{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.533 visninger | Oprettet:

Min hund stikker af.. {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Det er nu ved at blive et større og større problem at min tæve på et år, gør hvad hun kan for at smutte ud af døren, når hun ser en mulighed for det.
Det er sjældent hun kommer til at blive lukket ud af os herhjemme, men det går ofte galt for gæster.
Problemet er så, at hun ikke vil fanges igen, og render direkte ud foran biler. Hun virker lidt som om hun synes det er sjovt.
Jeg kan sagtens kalde hende til mig på tur, men det er lidt noget andet når hun ligesom ved hun har gjort noget hun ikke må.
Når jeg så skal fange hende plejer det efter et stykke tid at virke når man bruger bestikkelse, og jeg plejer at få hende til at sitte, og så tage fat i halsbåndet når hun får godbidden.
men er ikke helt sikker på det er den bedste løsning, siden det ikke bliver nemmere at fange hende.
Vi jagter hende aldrig rundt når vi skal fange hende, og hun får heller ikke skældud, da jeg så tror hun vil blive endnu mere modvillig til at blive fanget en anden gang.
Sååå jeg er lidt på bar bund, og vil meget gerne have tips til hvordan jeg kan undgå sådanne situationer. Vi gør selvfølgelig hvad vi kan for at hun slet ikke kommer ud, men vil gerne have nogle værktøjer jeg kan bruge hvis det nu skulle ske alligevel.
Er det noget i kan hjælpe med?

På forhånd tak
//Nete


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund stikker af..
  • #1   21. jun 2015 Jeg ville sætte snor på hunden så snart nogen ringer på døren eller skal ud

  • #2   21. jun 2015 Hmm, jeg ville sætte ind med konsekvent og intens træning, dvs. hav en periode hvor hun ALTID er i snor når i åbner døre og få hende ALTID til at sætte sig, før i åbner en dør - så det ligesom bliver en "vane" at sætte sig, når døren åbnes. Er det hoveddøren hun smutter ud af?
    Der må jo være en grund til at hun stikker sådan af. Ikke for at klandre dig for noget, men sørger i for at hun bliver stimuleret ordentligt i hverdagen? Ikke bare med gåture, men også mentalt? Nu ved jeg ikke lige hvilken race hun er, men det kan jo være en af grundene for nogle hunde, i hvert fald smiley


  • #3   21. jun 2015 Hund er en cavalier king charles spaniel smiley
    gør mit bedste med mental stimulering, men må indrømme at jeg ikke helt ved hvad der er stimulering "nok" og hvad jeg ellers kunne lave ud over træning. Men hun virker generalt ikke understimuleret


  • #4   21. jun 2015 Jeg tænker også snor på når der kommer gæster ind ad døren
    Eller luk en dør for hende længere inde.
    Vi har børnegitter ud til gangen, ikke fordi de stikker af, men fordi det ikke er alle mennesker der gider hilse på tre hunde når jeg åbner døren smiley


  • #5   21. jun 2015 Ja, jeg kunne selvfølgelig bare have kigget på din profil, ser jeg nu smiley
    Jaa altså det kan jo være forskellige ting som problemløsning og forskelligt næsearbejde, her er lidt øvelser til inspiration hvis det ikke er noget du før har kigget på:
    http://www.harmoniskhundeliv.dk/27895383

    Prøver hun ALTID på at løbe ud ad døren, når den åbnes? Eller er det bestemt af noget andet (om hun er træt, om der kommer gæster o.l) ?
    Jeg ville også bare sætte ind med træning, hvor i har hende i snor når der åbnes en dør, og så få hende til at sætte sig HVER gang hun skal ud ad døren. Også selvom det bare er før en gåtur. Og beløn godt når hun sætter sig før hun går ud. Bare for at det bliver en "vane" for hende at sætte sig - måske det kan hjælpe?


  • #6   21. jun 2015 nej hun løber ikke "altid" ud, men det er ofte når der er gæster. Tror det er fordi hun har erfaret at hun kan komme til det der.
    Det vil jeg da i hvert fald prøve, så håber jeg at det virker smiley


  • #8   21. jun 2015 Lav dør-træning med hende, sit-godbid inden døren bliver åben, så går i ud gennem døren og igen sit-flæskestegs-lignede-godbid, så det virkelig kan betale sig for hende at blive hos jer og hun ikke får travlt med at komme væk/ud i det fri. Hvis I træner det og er konsekvente med virkelig lækre godbidder, så vælger jeres hund jer til og det er trods alt den bedste vej til succes. I skal selvfølgelig have snor på, når I træner det.
    Jeg bider også mærke i at du gentagende gange skriver fange, I skal helst aldrig fange jeres hund. Hvis I normalt rækker ud efter hunde, når hun skal have snor på, så skal I træne med at hun kommer helt hen til jer(helt hen, som i at hun nærmest sidder på jeres fødder). En hund ved ofte godt hvor lange arme dens menneske har, hvis den er blevet "fanget" tiltrækkelig nok gange, derfor ser man også tit hunde så en meter fra deres menneske. Husk at kald på jeres hund også når den ikke skal i snor, men hvor den bare får en godbid og får lov at løbe videre, ellers finder hunden også ud af at det ikke er fedt at komme for den for altid snor på.


Kommentér på:
Min hund stikker af..

Annonce