Renlighed - svær start Renlighed - svær start
Hej alle sammen
Jeg er ny herinde og har lige forsøgt at forstå mig lidt på de forrige emner.
Mit problem er, at min hund Bobby på 4,5 måned slet ikke er renlig! Vi fik ham først, da han var 14 uger (Ja, øv - men vi elsker ham på trods af dårlige vaner) Han har altid været vant til at tisse m.m. på en "voksen-ble" indenfor. Så for ham, er det mest naturlige at ordne tingene indendørs - og vi vil IKKE vænne ham til bleen, så den er helt fjernet. Nu er det over alt. Vi er ude og ude og ude med ham. Men efter 30min udenfor kan han gå direkte ind i stuen og tisse.
Vi læser hans signaler og det går fint - men vi havde ferie den første 1,5 og nu er det hverdag og vi KAN simpelthen ikke holde øje hvert minut. Vasketøj, mad osv. skal jo altså også ordnes
Hvordan forstår han, man må ikke indenfor? Kunne aldrig finde på at skælde ud - men åha, han er heldig med han ser så sød ud!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Og så få vasket rigtig godt af med rodalon alle steder, så der ikke lugter af toilet indenfor.
Og så tålmodighed. Det kan tage op til et år at gøre en hund renlig- og det er endda når man har gjort det rigtigt fra start af. I har haft ham i en måneds tid ikke? Det kræver lang tid at bryde en dårlig vane
okt 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Ud med ham, når han har spist, leget, sovet osv, og så gå ikke ind igen før han har tisset. Giv masser af ros og godbid, når han besørger ude.
Jeg læser det som om at du ikke er alene om ham, så den ene må klare de huslige pligter og den anden må passe hvalp. Og ellers må vasketøj og opvask vente.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 92
okt 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
Og jo, vi er to - men ikke to der går hjemme sammen hele tiden.
Han er i går begyndt gerne at ville udenfor - ikke på gåtur (han er lidt genert og bange) men hvis vi tager ham ud i haven på det samme sted. Helst lige foran døren, men det er trods alt bedre end indenfor.
Jeg tror, I har ret i, at jeg nok "bare" skal have lidt tålmodighed. Det er jo en klog race, så mon ikke det nok skal komme.
Vi kvinder er jo bare lidt bekymrede engang i mellem
Renlighed - svær start