{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.711 visninger | Oprettet:

min hund sørger..hva skal vi stille op {{forumTopicSubject}}

vi måtte desværre aflive en af vores hunde i torsdags da den fik en diskosprolaps i ryggen og blev lam i bagkroppen.. det var noget der skete lige pludselig og den havde mange smerter og skreg og skreg og bed fra sig.. vi skyndte os til dyrlægen hvor den blev bedøvet og undersøgt og senere på dagen fik vi den besked at det bedste for den ville være en aflivning.

vi har selvfølgelig været helt ude af den og meget kede af det, men efter 4 dage nu er vi begyndt at sige at nu må vi kigge fremad..

vi har to basset hunde ,e n gammel og en på 8 mdr og hende på 8 mdr er simpelthen gået hen og blevet helt deprimeret over tabet af vores 5 årige sheltie som hun legede med hele dagen og bare var bedste venner med.. hun sidder bare og kigger ud i luften og vil ikke lege med sit legetøj eller med os eller noget som helst.. hun har det mest triste udtryk i sine øjne og er bare så ked. vi har aktiveret dem så godt vi kan med ekstra gå ture på soændende steder og besøg hos andre med hund, men lige meget hjælper det.. når hun kommer hjem igen starter hun bare forfra med at være trist.. hvad pokker skal vi gøre?? er der andre der har erfaringer med dette eller bare et godt råd.. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund sørger..hva skal vi stille op
  • #1   3. maj 2009 Hmmm da vores gamle kat døde, gik vores yngre kat oss i sorg. Det tog en uges tid, hvor hun bare sov, ville ikke rigtig spise og ville slet ikke snakkes med. Men det gik over a sig selv, det var som om hun bare vågnede en dag og kom tilbage til livet. Tror bare det kræver tid. Men tror det er rigtig fint at gøre lidt ekstra i den næste tid...


  • #2   3. maj 2009 Det er ikke ualmindeligt at den tilbageværende hund sørger. Som i allerede gør så kom ud med den og møde andre hunde. Hvi i har venner ellers andre med en venlig hund så kunne den måske besøge jeres en gang imellem. Ellers er der kun og se tiden an. Det er så nyt endnu og den skal nok komme til sig selv igen.


  • #3   3. maj 2009 tak for jeres råd og kommentarer.. jeg har aldrig prøvet før at den ene hund er død og en anden så går helt ned, så jeg var helt nervøs for om hun mon aldrig ville blive god igen.. vi må se tiden an så og håbe hun kommer over det snart.. det gør det meget sværre at komme over synes jeg, når man ikke ved hva man skal stille op med hende og hun bare går rundt og er så ked..

  • #4   3. maj 2009 Jeg har prøvet det nogle gange og til de fleste har vi hurtigt anskaffer en ny. Men sidate gang måtte Taiko komme igemmen sorgen da detr gik 9 mdr. før vi fik ny hvalp.

  • #5   4. maj 2009 De to hunde har bare været bedste venner - det kan den gamle ikke reparere på, hvis I har overskud så opsøg evt. et internat hvor I evt. finde en lille aktiv legekammerat, som din hund vælger. Jeg må sige at min 8 år gamle DS samt godt 1 år gamle rottweiler i den grad er venner, og beskæftiger hinanden mindst 10 timer i døgnet. Så jeg frygter den dag hvor jeg skal opleve det samme som du gør nu.

  • #6   4. maj 2009 vi har talt om at få en ny legekammerat til hende hvis hun ikke bliver bedre med tiden.. men vi fik faktisk hende som afløser for vores gamle bassethund, da han var begyndt at blive gammel og skrante lidt,. men da hun kom ind i familien livede han helt op og nu regner vi med at han er her et par år endnu. så egentlig havde vi tænkt os at prøve med to hunde et stykke tid for det er nu nemmere med to end med tre, mest med hensyn til lufteture osv. og vi har også for vores egen skyld valgt lige at vente til vores sorg har lagt sig lidt, før vi får en ny. lige pt har vi mest lyst til at tage den første og bedste hund og sådan ønsker vi ik det skal være.

    Mia : du får lige en kæmpe krammer herfra smiley for det er bare det værste at gå igennem.. håber din hund også snart kommer sig over tabet af sin ven smiley


Kommentér på:
min hund sørger..hva skal vi stille op

Annonce