1.474 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Flov over min race Flov over min race

Ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg men nu skriver jeg det.

Jeg har en dejlig amstaff tæve, jeg har haft siden jeg var 19 år. Hun er altså før forbuddet.Jeg overholder den her lov som man skal, selv om det er rigtig surt nogen gange og er også godt klar over hvad racen indebærer og tager mine forholdregler for det. Jeg syntes alt i alt jeg gør hvad jeg kan for at være en ansvarlig hundejer.

Jeg sidder tit og læser diverse tråde herinde om "kamphunde" , og folks syn på disse hunde og deres ejere. Og jeg ved jo godt jeg ikke er en af disse "tabere", idioter, trunter , brianer eller hvad de nu bliver kaldt herinde. Men jeg er begyndt at blive flov over at gå med min hund, jeg er begyndt at tænke over hvad for noget tøj jeg har på når jeg går med den, hvordan jeg ser ud og hvad indtryk jeg giver. jeg bliver pinlig når den gør af andre hunde der gør af den. jeg går over på den anden side hvis jeg møder nogen, for de skal da ikke blive bange for min hund hvis den kunne finde på at trække lidt over mod de for at ville snakke.....jeg har læst så mange fordomme herinde om ejere af disse hunde, og de er steget mig til hovedet. Jeg ved godt det er oppe i mit hoved den er gal, og at man burde være ligeglad med hvad andre tænker. men sådan er jeg bare ikke skruet sammen...

Jeg elsker jo min hund, hun gør mig så glad på alle andre punkter og vil beholde hende til min dages ende:) men det er bare rigtig surt og have det på den måde

igen ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg , men nu har jeg skrevet det :D.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flov over min race
  • #1   11. maj 2014 Jeg syntes ikke du skal være flov over din hund Det vigtigste er at du elsker din hund Hvad andre så mener /skriver om din hund syntes jeg du skal være fuldstendig ligeglad med Vær du glad for at du giver din hund et godt liv Forbudt eller ej Ligegyldig hvad for hunde vi har, smiley er det vores kæreste eje Så vær du kun glad for at du har den hund du har

• #2   11. maj 2014 Du skal på ingen måde være flov over din race, tvætimod. Du udviser ansvar for din hund ved at give den mundkurv og snor på. Det er der en del andre hundeejere der kunne lære noget af. Når jeg ser en hund med mundkurv og snor, så respekterer jeg den hundeejer og fortæller det til personen. At se nogen tage ansvar for sin hund, det er bare så dejligt- Og blæs på hvad andre siger og tænker, det er jo deres problem. Jeg tager hatten af for dig, at du passer på din hund

• #4   11. maj 2014 Det er lidt af et dilemma det kan jeg godt se jeg har selv været ejer af den skønneste amstaff fra 2004 til 2012 og selv før den lov kom frem var der både kommentar og blikke fra folk men det er jo desværre blevet meget værre efter denne lovgivning , men jeg syntes ikke du skal være flov over din skønne hund og absolut heller ikke tage dig af hvad andre tænker eller mener du skal da ikke lave om på dig selv når du går en tur med din hund.. Tænk over folk der ikke kender til racen lytter kun til det de høre fra aviser og medier og det er hvad de ved racen er en skøn hund i de rigtige hænder...
    Lige pt har jeg en old english bulldog og folk kommer også med kommentar at den er ulovlig og den skal have mundkurve på og hvad siger det om folk at de ikke ved en skid....
    Håber du får det bedre med dig og din hund de kærligeste tanker herfra

• #5   11. maj 2014 jeg har bare så svært med at være ligeglad med hvad andre tænker.... jeg er blevet kaldt dyremishandler fordi den gik med mundkurv, omvendt tror folk også hun er farlig .... det sammenholdt med alle de fordomme folk har herinde, så har jeg bare rigtig svært ved at lade være tænke over det.

• #6   11. maj 2014 og det er jo virkelig ikke fordi jeg ikke er glad for hende , for det er jeg og ville ikke bytte hende for noget nogensinde .....

• #7   11. maj 2014 Prøv næsrte gang der er nogen der siger ,noget negativt til dig, at svare med et smil og sig ja og det er så min dejlige hund

• #8   11. maj 2014 det kan jeg slet ikke smiley jeg bliver helt mundlam ....

• #9   11. maj 2014 med mindre de lige fanger mig på det forkerte ben , så bliver jeg sur... og det hjælper jo da slet ikke

• #10   11. maj 2014 Jeg kan godt følge dig. Jeg har jo en OEB, og når vi er på besøg hos mine forælre i DK (vi bor Malmø) så tænker jeg da også ekstra over vores fremtoning osv. de sjældne gange vi bevæger os ind til byen (de bor på landet), og vi har altid Astas stamtavle med til DK, for tænk nu hvis nogen skulle finde på at melde os.

• #11   11. maj 2014 Det skal du da på ingen måde være flov over. Du holder den jo i 2 m. snor og den bærer mundkurv, så du er jo ansvarsfuld. Jeg synes Amstaffen er en vildt smuk race, og jeg ville kun blive glad af at møde og hilse på sådan en hund. Der er jo bare nogle der ikke bryder sig om "muskelhunde" og det vil der jo altid være, men til gengæld er der også mange der synes de er smukke og har det dejligste sind. Dårlige kommentarer skal du ikke tage dig af. Du har din hund og du gør hvad loven siger du skal, så kan påpegende folk rende dig i røven! smiley

• #12   11. maj 2014 tak for svarene smiley prøver også overbevise mig selv... det går heldigvis ikke ud over hunden hun har det lige så godt som hun plejer.... ville bare ønske jeg kunne lade være føle det på den måde... men jeg må jo prøve smiley

• #13   11. maj 2014 Du skal på ingen måde være flov, har selv følt det samme da ind i mellem med vores gamle tæve som var en bla af amerikansk bulldog/staffordshire bullterrie, hun lignede meget en amstaff og var jo en listehunde født længe før loven kom, men uh har måtte ligge øre til lidt af hvert, men når folk så fik afvide hun var besøgsven på plejehjem og ved enkelte handicappede, ja så lukkede de i. Men hvor er det trist man skal føle sig anderledes, halvvejs kriminel fordi man har en hund man elsker over alt på jorden. Vores pige måtte aflives 12 år gammel i juli 2013. pga cancer, men var elsket af alle som kendte hende

• #17   11. maj 2014 Du har en dejlig hund smiley smiley

Vær stolt af den og dig selv som hunde-ejer smiley smiley og blæs de tumper en lang næse smiley

Simpelthen, giv dem en kold mås at trutte i smiley

• #18   11. maj 2014 Kan også sagtens følge dig! og det er rigtigt synd for Jer, der tager ansvar og følger loven som den nu er skruet sammen.
    Fordomme vil der altid være.
    Rank ryggen og vær stolt over din gode hund!

• #19   11. maj 2014 men hvis i så en ung fyr komme gåede i en hætte trøje og et par hængerøvsbukser(min kæreste) med en stor muskelhund, godtnok med mundkurv .. vil i så slet ik tænke fordømmende ?

• #20   11. maj 2014 og tak for alle svarene smiley det hjælper faktisk lidt smiley

• #21   11. maj 2014 Hvis nu alle med den type hunde udviste samme ansvar, og tog de samme forholdsregler som dig, ville der slet ikke være noget forbud.

Vi har to boxere, og selvom de ikke engang er på obs listen møder vi også fordomme her hvor vi bor.
    Mine hunde er blevet kaldt flere ikke så flatterende ting.

Jeg har ved flere lejligheder oplevet at folk går over på den anden side af fortovet eller kigger forarget på mine hunde.

Vores boxere er velopdragne, lydige, fjollede, kærlige og ekstremt snaksaglige - men desværre er det ikke det mange mennesker ser.. Ligesom boxere er flest smiley

Jeg kan sagtens følge dig, men vær stolt af din hund og ikke mindst det ansvar du udviser.

• #22   11. maj 2014 Kan så fortælle at ham så jeg i dag .... en udenlandsk fyr klædt på den stereotype måde, han kom gående med en listehund, ført i snor med mundkurv, og det første og eneste jeg tænkte var "hatten af for ham" han har den type hund der er omfattet af loven, men han går med den som loven foreskriver intet at komme efter der ... og ikke EN fordomsfuld tanke i mit hoved ...

Du har også den type hund, men du er en ansvarlig hundeejer, både overfor hunden, og overfor loven og de andre der er afhængige af at den lov holdes så ikke endnu flere får problemer ...

Klap dig selv på skulderen, det er ikke dig og ham jeg så jeg (vi) tænker på når vi bruger Brian og Trunte betegnelserne ....

Ikke for at underkende din reaktion, og dine følelser, men du er ikke en af "dem"

• #24   11. maj 2014 Folk har sgu så mange fordomme..

Lige et lille sidespring.. Jeg har i mange mange år ønsket mig en tattoo, men i lige så mange år var jeg bekymret for folks kommentarer og syn på mig... engang betød andres mening alt for mig smiley

For et lille år siden tænkte jeg.. hell no, folk kan mene om mig hvad de vil, nu vil jeg skisme ha min tusch smiley

Det fik jeg så, og det bliver ikke den sidste smiley
    Og tænk sig, de fordomme jeg havde frygtet har jeg ikke mødt - eller også rager det mig smiley

• #25   11. maj 2014 tak , smiley godt at hører at man ikke er helt alene med de tanker, men jeg må bare lære håntere det bedre i mit hoved og så være ligeglad

• #27   11. maj 2014 Du skal ikke være flov over dit valg af race. Du er derimod en ansvarlig hundeejer og du er præcis sådan en der ikke ville få så meget som et løftet øjenbryn af mig, jeg har intet imod muskelhunde når ejeren overholder loven og er ansvarlig.

Der hvor filmen knækker for mig er alle dem der fortsat avler og anskaffer sig muskelhunde og så græder snot når de kommer i klemme. Man ligger som man har redt.

Mødte jeg dig på gaden med din Amstaff med mundkurv på ville jeg med glæde hilse på dig og din hund.
    Os selvom din eller kærestens påklædning udstrålede Trunte/Brian. At I overholder loven er nok for mig.

• #28   11. maj 2014 Og sidst men ikke mindst, skal vi ikke se din prinsessehund? smiley

• #29   12. maj 2014 Jeg er ret overbevist om, at der ikke var ret mange, som var bange for "listehundene", FØR "listen" blev vedtaget, og FØR pressen begyndte at vise billeder af et frådende muskelhundegab ved artikler om hundebid, også selv om det drejede sig om bid af godkendte racer.

Og i dag flygter mange over på det modsatte fortov, bare de ser en kraftig, korthåret hund.

Så det er ikke DIG, der bør skamme sig.

• #30   12. maj 2014 Du skal på ingen måde være flov over din race, men stolt af din måde at tage ansvar på. Du skal nyde din hund og være ligeglad med andres kommentarer, de ved ikke bedre.
    Jeg vil også sige at lige så fantastisk HG kan være, lige så meget samler der sig også fordomme og dårlige oplevelser herinde, herinde kan folk få luft og afreagere, du skal bare ikke tage alle de tråde og indlæg om dårlige oplevelser med muskelhunde til dig, lav et panser og lad det ikke trænge ind.
    Det handler jo netop IKKE om dig og DIN hund!

Din måde at tænke på tror jeg så heller ikke du er ene om. For noget tid siden mødte jeg et ungt par med en amstaff da jeg selv var i skoven med min hund. Jeg kunne se det var en ung tæve og den virkede venligtsindet, så jeg spurgte som jeg næsten altid gør, om hundene måtte hilse.
    Ejerne stod helt måbende og kiggede på mig, og fik fremstammet et ja og et smil, de var målløse over at JEG spurgte DEM om hundene måtte hilse, det var de ikke vant til, nærmere tværtimod.

Når jeg møder folk med muskelhunde har jeg ingen fordomme hvis jeg kan se hundene er i snor og de ser velopdragne og veltilpasse ud - og det ligemeget om ejeren går i fin spadseredragt eller har hængerøvsbukser... smiley

• #31   12. maj 2014 Tak for alle de søde svar smiley her et et billede af min skønne hund og den bedste ven:)

profilbillede
  • #32   12. maj 2014 Nåh din hund er da smuk Vær du bare stolt af den
    Er kaninen levende Hvis den er, smiley er det da så flot at de kan ligge sammen

• #33   12. maj 2014 Hvor er hun smuk! Intet at være flov over, overhovedet! smiley

• #34   12. maj 2014 Heheh ja den er i live kaninen smiley de er rigtig gode venner , putter altid sammen på sofaen, i sengen, i kurven og hver de ellers lige befinder sig smiley

• #35   12. maj 2014 sødt billede og hun er virkelig en smuksak !

• #38   12. maj 2014 Dejlig hund og dejlig kanin. Skønt foto smiley

• #40   12. maj 2014 tak smiley og tak for svarene ... kender i ikke det , at man godt kan forstå man ikke behøver være "flov" , eller tænke over hvad andre tænker... altså fornuften siger at sådan skal det være... men når det så kommer til hvad man føler er det noget andet smiley

• #42   12. maj 2014 Jo kender det godt. Schæferen er heller ikke altid lige populær smiley

• #43   12. maj 2014 Ved du hvad Caroline. Du trænger til et kæmpe knus og krammer!
    Hvis man på nogen måde kunne give det gennem skærmen, så fik du en sådan herfra.

Rank ryggen og vær stolt over din super skønne og dejlige hund, og over dig selv for at mestre hvad mange andre ikke gør. Nemlig at være ansvarlig og kompetent til at holde hund af dins race.

• #44   12. maj 2014 Åh jo den følelse kender si vist alle, om ikke nødvendigvis med hunde, så med andre ting i livet ...

Mht. hunde så er min yngste en mokke hvis vi møder andre hunde og hun er i snor, og hvis ikke der er kemi ved første blik så hakker hun den anden hund af når den kommer for tæt på ....
    Så kan jeg da godt blive flov fordi jeg ved at mange tænker "små hunde er hysteriske" mens hvis det var en større hund, ja så "siger den bare fra og viser sine grænser" så er da træt af/flov over at den ene er med til at styrke de fordomme ...

• #45   12. maj 2014 lige da jeg fik Lucky (chihuahua) tænkte jeg faktisk en del over hvad andre tænkte om mig/os, fordi der er så mange fordomme om unge piger med chier. Men ret hurtigt lærte jeg at være fuldstændig ligeglad. Og heldigvis har jeg faktisk mødt minimalt med fordomme andre steder end på nettet. Folk i Århus, var virkelig gode til at spørge både når de ville snakke med Lucky, men også om hvilken hund han var osv. smiley

Ved godt det er meget anderledes at have en "muskelhund" fremfor en lille chihuahua, men hop op og fald ned på det. Din hund ser skøn ud, du overholder loven og tager dit ansvar og vigtigst du elsker din hund og den elsker dig. Så fuck hvad andre siger, for det er bare dem der er dumme og ikke forstår. smiley

• #46   12. maj 2014 Smuk eksemplar af en dejlig amstaff vær stolt af den og nyd den...

• #47   12. maj 2014 Tak hvor er i søde alle sammen smiley har prøvet være lidt mere ligeglad med hvad andre tænker i dag, gik endda ned forbi torvet hvor man møder lidt flere end på de andre "ruter" .... Og hjælper faktisk bare smile til folk ... smiley ved jo ikke hvad de tænker , men syntes det hjælper smiley så tak for alle de søde svar smiley

• #48   13. maj 2014 smiley

• #49   13. maj 2014 Dejligt at høre du har haft en go og positiv oplevelse

• #50   13. maj 2014 super .... må lige indskyde "hvad du tror andre tænker" smiley

• #51   14. maj 2014 hanne .... tror folk tænker det jeg læser herinde ... trunte, brian , uansvarlig osv. osv.

• #53   14. maj 2014 haha den var god:D

Kommentér på:
Flov over min race

Annonce