Knurren?? Knurren??
Det kunne være I kunne komme med et godt bud på, hvorfor min vuf er begyndt at knurre om natten - og hvordan det kan afhjælpes.
De sidste to år har hun tillært sig at knurre, når hun vil gøre opmærksom på noget. Når hun skal tisse, når jeg har glemt hendes aftensmad til tiden (kl 19 - sharp:-)) eller når hun mener det er tid til at lege. Har ikke opfattet det som et problem, men faktisk dejligt, at hun kunne gøre opmærksom på noget man havde glemt. Det er slet ikke en aggressiv knurren...Jeg har også altid kunne stoppe det med et NEJ. (Det er mig hun knurrer til, og mig, der siger stop)
Den sidste måned er hun begyndt at vække mig mellem 3-6 om natten ved at stå og knurre, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg lukker hende ud i stuen, og så stopper det (hun skal ikke tisse)
Hun har altid sovet i soveværelset i sin kurv, og vil med, når vi går i seng. Når jeg er alene med hende, sover hun i sengen, men når kæresten er der, er hun i kurven ved siden af. Ofte går jeg i seng først, og hunden putter ved siden af mig, indtil kæresten kommer, og hun af sig selv hopper ned i kurven.
Nu har jeg observeret hende de sidste par nætter, og det er ikke mig, hun knurrer af - men kæresten. Et nej fra mig, stopper ikke hendes knurren om natten. - men hendes knurren er jo heller ikke henvendt til mig...
Mit spørgsmål er så, hvorfor hun gør det, og hvordan man får hende til at stoppe.
Tænker, at hendes knurren er lidt det samme som at sige til min kæreste: "Smut ned i kurven, så jeg kan ligge heroppe" - men hvorfor gør hun pludselig det?
Hvis jeres svar er, at kæresten skal lære at sige nej, er der så nogle der har et godt råd til hvordan man kan opdrage kæresten til det?
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.081
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.990
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Jo... Vi bor sammen, og hun har altid været vant til det...
Knurren??