1.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Er i krise.... Er i krise....

Jeg har en åh så smuk og dejlig lille fox terrier, Missy hedder hun.
Hun er satme svær syntes jeg... Jeg har gjort alt som jeg har fået afvide herinde, mht renlighed, men det virker ikke.. hun vil bare ikke.
plus, hun HYYYLER helt vildt og ustyrligt, når hun er alene... det er slet ikke til at fatte hvor højt hun ka hyle... og hun virker så ulykkelig når man så kommer hjem... ka næsten høre gråden i hendes hyl, når hun så ser mig...
- Jeg kan ikke ha hende der hvor jeg bor hvis hun blir ved og så ender det med at jeg må, sælge hende, eller bytte til en anden hund... Hva faen ska jeg gøre

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er i krise....
  • #1   1. jun 2010 Hvor gammel er hun?
    Link var over et år før han var renlig når han var alene

• #2   1. jun 2010 hun er snart 2... :S

• #3   1. jun 2010 har du haft hende fra hvalp?

.. og du overvejer vel ikke at tage penge for en hund med så omfattende problemer?

• #4   1. jun 2010 Jeg har haft hende fra helt lille ja.. og hun lærte det også og pludselig så gik hun tilbage til, at opføre sig sådan igen...
    Beanmom, prøv lige og fald ned, jeg har problemer med min hunds adfærd, og jeg ønsker ikke stødende kommentarer tak....

• #5   1. jun 2010 Hvis hun sælger hunden og derefter køber en ny, er det vel også en form for bytte :-)... Mener bare at hvis hun ikke for lov at beholde hunden pga dens problemer er hun jo nødt til at skille sig af med den, men hun vil jo sikkert gerne holde hund og så køber hun jo nok en ny senere... Så ordet "bytte" er selvfølgelig lidt negativt, men i bund og grund er det vel det man gør i sådan en situation.... Var bare lige en lille tanke herfra....

Missy:
    Har du overvejet at få fat i en adfærdsbehandler?

• #6   1. jun 2010 ej nu må i krafedme ... tror i jeg skriver for at høre jeres lorte kommentarer ?
    JA undskyld mit så ubehagelige sprog.. er så hamrende træt af at se folks overfald til folk der har problemer.... det sker SÅ tit herinde....
    - Jeg spørg til RÅDS om min HUNDS ADFÆRD, ikke hvorvidt jeg skal anskaffe mig en anden hund

• #7   1. jun 2010 Maria & Balto - Det er NETOP det jeg mener... Men selvfølgelig er overfald det letteste herinde... :S
    - Nej det kunne være det var en idé... Kan du anbefale en bestemt ?

• #8   1. jun 2010 IKKE SÅDAN BYTTE FOR FANDEN ALTSÅ ! Holf kæft hvor er i påtagende herinde, altid.... !

• #9   1. jun 2010 Hvis du nu lige finder et ordentligt sprogbrug og ikke tager min kommende sætning som et angreb, så har jeg en tanke jeg gerne vil dele med dig..

Du har haft hunden fra hvalp, og har ikke formået at træne hende til at være velfungerende og uden problemer .. Så du vælger at starte forfra med en ny hvalp?

Jeg synes du skulle prøve at finde en kyndig træner/behandler der kan hjælpe dig med at finde ud af hvor du har fejlet frem for at sende problemet videre.
    - På den måde undgår du også at gøre samme fejl med die fremtidige hunde.

• #11   1. jun 2010 Det er jo rent faktisk det du skriver!

**Jeg kan ikke ha hende der hvor jeg bor hvis hun blir ved og så ender det med at jeg må, sælge hende, eller bytte til en anden hund... **

Stakksl lille vuf smiley

• #12   1. jun 2010 Nina, Det er ikke fordi mit sprogbrug er fejlagtigt her syntes jeg... det er SÅ ofte folk overfalder hinanden herinde bare ved det mindste utillfredstillende sammensætning af ord...
    - Men ja du har ret , JEG har gjort noget forkert det ved jeg,... Og det er også KUN fordi jeg ved jeg blir kylet ud, hvis ikke det ændre sig, at jeg siger, at så må alternativet være at gå af med hende.... thats it.

• #14   1. jun 2010 MEN..

Har du prøvet forskellige former for hjerne aktivitet når hun skal være alene, hvor meget plads har hun, er hun mæt, har hun noget musik i baggrunden, noget at tygge i.
    Har du trænet alene hjemmetræning forfra?
    Har du prøvet en adfærdsbehandler?

Der er en del ting man kan gøre inden man lige vælger at bytte sin hund, til en ny ..

• #15   1. jun 2010 Det er vel ikke så mærkeligt folk kommenterer på det der bliver skrevet, så kunne du jo nøjes med at skrive om problemerne og ikke dine (uhensigtsmæssige) løsninger hvis folk ikke måtte kommentere det

• #16   1. jun 2010 Ingen herinde kan hjælpe dig med anden vejledning end at du skal få en til at komme hjem til dig og se på hunden i dens vante omgivelser..

Og træningen kommer til at betyde en hel del ændringer i din hverdag og gøremåder, det er helt sikkert.

Det er ganske fair at være voksen nok til at indse at man ikke har formået at træne hunden til at være velfungerende, men at tage penge for en hund med så omfattende problemer synes jeg ikke man kan tillade sig - man skal bare være glad for at nogen overhovedet vil samle stykkerne op og forsøge at samle dem til en velfungerende hund.

Jeg forstår slet ikke du opretter noget her i forum hvis du ved fra start at folk vil komme med kommentarer du ikke bryder dig om?

• #17   1. jun 2010 hvorfor er det altid det folk spoerg efter der bliver undladt at kommentere?

nu spoerg hun jo til raads om hvad hun kan goere mod hendes hunds hylden og ikke om det er rigtig eller forkert og bytte.. det virker jo til at hun er ked over hendes hund er som den er saa maaske folk skulle pakke der ihhhh saa sjove kommentar sammen og svare paa spoergsmaalet..

Missy.. mit raad vil nok vaere at tage noget ferie hvis due ikke allerede har laese ferie og saa bare igang med alenehjemme traening igen.. gaa uden fordoeren en 5min og vent og hvis hun er stille skal hun jo roses naar du kommer ind og jeg vil saa sige at hvis hun piver og du kommer ind efter de 5 min saa bare inorere hende for saa har hun jo ikke gjord noget godt.. smiley

haaber det lykkes for dig og at folk begynder at komme med brugbare kommentar.. smiley

• #18   1. jun 2010 Anne og Lashes med de smaa Chokolader :

Øh der er der både blevet anbefalet alenehjemmetræning (igen?), og adfærdsbehandler ??

• #19   1. jun 2010 Jeg blander mig lige lidt. Jeg forstår ikke hvorfor i angriber hende sådan, hun spørg til råds fordi hun har problemer med hendes lille vuf. Prøv da og hjælp hende i stedet for at bombardere hende med alt det andet der..

Men jeg vil også sige du måske skal have fat i en der virkelig har forstand på at ændre hendes adfærd smiley

• #20   1. jun 2010 Anne og Lashes:
    Ja folk har ofte mere travlt med at komme med beskyldninger og være fordømmende frem for rent faktisk at komme med nogle gode råd.. Det er jo bare super ærgeligt... Jeg har altid fået gode råd og masser af hjælp herinde, men for pokker hvor er der mange tråde der ender med at folk sviner hinanden til i stedet for at hjælpe hinanden med problemerne...

Missy:
    Jeg kender ikke nogen adfærdsbehandler på Sjælland (kan se du bor dér), men søg på google eller spørg din dyrlæge om de kender nogen... det koster selvfølgelig en slat penge, men jeg tror bestemt det er det værd for en adfærdsbehandler vil hurtigt kunne afgøre hvad problemet er og hvad du kan gøre ved det.. Men forbered dig på det måske vil tage noget tid og tålmodighed...
    Og så bare se bort fra alle de andres ligegyldige kommentarer... smiley

• #22   1. jun 2010 Lifge en kort bemærkning, der ikke er svar på tråden, men hvis du skal give hende videre eller sælge!! hende, så er hun altså ikke en foxterrier, bare så de nye mennesker ikke tror de både får en "hyler" samt en foxterrier.

• #23   1. jun 2010 En hund er i puberteten til den er 2 år. I en hundeskole ville du have fået al den hjælp du har brug for. Meld dig ind i en sådan, og start forfra.

• #24   1. jun 2010 Invister tid og penge i din hund og få en kvalificeret og kompetent adfærdsbehandler ud og følg rådgivningen plus begynd til hundetræning et sted hvor de lære efter de blideindlæringsprincipper.

Go' træningslyst

• #25   1. jun 2010 Ved ikke om det er den Missy fra 09 du har problemer med, for så er den max 1,5 år. Så måske noget af problemerne ligger i alderen.
    Er det ikke dem, så prøv og vuder om du har fået dig forkøbt i hunde. Da du har to herinde og yderlig en mere
    3 hunde er en stor mundfuld. Men prøv med en adfærs, og ellers find et nyt hjem til hunden.
    Men uden og bytte.

• #26   1. jun 2010 "Brug hjernen" det er så sandt så sandt

• #27   1. jun 2010 Jeg bliver faktisk mest stødt af overskriften.......Er i krise.....
    Har man nogensinde oplevet et menneske som er i krise, så ville man forhåbentlig aldrig bruge sådan en overskrift mere

• #28   1. jun 2010 Hvor har i dog mange ting i kan brokke jer over... En krise er et fortolknings-begreb.... Det er jo forskelligt hvad man betragter som en krise...
    Hvis hun ikke ved hvad hun skal gøre med hunden selvom hun har forsøgt alle mulige ting, og risikere at blive smidt ud af sin lejlighed, ja så vil jeg da nok mene man er i krise....

• #29   1. jun 2010 hmmmm

du søger jo allerede en ny hund

hva med at træn din hund til at være alene hjemme istedet for bare at opgive

du skal da ikke regne med at at fordi du skifter hunden ud at den nye hund så ikke evt får præcis det samme problem!

• #30   1. jun 2010 Jema-Spot, du kom mig i forkøbet. Sad og så på hunden og det er langt fra en foxterrier. Det er heller ikke en gårdhund, så hun må været blevet taget godt ved næsen, da den blev købt.

At det er en blandingshund gør det svært, for man ved ikke hvad der er i den. Det er så en sag.

Men at den som 2 årig ikke kan være alene hjemme, ikke er renlig og den hyler hele tiden, kan enten skyldes forkert opdragelse eller at hunden har en "defekt", som kan være uoprettelig. Dette er selvfølgelig bare gisninger, men jeg mener at en adfærdsbehandler vil få sin sag for med den hund. Eller rettere sagt med ejeren, for det tyder godt nok på, at der er gået noget helt galt her.

• #31   1. jun 2010 jeg syntes nu også at trådstarter må tage den som det kommer når man selv skriver sådan og så på hg,,,burde man måske selv vide bedre

jeg kan godt forstå det er træls og også for hunden,,nogle hunde kan vel også have ne brist det er vel ikke kun altid ejerens skyld,,,men dertil også sagt at sommetider kan enkle tiltag fra anden side vise sig at være til gode så man kan komme af med problemer som syntes hlet u løslige

• #32   1. jun 2010 til trådstarter:
    Så vidt jeg kan forstå på dit indlæg har du prøvet alt hvad du har hørt måske kunne virke.. Og hvis det alligevel ikke virker er det måske hunden der har et problem og ikke dig..
    Jeg tænker mere om hunden måske kan have en hjernefejl eller andet som gør at den ikke kan lære det du prøver at lære den.. hmm..
    Nu ved jeg ikke hvornår den sidst har været til dyrlæge og hvor længe det har stået på.. men hvis DEN HAR været renlig før og DEN HAR kunnet være alene hjemme.. så ville jeg tage til dyrlægen med den og se om den ikke fejler noget med helbredet..
    ellers vil jeg foreslå en adfærdsbehandler som de andre siger smiley

Ønsker dig al mulig held og lykke med hunden..

• #33   1. jun 2010 Kan se du allerede skriver på annoncer efter en ny hund... Synes virkelig virkelig du skal tænke dig godt om inden du tager flere dyr ind..

• #34   1. jun 2010 Måske kan dens urenlighed også hænge sammen med at den ikke kan klare at være alene hjemme.. hvis den altså gør det når du ikke er hjemme..
    Så er det alene-hjemme-træningen der skal trænes... smiley

Jeg vil lige sige.. at når du kommer hjem efter den har været alene. og før du går ud af døren.. så gør det lige så stille og roligt så den ikke ser det som noget stort..
    med det mener jeg . ikke at lave de helt store farvel-scener og det samme gælder når du kommer hjem.. hils først på den når den er faldet til ro.. smiley

• #36   1. jun 2010 jamen når du spørger på annoncer, har du jo allerede besluttet dig......
    så se dog for pokker at vise din hund den respekt den fortjener, og giv den fred....med så massive problemer, tror jeg ikke der er nogen der gider overtage den..... det er et KÆMPE arbejde at overtage en hund fra andre, og de problemer, gør det absolut ikke nemmere.....
    så lad hende få fred, så hun ikke ender som kastebold fordi 2. 3. 4. og 5. hjem opgiver hende...

SUK!

• #37   1. jun 2010 den ene er himmelhund..så snag ordentlig når i nu skal snage:-))

• #38   1. jun 2010 Nej nej nej hov hov.... Jeg har 2 hunde... ikke mere end 2.. Jeg har Max og Missy... Laika blev kørt ned et par dage før nytårs aften grundet fyrværkeri...
    Jeg søger ikke ny hund, min søster Nathalie, har altid været vild med grey Hounds, og eter min fars død, har hun sat sig for hun skal ha en, da det også var min fars ynglings hund... Hold fast hvor kan folk dog også snage rundt og finde ting at vade rundt i....

• #39   3. jun 2010 Maria og Balto....Prøv engang at google på krise....Så bliver du klogere.

• #40   3. jun 2010 Snow K:
    Jeg har et fag på uni i øjeblikket der hedder tillid, image og krisekommunikation.. Jeg tror godt jeg ved hvad krise er smiley

Kommentér på:
Er i krise....

Annonce