{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund stikker af.
  • #2   15. apr 2015 Hvor stikker hun af fra?

  • #3   15. apr 2015 Stikker af fra haven? Let, ikke ud uden snor på.

    Stikker af fra tur? Let igen, kun tur med snor på!

    Sådan en vovse har jeg også, sværere er det ikke..


  • #4   15. apr 2015 Hvis du har prøvet alt, så har du nok opdaget at en snor løser problemet rigtigt fint smiley

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #5   15. apr 2015 Snor på ind til problemet er løst.
    Jeg ville arbejde på jeres samarbejde, træning og leg. Du skal være så interessant at hun vælger dig til frem for alt smiley


  • #7   15. apr 2015 Hun prøver ihærdigt på at stikke af...
    Det er ikke lykkedes, da vi har haven rigtig godt hegnet ind.

    Men vi skal holde øje med hende hele tiden.
    - Hun er ekstrem flot, ja. smiley


  • #8   15. apr 2015 Kan du ikke indkalde hende - snor på. Hunden går ikke løs hvis den kan finde på bare at stikke af.
    Så det er altså på tur når hun er løs, at hun stikker af?


  • #9   15. apr 2015 Snor på

  • #10   15. apr 2015 Nej....
    Hun har sele og snor på når vi går tur, ergo kan hun ikke stikke af der fra (læs min kommentar).....
    Det er når vi er i haven at hun PRØVER på det.... .Det er ikke lykkedes, da den er meget lukket, men det er da træls at skulle have øjenene på hende hele tiden.


  • #11   15. apr 2015 Snor på i haven, samme fremgangsmåde som hvis man har en hund der konstant gør i haven smiley

    PS. i har ikke mulighed for at hegne haven bedre ind, så i er helt 100 på at hun ikke kan stikke af? Nu når du siger, at det ikke er sket "endnu"


  • #12   15. apr 2015 Den er lukket HELT af...... Men derfor prøver hun jo stadig..

  • #14   15. apr 2015 Okay, jamen hvis i er helt sikre på at hun ikke har muligheden for at stikke af, så er det for mig bare et spørgsmål om træning - snor på i haven - præcis som man ville gøre det med en hund, der stod og gøede i haven.

  • #17   15. apr 2015 Har du en god kontakt til hende? Kender ikke racen sharpei andet end på udseende og navn men bulldoggen skal er sin egen og gider ikke træne længe af gangen. Men en god kontakt til din hun kan gør rigtig meget. Så prøv nogle kontakt øvelser og få god kontakt.

    Går i nok tur og aktivere hende? Selv om buldoggen ikke gider træne så den ikke dum smiley


  • #18   15. apr 2015 Mindst 180 højt hegn og mindst 30 cm ned i jorden. I ordentlig kvalitet, så hun ikke kan flå eller bide det eller kravle i det.

    Så kommer hun ikke ud smiley

    Og ja, ellers gør det spændende at være INDE i haven. Massere af hjernestimuli.


  • #19   15. apr 2015 Hvor meget bliver hun aktiveret i løbet af dagen? Nogle hunde stikker af fordi de keder sig.

    PS: Hvis man gerne vil undgå negativitet i sin tråd, så bør man nok lade være med at ligge ud på en negativ måde.


  • #20   15. apr 2015 Snor på er jo ikke en løsning, når man ønsker at hunden skal være i haven UDEN snor på.

    Hunden stikker ikke af fordi haven er for lukket til det - så er vi et godt stykke hen ad vejen.

    Jeg kender ikke meget til racen og hvad der får dens hjerte til at banke hurtigere, men det, der er opgaven er, at gøre dit selskab mere interessant end det, hunden søger uden for grunden.

    Det er kontakten til hunden, det handler om, og om, at den aldrig nogensinde kan stole på, at du hele tiden sørger for at den holder sig i nærheden. Den må med andre ord selv holde sig til.

    Det er en opgave, der tager en rum tid at løse og det kræver, at når du er i haven med hunden, så er du i haven MED hunden. Sådan skal det være noget tid.
    Du bliver med andre ord ikke bare nødt til at have øjnene på hunden hele tiden, du bliver også nødt til at interagere med den, lege med den, lave tricks - have kontakt hele tiden.

    Til gengæld lønner det sig på flere fronter - også på indkald og ikke mindst på jeres relation.


  • Denise J
    Denise J Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #21   15. apr 2015 hvis det ikke kan lykkedes hende at stikke af, er der vel intet problem? smiley

    - Kan det lykkedes hende, må i hegne bedre ind. snor på i haven ser jeg bestemt ikke som en holdbar løsning, det lærer hunden jo intet af.. andet end at være begrænset.. har hun masser af legetøj i haven?? evt. hæng et bildæk op i et træ (som hun kan nå når hun står på bagben) og andet spændende udfordrende legetøj smiley
    indkald skal du lærer hende. hver gang du kalder på hende og hun kommer, så giv en godbid. det kan trænes inde, når hun skal ind fra haven og når i går rundt derude.. blot sig navnet efterfulgt af "kom" og en godbid hver gang. hun opfanger hurtigt, at der falder sådan en.. så hun vil blive bedre og bedre.. og når hun mestre det går du over til ar hun får godbid hver anden gang osv. shar pei er en stædig race. og kan være svære at opdrage .. men tålmodighed og masser af træning skal nok gøre det til sidst smiley


  • #23   15. apr 2015 Jeg har lært at man ikke skal bruge bildæk til sine hunde. Der er metal inden i som kan skade hunden.

    Et indkald virker ikke uden kontakt så hun skal sørge for at have kontakt til hunde først


  • #24   15. apr 2015 CH - jeg tror ikke helt jeg forstår det når du siger "Hunden stikker ikke af fordi haven er for lukket til det" ?
    Jeg er helt med på at ejer skal være mere spændende end det, den søger udenfor, men jeg tænker at snor vel må være et godt redskab så hunden ikke når at prøve alle flugtmuligheder; altså, så man hurtigt kan få hundens opmærksomhed igen inden den begynder på noget andet, så ejer ikke forgæves står og hopper op og ned i et mislykket forsøg på at få hundens opmærksomhed, så kontakten bliver endnu ringere og hunden får succes med at prøve at stikke af - eller hvad? smiley


  • #25   15. apr 2015 En træt hund er en nem hund. Mere mental stimulering.
    Min race er nok den sværeste at holde inde. Alligevel har vores hunde aldrig forsøgt at finde ud af indhegningen. De har simpelthen ikke behovet. Det er der du skal hen.


  • #26   15. apr 2015 --.Det er ikke lykkedes, da den er meget lukket--- så er den jo ikke stukket af?

  • #27   15. apr 2015 Hvad med at trække en strøm tråd rundt ? Så hun får et rap over snuden..
    Mine hunde har begge fået stød af hestens hegn, 2 gange, og selv når hegnet er nede, går de ikke den vej igen...

    Det er efterhånden et par år siden, men tro mig, de kan stadig huske det...


  • #31   15. apr 2015 Fünke, det er to forskellige billeder for hunden - med snor og uden. Linen bliver et signal for hunden..
    Problemet der beskrives er uden line og det er derfor ikke det rigtige billede der trænes i, når man trasker rundt i haven med line på.
    Her KAN hunden ikke komme ud. Derfor kan man tillade sig at starte uden den ekstra sikkerhed og gå direkte til kernen.

    Hunden skal lære at det er fedt at være i haven med sine ejere.


  • #32   16. apr 2015 Hvis du ikke har gået til hunde træning med hunden, ville det være en god mulighed, de fleste steder tilbyder de nemlig hjælp i mange forskellige former blandt andet ud i hjemmene, hvor de kommer ud til folk og ser hvor problemet opstår og griber fat i dem, såfremt du selvfølgelig går til træning i deres klub. smiley

  • #33   16. apr 2015 Hvis hunden ikke kan komme ud af haven, og den har snor på, når I er udenfor, hvad er problemet så?

  • #36   16. apr 2015 Det er lidt synd at problematikken ikke tages alvorligt i tråden.

    Nej, problemet er ikke løst ved at haven er hegnet ordentligt ind. Hvis hundens eneste fokus når den er i haven er, hvordan den kommer ud af haven, så er det ikke rart at være der hverken for den eller for dens ejere.

    Selvfølgelig skal hunden lære at være afslappet og tilpas i haven. Også selvom haven er sikret.


  • #37   16. apr 2015 Og hvorfor mener du så at den ikke tages alvorligt? Jeg mente det nu ganske alvorligt det jeg skrev

Kommentér på:
Min hund stikker af.

Annonce