aflivning af hund {{forumTopicSubject}}
http://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/abc/aflivning-af-hund.aspx
''Hunden vil i mange tilfælde få en beroligende sprøjte, således at den bliver ligeglad med, hvad der foregår omkring den. Den beroligende sprøjte gives enten i lårmusklen eller i nakkemusklen og gør ikke ondt på hunden.''
Jeg troede hunden sov inden den fik den dødelige sprøjte, ikke bare var sat i en rus som beskrevet ovenfor?
Min snart gamle 14år gamle hund blev desvære aflivet igår. Fik afvide den gispede efter vejret inden den endelig gik bort, men den sov vel af bedøvelse og var vel ikke bare vågen i en rus mens det stod på?
Ville ikke være med til aflivningen, og har tænkt på det efterfølgende
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
De katte og hunde, jeg i løbet af et langt liv har fået aflivet, har fået det gjort på den måde, og i de fleste tilfælde er dyrlægen kommet her hjem, så dyret er sovet ind i vante, trygge omgivelser.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 3
Grunden til at den kan gispe når den er død, er pga reflekser/nerver.. Har fået 2 heste aflivet der begge gjorde det, det skræmmende men bare refleks, mennesker kan også gispe efter de er døde:-)
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.498
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.445
Sherwood lagde sig på gulvet hos dyrlægen INDEN han blev bedøvet. Han var gammel og træt. Han fik den bedøvende sprøjte og han faldt hen. I løbet af 3 min. sov han. Dyrlægen prikkede til ham, kildede ham osv. Uden at få en reaktion. Hun havde svært ved at finde en brugbar åre så hun stak forkert et par gange, men der var heller ingen reaktion. Han lå endda og snorkede. Vi blev faktisk enige om at han lå og smilte og faktisk allerede havde fundet ro i bedøvelsen.
Han gav ham langsomt den lilla væske og der gik max 1 min. så var han væk. han sukkede dybt en gang og var væk. Det er den mest fredelige aflivning jeg har været med til.
aug 2008
Mille var bedøvet og blev røntgen fotograferet så hun VAR bedøvet i forvejen.
Billederne viste alle de grimme ting og da Mille var 12 år gammel blev det besluttet at hun ikke skulle vækkes.
Problemet var bare at Mille ikke ville dø. Hun fik den ene eller den anden sprøjte i benet uden reaktion. Hjertet slog stadig.
Til sidst måtte hun have sprøjten direkte i benet mens dyrlægen fik rynker i panden. Det var en voldsom oplevelse for især min søster der var med. Man ønsker jo at det skal gå hurtigt. Ikke at det skal være en kamp.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Men jeg har også været ude for en hund som bare ikke ville dø ,det var en af mine cairn terrier, den blev ved med at bevæge sig ,og måtte også ha flere sprøjter Det værste var ,at jeg havde taget min datter med, fordi hun skulle se, at den bare sov hen stille og roligt ,det havde mine andre hunde jo gjort Så det var en noget træls oplevelse for hende
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 159
Alle blev hos dyrlægen og jeg blev ofte spurgt, om jeg ikke var klar over, at der blev lavet sæbe ud af dem.
Jeg tror, det er en gammel skrøne.
De bliver dog alle brand, eller?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
De fleste af de dyr jeg har overværet aflivningen af har gjort det... efter de var døde (dvs efter hjertet var stoppet -den ene, en stor hest, havde faktisk været død et stykke tid da der lige kom sådan et "gisp")
-det kan være ubehageligt at se, men det er heldigvis ikke fordi dyret er bevidst om at det er ved at dø e.l.
Hestene er altid blevet lagt til at sove før de fik den sidste sprøjte -de skal jo helst ned at ligge nogenlunde stille og roligt. Aflives de stående, falder de temmeligt voldsomt.
Hundene har fået beroligende, og har ikke været HELT væk, før den sidste sprøjte, men de har absolut været slået godt ud. Ved ikke hvor meget bevidsthed der har været (ikke meget tror jeg)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Når først den er bedøvet osv, er den jo nok dybest set ret ligeglad, men jeg har det bedst med at den har været i vandte, trygge hænder indtil den er helt væk.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 145
Den fik den dødelige sprøjte, og døde i et skrig. Dyrlægen mente at den beroligende var ligegyldig. Efterfølgende fyrede de jokes af, omkring aflivninger.
Åbenbart ikke alle dyrlæger benytter den. Men jeg vil bestemt heller ikke benytte de dyrlæger.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.181
Han var en stor hund og derfor fik han to.
Min dyrlæge sagde som der er skrevet før at det er trækninger i lungerne når de kan give det sidste gisp
Da min mor kat blev aflivet fik han en beroligende og den lilla blev givet direkte i hjertet - husker ikk hvorfor men vi fik muligheden for at vende hovderne bort
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.498
Hun havde hjerteproblemer og blod i lungerne, og det var derfor, at katten havde blod ud af næse og mund. Jeg vil vove at påstå, at hun druknede snarere, end at hun døde af giften.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
Den var så panisk, så den for rundt derinde, urinerede og sked på gulvet af skræk. Jeg fik en af damerne som sad uden for og ventede med hendes kat, til at holde Tasja, også gik jeg ind og sad med den. Pludselig gik det meget nemmere. Det var så slet ikke sjovt at skulle ind med Tasja bag efter.
Tasja hjerteslag stoppede da hun fik sovemidlet. Af god grund fik hun dog stadig den anden sprøjte. Hun var stille det sekundt hun faldt i søvn i mine arme. Men nøj hvor jeg græd
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
Det ikke rart at de kære dyr ikke bare kan dø af sig selv. Man selv skal ''lege gud'' og bestemme deres død, bestemt ikke rart.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Jeg syntes det skulle indføres til mennesker også .Der er ikke noget mennesker frygter mere end smerter ,og det kan vi forskåne vores kæledyr for Så for mig er det en god ting, at kunne give mine dyr fred når tid er
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 159
En hund har også fortjent en værdig død.
Vel at mærke, hvis man har gjort alt for at den måske kan blive rask igen.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
aug 2008
Jeg vil til hver en tid ønske at Fido bare ligger og er sovet fredeligt ind, mæt af dage. Men er desværre sjældent det sker.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
aflivning af hund