{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.471 visninger | Oprettet:

.
.
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5

aflivning af hund {{forumTopicSubject}}

http://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/abc/aflivning-af-hund.aspx

''Hunden vil i mange tilfælde få en beroligende sprøjte, således at den bliver ligeglad med, hvad der foregår omkring den. Den beroligende sprøjte gives enten i lårmusklen eller i nakkemusklen og gør ikke ondt på hunden.''

Jeg troede hunden sov inden den fik den dødelige sprøjte, ikke bare var sat i en rus som beskrevet ovenfor?

Min snart gamle 14år gamle hund blev desvære aflivet igår. Fik afvide den gispede efter vejret inden den endelig gik bort, men den sov vel af bedøvelse og var vel ikke bare vågen i en rus mens det stod på?

Ville ikke være med til aflivningen, og har tænkt på det efterfølgende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning af hund
  • #1   7. jan 2015 vi fik aflivet Vicky pabillion idag sagde pænt farvel og holdt pote til sidste åndedrag...fredeligt og trygt lå hun der....vi græd og det gør jeg stadihg......

• #2   7. jan 2015 Den "beroligende" sprøjte er kun forløberen for den aflivende sprøjte, og i mange tilfælde falder hunden i søvn af den.

De katte og hunde, jeg i løbet af et langt liv har fået aflivet, har fået det gjort på den måde, og i de fleste tilfælde er dyrlægen kommet her hjem, så dyret er sovet ind i vante, trygge omgivelser.

• #3   7. jan 2015 Fik aflivet min hund d.23/12.. Han fik først bedøvelse hvor han lagde hos mig indtil han faldt stille og roligt i søvn, da han ikke reagerede fik han det lilla'e gift ting og han var død 1minut efter, han opdagede intet:-(
    Grunden til at den kan gispe når den er død, er pga reflekser/nerver.. Har fået 2 heste aflivet der begge gjorde det, det skræmmende men bare refleks, mennesker kan også gispe efter de er døde:-)

• #5   7. jan 2015 En af mine katte fik kun giften. Hun blev nærmest kvalt. Hun gispede, væltede rundt og blodet løb ud af næse og mund. Det var meget voldsomt at se på. smiley

• #7   7. jan 2015 Mine forældres gamle Labrador blev aflivet for et års tid siden. Jeg var med, sammen med min mor, da min far ikke ønskede at deltage.
    Sherwood lagde sig på gulvet hos dyrlægen INDEN han blev bedøvet. Han var gammel og træt. Han fik den bedøvende sprøjte og han faldt hen. I løbet af 3 min. sov han. Dyrlægen prikkede til ham, kildede ham osv. Uden at få en reaktion. Hun havde svært ved at finde en brugbar åre så hun stak forkert et par gange, men der var heller ingen reaktion. Han lå endda og snorkede. Vi blev faktisk enige om at han lå og smilte og faktisk allerede havde fundet ro i bedøvelsen.
    Han gav ham langsomt den lilla væske og der gik max 1 min. så var han væk. han sukkede dybt en gang og var væk. Det er den mest fredelige aflivning jeg har været med til.

• #8   7. jan 2015 Ja det gik ikke så fredeligt med min forældres anden gamle hund. Men heldigvis sov hunden fra det. Det var mere for menneskene det var voldsomt.
    Mille var bedøvet og blev røntgen fotograferet så hun VAR bedøvet i forvejen.
    Billederne viste alle de grimme ting og da Mille var 12 år gammel blev det besluttet at hun ikke skulle vækkes.
    Problemet var bare at Mille ikke ville dø. Hun fik den ene eller den anden sprøjte i benet uden reaktion. Hjertet slog stadig.
    Til sidst måtte hun have sprøjten direkte i benet mens dyrlægen fik rynker i panden. Det var en voldsom oplevelse for især min søster der var med. Man ønsker jo at det skal gå hurtigt. Ikke at det skal være en kamp.

• #9   7. jan 2015 Jeg syntes for det meste, at det hele foregår stille og roligt ,med at hundene falder i søvn, og så får de dødssprøjten og så er det
    Men jeg har også været ude for en hund som bare ikke ville dø ,det var en af mine cairn terrier, den blev ved med at bevæge sig ,og måtte også ha flere sprøjter Det værste var ,at jeg havde taget min datter med, fordi hun skulle se, at den bare sov hen stille og roligt ,det havde mine andre hunde jo gjort Så det var en noget træls oplevelse for hende smiley

• #10   7. jan 2015 Ved de to hunde jeg har fået aflivet har det også været en ganske fredelig oplevelse. Hunden fik en beroligende sprøjte og faldt i søvn. Derefter fik hun det lilla væske og sov helt ind. Ingen uro eller ubehageligheder over hovedet.

• #11   7. jan 2015 De dyr, jeg i løbet af årene fik aflivet, sov alle (hunde og katte) stille og fredeligt i mine arme ind.
    Alle blev hos dyrlægen og jeg blev ofte spurgt, om jeg ikke var klar over, at der blev lavet sæbe ud af dem.
    Jeg tror, det er en gammel skrøne.
    De bliver dog alle brand, eller?

• #12   7. jan 2015 Det der "gisp efter vejret" er i reglen blot en refleks og ikke hunden der "kæmper" for vejret e.l.
    De fleste af de dyr jeg har overværet aflivningen af har gjort det... efter de var døde (dvs efter hjertet var stoppet -den ene, en stor hest, havde faktisk været død et stykke tid da der lige kom sådan et "gisp")
    -det kan være ubehageligt at se, men det er heldigvis ikke fordi dyret er bevidst om at det er ved at dø e.l.

Hestene er altid blevet lagt til at sove før de fik den sidste sprøjte -de skal jo helst ned at ligge nogenlunde stille og roligt. Aflives de stående, falder de temmeligt voldsomt.

Hundene har fået beroligende, og har ikke været HELT væk, før den sidste sprøjte, men de har absolut været slået godt ud. Ved ikke hvor meget bevidsthed der har været (ikke meget tror jeg)

• #13   7. jan 2015 Og jeg vil ikke undvære at være der ved aflivningen -jeg foretrækker at være der til at sende dyret godt herfra.
    Når først den er bedøvet osv, er den jo nok dybest set ret ligeglad, men jeg har det bedst med at den har været i vandte, trygge hænder indtil den er helt væk.

• #14   7. jan 2015 Laika sov, inden hun fik den aflivende. Og hun var HELT væk.

• #15   7. jan 2015 har flere gange oplevet ved ilderne at de faktisk gik bort allerede ved bedøvelsen, men der har dyrlægen givet den lilla væske alligevel for at være sikker

• #16   7. jan 2015 det er meget forskelligt hvordan en aflivning foregår. Jeg har oplevet en del "gode" aflivninger hvor hunden sov og det ikke var til at se på den når den fik sprøjte nr. 2. Men jeg har desværre også oplevet hunden som vågnede og reagerede voldsomt på sprøjten. Men jo de har alle fået en sprøjte først som fik dem til at sove (mere eller mindre)

• #18   7. jan 2015 Jeg havde en dårlig oplevelse, med aflivning af min gamle kat, for nogle år tilbage.
    Den fik den dødelige sprøjte, og døde i et skrig. Dyrlægen mente at den beroligende var ligegyldig. Efterfølgende fyrede de jokes af, omkring aflivninger.
    Åbenbart ikke alle dyrlæger benytter den. Men jeg vil bestemt heller ikke benytte de dyrlæger.

• #19   7. jan 2015 Meego sov også helt og aldeles inden han fik den sidste sprøjte. Han gik rundt i kort tid efter første sprøjte, lagde sig så hen til mig og faldt i søvn. Der var ingen reaktion på anden sprøjte, han var klar til at komme afsted og blive smertefri. Han sukkede, også var han væk.

• #22   7. jan 2015 Whiskey fik den beroligende og lagde sig til at sove i mit skød hvorefter han fik lagt et drop ligende ting og fik to STORE af de lilla sprøjter direkte i blodåren.
    Han var en stor hund og derfor fik han to.

Min dyrlæge sagde som der er skrevet før at det er trækninger i lungerne når de kan give det sidste gisp

Da min mor kat blev aflivet fik han en beroligende og den lilla blev givet direkte i hjertet - husker ikk hvorfor men vi fik muligheden for at vende hovderne bort

• #23   7. jan 2015 Vores gamle hund fik vildt mange kramper, det var enormt ubehageligt for jeg var ikke advaret om at de her dødskramper bare var reflekser og at de ville opstå... Det var et kæmpe chok for mig, jeg troede de bare lå og sov ind stille og roligt.

• #25   8. jan 2015 De "gisp" min kat tog, var ikke det sidste åndedræt. Det var en egentlig dødskamp, som varede flere minutter. Det var meget voldsomt at se på, og min teen valgte at gå ud, da det var rigtig grimt.

Hun havde hjerteproblemer og blod i lungerne, og det var derfor, at katten havde blod ud af næse og mund. Jeg vil vove at påstå, at hun druknede snarere, end at hun døde af giften. smiley

• #27   8. jan 2015 Da Tasja skulle aflives. Så var der en labradore inden før os. hvor "ejeren" for det var ikke ejeren der afleverede den smiley

Den var så panisk, så den for rundt derinde, urinerede og sked på gulvet af skræk. Jeg fik en af damerne som sad uden for og ventede med hendes kat, til at holde Tasja, også gik jeg ind og sad med den. Pludselig gik det meget nemmere. Det var så slet ikke sjovt at skulle ind med Tasja bag efter.
    Tasja hjerteslag stoppede da hun fik sovemidlet. Af god grund fik hun dog stadig den anden sprøjte. Hun var stille det sekundt hun faldt i søvn i mine arme. Men nøj hvor jeg græd smiley

• #28   8. jan 2015 Tak for alle jeres gode svar.

Det ikke rart at de kære dyr ikke bare kan dø af sig selv. Man selv skal ''lege gud'' og bestemme deres død, bestemt ikke rart.

• #29   8. jan 2015 Jeg syntes det er rart vi kan gøre det ,så de ikke skal lide unødigt
    Jeg syntes det skulle indføres til mennesker også .Der er ikke noget mennesker frygter mere end smerter ,og det kan vi forskåne vores kæledyr for Så for mig er det en god ting, at kunne give mine dyr fred når tid er smiley

• #30   8. jan 2015 Jeg synes, når en hund har haft et godt liv, hvorfor skal den så plages til slut med smerter?
    En hund har også fortjent en værdig død.
    Vel at mærke, hvis man har gjort alt for at den måske kan blive rask igen.

• #31   8. jan 2015 Helt enig med Jutta.

• #32   8. jan 2015 Nu det ikke der jeg ville hen af.

• #33   8. jan 2015 Når det er ældre dyr vi har og taler om sætter vi dem ikke i livsforlængebde behandling her, nogle herinde er nok ikke enige med mig, men vi siger farvel når dommen er afsagt.....men Vicky var 11år og har Rødtop fra år 2000 og Trunte fra 2002 der begge har det godt, men ligeså snart de ikke har det så skal de absolut ikke lide, selv om jeg tuder endu over Vicky......Ane

• #34   8. jan 2015 Jeg forstår godt hvad du mener. Jeg syntes det er svært at skulle lege gud og bestemme hvilken dag og tidspunkt.
    Jeg vil til hver en tid ønske at Fido bare ligger og er sovet fredeligt ind, mæt af dage. Men er desværre sjældent det sker.

• #35   9. jan 2015 Det er nemlig sjældent, det sker, men de fleste ser først deres dyr, når det ér dødt, og ikke mens det dør.

Kommentér på:
aflivning af hund

Annonce