{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Sørger min hund? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Vores familie har været i den triste situation at vi for 12 dage siden måtte få aflivet vores gamle golden retriever blanding, da han desværre havde fået galoperende kræft.
Nu er min hund så alene og har ikke nogen legekammerat mere.
Hun er "kun" 1 år og 8 måneder skal det siges, så hun har været vant til at vores anden hund altid har været der.
Efter han ikke er her mere, er hun blevet meget anerledes.
De første 10 dage rørte hun slet ikke sin madskål, man kunne dog være heldig hvis man fik lokket et par godbidder i hende. Nu spiser hun en lille smule, men det er stadig næsten ingen ting.
Heldigvis drikker hun godt, og har hun gjort hele tiden.
Hun er ikke specielt ivrig efter at lege mere, hvor hun før elskede det, nu skal man være glad hvis hun vil i 10 minutter.
Hun ser generelt bare meget trist ud, og hendes ører stritter bagud/ligger ned meget tit, hvilket de jo normalt ikke gør på en chihuahua.
Vil lige tilføje at hun har sagt farvel til vores gamle hund, da det sagde dyrlægen var meget vigtigt! Den dag kunne man slet ikke komme til hende. smiley

Så ja, jeg er lidt i vildrede. Sørger min hund? og bliver det bedre? Er der nogle der har prøvet noget lignende, og kan sige hvad de evt. gjorde?

Håber i kan svare på nogle af mine spørgsmål! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sørger min hund?
  • #1   11. aug 2013 Ja din hund sørger. Jeg har selv haft en hund der i den grad sørgede over min korthårs død. Hun gik i 4 måneder og var trist tilmode. Jeg overvejede at aflive hende fordi hun var så trist. Jeg gjorde det ikke, men hun ændrede i den grad adfærd, fra at kunne enes med andre hunde blev hun gal på dem. Men hun fik sit gode humør tilbage, men hun ville aldrig mere snakke med andre hunde, de fik et hak i tuden, hvis de kom for tæt på

  • #2   11. aug 2013 Alfa, min ældste reagerede også voldsomt, da vi mistede en anden whippettæve.

    Hun gad intet, spiste næsten ikke, ville ikke lege og gik tre skridt bag mig, når vi gik tur.
    Normalt var hun en ballademager af rang med krudt i numsen. Hvis hun selv havde fået valget, havde hun sovet det meste af døgnet væk.

    Jeg ved ikke hvor længe hun ville have sørget, for vi fik en ny whippethvalp i huset 5 uger senere og det stoppede hendes inaktivitet.
    Hun tog straks den lille nye (Ghini) til sig og blev på mindre end et døgn sit gamle jeg igen, dog i en lidt mere voksen udgave.


  • #3   11. aug 2013 Maj-Britt, min har også problemer med andre hunde. Det har hun desværre bare alle dage haft, og aner ikke hvorfor. Jeg fuldte hendes opvækst ved opdrætteren, selvom hun faktisk var solgt, da en af mine veninder skulle have hund ved opdrætteren. Der elskede hun alle de andre hunde, og var en lille krudtugle og rigtig fræk. Da hun så blev 8 uger, skulle hun jo ud til hendes nye familie. De havde hende kun i 1 uge, hvor de efter leverede den tilbage til opdrætteren, og årsagen kender vi egentlig ikke ordenligt, vi ved bare det var noget med de havde en hund mere, og familie problemer. Så som 9 ugers blev hun jo sat til salg igen, og mit hjerte havde hun jo længe vundet, da jeg havde været forelsket i hende fra jeg så hende første gang, som 3 uger gammel. Da vi hentede susede hun stadig rundt med andre hunde op ved opdrætteren og hyggede sig.
    Men allerede da vi kom hjem og hun skulle sige hej til vores Golden dengang pev hun, og var rigtig sur og faktisk også angst. Men da hun havde set ham an 1 døgn var de uadskillige.
    Da hun så skulle møde den hvalp igen min veninde havde købt, var hun igen rigtig gøende og bange men også vred et sted, og ja hun har bare ik kunne med fremmede hunde ligesiden hun kom ved os? Og jeg aner virkelig heller ikke hvad der er sket der, bare hun ser en anden hund på gåtur går hun helt i selvsving?

    Det holder os nok også tilbage med at få en legekammerat til hende, da vi er bange for hendes reaktion. Vi har dog kontaktet en der skulle være dygtig til adfærd hos hunde, så vi håber vi kan få hende til at blive glade for andre hunde.


  • #5   12. aug 2013 Synes også bare virkelig det er utrolig som de forandrer sig, nu hvor den anden ikke er der mere. Cindy har stortset altid ligget ved mig og sovet, men det gider hun simpelhen ik mere, hun ligger sig bare ned i sin kurv eller over i en stol.
    Hun kan dog finde på og komme hen på morgenstunden, og så ligge et par timer.
    Det jo stadig bare meget anerledes end før, når man var vant til hun altid lå ved en. smiley


  • #7   12. aug 2013 Pia h, kan godt være du har ret, synes jo bare dagligdagen er som den plejer herhjemme smiley

Kommentér på:
Sørger min hund?

Annonce