{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.215 visninger | Oprettet:

Er hunden flov? {{forumTopicSubject}}

Altså Costa har været 100% renlig i snart 2 mdr. - men her til morgen skete et uheld og det var min skyld.... Min datter har været en del vågen i nat og jeg var bare så træt i morges meget tidligt at jeg ikke hørte han skulle ud at tisse.... Så her kl. 7.30 ser jeg han har pisset lige ude foran soveværelset.
Jeg siger ikke noget til ham men begynder bare at vaske og tørre det. Han ligger over i sin stol og kigger mærkeligt på mig.... Og han vil ikke engang ud i haven som han plejer at elske om morgenen... Men jeg får ham dog lukket ud for lige at tisse en ekstra gang....
Nu ligger han bare stadigvæk i sin stol og sover - som han aldrig plejer på denne tid......
Kan han være flov ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hunden flov?
  • #1   11. apr 2008 Skal lige siges at han ikke så jeg ordnede efter ham.... Han ligger bare i sin stol og kigger på mig her inde i stuen...

• #2   11. apr 2008 Nej jeg tror ikke på at hunde bliver flove, men de reagerer tilgengæld kraftigt på vores små, næsten usynlige signaler (dufte, toneleje, vejrtrækning, holdning osv)

• #3   11. apr 2008 Det kan være han har det dårligt?

Du siger han plejer at være frisk om morgenen, idag ligger han bare og kigger...?

• #4   11. apr 2008 Ja han plejer gerne at ville ud om morgenen, men kan jo være fordi han har tisset.... Men når han først har været ude løber han ind i vores seng og putter og nu ligger han bare i sin stol og sover - ja kan da være han er lidt sløj...

• #5   11. apr 2008 Hmm nu siger de kloge folk, at hunde ikke har følser på samme måde som mennesker. Men det er os der pådutter dem de følser vi selv ville føle.

Men jeg tror personlig at hunde sagtens kan føle sig flov, generet, ked osv. Vores egen hund, bliver lidt flov/forlegen når han enten slår en bøvs eller prutter, så kigger han unskyldene på en og derefter går sin vej. Kan se han ikke altid helt ved hvad han skal gør ved sig selv når det sker... hehe sener nu ellers meget sjovt ud!!!

• #7   11. apr 2008 Ja men han virker også flov og kigger mig ikke i øjnene... som om han ved han harlavet noget han ikke må...

• #8   11. apr 2008 Glemte lige at sige at det kunne være din hund har den dårlig dag... Det kan de jo have lige så vel som os andre.

• #9   11. apr 2008 Ja det kan da også være han har en dårlig dag , syntes bare det er et sjovt sammentræf med hans uheld.... Men ja muligeheden foreligger for at han kan have en dårlig dag, være lidt sløj osv...

• #10   11. apr 2008 For os ligner det flovhed, men han reagere sikkert på dig.
    Emma gør nøjagtig det samme som Costa.
    Forleden havde hun kastet op på måtten ved terassedøren.....og da jeg kom hjem var hun total undvigende....jeg sagde intet men gik bare hen og tørrede op, men hun ville ikke hen til mig og hun ville da slet ikke kigge på det......hun syntes bestemt ikke det var fedt det hun havde lavet :o)....og hun har aldrig fået skæld ud for det....så det er ikke der skoen trykker.......tror bare at den uvante situation gjorde hende usikker....men da det hele var fjernet blev hun helt pjattet....nærmest lettet :o)

• #11   11. apr 2008 Jamen jeg var slet ikke aggresiv eller hidsig elelr noget for vidste jo godt at det var min skyld - og han så ikke jeg tørrede op.... Hmmmm..

• #12   11. apr 2008 Altså man siger jo at med mindre man "tager hunden i gerningsøjeblikket" så hjælper det ikke at skælde ud ved evt uheld, da den ikke kan huske den har gjort det..
    Således at hvis hunden f.eks laver bummelum på gulvet imens man er ude og handle, så hjælper det ikke at konfrontere den med det når man kommer hjem, da den ikke kan huske at den har gjort det...

• #14   11. apr 2008 Nææ majse....det er soleklart :o)....men heller ingen her der har skældt hunden ud *S*

• #15   11. apr 2008 Fuldstændig enig med Kirsten. Det er hunde der prøver at dæmpe dig, hunden bliver ikke flov.

• #16   11. apr 2008 Ja man kan jo kun gætte sig frem ved at prøve at læse hundes signaler.... smiley

Men tak for svar allle..

• #17   11. apr 2008 Loba bliver tit flov fx når man griner ad hende så kryber hun helt væk(den lille stakkel)

Kommentér på:
Er hunden flov?

Annonce