• #3   22. nov 2011 vores, nu afdøde tæve, blev steriliseret i en alder af 6 år, vi skulle passe lidt på vægten, men ellers fik vi en tæve der livede op, blev mere legesyg, kærlig og meget i balance med sig selv... derudover er det jo en måde at undgå diverse sygdomme en del tæver får med alderen i livmoder/underliv.... så tror stort set kun der er fordele.... har 2 tæver nu en på 2 og en på 5½ måned, overvejer snarlig sterilisation af den ældste og med tiden også af den yngste da ingen af den skal have hvalpe...
    Med den beskrivelse du har af jeres med alle de gener ville jeg ikke betænke mig...

• #4   22. nov 2011 Begge mine er steriliserede, den ældste i en alder af 3,5 år.
    Vi fik en gladere hund, der var mere i balance uden op og ned ture i forbindelse med løbetid.
    Vægtmæssigt har ingen af dem taget på.
    Den lilles pels er dog blevet lidt kraftigere og er begyndt at krølle lidt.
    Kun positivt herfra.

• #5   22. nov 2011 Stella var næsten 10 år da hun blev steriliseret... dyrlægen havde mistanke om at hun havde livmoderbetændelse... men hun fejlede noget andet, men det var udløst af en alderspåvirket livmoder.... Efter ca. 14 dage hvor vi sloges med at hun havde været igennem en operation blev hun bedre da hun var helt oven på igen, var det nærmest en foryngelseskur hun havde været igennem.... Stella havde det aldrig godt med de svingninger hendes løbetider gav hende og da hun fik det sidste kuld som 6 årig, kunne vi godt mærke at det var det sidste for hun var længe om at komme 100 % oven på igen. Hun er nu 14 år og 7 mdr, og vi er nået der til hvor vi tager en dag af gangen.
    Jeg har også edda på 10 og liv på 8..... de fungere udmærket med at være intakte..... de har aldrig vist at de var påvirket af løbetid ud over den tid de er løbske.

• #6   22. nov 2011 Min var 8 år da hun blev steriliseret. Hun blev det p.g.a. Cancer i brystet. Jeg har ingen ændringer mærket på hende.

• #7   22. nov 2011 Maggie blev steriliseret da hun var 7 år gammel og havde fået sit sidste kuld hvalpe.

Udover at hun er blevet lidt af et "ulddyr" (pelsen er blevet tættere og mere ulden) er der ingen forandringer. Maggie har aldrig døjet med hendes løbetider, men jeg synes stadig det er en stor fordel at undgå løbetiderne, og mest af alt undgå risikoen for livmoderbetændelse.

Med Maggie har jeg alle dage været nødt til at passe på vægten, men det er ikke blevet værre efter sterilisationen. Jeg sørger blot for at styre hendes foder med hård hånd, så hun er stadig i pæn slank foderstand.

• #8   22. nov 2011 takker alle sammen...

Kommentér på:
Erfaring søges.. ældre tæve sterilitation..

Annonce