1.683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 69 Svar

Øjenbetændelse???.. Øjenbetændelse???..

Hej venner min lille bamse har fået øjenbetændelse tror jeg det er først lige kommet i dag der er begyndt at komme noget hvid snask ud som er sådan en slim form?:/
Det virker ikke hævet og det virker heller ikke til at det gør ondt over hoved jeg har læst nogle steder man skal bruge øjn bade vand eller salt vand:? men jeg er ikke helt sikker på om man bare skal tørre det af eller om man skal bruge meget?:)

På forhånd tak og håber i kan/vil hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse???..
  • #1   9. nov 2014 Troede det var mit eget opslag - har netop skrevet om det samme. Min hvalp fik det samme imorges. Jeg vil rense med saltvand (kogt vand og salt, afkølet) på en vatrondel, også tage til dyrlægen imorgen hvis det ikke er væk

• #2   9. nov 2014 ok, det skal forsvinde på en dag ellers skal den til dyrlægen?:)

• #3   9. nov 2014 Hmm jeg ved det ikke... Jeg vil nok gøre det, hvis der ingen bedring er imorgen. Ellers kan man også spørge dyrlægen hvad vedkommende synes i telefonen - og håbe at de ikke bare vil have konsultation og penge smiley
    Men man bliver jo helt hysterisk når ens lille guldklump fejler noget.

• #4   9. nov 2014 uha ja det gør man smiley

• #5   9. nov 2014 vask det med saltvand , og bliver der ikke en bedring i morgen tidlig så bestil en tid ved dyrlægen smiley

• #6   9. nov 2014 Synes min er blevet værre - øjenkrogen er sådan hævet smiley overvejer så kraftigt at ringe til dyrlæge vagten men jeg ved også at der formentligt kan vente til imorgen. Er bare så urolig

• #7   9. nov 2014 så længe du har kigget godt om der synlige ridser eller ting i øjet , så skulle det sagtens kunne vente til i morgen . Er det i begge øjne ?

• #8   9. nov 2014 Det er kun det ene øje. Det hænger lidt som på en basset synes jeg - dog slet ikke så meget, men det er lidt der hen ad smiley

• #9   9. nov 2014 Så må du have kigget på det , der kan jo sidde noget i øjet .. Jeg var selv ude for min havd en lille bitte pind til at sidde inde i øjet .

• #10   9. nov 2014 Hun kom til vagtdyrlægen - det var betændelse og vi fik noget creme til øjet. Kunne nok godt have ventet til imorgen, men det kan man jo ikke altid vide. Pernille, vil du ikke være sød at skrive hvordan det går med din slædehund, om du skulle til dyrlægen osv? smiley

• #11   10. nov 2014 ja vi er lige kommet hjem der fra smiley
    det var også betændelse, så han skal ha nogle dråber morgen og aften.
    det må jeg gøre højt 12 dage og hvis det ikke blev bedre skal jeg komme tilbage.
    Så det er fint han klarede det så godt smiley

• #13   10. nov 2014 Hvad hed de øjendråber som ikke virkede hvis du alser kan huske det :)?

• #14   10. nov 2014 De jeg har fået hedder noget med f, og de virkede med det samme - hendes øje er stort set raskt nu, men vi skulle fortsætte i 5 dage

• #15   10. nov 2014 Det liner også mine virker smiley vi skal også bare bruge dem i 5 dage for at være sikker smiley

• #16   10. nov 2014 Hvad hedder de?

• #17   10. nov 2014 Fucithalmic Vet. øjndråber smiley

• #18   10. nov 2014 Ok super det er de samme jeg fik... Pudsigt at vi begge var uheldige lige i samme øjeblik næsten smiley

• #19   10. nov 2014 hehe ja det er lidt sjovt smiley hvor kommer du fra i landet ?:)

• #20   10. nov 2014 Nordsjælland. Hvad med dig? smiley jeg skal også udstille min toller

• #21   10. nov 2014 Hillerød smiley området

• #22   10. nov 2014 Nåh så er det ikke så langt væk jeg skal ringtræne i Hillerød, men lige nu er der jo ferie så har fundetnet andet sted. Hvordan synes du det er at udstille? smiley

• #23   11. nov 2014 jeg syntes det er meget hyggeligt, min han hopper og springer meget når vi udstiller det arbejder vi meget på ellers er det meget sjovt smiley

• #24   11. nov 2014 Ok ja min på 11 uger er en virkelig energibombe - vil hilse på alt og alle, og trækker meget i snoren at hun nærmest svæver. Hvordan arbejder I på det??

• #25   11. nov 2014 vi roser meget når han så enlig går pænt og hvis han gør noget han ikke må stopper vi, også går vi tilbage og prøver igen og igen og igen til han fatter han ikke skal hoppe eller hive så når det går godt får han MEGET ros så han ved han var dygtig smiley men hvis den gør noget den ikke må så stop og få den til at blive rolig og prøv prøv igen til du føler at han fatter det.
    men du må ikke træne for tit ellers vil han syntes det er kedeligt og vil ikke syntes det er sjovt mere, men 2, 3 gange om ugen vil jeg sige men det skal være en lej mellem dig og ham så han vil se på dig når i løber og ikke kigger på andre.
    det skal være som om det kun er jer to jo mere lige glad han er med andre hunde jo bedre smiley

nu er han næsten stoppet med at hoppe men da han var lille var det sådan her altid smiley som på billedet nedenfor

profilbillede
  • #26   11. nov 2014 Han ligner jo min hvalp på det billede! Og ellers så løber hun bare afsted og trækker i snoren.

Så jeg skal gøre det at jeg stopper hende, også så snart hun kigger på mig og går pænt roser jeg? Lyder jo logisk nok men er svært i praksis med så livlig en hvalp. Skal jeg give godbidder eller kun rose ?

• #27   11. nov 2014 jeg bruger frikadeller når jeg træner og er til udstilling de er nemme og spise og kan blive til små stykker også holder min meget øje med mig.

først skal du prøve at stille hende pænt så hun står og kigger på dig.
    så skal du jo løbe med hende, der skal du finde en måde at løbe på så hun holder fokus på dig.
    Du skal også finde et godt tempo der passer til dig og hende der skal du være ligeglad med de andre hvor hurtigt de løber, du skal bare ikke løbe helt op i den der løber foran men du skal ikke være bange for at der er nogle der løber for tæt på dig det er dem der er bag ved der skal holde afstand.
    Hvis hun så hiver eller hopper stopper du og prøver igen.
    Hvis det så virker og hun kan løbe et godt stykke uden at hoppe eller hive stopper du og stiller hende pænt og giver hende en guffer og roser hende.
    Og husk at være glad og få det til at være en leg for hende det skal være sjovt ellers er der ikke noget ved det smiley

jeg har sat nogle billeder sammen her med hvor min står pænt, det er også fra nogle forskællige udstillinger.

profilbillede
  • #28   11. nov 2014 Okay... Jeg tror vi skal træne længe før hun kan gå pænt osv, men vi tager til ringtræning to gange om ugen her i november. Også skal jeg på skue her i november. Skue er ikke er højtideligt vel? Hvad sker der hvis de hopper osv til en udstilling?

• #29   11. nov 2014 Jeg skal til skue er i Næstved den 7/12 og skue "gælder" ikke nogle steder det er bare øvelse og hygge smiley

hvis de hopper og danser til en udstilling kommer det meget an på hvad alder de har når de er i baby eller hvalpe klasse er det ok når de er ældre tror jeg dommers slå mere ned på det.
    men grunden til de ikke må hoppe og danse rundt er at dommen skal kunne se hundes løbe gang om den løber pænt og det kan han jo ikke hvis den hopper for meget.
    men den skal også stå stille når dommeren rør ved hunden der må den ikke trække sig væk eller være bange så kan de blive udvist.

• #30   11. nov 2014 Ok smiley

Hvordan er det gået på dine udstillinger? Og er det meget forskelligt hvad dommerne dømmer fra gang til gang?

• #31   11. nov 2014 da jeg var på Fyn fik jeg en udtalelse om lørdagen hvor der stod min hund var grim havde en grim hale grim holdning grim grim så ja det var nedern men om søndagen var han så smuk og fik så flot en udtalelse.
    det var næsten som om det var to forskællige hunde de skrev om men det er meget forskelligt hvad de siger men man skal bare tage det med et smil og ha det sjovt smiley
    Skal du også til udstilling i Næstved?:)

• #32   11. nov 2014 Okay.. Har også hørt at dommere kan have meget forskellige holdninger.

Man må bare ikke blive ked af det hvis de giver Dårlig bedømmelse

Jeg ved ikke om vi tager til den i Næstved, vi skal til en anden i november, men kunne da være sjovt at gøre det igen i Næstved - er det for alle racer?

• #33   11. nov 2014 ja det er for alle ved ikke om man stadig kan melde til måske smiley

• #34   11. nov 2014 men hvad er det fon en hund du stiller op med ?:)

• #35   11. nov 2014 men hvad er det fon en hund du stiller op med ?:)

• #36   11. nov 2014 For lige at gå tilbage til trådens emne smiley så ville jeg prøve at lægge mig på de steder hvor jeres hunde ligger, for oftest er det pga. træk <t de får betændelse.
    Mine egne må f.eks. ikke ligge inde ved væggen "inderst i sengen" når vi sover i min seng, eller de ligger under sengen, for så får de med garanti snask i øjenene. smiley
    Alle andre steder er helt ok.

God bedring med jeres vapser. smiley

• #37   11. nov 2014 Mange tak det havde jeg ikke tænkt på det må jeg prøve smiley

• #38   11. nov 2014 Jeg fandt også først ud af det da begge mine "store" piger fik betændelse i samme øje i starten, og behandlingen kun virkede så længe at de fik pencillin. Så jeg måtte jo finde årsagen, da De ellers kun blev symptombehandlede, men aldrig blev "raske,

Held og lykke med udstillingen, jeg håber at øret ser fint ud til den tid.

• #39   11. nov 2014 jo tak der er jo god tid til så det må vi håbe smiley

• #40   11. nov 2014 Okay. Det er en toller jeg stiller op med smiley må se om vi kan melde os til i Næstved

Og tak Anita det må je lige holde øje med også

• #41   11. nov 2014 Pernille - hvordan får jeg hende til at stå helt stille i sådan lidt tid?

• #42   12. nov 2014 Du starter med at stå med en guffer foran hende som hun slikker på når hun står som du vil giver du hende den også skal du sige stå som en kommando til hende så ved hun når du siger stå skal hun så pænt og du skal være hurtig i starten når du siger stå og hun stå pænt giver du en guf så kan du begynde at trække tiden mere og mere mellem gufferne til hun stå og venter hvis du kommer til Næstved vil jeg meget gerne vise dig det og hjælpe smiley

• #43   12. nov 2014 Okay, det kan godt være jeg kommer, måske bare for at kigge. Kunne være hyggeligt at mødes smiley

• #44   12. nov 2014 Ja det kunne når vi har skrevet så meget smiley

• #45   12. nov 2014 Ja jeg vil lige skrive hvis vi kommer smiley nu er hun begyndt at have en smule snask ud af det andet øje smiley må prøve at skylle med saltvand ellers må hun få cremen i begge øjne

• #46   12. nov 2014 Min læge sagde jeg skulle ligge i begge øjne fra starten det er ved at se godt ud smiley

• #47   12. nov 2014 Okay ja det sagde min intet om men må jeg prøve

• #48   12. nov 2014 Min dyrelæge sagde jeg skulle give min det i begge øjne pga hun kunne se der var meget lidt i det andet øje så det dårlige øje ikke smitter det raske øje smiley
    men han øjne ser meget flotte ud nu smiley

• #49   12. nov 2014 Ok. Gør det samme så, da jeg også synes der er lidt i det andet øje. Begge er stort set raske allerede. Hmm tror du det er for tidligt at tage på udstilling når min hvalp er 3 mdr? Hun er jo utroligt livlig. Jeg ville bare så gerne. Har allerede meldt mig til i november. Men jeg skal vel bare tage der hen og se det som en spændende oplevelse ikke? Skulle have været til ringtræning i dag men tager til det søndag istedet. Jeg når måske 3 ringtræningsgange inden skuet.

• #50   12. nov 2014 PS. Hvor ringtræner du i november?

• #51   13. nov 2014 jeg havde min med da han var 3 mdr. det gik ok han var meget glad og hoppede rundt men det må de godt i den alder smiley
    jeg går ikke til ringtræning jeg træner med min søster og hendes to udstillings hunde, også træner jeg når jeg er ude og gå tur smiley
    Men jeg syntes det er en god ide at tage til ringtræning også for at få en viden om det og din lille pige kan få lejet med nogle andre og lære at løbe pænt selv om der er andre smiley
    men jeg syntes du skal tage til udstilling det er super hyggeligt oh hvis du ikke kender nogle der kommer så tag en ven/veninde med så kan det kun blive hyggeligt smiley

• #52   13. nov 2014 Okay smiley hvordan gik det på din første udstilling som 3 mdr gammel?

Ja vi må bare træne og springe ud i det smiley

• #53   13. nov 2014 Det billed jeg satte ind tidligere hvor han hopper er den første udstilling han hoppede næsten hele tiden og ja det gik ikke vildt godt men det var sjovt smiley

• #54   13. nov 2014 Hehe ok smiley hvor sødt smiley

• #55   13. nov 2014 hvad snor skal i bruge til udstilling :)?

• #56   13. nov 2014 Hmm jeg har sådan en almindelig tynd udstillingssnor, men tror hun kan knække den når hun trækker smiley

• #57   13. nov 2014 jeg bruger kæde på min smiley

profilbillede
  • #58   13. nov 2014 Den er smart! Hvor køber man sådan en??

• #59   13. nov 2014 Forresten er det for meget at gå til skue både i november og i december? Overvejer at melde mig til i Næstved også (fristen er imorgen). Hvad synes du?

• #60   13. nov 2014 Man kan købe dem på forskællige udstillinger smiley

man kan sagten tage to udstillinger tæt på hinanden det kommer mere an på hvad du har penge til jeg plejer selv at tage dobbelt udstillinger når der er mulighed for det smiley
    hvis det er en lørdag og søndag men så er det mest hvis det er i Jylland eller på Fyn.
    hvis du har penge og tid til dem begge syntes jeg du skal gøre det så får du jo træning smiley

men det kunne da være fedt hvis du kom til Næstved smiley

• #61   13. nov 2014 Ok så tilmelder jeg mig også Næstved udstillingen smiley

• #62   13. nov 2014 Kunne godt tænke mig at lave et flot udstillingsbiler af hende, hvordan gør man det hvor man får hende til at stå?

• #63   13. nov 2014 Det har jeg skrevet lidt længer oppe smiley

• #64   13. nov 2014 Ok ja så skal jeg få min mand til at tage billedet imens. smiley vi ses i Næstved!

• #65   14. nov 2014 Du må lige sende et billed vil gerne se hende smiley ja vi ses !

• #66   14. nov 2014 Ok kan jeg sende til din e mail? smiley hun er en dejlig toller på nu 12 mdr smiley

• #67   14. nov 2014 Har tilmeldt mig Næstved nu... Skal også deltage i Fredericia, skal du også det?

• #68   14. nov 2014 Det tror jeg ikke jeg skal har ikke så mange penge til det har været til 6 udstillinger i år snart 7 smiley så tror jeg venter til næste år der skal jeg til Sverige med min søster smiley

• #69   14. nov 2014 Årh jeg ville gerne udstille i Sverige. Hvad kræver det af vacciner osv og skal man søge om at komme der til med hund? Hvornår er udstillingen i Sverige? smiley

• #70   14. nov 2014 Jeg er ikke helt sikker på hvordan det forgår det er min søster der har styr på Sverige smiley

Kommentér på:
Øjenbetændelse???..

Annonce