771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

knurren knurren

Min kæreste har en hund, en blanding af en labardor og en schæfer. Jeg flyttede ind hos ham for ca. 1 år siden, så jeg føler lidt at det er vores hund nu. Før jeg kom til har hun altid været vand til at sove på gulvet uden noget at ligge på eller med. Hun var vand til at have 1 stykke legetøj. Efter jeg er kommet til har jeg anskaffet et tæppe som hun ligger på og hun har også fået flere stykker legetøj.
Om aftenen har hun i perioder knurret af mig når jeg rejste mig op, gik forbi hende eller skulle på toilettet om natten. (Når hun knurrer rejser hun sig op og løber direkte hen efter hendes legetøj og fortsætter med at knurrer mens hun kigger direkte på en) nu er hun også begyndt at knurre sådan af min kæreste og i denne her periode er det utrolig slemt når hun knurrer af os. efter episoden virker hun flov over at hun har gjort det og skynder sig hen til os for at ville klappes/nusses med. (det gør vi selvfølgelig ikke, da vi ikke vil belønne denne opførsel)
Men mit spørgsmål er, er der nogen som ved hvorfor hun gør dette og hvad der kan være grunden og selvfølgelig hvordan man kan få hende til at stoppe med dette?
På forhånd Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knurren
  • #1   18. mar 2015 Hunde er ikke i stand til at være flove. Hun sender sandsynligvis dæmpende signaler ved at logre med halen mm. Har din kæreste før taget tingene fra hende - fx. hendes kødben, legetøj eller andet, så hun har følt at hun skal forsvare ressourcerne?

• #2   18. mar 2015 Nå det vidste jeg skam ikke. Men ja hun logrer med halen osv. og går med dæmpende hovede hen til os.
    Nej det har han ikke - hun har altid været vand til at have 1 gris at lege med og når den var gået i stykker købte han en ny præcis den samme fordi hun holder meget af den.

• #3   18. mar 2015 Er I sikre på at der ikke er tale om leg? Min gravhund "knurrer" meget voldsomt og spurter hen til sit legetøj, netop når hun gerne vil lege smiley ville bare være sikker på det kunne udelukkes smiley

• #4   18. mar 2015 Hmm, ja nogle hunde kan jo lyde ret voldsomme i leg. Men vil det ikke være underligt at hunden pludselig opfatter det som leg når man midt om natten står op - er det ikke mere sandsynligt, at den bliver "utryg" (i mangel på bedre ord) ved situationen når den ligger og sover, der er mørkt mm? Jeg ved det ikke, har ikke selv stået i situationen smiley

• #5   18. mar 2015 Min bliver legesyg ved de underligste ting smiley det er særligt sjovt når jeg skal træne...
    Men min tanke var at den måske håbede det var morgen og tænkte JAAA, nu skal vi op, lad os lege smiley men jeg ved det ikke. Svært at vurdere. Kan du evt filme hunden når det er? Det er rimelig nemt at bedømme ud fra en video af hele hunden smiley

• #6   18. mar 2015 Jeg føler ikke det er leg, det virker meget beskyttende.
    Jeg forstår bare ikke hvorfor hun skal have denne følelse overfor os. det er da det sidste hun skal. så hvis det er noget vi gør som jeg ikke har haft i tankerne vil vi utrolig gerne lave det om smiley

• #7   18. mar 2015 Haha, JAA så er det morgen smiley men ja, det er svært at vurdere for os der ikke ser hunden.
    Knurrer hunden også i dagligdagen, hvis i nærmer jer legetøjet, eller er det kun om natten?

• #8   18. mar 2015 Prøv at søge på "ressourceforsvar" her i forum, det kan være der kommer nogle løsninger op smiley

• #9   18. mar 2015 Det er mest om aftenen og natten..
    Det vil jeg da lige prøve at søge under smiley tak.

• #10   18. mar 2015 Trine, du skal ikke begynde at opdrage mod resourceforsvar hvis det ikke er det der er "problemet"; der er ingen grund til at forvirre hunden smiley men en god ide at sætte dig lidt ind i det smiley

• #11   18. mar 2015 jeg ville enlig også bare undersøge hvad det var for noget først, men tak smiley

• #12   18. mar 2015 Bare for at kunne bruge lidt en udelukkelsesmetode, er hunden så generelt mere opmærksom om aftenen/natten? Bliver den fx. lettere forskrækket på tur om aftenen? Eller er det bare en adfærd der kun sker lige i den situation du beskriver? smiley

• #14   18. mar 2015 hun har KUN den adfærd når hun har legetøjet og ikke på andre tidpunkter smiley

• #15   18. mar 2015 Fünke: hvad ville det betyde hvis det er sosu spørger om, altså ar den er mere opmærksom om aften/natten, lettere forskrækket på tur om aftenen når det er mørkt?

Nu er min meget opmærksom på lyde generelt når vi er hjemme, og knurrer og går ud og tjekker om der er noget at knurre over, men på tur om aftenen er hun ekstrem opmærksom på skygger, ,skraldespande der er flyttet, poser eller lign.
    Kan blive virkelig gal eller så forskrækket over noget at hun hopper og nærmest flyver ind i mig, mens hun så gir hals..

Jeg tænker at du/ i måske forskrækker hende om natten , hvis hun hviler eller sover, og hun måske finder tryghed i sit legetøj og derfor løber hen og tar det som det første,og når den så ser at det bare er dig/jer, så falder den til ro igen...mit gæt

• #16   18. mar 2015 Snuden - ja det er jeg ikke klog nok til at vide, jeg kan bare huske at jeg flere gange har læst i forum omkring nogle problemer, hvor "symptomerne" var øget usikkerhed i mørke mm. smiley Man kan vel lige så godt få så meget information med som muligt smiley

• #18   19. mar 2015 Hvis en hund er meget opmærksom om aften/natten samt har svært ved at se og derfor knurrer af ting, som den ikke ved hvad er eller kan se - kan det måske betyde, at den er natblind og det skal man reagere på. Det kan så også selvfølgelig bare betyde, at den er mere vogtende/beskyttende. Men en hund ser altså bedre i mørke end vi gør, så jeg ville få hunden undersøgt.

• N A
    N A Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #19   21. mar 2015 Hvor gammel er hun og hvornår har hun været i løbetid sidst
    ?

Kommentér på:
knurren

Annonce