609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Knurren Knurren

Jeg er for noget tid siden startet på et begynder agility hold med min hund. Det går rigtig godt og hunden er vild med det.
Nu kommer problemet så. Han knurrerde af mig idag, da jeg tog ved ham om brystet og bagparten, for at få ham til at stå korrekt foran et spring.
Jeg kan ikke gennemskue hvor denne adfærd kommer fra. Og mest af alt ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ved det. Håber der sidder nogle med nogle gode råd.
Han bryder sig bestemt ikke om at blive løftet og kan også her finde på at knurrer. Jeg bryder mig selvfølgelig ikke om hans adfærd, men ved som sagt ikke hvordan jeg skal forholde mig til det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knurren
  • #2   12. jun 2013 Respekter at hunden ikke gider blive løftet på. Hvis det er meget vigtig at han vil løftes, så bør det indlæres positivt.

Jeg kan ikke se noget underligt i hans adfærd, han siger bare at han ikke bryder sig om det.

• #4   12. jun 2013 Anne Julie- Sådan har jeg også altid set på det, men det rammer mig nu lidt at han reagerer sådan. Det er jo meningen vi skal have det sjovt.

Maj-Britt- Det vil jeg prøve. Hunden skal jo ikke udsættes for noget han ikke kan lidt.

Men jeg skal altså ikke nødvendigvis se det som noget mega dårligt, at han gør det?

• #8   12. jun 2013 Christian- Jeg har faktisk tænkt det samme. For nogen gange føles det som om at man hiver hunden rundt. (Lidt min egen skyld nogen gange).

Maj-Britt- Jeg vil lade vær med at se det som noget negativt så smiley

• #10   12. jun 2013 Jeg tænker også den bare bruger sit hundesprog, og at du i en periode retter den ind bare med godbidder til træningen.
    Personligt ville jeg synes det var træls hvis jeg ikke kunne løfte/ rette fysisk på min hund, så jeg ville træne det derhjemme med en masse godbidder og ros.
    Det kan jo nogle gange være nødvendigt at løfte ved dyrlægen, i bilen o.s.v

• #12   12. jun 2013 Jep den er jeg helt med på, det er bare nemmere når uheldet er ude at have en hund, der ikke har noget imod at blivet rettet på. Jeg er helt enig i at det ikke burde være nødvendigt at rette dem ind fysisk når man træner. Også derfor jeg ville træne selve opstilling og løft hjemme, bare som ekstra træning hvis man nu fik brug for det en dag

• #13   12. jun 2013 Lær ham at gå ind imellem dine ben. Så kan du lave set up på startlinien med ham sådan...

• #14   12. jun 2013 Hunden fortæller dig at du overskrider dens grænser på den eneste måde den mener du forstår det.

Hvis det ignoreres kan det nemt ende med markering og bid.

Men hvis du lytter og i stedet gør som du har fået råd om i tråden, så bør I igen kunne have det sjovt med agility.

Men husk at det først og fremmest skal være sjovt for hunden og det er grænseoverskridende adfærd bestemt ikke.

Held og lykke :o)

• #15   12. jun 2013 Tina- Det er nu ikke så slemt at jeg ikke kan røre hunden eller løfte ham smiley

Anna- Det var da en god ide smiley

Sanne- Jeg retter ham ikke ind fysisk mere smiley For ja selvfølgelig skal det være sjovt for ham.

• #17   12. jun 2013 Gimli- Nej det er det ikke. Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt sikker på om der var en kropslig reaktion. Hans reaktion kom jo først da jeg havde taget fat i ham.
    Men nu hvor jeg tænker over det reagerede han vist, da jeg gik hen imod ham anden gang, og rettede ham ind. Hoved ned og et kropssprog der siger, jeg bryder mig ikke om det her.

• #19   13. jun 2013 Gimli- Han er blevet rettet ind før, men ikke så "voldsomt" som igår. Han har gjort det når jeg slæber ham væk fra trænerene lækre mad der ligge på spanden. Forståelig nok, at det ikke er det fedeste i verden. Han har ikke gjort det i en lignende situation før.
    Det kan godt være at han er blevet overrasket, men han kunne nu godt se, at jeg kom hen til ham. Synes ikke jeg observerede det du skriver

Kommentér på:
Knurren

Annonce