aflivning af hund {{forumTopicSubject}}
Hej mennesker
Vi er nogle stykker der har brug for lidt hjælp.
Vi oplevede mandag den 3. december, at vores bus påkørte en lille hund, hvor ejeren var der.
En elev gik ud og kiggede på hunden, hvor de indre organer, lå på jorden, hvor hunden stadig var i live.
eleven fik fat i en kniv(med ejerens enighed)skar han struben over på hunden.
Nogle mener så at det skulle vi ikke have gjort, fordi at det skulle dyrelægen gøre?
Men hvis man kan se at hunden lider så voldsom, og man ved at ligemeget hvad, så overlever hunden ikke, er det så ikk okay at aflive hunden?
Personen som mener at vi ikke skulle aflive hunden, mener det pga en lov, hvor man ikke må aflive hunde.
Men der vil vi så sige at det er dyremishandling at lade hunden ligge og lide.
I må meget gerne give jeres svar
Hilsen 3 spørgsmålstegn
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
hvad sagde ejer til det ?
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 40
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Men i praksis kan det jo være langt mere humant at få gjort en ende på lidelserne med det samme, såfremt det kan gøres på en ordentlig måde (altså uden at påføre hunden yderligere smerter)
Så vedkommende har lidt ret, når han/hun siger at eleven ikke måtte aflive. Men det er ikke korrekt at det kun er dyrlægen der må gøre det.
Situationen taget i betragtning og antaget at hunden var slemt tilredt, synes jeg nu alligevel det var ok at handle som her.
jan 2007
Malene -se det kan man så godt undre sig over, taget i betragrtning at der findes eksempler på at man kan komme i fængsel for bare at have en hobbykniv i bilen
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
Det er slet ikke det samme, men for en lille måned siden hvor alle bladene lå på jorden hørte jeg pludselig et lille knæk under min fod, først troede jeg det var en gren, men kiggede nærmere og så jeg havde trådt på en tudse GUD hvor jeg hylede, den lå og led og der var fyldt med blod under, jeg var nødtil at stå og trampe og trampe for at den ikke skulle lide... den blev bare ved med at bevæge sig, noget at det grimmeste jeg nogensinde har skulle gøre... og tudede flere dage over den stakkels tudse...
RIP lille vuf og RIP stakkels tudse
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Synes også det lyder helt vildt - ved ikke helt hvad jeg mere skal sige !
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
feb 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
Men ang. det med at den ikke ville overleve særlig længe, var det vi vidste, hvis vi skulle til at ringe efter dyrelæge.
jan 2007
Men bortset fra det, så helt enig ang knivens lovlighed. Hvis selv en hobbykniv kan være ulovlig, så har jeg svært ved at se hvilken kniv der ER lovlig at have på sig når man lige er en tur med bussen.
feb 2011
apr 2008
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
jan 2007
Det resulterede i at en ung og ellers helt lovlydigh fyr fik en dom for våbenbesiddelse fordi han ved et uheld havde glemt at lægge hobby-kniven fra sig da han skulle hjem fra arbejde.
Dengang fandt man så ud af der nok skulle kigges lidt på den lov igen. Men ikke desto mindre er det altså ikke tilladt at rende rundt med kniv -selv hvis det er en lille bitte en, medmindre det er særlige tilfælde, som f.eks. i forbindelse med jagt e.l.
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 152
Alfisten: Kan det ikke være ligegyldigt om man må eller ej i denne situation, tror ikke formålet med emnet var, at man sku køre på om man må have kniv på sig eller ej. I dette tilfælde var det jo heldigt der var en kniv i nærheden.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
apr 2008
feb 2011
Men jeg kan se der er sindsyg mange meninger, men ikk mere om den kniv, det handler om hunden.
feb 2011
feb 2012
Ved ikke hvad jeg skal mene om det, men synes dog det er godt at hunden hurtigt blev fri for sine smerter..
feb 2012
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Om det i nævnte tilfælde er lovligt eller ej at aflive på stedet, ved jeg ikke. Det er nok det mest humane, og jeg havde sikkert gjort det samme.
aug 2011
Det tror jeg nu ikk du skal tænke, jeg har også selv aflivet dyr på samme måde, jeg er kun 15? Man gør vel for fanden hvad der er bedst for dyret.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Jeg synes ærlig talt ikke, det lyder særlig godt at aflive en hund på den måde Og bliver da egentlig også lidt bekymret, hvis en 17-årig er i stand til det.
feb 2011
l
aug 2011
Hvis du er opvokset på landet, som jeg er, så er det noget du kommer til at møde og du bliver opdraget sådan?
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Jeg personligt kunne nok ikke gøre det..
Dog har jeg oplevet det før, der fik hunden ikke skråret halsen over, men der blev stukket 1 gang så pulsåren blev ramt.. Personen der gjorde det havde jagttegn..
Dette drejede sig dog ikke om en hund som var kørt ned, men en AmBull som overfaldt en lille hund..
Den ville ikke slippe, ejer var ikke hjemme (hunden var hoppet ud af vinduet), jeg ringede til politiet mange gange, alt blev prøvet for at få AmBull til at slippe, men intet hjalp..
Først da den blev stukket, slap den (den lille hund slap med få bidskader som skulle syes)..
Og til det sagde politiet at det var godt, for var de kommet (der gik næsten 2 timer fra jeg ringede første gang til de kom), så havde de skudt den på stedet..
aug 2011
sep 2008
Jeg har da heller ikke lært/er blevet opdraget til at skyde folk bare fordi jeg er vokset op på Nørrebro..
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
aug 2011
aug 2011
jan 2007
Men ja, med en ordentlig kniv, er det ikke den store kunst.
feb 2011
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 142
1) Våbenloven som siger at det kun er personer der er uddannet til at bruge et våben til aflivning der må gøre dette (fx. personer med jagttegn)
2) Dyreværnsloven som siger at man ikke må forårsage eller være vidne til at dyr lider unødigt.
3) Nødværge paragraffen som groft sagt siger at man må begå en forbrydelse for at forhindre en større forbrydelse.
Her kan så diskuteres hvorvidt det er den største forbrydelse at bryde våbenloven eller lade dyret lide - altså lidt i en gråzone for havde aflivningen ikke været human så havde det været et klokkeklart brud på alle af ovennævnte love.. Men i og med at aflivningen trods alt var human (ikke det mest effektive, men humant) så er det et spørgsmål om hvilken lov der vejer tungest.. I dette tilfælde er min vurdering (med baggrund i min viden, uddannelse og erfaring som jæger) at det er en fornuftig handling at aflive hunden og altså er det loven om dyrevelfærd som vejer tungest.. Noget andet der ligger til grund for den vurdering er fordi at dyreværnsloven i andre tilfælde tæller højere end andre love (fx. må man i følge nødværge paragraffen bryde ind i en bil for at få en hund ud hvis den fx. lider fordi nogen har ladet den ligge i bilen i 30 graders varme.. Her tæller dyreværnsloven over loven om ejendomsret)
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 91
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Hvis hunden blev "aflivet" på en human måde, så synes jeg bestemt det var for det bedste...
sep 2008
Ergo så skriver du at alle der er opvokset på landet, lærer at skære halsen over på et dyr..
Og til det kan jeg kun sige at det er en stor løgn..
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
****Aflivning af kæledyr kan foretages af dyrlæger, aflivning af slagtedyr, herunder heste, foretages af uddannede slagtere og naturens vildt må udelukkende nedlægges af jægere med gyldigt jagttegn, eller personer som har modtaget undervisning i aflivning.
I helt specielle situationer, for eksempel ved påkørsel af et dyr hvor det ikke er muligt at få hjælp fra en af de ovennævnte grupper til at aflive et stærkt tilskadekommet dyr, overtræder man næppe dyreværnsloven ved selv at aflive dyret ved et kraftigt slag mod kraniet. .****
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Jeg kender nu nok flere almindelige mennesker (incl. min mand) som ville være i stand til at aflive et dyr der var så ilde tilredt, at sige man ikke ved hvad de er i stand til, det er at gisne.!
Jeg må indrømme at jeg var oven ud lykkelig for jeg ikke skulle vente 10 min. på at få hjælp da jeg påkørte et rådyr som lå og væltede rundt. Til alt held kørte der en mand i en arbejdsbil bagved, han aflivede dyret med et kojern. Hold kæft det var væmmeligt at se på, men klart det bedste for dyret. Jeg fik min mand til at køre ud og tjekke at den var død, og det var den.!
Og jeg tvivler også på at alle de gange jeg har måtte sørge for en kat blev aflivet (jeg har ikke selv aflivet dem) at det havde været i kattens tarv at skulle ud på en 30 min. køretur.
Godt gået af knægten, og jeg håber han får lidt mental støtte hvis han får det svært...
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Det er ikke længe side animal planet faktisk viste en udsendelse hvor en mand var blevet spiddet af en elefant, tarmene (som også er organer) endte uden for kroppen, og manden overlevede aligevel.
Det afhænger af hvor hunden er kommet til skade og ramt, de vitale dele er jo ikke nødvendigvis skadet fordi der er revet hul på bugen.
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 288
Jeg synes det er fint det der er gjort, men jeg er, som Baun, vokset op på landet og har heller ikke noget problem med aflivning af dyr fordi jeg simpelthen har set det helt tæt på så mange gange. Så må indrømme at jeg ikke ligefrem tænker psykopat, men måske nærmere en som sætte sig selv lidt til side og bare tænkte på dyret ? Men igen, vi havde ænder, grise, kaniner, gæs, kyllinger, geder, får og tyrekalve og ind imellem blev nogle af dem slagtet så det ligger mig ikke så fjernt. Jeg ville næppe kunne gøre det selv, men jeg er også en kylling - men mine brødre har absolut ingen problemer med det
jan 2007
Min mor havde frilandsgrise da jeg var barn/ung, og vi havde en som havde prikket hul på maven og hvor tarme mm hang ud af den.
Jeg opdagede det da jeg kom hjem fra skole, så hvor længe den har gået sådan ved jeg ikke, men den levede yderligere nogen tid mens jeg forsøgte at finde ud af hvordan jeg bedst muligt fik taget livet af den.
Så det er ganske muligt at hunden har overlevet en tid selvom den har været svært tilskadekommen
mar 2008
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 170
Og så kunne jeg da godt tænke mig at vide på hvilken måde man er "uddannet til at aflive dyr" som jæger?
Jeg er selv jæger, og da jeg tog jagtegn var der intet i undervisningen der omtalte aflivning af dyr. Man får blot at vide at hvis ikke dyret er dødt, så skal det have et skud mere.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 55
I ER UNDER UDDANNELSE TIL DYREPASSERE PÅ HANSENBERG SOM ER ET AF DE BEDSTE STEDER!!!
I OG MED AT I HAR DEN UDDANNELSE ER DET FAKTISK JERES PLIGT AT SLÅ ET LIDENDE DYR IHJEL.
FLOT GJORT OG JEG HÅBER AT I ALLE FÅR ET 12 TAL
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
jan 2007
Om der er forskel på hvad man lærer forskellige steder ved jeg ikke, men undrer mig da hvis det ikke er obligatorisk lærdom når man tager jagttegn
jan 2007
Og nu står der ikke nogen steder hvor langt de er i uddannelsen, så reelt kunne det jo være deres første dag;)
Og det er altså ikke mre deres pligt end det er enhver andens pligt at aflive et lidende dyr.
HVIS man giver sig i kast med aflivning af et skadet dyr, bør man i første omgang overveje om man kan gøre det hurtigt og smertefrit.
Kan man ikke det, er det bedre at overlade det til dyrlægen, osse selvom det evt kræver en køretur med dyret først.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.445
feb 2011
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.383
da jeg er ude og fiske tit har jeg som regel mit fiskegrej liggende i bilen og derved også en kniv med et 32 cm blad, og det kan lade sig gøre helt lovlig, du skal dog kunne vise du er på vej eller på vej hjem fra en fisketur.
så det kan nu godt lade sig gøre at køre rundt med en kniv der er større end de 7 cm uden problemer.
synens det var flot af din med studerende at han fik aflivet hunden og stoppet dens lidelser, er der også sikker på han ville have fortrukket et andet værktøj at aflive den med, men man må jo bruge hvad man har i sådan en situation
sep 2006
Se det lærte jeg, da jeg tog jagttegn, og sådan har jeg aflivet både ræv og rådyr.
feb 2011
Men giver dig ret, hvis det var fordi den ikke ville dø med det samme, så enig! men det gjorde den?
sep 2006
mar 2010
Fordi jeg synes det er FEDT at folk ikke er bange for at aflive et dyr (når det er nødvendigt)
Fordi hele snakken er løbet af sporet. (han ville høre jeres mening ang om det var lovligt at aflive)
Fordi det er blevet til en hetz mod de 3 personer der har gjort, hvad deres uddannelse pålægger dem at gøre.
Fordi der IKKE står om de har hentet en stor slagterkniv i et nabohus for at bruge den (og for at der ikke bliver nogen polymik omkring dét også, så kunne det jo være at de også havde lånt et strygestål og dermed havde gjort kniven endnu mere skarp end den var i forvejen)
Fordi der er alt for mange der bare antager at fordi de har fået en ide ind i hovedet om, hvordan tingene er foregået, så kan denne forestilling ikke laves om.
DERFOR DE STORE BOGSTAVER.
mar 2008
Da jeg tog jagttegn var vi både inde over hvordan man knækkede halsen på fuglevildt, hvordan man aflivede nødstedt vildt som hjort eller ræv ved både stik i hjertet og i hjernen, så må da betegnes som undervisning i aflivning.. Og som jæger har du da forhåbentlig lært hvordan du skal skyde dyrene så de dør af det? Det må i den grad også betegnes som aflivning.. En jæger må jo også skyde sine katte og hunde hvis de skal aflives..
Og dog vil jeg våge den påstand at selvom jagtundervisningen ikke er inde på det, så lærer man det ret hurtigt når man har deltaget i et par jagter med erfarne jægere..
sep 2006
Jeg har set en idiot forsøge at banke en påkørt kat ihjel med en skovl. Intentionerne var sådan set gode nok, men kompetancerne kunne så ligge på et meget lille sted og den stakkels kat blev bare påført yderligere smerte og lidelse!
jan 2007
sep 2006
apr 2010
der er da helt sikkert at den måde du beskriver at aflive på er at fortrække, i forhold til at skære halsen over, men vil du selv kunne udføre det præcision stik der kræves for at den dør med det samme, med en sådan lille kniv med et blad på under 7 cm og vel ikke meget større skæfte som ts har beskrevet at der blev brugt ? jeg kan ikke.
og at den døde med det samme kan nu godt passe,
da den har haft mistet blod og ikke har meget tryk tilbage til at hjertet kan arbejde med, så netop det at skære halsen over kan faktisk godt gøre at den fik hjertestop og døde så snart halsen var blevet overskåret .
men det er jo kun gætterier vi kan komme med, den eneste der har oplevet det og set det er jo ts, så hende vil jeg nu vælge og tro på, da der ikke er kommet andre oplysninger frem der beviser hun ikke har talt sandt og tingene er sket som hun har fortalt
mar 2010
Hvis der endelig var 3 skole"børn" der skulle køre min hund ned for derefter at aflive den, så ville jeg da foretrække at det lige præcist var elever fra DEN skole..
sep 2006
Og nej, det er ikke udelukkende gætterier, det er faktisk en vis fagkundskab!
aug 2012
jan 2007
det har han så øvet sig på mange mange timer på skydebanen, men så vidt jeg er orienteret, er det stadig ikke noget han gør det i på jagt.
Men reelt måtte han, hvis han havde samvittighed til det, gå på jagt med haglgeværet, osse selvom han ved han ikke er dygtig til at bruge det.
jan 2007
sep 2006
Og den jagttegnsundervisning jeg modtog includerede foruden afstandsbedømmelser også korrekte skudvinkler alt efter vildtart, så man undgik anskydninger, samt hurtig og smertefri affangning af både dyre og fuglevildt, og selvfølgelig rigtig behandling af kødet.
Og som Michelle siger, bliver en dårlig og dermed farlig skytte, lynhurtigt udelukket fra fremtidige jagter, eller i særligt greelle tilfælde bortvist på stedet. Desuden må man ikke glemme den prestige der er i at kunne skyde øjeblikkeligt dræbende uden at smadre vildtet.
aug 2012
Man skal bare have været på skydebanen 2 gange inden prøven, men behøver ikke at ramme noget.
Heldigvis er der et stort ønske blandt jægere om at være dygtig til at ramme, og derfor er de fleste da også jævnligt på skydebanen.
Men jeg synes så også der burde være lektion i affangning med kniv, selvfølgelig på dødt dyr, brækning af rådyr og andre praktiske ting til undervisningen, og så måske lidt mindre om hvor havørnen bygger rede og hvor lang bæverens hale er.
mar 2008
Den dygtigste jæger anskyder mere end den dårlige..
aug 2012
Det forstår jeg ikke du kan mene.
En dygtig jæger anskyder da væsentlig mindre end en dårlig.
Ellers må jeg godtnok være en ringe jæger, da jeg efter mange års jagt stadig ikke har anskudt et dyr.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Hvis indre organer lå udenfor kroppen, var det nok det den nåede at dø af. Knægten har bare påført den lidt ekstra lidelse.
Synes det er ret foruroligende, at en person, der får lov at uddanne sig til dyrepasser, kan finde på at handle sådan, uden den rette viden om emnet :s Håber da han bliver smidt ud af uddannelsen.
mar 2008
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Dit indlæg siger:
hvor var læreren ;;;
jamen-de unge mennesker ,var vel på vej et eller andet sted.Man kan da ikke forlange,at læreren,,skal "holde dem i hånden hele tiden"..
Det kan godt være jeg bliver upuplær
.Men jeg synes,talen efterhånden går mere hen i at,have jagttegn,som giver ret til at aflive dyr,opvokset på landet,med en naturlig tiilgang til at aflive gris,høns ect...
De,unge mennesker ønske sådan set bare,måske et trøstende ord,og skulderklap,der fortæller at,i gjordei bedste mening,og IKKE noget sludder om halalslagtning.
det er bare min mening.
Og-nej hvad jeg havde gjort i den situation,ANER JEG IKKE.Vil bare håbe,jeg aldrig kommer ud for en sådan grum situation.
hilsen vibeke. ,
l
tegn,
sep 2006
Uanset situationen bør "hvem som helst" ikke kaste sig ud i aflivninger uden så meget som fundamental viden om, hvordan man sikrer dyret en hurtig og smertefri død. Har man ikke det, bør man pokkerme undlade at forsøge sig.
Og netop det faktum. at drengen filer halsen over på hunden beviser, at han IKKE ved hvordan, men simpelthen har set for mange film.
Og derfor er der regler for, hvem der må aflive/slagte dyr!
Var det min hund der var blevet dødeligt skadet og en eller anden yderligere havde tilføjet den smerte ved at skære halsen over på den, var jeg ærligt talt blevet ualmindeligt vred!!
aug 2012
jan 2007
Og hun fortæller jo bl.a. at det IKKE kun tager få sekunder at dø hvis halsen skæres over. Og hvis det er tilfældet, så er det jo på ingen måde ok.
Hvis man er sikker på at kunne aflive dyret hurtigt og uden unødig smerte, så skal der da kun lyde skulderklap herfra. Men det har så åbenbart ikke været tilfældet, hvis det kan tage op til fler minutter før dyret forbløder når man skærer halsen over på det.
Er man ikke 100% sikker på at man kan aflive dyret hurtigt og uden at påføre det yderligere lidelse, så skal man lade andre om at gøre det.
Troldens far -så vidt jeg forstår, så taler Cawani om hagl. Og der kan der jo godt være en død fugl pr skud, men yderligere et par stykker som blev ramt af et hagl men fløj videre
jan 2007
Igen -jeg er helt for at man hjælper dyr i nød. Osse når det evt indebærer en aflivning af et skadet dyr.
Og nej, Palle, man behøver ikke læse Karnov, vende det med de kloge hoveder osv. Man skal blot ikke aflive, hvis ikke man ved hvordan det gøres hurtigt og smertefrit.
Hvis man VED hvordan det kan gøres hurtigt og smerteffrit, så ville jeg absolut osse værdsætte at der blev gjort en ende på lidelserne hvis hunden var min.
Men det lader jo til at knægten IKKE har vidst hvordan man afliver et dyr bedst muligt med de redskaber der var forhånden...
apr 2010
og havde i da hellere set de helt lod den være, til der kom uddannet personale til den, også når det nok ville gå 30 + minutter hvor den altså stadig ville lide ?
for mig at se er det ikke den optimale aflivning der er sket her, men trods alt den hurtigste måde de har ment de var i stand til at udføre,
og det synes jeg nu godt jeg vil give dem et klap på skulderen for, godt der blev handlet istedet for at der gik teori i den
feb 2012
jan 2007
Den er altså ikke død af aflivningsforsøget men af skaderne generelt, og havde sandsynligvis alligevel æret død længe inden hjælpen kom.
Og ja, handling er godt -hvis man da handler fornuftigt. Og fornuftigt er det altså ikke at påføre dyret yderligere lidelse, når nu man ikke ved hvordan man kan aflive den hurtigt.
Jeg kunne osse have klappet den en med en skovl et par gange og håbet den døde af det, det gør det ikke til en heltegerning at finde skovlen frem, for det havde næppe været en hurtig og human aflivning.
jan 2007
Altså har det jo netop kun påført dyret yderligere smerte.
feb 2011
Men en lille kniv? Stukket den i hjertet?
TrustNoOne; Det er dit problem hvis du ikke tror på det? men hvad ved du om det?
Nej han bliver ikke smidt ud, eftersom lærerne er enige med ham?
Min klasselærer er jæger og er enig, og kan godt få hans mening.
Håber da du får lidt mere medlidenhed med hunden, han kunne havde stået og kigget på den hund, indtil den døde selv så?
For INGEN i den bus havde nosser (retterer hjerte) til at gøre det?
Ejeren var enig, med at den bare skulle have hjælp?
- Hunden døde max 10 sekunder efter, ja det er lang tid, men hvis han ikke havde gjort det, hvor lang tid havde den så ikke lige lagt der og pevet.
Der var ingen onde tanker, rent hjerte, og medlidenhed. Nu kan jeg se du under uddannelse som veterinærsygeplejerske, nu er vi kun igang med grundforløbet, såå?
Eleven var der indtil han var sikker på at hunden var død?
Hvad er mest dyrmishandlig? at lade hunden ligge, eller gøre en indsats og være sikker på at den ville dø hurtigt?
Den "historie" er sand, og hvis i ikke tror på mig, så det jeres problem, der er vidner, og ejeren inkluderet? så ingen falske anklager tak?
- Jeg bad ikke om jeres "sand/falsk anklager" men om jeres mening
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
feb 2011
Jeg skar ikke kun pulsåren, me jeg skar hele vejen igennem, ned til luftrøret, og så vidt jeg ved, så dør man få sekunder efter!
aug 2008
feb 2011
aug 2008
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 98
Blandt andet derfor mener jeg, at vi burde afskaffe ALLE de love her i landet,
der er i strid med naturloven!
For øvrigt synes jeg, at der er rigtig mange gode indlæg i denne debat, men samtidig, at der er alt for mange, der hænger sig i: ”Hvad er lovligt og hvad der er ulovligt”, i stedet for at handle ud fra hvad der er bedst i den aktuelle situation, som for eksempel her, hvor en hund lider overlast.
jan 2007
Jeg er på ingen måde forarget over at man aflivet er dyr der lider, men hvis ikke man ved hvordan det gøres hurtigt og smertefrit, ja så bør man ikke gøre det. Det handler ikke så meget om hvad loven siger om aflivning men om at det ikke nytter noget at påføre et lidende dyr yderligere smerter.
I øvrigt - skal vi følge "naturlovene" (dem vil jeg altså gerne have defineret) skulle hunden vel ikke have hjælp men bare overlades til sin skæbne, hvilket i dette tilfælde nok havde været at dø uden indblanding
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 129
Jeg ringede engang til DB for at høre hvordan loven egentlig var på det område - om jeg måtte nødaflive et af mine kæledyr. Svaret var, at hvis jeg havde lært korrekt hvordan jeg skulle gøre og følte mig sikker i det, var det i orden. Det var svaret fra DB.
Sagen om hunden her skal jeg undlade at kommentere. Alt for mange har dannet deres eget billede af hunden, kniven og afliveren og da jeg ikke ved noget konkret, så vil jeg ikke sige noget til det.
jan 2007
Ang at det er bedre at gøre noget selvom man ikke ved hvordan er jeg uenig. Jeg kender flere horrible eksempler på folk der har forsøgt sig med aflivning uden at vide hvordan det gøres hurtigt og smertefrit. Så igen: hvis man er i tvivl om hvorvidt man kan gøre det rigtigt, så ovetlad det til andre, kør iført til dyrlæge eller h ad der nu må være muligt i situationen
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Synes også det var helt iorden det han gjorde, og ville selv om ejer have takket ja til det tilbud han gjorde, hvilket jeg synes var stort af ham. Thumps up.
aflivning af hund