{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.577 visninger | Oprettet:

Min hund stikker af {{forumTopicSubject}}

Hejsa, er der nogen der har kendskab til om der skulle findes en form for halsbånd, som man kan bruge til hund som stikker af. Jeg ved der findes halsbånd der skulle give strøm, men det er IKKE sådan et jeg søger, jeg tænkte mere på om der evt skulle findes et der mindede lidt mere om de der antigø halsbånd, som siger en høj / træls lyd, når hunden gør, men i dette tilfælde her skulle det jo så være når hunden rendte hjemmefra istedet for. Håber der er nogen der evt ved om det skulle findes, og hvis det gør, hvor man så evt kunne købe det og til hvilken pris, på forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund stikker af
  • #1   24. mar 2009 Har aldrig hørt om et anti-stikke af halsbånd før. Men mon ikke noget træning og noget ku gøre det? Der må jo være en grund til hunden stikker af

  • #2   24. mar 2009 Tør man anbefale et hegn, hvis det er hjemmefra, den stikker af?

  • #3   24. mar 2009 Kunne man ikke bare sætte et hegn op..... ....det er sikkert den bedste løsning....... kender ikke til noget halsbånd der kan bruges... :O)

  • #4   24. mar 2009 Jeg vil bakke op om Mette omkring dette...*SS*

    Et hegn virker på dette problem.


  • #6   24. mar 2009 Ja det er der da helt sikkert, men hun render ikke væk hvis vi er ude sammen med hende, og holder øje med hende, hun kommer også hver gang vi kalder, og er almindeligvis en rigtig sød og lydig glad hund, men med det samme vi går ind og hun er alene udenfor, så er det næsten stensikkert at så smutter hun, og det skal lige siges at vi har forsøgt at tage hende med ind, men hun er udpræget ude hund, og har det bedst udenfor, hun bliver rastløs hvis hun er inde mere end en halv time af gangen, og vi kan jo ikke rende rundt udenfor med hende altid jo smiley

  • #7   24. mar 2009 Dorte:
    Men så er hegn jo en løsning for jer...*S*


  • #8   24. mar 2009 har hørt om det halsbånd. og det skulle fungere rigtig godt, jeg ville dog ikke selv bruge det da jeg mener der er andre bedre muligheder, som feks et hegn som i andre siger.

    stikker han af hjemmefra eller er det når i er ude og gå?


  • #9   24. mar 2009 så ikke lige din sidste besked:)

  • #10   24. mar 2009 så må løsningen være et hegn. tror ikke du kan finde en bedre løsning

  • #11   24. mar 2009 Hmm ja det har i ret i, men vi bor langt ude på landet og synes det ville blive for dyrt at skulle indhegne hele grunden, bare for at hun skulle blive hjemme, vi har ellers også en hunde gård, som vi brugte til en af vores gamle hunde, men synes det er synd for en så aktiv hund som hende her der stikker af, at hun skal gå i hunde gård det meste af tiden, derfor tænkte jeg at hvis man kunne skaffe sådan et halsbånd kunne hun måske lære at blive hjemme. Tidligere var hun rigtig dygtig til det, hendes stikken af startede først for halvanden til to mdr siden, og indimellem den tid har der også været ca 7 - 8 dage hvor det virkede til at hun var holdt med det igen og blev hjemme, men det var åbenbart kun for nogle dage, og så startede hun bare med det igen

  • #12   24. mar 2009 Er hun kommet mindre ud og gå på det sidste? Det kan jo også være hun ikke synes hun fik nok gåture

  • #13   24. mar 2009 Hunden skal bare hænges op i et træ nær Bagsvær Sø og så tæves med en kæp, så stikker den ALDRIG af igen.

  • #14   24. mar 2009 *Hunden skal bare hænges op i et træ nær Bagsvær Sø og så tæves med en kæp, så stikker den ALDRIG af igen.*

    Nu var det jo ikke lige det, der skete igår.



  • #15   24. mar 2009 Hun har mere eller mindre altid været vant til bare at være gård hund, men er altid med i hvad vi går og laver herhjemme, da vi fik hende som hvalp forsøgte vi at tage hende med rundt til familie, venner og på gå ture ved stranden, men hun er så forfærdeligt bange for at køre i bil, at det simpelthen er en kamp uden lige at få hende med i bilen, og når hun så alligevel engang imellem er blevet taget med for at træne det, ja så brækker hun sig nærmest allerede inden vi når ud på vejen. Så alt leg og gå ture foregår altid herhjemme, og før hun begyndte at stikke af, legede og sov hun næsten altid med / ved hestene hver dag, når de er på foldt om dagen, men lige pludselig fra den ene til den anden dag stoppede hun med det, og begyndte så istedet for at stikke af

  • #16   24. mar 2009 Prøv at gå tur nogen andre steder så der er nogen nye lugte så hendes hjerne bliver lidt mere stimuleret

  • #17   24. mar 2009 Nej jeg synes bare ikke der har floreret andet her inde, derfor kunne jeg ikke helt dy mig.
    Havde lidt håbet på, at folk kunne se, at det bestemt var ironisk ment...


  • #18   24. mar 2009 Charlotte & Christian *
    ku vi godt


  • #19   24. mar 2009 Vi går ofte rundt med hende nede i engene og rundt på vores marker, men efterhånden kender hun jo til alle dufte og ting der er her selvom vores grund er stor, det havde været en hel del nemmere hvis vi kunne have kørt med hende til helt fremmede steder engang imellem, vi har nærmest prøvet alt hvad vi kunne finde på, men lige lidt hjælper det, det var derfor jeg tænkte på sådan et halsbånd, for jeg er bange for hun måske ellers ender med at rende ud foran en bil eller noget en dag

  • #20   24. mar 2009 Dorthe: okay. ja det lyder da lidt træls så

  • #21   24. mar 2009 Det skal lige siges, at vi egentligt har et godt stykke ud til en vej, men hun render ofte længere væk end hvor vejen ligger alligevel. Vi har aldrig fundet ud af hvor hun konkret render hen, men det kan være alt lige fra 2 min til 20 min vi kalder før hun altid til sidst kommer løbende med logrende hale og i fuld firspring hjem til os, men det er næsten altid fra forskellige retninger af hun kommer, så hun render ikke bare lige et bestemt sted hen, men åbenbart mange forskellige steder

  • #22   24. mar 2009 Man kunne jo hegne f.eks. gårdspladsen ind, eller hvad mulighed der nu er. ALtså større end en typisk hundegård, men mindre end hele matriklen.
    Jeg ville ikke benytte mig af sådan et halsbånd -for det første fordi jeg ikke mener det er en særlig fornuftig træningsmetode, og for det andet fordi jeg ikke mener det er særligt effektivt, for en lyd kan jo ignoreres i det øjeblik en kat/fugl/rådyr e.l. er i syne.
    Det lræver i øvrigt nogen træning at lære hunden at lyd=nu må du ikke gå længere.

    Men mit allerbedste bud er at i ændrer på jeres dagligdag så hunden ikke har behov for de springture. Dvs at i må til at gå nogen ture med hunden -om ikke andet et par gange om ugen.
    -detbehøver ikke kræve en køretur. Man kan sagtens kommer vidt omkring tilfod og på cykel


  • #24   25. mar 2009 Som tidligere skrevet har vi nærmest forsøgt alt, med hensyn til gå ture og aktivering, og gør det da forøvrigt stadig, men hun er ikke typen der sådan lige går hen og ligger sig til at sove, bare fordi hun har været ude og gå langt og / eller har leget længe. Hun er vågen og frisk fra kl 6 morgen og helst til midnat hver dag, kun med små hvile pauser hun selv lige selvfølgelig tager indimellem, de er nok ca fra 5 min til et lille kvarter, men ikke længere, og så er hun frisk igen. Vi har selv overvejet flere og / eller andre muligheder, også den med at indhegne gårdspladsen ind, men vi er blevet enige om at hvis et halsbånd kunne hjælpe ville det være en bedre løsning for os, da en indhegnet gårdsplads ville give os flere problemer end den snart ville gøre det godt, grundet andre årsager, end lige vores ene hund som stikker af, så at indhegne gårdspladsen ville for os være en af de sidste udveje vi vil afprøve, for det kan jo da selvfølgelig blive nødvendigt.

  • #25   25. mar 2009 Det er meget uansvarligt "bare" at lukke sin hund ud, så den selv bestemmer hvor den vil være, det kan jo være at den skaber skræk for voksne som børn på sin vej, eller direkte fare (trafikken), som du jo siger ved i ikke hvor den løber hen. Hegn grunden ind med strøm som en hestefold, nok med strømsnorene lidt tættere, måske det vil kunne holde den hjemme, bare et forslag. ;-))

  • #26   25. mar 2009 Skal lige siges jeg tvivler stærkt på hun skræmmer nogen som helst, og strømhegn, ja det er hun for det første vant til og det kan hun ikke mærke andet end på hendes lille næse tip, hun er vant til at rende ind og ud af vores egen heste fold og hun rammer tråden hver gang, så tror ikke hun kan mærke strømmen igennem hendes tykke pels. Forøvrigt hverken må eller kan vi indhegne alt med strøm, der kommer jo mange andre dyr og mennesker på vores gård, så det vil praktisk talt være umuligt. Vi har meget langt til nærmeste naboer og vej, og det er ikke de nærmeste naboer hun er ved ihvertfald, det er undersøgt, men det er rigtigt vi ikke ved korrekt hvor hun render hen og at det selvfølgelig kan gå hen og blive farligt en dag, men da den nærmeste vej sådan set også er en meget stille og rolig vej, hvor trafikanter køre stille og roligt, og der i det hele taget ikke kommer mange biler på om dagen, så er jeg ikke helt ude i tovene pga det, men derfor vil jeg da alligevel meget gerne have lært min hund at den skal blive hjemme ved sig selv istedet for at rende rundt og føjte.

  • #27   25. mar 2009 Og som også tidligere skrevet har jeg også en hundegård, som jeg selvfølgelig benytter mig af, men jeg ville gerne finde en anden løsning end den, da hun er en yderst aktiv hund, så derfor synes jeg det er synd at spærre hende inde i den, men hun er der da selvfølgelig når vi ikke er hjemme, efter hun er begyndt at føjte rundt.

  • #28   25. mar 2009 Dorte -du kan ikke forvente af en hund at den bliver på et bestemt areal bare fordi DU ved at det er der hun må være.
    Når du ikke er tilstedet vil hunden jo underholde sig selv, og jeg mener egentlig ikke man kan klandre hunden for at finde en interessant rute og følge den.

    Et halsbånd kan måske fortælle dig at nu er hunden på vej væk (f.eks. med det som søren linker til), men det kan ikek forhindre hunden i at smutte.
    Det kræver meget træning at lære hunden at en lyd = den må ikke gå længere, og du ved så ikke om hunden vælger at ignorere det halvdelen af gangene.

    Det er i mine øjne IKKE en sikker måde at holde hunden inde på.

    Vil i ikke hegne, jamen så må hun jo være bundet når i ikke er med ude, eller i må anskaffe noget i den retning som søren linker til, og så ud at hente hunden hver gang.
    -eller ganske enkelt holde øje med hvad hunden laver når den er ude


  • #30   25. mar 2009 Søren -en DSG har heller ikke en naturlig tendens til at strejfe, de er jo netop lavet til at være gårdhunde og have en stærk tilknytning til deres hjem;o)

    Men trådstarters hund, hvis det er den i profilen, er en blanding af racer der ikke alle naturligt har samme trang til at blive hjemme, så at forvente at hunden ikke træder udenfor grunden, når der ikke holdes øje med den, synes jeg er at kræve mere end hunden kan forventes at leve op til


  • #31   25. mar 2009 Min hund er ikke en blanding, det er min collie, som også skulle have en stærk tilknytning til sin familie, da det er en hyrde hund, så nej hun burde ikke være en strejfer, men man kan jo ikke altid gå ud fra hvilken race man har om den strejfer eller om den bliver hjemme. Jeg ved bare at man sagtens burde kunne lære den at blive her, hun er jo ikke min første hund, men hun er den første jeg har prøvet at have som strejfer.

  • #32   25. mar 2009 Dorte -sorry, jeg gik udfra det var den anden;o)

    Men det er jo åbenbart ikke lykkedes at lære den -og derfor bør man da tage forholdsregler der sikrer at den bliver hjemme.


Kommentér på:
Min hund stikker af

Annonce