Krise.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle, jeg har nu læst nettet tomt føler jeg og er ikke blevet klogere. Jeg har en boxer hvalp på 5 måneder der er blevet fodret med Royal canin hvalpefoder. han har skidt 5 gange om dagen og kastet lidt op. Jeg har gået anb. Barf og startet på det for en 10 dage siden og han er kommet i meget bedere foderstand.
Mit problem er han vejer 19 kilo og spiser næsten 2 kilo kød om dagen, det koster en bondegård. og for at være helt ærlig er bugettet ikke helt til det, men når det så er sagt synes jeg han har ændret sig meget. Han er gået tilbage til at tisse på gulvet 2 gange om natten (har været helt renlig i lang tid) han tisser 4-5 gange på en gåtur i store Mængder. Ved godt der er en tilvænnings periode, men det er godt nok vildt.
Også til spøgsmålet.
Er der et alternativ til ren Barf. evt halv foder halv Barf eller foder nogen dage og andre dage Barf. Han bliver passer en del hos min mor, og der er det rigtig besværlig at skulle have kød i de mængder med frem og tilbage.
Så er der en der har et godt råd? Et godt Altenativ? Et god tørfoder mærke til en hun der har lidt svært i mavsen..
Håber en kan hjælpe.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
hvad giver du af kød i løbet af en uge?
hvordan ser han ud?
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Han har 3 dage med Kallun, så har han en ben dag (gåse struber) kylling med skrov. og lam.
jun 2013
tilsæt lidt ekstra rent fedt, lammefedt, strudsefedt, fjerkræ fedt, laks er også pænt fedtholdigt.
de 10% er altid vejledende, har aldrig selv været oppe på de mængder til hvalpe, jeg vil nærmere sige 5% til en 5 mdrs hvalp, og så tilsætte lidt ekstra fedt.
du kan gøre det billigere ved at gå på tilbudsjagt i supermarkederne, spørge efter fraskær og ben hos slagteren, og så supplere hos forhandler hvis det kniber.
der er mange der kombifodrer, råt og tørkost, jeg gør det dog ikke og kan ikke råde dig med det.
feb 2014
Også vil det jo sige jeg kun skal give ham kallun, til et måltid om ugen ca.. ?? og hvis det er indmad skal jeg så droppe indmad ved siden af ?? og vil det også hjælpe på den tynde mave han har ??
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.579
Jeg kombi fodrer .... sådan ca ½ ½ ... Jeg bruger Essentials som tørt .. har brugt Kingsmoor Pure en tid, det var også godt og er ofte billigere end Essential...
Nogle dage er det ½ at hvert, andre dage er det helt tørt, andre helt råt ... jeg vurderer hundene, og jeg gør det som det passer ind i mine planer .... de sidste dage har de fået forholdsvist meget råt da jeg trængte til at få ryddet ud, og noget var støtte ben måltider som kalkunskrog osv ...
i weekenden skal vi på besøg , der kommer de stort set på tørt hele tiden, med mindre jeg falder over noget ....
Så ja min erfaring er at der ingen problemer er i at fodre med begge dele... men vælg et tørt af god kvalitet ...
Min yngste fik også Royal Canin med fra opdrætter, å indrømme at jeg aldrig har set lyset i det mærke ...
jun 2013
og husk at giv ben nok!.
i opstarten er fjerkræ af forskellig slags, fisk eller lam lige så fint. Tidligere anbefalede "man" at starte op med kallun, men det er de fleste gået væk fra igen.
at han tisser meget, kan skyldes at der er meget væske i rå mad, frem for tørfoderet, og har han en vane for at slubre en masse vand ved siden af, ja, så kommer der mere ud . Det skulle gerne regulere sig hen af vejen.
feb 2014
MLA : Jeg sætter ham ned til 1000g om dagen, og dropper kallun i de mængder også for han bare et måltid med det om ugen i stedet for. Ben er vi enige om ikke er bærende ikke??
feb 2014
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.579
jun 2013
og så synes jeg at du skal tilsætte lidt ekstra fedt. Der er høvl på boxeren i den alder, så de forbrænder en hel del, så derfor kan det være en fordel at give lidt ekstra.
jun 2013
feb 2014
jun 2013
er det tit han har det sådan?, og er det mad han kaster op, eller blot galde?
feb 2014
Tror planen bliver han for 900 g om dagen. jeg har vejet ham og vejer ham dagligt så jeg kan holde øje med hvad han tager på eller taber. også giver jeg ham noget fedt i også, da han jo er ret aktiv.
jun 2013
se på ham, i stedet for vægten, ribben skal kunne mærkes med let hånd, en boxer må ikke være for rund.
evt chek vej ham hver 14 dag men at se på hunden er nu den bedste rettesnor
feb 2014
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
Krise..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside