Er i krise.... Er i krise....
Jeg har en åh så smuk og dejlig lille fox terrier, Missy hedder hun.
Hun er satme svær syntes jeg... Jeg har gjort alt som jeg har fået afvide herinde, mht renlighed, men det virker ikke.. hun vil bare ikke.
plus, hun HYYYLER helt vildt og ustyrligt, når hun er alene... det er slet ikke til at fatte hvor højt hun ka hyle... og hun virker så ulykkelig når man så kommer hjem... ka næsten høre gråden i hendes hyl, når hun så ser mig...
- Jeg kan ikke ha hende der hvor jeg bor hvis hun blir ved og så ender det med at jeg må, sælge hende, eller bytte til en anden hund... Hva faen ska jeg gøre
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Link var over et år før han var renlig når han var alene
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 95
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
.. og du overvejer vel ikke at tage penge for en hund med så omfattende problemer?
dec 2007
Beanmom, prøv lige og fald ned, jeg har problemer med min hunds adfærd, og jeg ønsker ikke stødende kommentarer tak....
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Missy:
Har du overvejet at få fat i en adfærdsbehandler?
dec 2007
JA undskyld mit så ubehagelige sprog.. er så hamrende træt af at se folks overfald til folk der har problemer.... det sker SÅ tit herinde....
- Jeg spørg til RÅDS om min HUNDS ADFÆRD, ikke hvorvidt jeg skal anskaffe mig en anden hund
dec 2007
- Nej det kunne være det var en idé... Kan du anbefale en bestemt ?
dec 2007
jun 2005
Du har haft hunden fra hvalp, og har ikke formået at træne hende til at være velfungerende og uden problemer .. Så du vælger at starte forfra med en ny hvalp?
Jeg synes du skulle prøve at finde en kyndig træner/behandler der kan hjælpe dig med at finde ud af hvor du har fejlet frem for at sende problemet videre.
- På den måde undgår du også at gøre samme fejl med die fremtidige hunde.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
**Jeg kan ikke ha hende der hvor jeg bor hvis hun blir ved og så ender det med at jeg må, sælge hende, eller bytte til en anden hund... **
Stakksl lille vuf
dec 2007
- Men ja du har ret , JEG har gjort noget forkert det ved jeg,... Og det er også KUN fordi jeg ved jeg blir kylet ud, hvis ikke det ændre sig, at jeg siger, at så må alternativet være at gå af med hende.... thats it.
nov 2005
Har du prøvet forskellige former for hjerne aktivitet når hun skal være alene, hvor meget plads har hun, er hun mæt, har hun noget musik i baggrunden, noget at tygge i.
Har du trænet alene hjemmetræning forfra?
Har du prøvet en adfærdsbehandler?
Der er en del ting man kan gøre inden man lige vælger at bytte sin hund, til en ny ..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
jun 2005
Og træningen kommer til at betyde en hel del ændringer i din hverdag og gøremåder, det er helt sikkert.
Det er ganske fair at være voksen nok til at indse at man ikke har formået at træne hunden til at være velfungerende, men at tage penge for en hund med så omfattende problemer synes jeg ikke man kan tillade sig - man skal bare være glad for at nogen overhovedet vil samle stykkerne op og forsøge at samle dem til en velfungerende hund.
Jeg forstår slet ikke du opretter noget her i forum hvis du ved fra start at folk vil komme med kommentarer du ikke bryder dig om?
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 535
nu spoerg hun jo til raads om hvad hun kan goere mod hendes hunds hylden og ikke om det er rigtig eller forkert og bytte.. det virker jo til at hun er ked over hendes hund er som den er saa maaske folk skulle pakke der ihhhh saa sjove kommentar sammen og svare paa spoergsmaalet..
Missy.. mit raad vil nok vaere at tage noget ferie hvis due ikke allerede har laese ferie og saa bare igang med alenehjemme traening igen.. gaa uden fordoeren en 5min og vent og hvis hun er stille skal hun jo roses naar du kommer ind og jeg vil saa sige at hvis hun piver og du kommer ind efter de 5 min saa bare inorere hende for saa har hun jo ikke gjord noget godt..
haaber det lykkes for dig og at folk begynder at komme med brugbare kommentar..
nov 2005
Øh der er der både blevet anbefalet alenehjemmetræning (igen?), og adfærdsbehandler ??
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 66
Men jeg vil også sige du måske skal have fat i en der virkelig har forstand på at ændre hendes adfærd
dec 2009
Ja folk har ofte mere travlt med at komme med beskyldninger og være fordømmende frem for rent faktisk at komme med nogle gode råd.. Det er jo bare super ærgeligt... Jeg har altid fået gode råd og masser af hjælp herinde, men for pokker hvor er der mange tråde der ender med at folk sviner hinanden til i stedet for at hjælpe hinanden med problemerne...
Missy:
Jeg kender ikke nogen adfærdsbehandler på Sjælland (kan se du bor dér), men søg på google eller spørg din dyrlæge om de kender nogen... det koster selvfølgelig en slat penge, men jeg tror bestemt det er det værd for en adfærdsbehandler vil hurtigt kunne afgøre hvad problemet er og hvad du kan gøre ved det.. Men forbered dig på det måske vil tage noget tid og tålmodighed...
Og så bare se bort fra alle de andres ligegyldige kommentarer...
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
Go' træningslyst
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Er det ikke dem, så prøv og vuder om du har fået dig forkøbt i hunde. Da du har to herinde og yderlig en mere
3 hunde er en stor mundfuld. Men prøv med en adfærs, og ellers find et nyt hjem til hunden.
Men uden og bytte.
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Har man nogensinde oplevet et menneske som er i krise, så ville man forhåbentlig aldrig bruge sådan en overskrift mere
dec 2009
Hvis hun ikke ved hvad hun skal gøre med hunden selvom hun har forsøgt alle mulige ting, og risikere at blive smidt ud af sin lejlighed, ja så vil jeg da nok mene man er i krise....
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
du søger jo allerede en ny hund
hva med at træn din hund til at være alene hjemme istedet for bare at opgive
du skal da ikke regne med at at fordi du skifter hunden ud at den nye hund så ikke evt får præcis det samme problem!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
At det er en blandingshund gør det svært, for man ved ikke hvad der er i den. Det er så en sag.
Men at den som 2 årig ikke kan være alene hjemme, ikke er renlig og den hyler hele tiden, kan enten skyldes forkert opdragelse eller at hunden har en "defekt", som kan være uoprettelig. Dette er selvfølgelig bare gisninger, men jeg mener at en adfærdsbehandler vil få sin sag for med den hund. Eller rettere sagt med ejeren, for det tyder godt nok på, at der er gået noget helt galt her.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
jeg kan godt forstå det er træls og også for hunden,,nogle hunde kan vel også have ne brist det er vel ikke kun altid ejerens skyld,,,men dertil også sagt at sommetider kan enkle tiltag fra anden side vise sig at være til gode så man kan komme af med problemer som syntes hlet u løslige
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Så vidt jeg kan forstå på dit indlæg har du prøvet alt hvad du har hørt måske kunne virke.. Og hvis det alligevel ikke virker er det måske hunden der har et problem og ikke dig..
Jeg tænker mere om hunden måske kan have en hjernefejl eller andet som gør at den ikke kan lære det du prøver at lære den.. hmm..
Nu ved jeg ikke hvornår den sidst har været til dyrlæge og hvor længe det har stået på.. men hvis DEN HAR været renlig før og DEN HAR kunnet være alene hjemme.. så ville jeg tage til dyrlægen med den og se om den ikke fejler noget med helbredet..
ellers vil jeg foreslå en adfærdsbehandler som de andre siger
Ønsker dig al mulig held og lykke med hunden..
jun 2005
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Så er det alene-hjemme-træningen der skal trænes...
Jeg vil lige sige.. at når du kommer hjem efter den har været alene. og før du går ud af døren.. så gør det lige så stille og roligt så den ikke ser det som noget stort..
med det mener jeg . ikke at lave de helt store farvel-scener og det samme gælder når du kommer hjem.. hils først på den når den er faldet til ro..
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
så se dog for pokker at vise din hund den respekt den fortjener, og giv den fred....med så massive problemer, tror jeg ikke der er nogen der gider overtage den..... det er et KÆMPE arbejde at overtage en hund fra andre, og de problemer, gør det absolut ikke nemmere.....
så lad hende få fred, så hun ikke ender som kastebold fordi 2. 3. 4. og 5. hjem opgiver hende...
SUK!
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
dec 2007
Jeg søger ikke ny hund, min søster Nathalie, har altid været vild med grey Hounds, og eter min fars død, har hun sat sig for hun skal ha en, da det også var min fars ynglings hund... Hold fast hvor kan folk dog også snage rundt og finde ting at vade rundt i....
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
dec 2009
Jeg har et fag på uni i øjeblikket der hedder tillid, image og krisekommunikation.. Jeg tror godt jeg ved hvad krise er
Er i krise....