{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Maria S
Maria S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Bøvl med renlighed :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg håber der er nogle super erfarne hunde-mennesker herinde der kan give mig lidt tips og tricks på det her emne som efterhånden giver mig lidt grå hår smiley

Min kæreste og jeg fået den lækreste lille papillon-blanding (Faren er ægte papillon og moren er pappillon/pekengeser). Han bliver 12 uger på søndag d. 28/9.

Det skal lige siges at jeg på ingen måde forventer at han allerede kan være hundrede procent renlig, men jeg forventer at der i det mindste er lidt fremskridt, hvilket jeg må indrømme er meget små smiley

Han tisser og skider stadig rigtig meget indenfor - og gerne på bestemte steder. Vi har ham ude rigtig ofte og nogle gang tisser/skider han, og andre gange ikke. Når han gør roser vi ham til skyerne og kvittere med en godbid. Det virker til at han forstår konceptet når han er udenfor fordi lige så snart han har gjort en af delene kommer han glad rendende mod os fordi så ved han at der er ros.
Når han tisser eller skider indenfor gør han det slet ikke, men han er heller ikke just diskret omkring det - altså det virker ikke som om han ved det er galt, for så ville han vel næppe gøre det lige for øjnene af os?
Er frustreret fordi jeg ikke ved hvad vi mere kan gøre, og hvis der ikke bliver gjort mere tror jeg ikke vi kommer til at se nogle fremskridt.

Han er utrolig svær at læse, normalt syntes jeg det er let at læse når en hund skal tisse eller andet - men ikke ham her, han kan komme gående helt normalt og lige pludselig bare tisse smiley

HJÆLP!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøvl med renlighed :(
  • #2   23. sep 2014 Ja som du selv skriver tar det tid og tid Det er det rigtige du gør ved at rose når han har gjort noget uden for Hvor tit går du ud med ham ? og hvad gør du, når han gør noget indenfor ?

• Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   23. sep 2014 Birgitta jeg ved ikke helt præcist hvad de gjorde ved opdrætteren må jeg indrømme, men ved at hvalpene bare pissede og sked indenfor som de ville. Og sælger nævne på et tidspunkt at de ikker var til at deres hunde behøvedes at være super trænede - så ikke de mest lydige hunde de havde smiley

Ja han er heldigvis rigtig lækker - ellers var min tålmodighed også sluppet op smiley

Inger jeg er ude med ham cirka hver time, og hvis han ikke gør noget når jeg er ude med ham der, går der kun en halv time før jeg går ud med ham igen. Og selvfølgelig hvis jeg når at fange ham i at skulle til at tisse eller skide råber jeg nej og fy og får ham stoppet og tager ham så med udenfor i stedet. Det er desværre bare ikke altid jeg får det opdaget, og ser bestemt ingen grund til at slæbe ham hen til en 10 minutter gammel "tispøl" og skælde ham ud over det. Så der reagere jeg ikke på det overfor ham

• #4   23. sep 2014 Der kan fejlen være Du må aldrig skælde ud aldrig Gør som ingenting og så ros og ros hver gang han har gjort noget udenfor Selvfølgelig Kan du se at han lige er ved at sætte sig ,skal han ud, men uden skænd Og tidsmessig syntes jeg også det er ok

• #6   23. sep 2014 ud meget oftere, især når han er aktiv og trisser rundt, kunsten er at få hvalpen ud FØR uheldet sker, og bliv ude indtil miraklet sker!
    vigtigt er det også at det er samme sted den bliver luftet hver gang, ihvertfald indtil tiøren er faldet.
    Det vil være mest trygt og lysten til det større.

Jeg bruger en uge når jeg får hvalp hjem, og laver stort set ikke andet end at løbe i pendul ud og ind, ud og ind, adskillige gange i timen så længe hvalpen er vågen.

• #8   23. sep 2014 Birgitta; Er vejret til det, så gør jeg det da gerne smiley
    Har nu aldrig haft hvalpe der ikke var så godt som renlige på en uge - 14 dage.

• #9   23. sep 2014 Hvis han gør det bestemte steder, kan det også være fordi der stadig lugter "efter sidst". Det er vigtigt, at du får gjort rent med Rodalon, da det er det eneste, der tager al lugt smiley

• #11   23. sep 2014 Nu får jeg nok skæld ud, men tænker hvis hun nu ligger en avis det hvor han plejer at gøre det og så langsom flyttet avisen hen mod døren ?? Kan det ikke hjælpe hvalpen på vej ??

• Gert j
    Gert j Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #12   23. sep 2014 Hold ud smiley
    Jeg stod i samme situation sidste år, jeg hentede en hvalp den 1. oktober i en alder af 8 uger. I starten gik det rigtig godt, hun var rigtig dygtig til at gøre tingene udenfor, men som vejret blev dårligere og dørene permanent lukkede, gik det den forkerte vej, selv om vi gik ud med hende meget ofte. Jeg kunne slet ikke forstå, at der skulle gå så lang tid med renlighed, da min gamle hvalp var renlig på 2 uger (men den var også fra forårskuld og kunne gå ind ud som den ville). Men jeg vil tro at hun var mellem 4 og 5 måneder inden at hun blev helt renlig.
    Så hold ud og fortsæt det gode arbejde, det skal nok lykkedes med stor tålmodighed. smiley

• #14   23. sep 2014 Ikke for at tage modet fra dig, men min veninde købte for mange år siden en beaglehvalp fra et opdræt, hvor hvalpene pissede og sked i samme område, som de sov og spiste. Det tog et år før han var renlig men det lykkedes til sidst. På samme tidspunkt købte jeg en blandingshvalp (schæfer, labrador og springerspaniel). Hvalpene kom fra en landejendom, hvor de boede i huset men hvor de fra morgen til sen aften kunne gå udenfor, som de havde lyst til. Hun var renlig på 4 dage og var 9 uger da vi hentede hende. Hun havde faktisk kun 4 små tisseuheld og ingen af de store uheld og vi boede faktisk på 4 sal i lejlighed på det tidspunkt. Så hun var nærmest renlig, da vi fik hende smiley
    Så det er altså rigtig, rigtig vigtigt hvilke forhold hvalpen har gået under i starten af dens liv - men det ved du næste gang, du henter en hvalp. Nu er der ikke rigtig andet at gøre end at klø på i stiv arm og huske at det ikke er hundens skyld smiley

• #15   23. sep 2014 Har nu aldrig selv brugt det, da mine har været hurtig til at finde døren, og tisset foran døren. Det virker bare som om hvalpe ikke har fået hjælpen til at lære at blive renlig..

• #16   23. sep 2014 Renlighed grundlægges tidligt, allerede hos opdrætter. Mine hvalpe har ikke skidt indendørs, siden de var fem uger, og går ude meget af dagen når vejret er godt. Det betyder, som andre er inde på, at opgaven er sværere.

Det bliver værre, hvis hunden gør det inde uden du ser det. Hav den i samme rum som dig altid, og som MLA skriver, ud flere gange i timen..

• #17   24. sep 2014 Jeg har altid når jeg haft hvalp været ude med dem HVER gang de har, leget, sovet, spist og drukket.. Dette har hjulpet her, hvilket jo også er flere gange i timen, men der gik ikke længe før min Bella opfangede det var ude det skulle gøres smiley håber det kan hjælpe..

• #19   24. sep 2014 At få en hvalp renlig er egentlig meget let;) sørg for at der ikke sker uheld inde, der er kun dig til at gøre det, det vil sige, hvalpen skal altid være sammen med dig, den skal ud når den har spist, sovet, leget eller ca hver 1.2. Time;)
    Uheld forhindres ved at hvalpen ikke er alene så meget som et minut, lad den ikke ude af syne smiley går den søgende rundt skal den ud straks

• #20   24. sep 2014 Det eneste der kræver, for at renlighedstræne en hvalp, er en våd og hårdt sammenrullet avis.
    Hver eneste gang hvalpen har uheld indendørs, tager du avisen - og slår DIG SELV hårdt oveni hovedet, fordi du har været for længe om at få hvalpen ud smiley

Kommentér på:
Bøvl med renlighed :(

Annonce