Min hund gjorde mig flov.. Min hund gjorde mig flov..
Er næsten lige kommet ind fra en tur med Terkel..
Normalt flegner han når han ser andre hunde, hvor han gør og knurrer fordi han gerne vil snakke med dem.
I dag så han en hund på den anden side af hækken, som kom gående med sin ejer (Hun virker som en emsig kælling, og vil overhovedet ikke have sin hund i nærheden af andre).
Terkel nøjes denne gang ikke med at knurre og gø, men han hyler og skriger og det lyder virkelig som om jeg står og gennembanker ham. Terkel får lov at se rundt om hækken, fordi jeg tænker at han måske ikke kunne se det var en hund, og kun kunne se bevægelsen og derfor reagerede sådan, og samtidig så jeg at personen med hunden, gik den anden vej så de ville ikke støde sammen.
Terkel fortsætter med at hyle og skrige, og hende her, som i øvrigt vælger at stoppe op, og glo på Terkel, kigger på mig og ruller med øjnene før hun trasker videre med sin hund, som også begyndte at pive....
Jeg blev virkelig flov over at det lød som om han fik tæv.. Især fordi der kom 2 piger gående lidt efter, og kiggede ekstremt mærkeligt på mig... Jeg var jo den eneste i nærheden med en hund...
dec 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 110
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 732
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Min gør det lige i starten når hun leger med en hund.
Men kan se det for mig
Be cool - det skal du ikke tage dig af.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
apr 2008
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 130
apr 2008
sep 2006
Han ikke bare "sang" han skreg :S ... Møghund.. haha
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Jeg synes nu, at det lyder til at Terkel godt kunne have gavn af at lære, at det ikke nødvendigvis er alle andre hunde, man skal hen og snuse til.
Frustration kan ret nemt gå over i aggression med tiden, så jeg ville skynde mig at finde et sted at træne Terkel i at kunne gå forbi og ignorere andre hunde.
Håber, at du modtager denne besked i samme ånd, som den er givet. *s*
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
"Normalt flegner han når han ser andre hunde, hvor han gør og knurrer fordi han gerne vil snakke med dem."
Jeg tror IKKE at Terkel vil snakke med dem- jeg tror at han er bange for dem.
Jeg har selv en hund, der for det meste gør af andre hunde hun møder, og kaster sig fremad i snoren- hun laver udfald. Efter råd fra andre hundeejere og adfærdsbehandler, er jeg nu begyndt at undgå at komme tæt på andre hunde som hun gør af. Lige så snart hun begynder at gø af andre hunde, går vi den modsatte vej, og hun får IKKE lov til at hilse på fremmede hunde hun gør af- for det er at presse hende. Og hun får kun lov til at hilse på andre hunde hun virker tryg ved- og det er UDEN snor. Når hun gør ignorere jeg hende, og prøver så vidt muligt at bevare den indre ro- uden at blive flov- selvom det tiltider er svært!!!
Bare lige nogle råd fra mig, der selv har problemer med min hund s
sep 2006
Izabella.. Han virker på ingen måde bange for hundene, og lige så snart han får lov at komme derhen er der ikke mere...
Det skal lige siges at han ikke bare får lov at gå hen og snakke med hundene.. Han får først lov når ejeren af den anden hund har givet lov..
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
OK. Hvordan er hans kropssprog når han hilser på hunden han har gøet af?
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Ja, det kræver jo nogle sparringspartnere at få trænet, men du kan jo altid gøre brug af dem, du møder på gade og vej.
Du skriver:"Det skal lige siges at han ikke bare får lov at gå hen og snakke med hundene.. Han får først lov når ejeren af den anden hund har givet lov.. "
Efter min mening bør det ikke være ejeren af den anden hund, som giver DIN hund grønt lys, - det skal være dig. Og jeg vil anbefale dig, at din hund aldrig får lov til at hilse på en anden hund, så længe han "plager" ( læs er meget ophidset, ikke hører efter, hvad du siger, - ikke kan sidde roligt afventende i min. 1 minut)
sep 2006
Lise... Grunden til at det er den anden ejer der skal give grønt lys er jo fordi han virker aggressiv, og så vil jeg jo ik bare traske hen til den anden hund, før ejeren har sagt at de gerne må snakke...
I dag prøvede vi at han satte sig ned, faktisk helt af sig selv, og ventede på at hunden kom tættere på. I mens han sad der blev jeg ved at sige til ham at han var dygtig. Han sprang ud efter den og gøede én gang hvor jeg stille og roligt sagde nej og bad ham sætte sig... Så var der ikke mere..
Min hund gjorde mig flov..