{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

At træne hund på trapper... {{forumTopicSubject}}

Vi har fået nyt hus - eller vi bytter hus med mine svigerforældre og der er der trappe i træ op til 1. salen hvor der også er soveværelse..

Min hund er vant til at ligge i soveværelset med os, men jeg er ret meget i tvivl om jeg får ham til at gå op og ned af den trappe, hvor der er "hul" mellem trinene..
Han kan godt gå på trapper af sten, så trapper er ikke helt uvant for ham - og vi har tænkt os at sætte sådan nogle skridsikre mærker på trappen så han har bedre fodfæste - men hvordan kan jeg bedst træne det med ham så det bliver en succes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At træne hund på trapper...
  • #1   25. mar 2014 Vores hunde er vant til at gå på trætrapper med hul imellem, uden noget skridsikkert. Vi går bare ved siden af dem de først gange de skal op og ned ad trapperne smiley så lærer de det hurtigt

• #2   25. mar 2014 Jeg er også sikker på at når han først kommer efter det så skal det nok gå - men det er mere indlæringsprocessen jeg tænkte på, så ikke det bliver en dårlig oplevelse.. smiley

• #3   25. mar 2014 Hvor tung er den, så fremt i har mulighed så begrænse trapper med hunden og skån dens hofter og led.

Fx ved løft ellers vend den til at sove på jordplan

• #4   26. mar 2014 Han vejer knap 30 kg smiley Så løft er ikke en mulighed - men jeg synes bare at det er mange timer uden os hvis han skal sove nedenunder.. Han er desuden fuldt udvokset og er testet fri for HD smiley

• #5   26. mar 2014 Altså nu er hunde jo altså ikke lavet at glas og ude i naturen render ulve da rundt i bjerge og andre uvejsomme steder hvor de skal bruge deres krop.
    En udvokset, sund og rask hund behøver man da ikke bære op og ned af trapper. Jeg kender mange - incl mine egne - der går på trapper dagligt uden at de bliver 'slidt op' af det. Går jeg på 1.salen går de med op, går jeg ned går de med ned. Mine vejer 19 og 30 kg så dem løfter jeg heller ikke sådan rundt på smiley
    Jeg ville lære ham stille og roligt hvordan man færdes sikkert på trappen.
    At gå op af trapper/ad bakke er faktisk en god måde at styrke mullerne i bagparten på.....

Kommentér på:
At træne hund på trapper...

Annonce