Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julemiddag
  • #1   16. dec 2014 Min hund får det hun plejer at spise juleaften, så ingen festmiddag til hende. Måske hun får lidt flæskesteg som godbider, hvis der er rester.

• #2   16. dec 2014 Ok Golden L...

• #3   16. dec 2014 Hvis det er det de plejer få, så Ja. Den største fejl hundeejere laver, hvert år, trods kampagner, er at fylde hundene med alt muligt de ikke er vant til at få

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #4   16. dec 2014 Altså min dreng får det sædvanelige, måske et lille stykke and/flæsk eller noget, men ikke en hel "middag"

• #5   16. dec 2014 Mine hunde får and, der er så meget snaller /kød man kan pille af, og de elsker det smiley

• #7   16. dec 2014 Tak for jeres svar alle sammen

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    dec 2014

#8   16. dec 2014 Og lars, så hvis en hund levede i naturen og den pludselig fandt noget den aldrig havde spist så ville den jo spise det???

• #10   16. dec 2014 De får deres normale mad. Men det hænder at jeg får lidt rester med hjem til dem. Og mine hunde er vant til rester, så de tåler det fint. Og de er flere om at dele det, så det er ikke meget de får.

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    dec 2014

#11   16. dec 2014 Altså jeg tager min hund med til jul, så han får bare lidt når man lige har en smule tilbage på tallerkenen smiley

• #12   16. dec 2014 Max får en lille smule kalkun, da han får dårlig mave, hvis han får for meget.

Og så får han julegaver. Så han får nok også lov til at smage sit guf. smiley

• #14   16. dec 2014 Vores hunde er vant til at få rester, også sovs, kartofler osv. Så nu hvor vi skal være hjemme, så tænker jeg da at de skal have en halv kartoffel, et lille stykke steg, og en lille skefuld sovs. Og ellers bare deres tørfoder.

• #15   16. dec 2014 #8 hvis hunden levede i naturen ville den være vandt til at spise meget forskelligt og ville derfor ikke blive dårlig. Vores hunde der imod er, ofte, kun vandt til at få en eneste slags tørfoder så derfor kan "fremmed" mad være ret voldsomt. Så jo. Det ER en kæmpe fejl når nogen giver deres hund en "julemiddag" fordi den skal forkæles smiley

• #16   16. dec 2014 Hvis ens hund er vant til rester, er det da ikke en kæmpe fejl.

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    dec 2014

#18   16. dec 2014 Så ingen af jer to har ALDRIG givet jeres hund noget de ikke var vandt til?

• #20   16. dec 2014 Hvis hunden er vandt til at få rester er det ikke en kæmpe fejl nej. Men hvis hunden KUN får f.eks tørfoder så vil jeg da nok mene det er en kæmpe fejl at give den...lad os sige kartofler, fed brun sovs, masser af and, rødkål og chips.
    Maria L jo selvfølgelig har hunden fået noget den ikke var vandt til. Men sørme da ikke om det har erstattet et helt måltid.

• #21   16. dec 2014 Jeg serverer kogt kylling i pensionen, der er et godt ben til hver til dessert smiley julegaver er pakket ind til alle vore hundegæster;) det skal nok blive hyggeligt;)

• #22   16. dec 2014 Nu er der jo ingen der siger, at man skal give hunden en kæmpe portion, vores får en lille smule nu hvor vi skal være hjemme, ligesom de også tit gør på en alm. hverdag, når vi har spist.

Der er ingen der siger, at hunde der ikke er vant til det, bare skal proppes med det. Men du skriver bare at det er en kæmpe fejl, når nogen vælger at give deres hund julemad, og det kommer jo ligesom helt an på hvad hunden er vant til.

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    dec 2014

#23   16. dec 2014 Der ingen herinde der skriver det skal erstatte et helt måltid Fubert?

• #24   16. dec 2014 De får deres råfoder, som de plejer smiley

• #26   16. dec 2014 Vores får lidt af anden, og så hænger der også godbidder på juletræet smiley
    Tosset men der er ingen småbørn at forkæle så hunden får lidt ekstra den aften, kun så meget som hun kan tåle smiley Dog er papiret fra pakkerne den bedste underholdning for hende smiley

• #27   16. dec 2014 Den ville nok næppe finde en flæskesteg, and, sauce, brunede kartofler og ris a lå mande

• #28   16. dec 2014 1000 tak for alle jeres svar...

Min egen hund får hendes tørfoder, en kong med våd foder som snack og en lille smule kalkun....

Hun får selvfølgelig også julegaver som består af guf og legetøj.

Glædelig jul til jer alle og jeres hund/hunde

• #29   16. dec 2014 Når hunde kommer galt afsted i julen, så er det pga fed mad fra menneskebordet, tilberedte ben fra menneskebordet, julekugler og andet pynt fra træet, gavebånd, julepapir, plastikposer osv.
    Der sker utroligt mange uheld i julen sammenlignet med resten af året, så pas godt på de kære firbenede.

• #31   16. dec 2014 Mine får indmaden fra anden og halsen og ellers bare tørfoder.

• #32   16. dec 2014 Mine skal da også lige smage risalamande Ja altså kun smage ,for der er scherry smiley

• #34   16. dec 2014 Beklager da meget jeg skrev "en portion" smiley Men nu findes der faktisk mennesker der SAGTENS kunne finde på at erstatte et helt måltid af hunden normale kost med fed menneske julemad. Også selv om hunden på ingen måde er vandt til at få andet en tørre piller. Og det ER altså dumt smiley

• #35   16. dec 2014 Grunden til at Max fik for meget kalkun det ene år, var fordi min far var oppe og holde jul sammen med os, og han sad og fodrede ham ved bordet, så vi ikke havde en kinamands chance for at vide, hvor meget han havde fået.

Og han fortsatte, selvom vi bad ham om at lade være.

Året efter kunne han dog beherske sig en smule, for det var jo synd for vovsen, når han fik dårlig mave. smiley

• #37   16. dec 2014 Vores får noget and smiley vi råfodrer så de fårdet alligevel engang imellem og så får de julegaver smiley

• #38   16. dec 2014 Kia får rester som hun gør alle årets dage. Hunde er omnivorer og er de vant til det så kan de tåle det meste.

Vi får altid flere mdr.'s rester med hjem når vi besøger mine forældre. 90% af disse er til Kia.

Med hende i huset er der ikke meget madspild :o)

• #40   16. dec 2014 Vores får kartofler, sovs og kød juleaften. Som de også gør hvis vi har fået det til aftensmad, og der er rester tilbage smiley Rødkål , chips, tyttebær og rødkålssalat må de undvære smiley

• #43   17. dec 2014 Cookie: Hun får lidt får lidt af det hele, inkl. chips hvis vi får det.
    Hun er foderallergiker så hun kan ikke tåle tørfoder (som mange mener er det eneste rigtige hundemad). Der er faktisk rigtig mange ting hun ikke tåler så det er om at være kreativ med de ting hun så tåler :o)
    Hun trives bedst på en blanding af rådt, hjemmelavet og tørt (i hyposensibiliseringsøjemed).

Alle hunde er individuelle. Så hvad for nogle virkelig er noget skidt noget at spise er for andre godt :o)

Man skal kende sin hund. Er den vokset op på udelukkende tørt og moren og faderen ligeså, så ville jeg ikke begynde at eksperimentere en hel masse.
    Men os med hunde der altid har fået lidt af hvert og derfor ikke har sarte maver, vi kan jo give vores vovser lidt rester hvis vi har lyst. Hunde er omnivorer så det skulle ikke skade nogen at behandle den som en sådan :o) Alting med måde selvf.

Kia er pænt ligeglad om hun spiser fra gulvet, sin skål, direkte fra gryden, fra en tallerken eller om hun fodres med en gaffel.
    Mad er mad i hendes øjne, og mad er mums :o)

Alt hvad hun har spist af ryger i opvaskemaskinen bagefter. Så her er det fint med mig hvis hun vasker tallerkner og gryder af inden de skal i opvaskeren. Jeg er ikke sart :o)

• #44   17. dec 2014 Herhjemme er der heller intet spild. Hundene får nærmest alle rester fra køleskab. Og min søsters hest får brød, gulerødder, æbler osv. der måtte være i overskud.

• #45   17. dec 2014 Her står den på et godt ben fra slagteren, som bliver givet mens vi andre spiser. så er hun nemlig optaget og helt uinteresseret i hvad familien tilbyder hende.
    De har nemlig en tendens til at fylde alt muligt skrammel i hende hvis de kan , forrieår år var de så smarte at give hende lårbenet fra anden , heldigvis spyttede hun det da ud på komando.
    Når vi andre er færdige med at spise plejer jeg at give hende lidt af resterne mest kød og måske ½ kartoffel ( de hvide).
    Men julen skal være hyggelig for alle og det er den bestemt ikke hvis hunden ender med dårlig mave fordi de giver hende hvad som helst, at de gør det i bedste mening hjælper jo ikke på at hun bliver skidt af det enten fordi det er for salt (sværen på stegen) eller for fed som som sovsen.
    Eller bare mængden de glemmer tit at hun er en bette hund på 5,8 kg og ikke min gamle golden på 28 kg

Kommentér på:
Julemiddag

Annonce