{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

mette H
mette H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hvordan hjælper man en nabohund, der ikke har det godt? {{forumTopicSubject}}

Jeg er katteejer (katteejet) men kender en 9-årig boxertæve, der bor hos en alkoholiker i opløsning.
Hunden, som jeg har kendt siden den var unghund har det sødeste, legesyge, kærlige gemyt, og er stærk og sund, - men lige nu er den underernæret og ret desperat.
Ejeren har erkendt, at han ikke magter at passe en hund ordentligt længere, og vi må gerne søge et sted til den.
Hans underbo, som passer hunden har søgt på hele facebook, men ingen melder sig. Alle vil have hvalpe.
Hvis den bliver overdraget til Dyrenes Værn, kan den sidde i et bur og ryste af skræk indtil den bliver aflivet, - og et pensionat koster 500 kr i døgnet hvilket ingen af os kan betale.
Lige nu spreder jeg ordet over alt, - men er der nogen her, som har en god ide om, hvordan den stakkels vaps kan videreformidles og måske havne et godt sted?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan hjælper man en nabohund, der ikke har det godt?
  • #1   28. feb 2014 Hvis den er underernæret er det meget nemt. Så er det jeres pligt at anmelde ejer.
    Kontakt DB eller Nordjydsk Dyreredning alt efter hvor det er i landet.

• #2   28. feb 2014 Har hun stambog? for så kan boxerklubben hjælpe, de har en formidlingsside.
    det skærer i mit hjerte at høre smiley
    Jeg tvivler nu på, at en boxer får lov at sidde og kukkelure ret længe på internat, men det vil selvfølgelig være at foretrække, hvis hun kommer direkte ud hos en blivende familie der vil tage sig godt af hende.

Jeg krydser fingre for hende smiley

• #4   28. feb 2014 dyreværnet afliver ikke raske hunde.

• #5   28. feb 2014 prøv og forhøre jer ved oasa-dk.dk de har muligvis en plejefamilie hun kan komme i indtil der findes permanent hjem..

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#6   28. feb 2014 Tusind tak for alle de oplysninger. Stambog....det ved jeg ikke. Venter lige på en sms fra den nabo, der tager sig af Sisse, som hunden hedder.
    Jeg har også sat gang i jungletrommen. Jeg kender hundeglade mennesker i forskellige områder. Nu venter jeg på det mest nuser billede af vapsen, så jeg kan printe madsser af opslag til uddeling.
    Mens jeg venter på sms, vil jeg google de foreslåede steder.
    Vi skal nok finde hende et sted.
    Tak skal I have.

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#7   28. feb 2014 Kalle og Blikas Moar: Hvad er DB? Vi er i København.

• #8   28. feb 2014 Dyrenes Beskyttelse

• #9   28. feb 2014 Hvis den er ligeså dejlig som du skriver, så kommer den ikke til at være længe hos Dyrenes Beskyttelse, den vil lyn hurtigt få et godt hjem.

• #10   28. feb 2014 Hvorfor melde ejeren og lade hunden sidde på et internat, når ejer nu har erkendt at han ikke kan mere - hjælp dog hunden i stedet for...

• #11   28. feb 2014 Tvivler stærkt på nogen ville dømme en alkoholiker for mishandling, hvis underernæring er eneste problem. Da slet ikke når han erkender han har et problem. Men hunden ville blive afhentet og enten formidlet eller aflivet. Uanset ville hunden få det bedre hvis det bliver meldt.

Hvad er alternativet? Den er jo blevet forsøgt formidlet af ejers venner uden held. Det er en 9 årig underernæret hund, som sikkert også har noget i bagagen da den uden tvivl også har lidt andre afsavn. Folk står ikke i kø for at overtage en sådan hund. En tur rundt om et internat er nok hundens eneste chance for et godt nyt hjem. Men jeg tvivler på ejer har råd til at aflevere hunden. Bliver den derimod frataget ham efter anmeldelse er han ude over det problem.

• #12   28. feb 2014 Jeg er ikke stødt på annoncen på fb, så måske den skal deles til det mørke jylland - jeg er overbevist om at der nok skal sidde en venlig sjæl, som vil give hende et dejligt hjem.
    Jeg har barn, så tør ikke løbe an på det - men ellers var hun mere end velkommen her...

• #13   28. feb 2014 Mette - prøv at oprette en annonce herinde - og smid da lige et billede i tråden. Og husk en go beskrivelse af hende i annoncen;-)

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#14   28. feb 2014 Ejeren er en meget rar mand og har har indtil for et par år siden været en meget samvittighedsfuld hundeejer, men han har mistet kontrollen over sit misbrug. Han ejer ikke salt til et æg og kan ikke betale for noget som helst. Han ønsker bare sin hund et godt nyt hjem.
    De afsavn, Sissi har lidt, har været mangel på ture, passende leg og ordentlig mad. Hun bærer præg af at være kærligt behandlet iøvrigt.
    Hun havde hvalpe for nogle år siden efter dyrlægens råd og var efter sigende en super mor.
    Hun er altså en rar, harmonisk hund, der simpelthen trænger til mad, passende hundeudfordringer og stabilitet.

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#15   28. feb 2014 Jg venter på en mail fra Sisses nabo. Det var vist godt, jeg loggede herind og spurgte Jer smiley

• #16   28. feb 2014 Håber vi kan få hende afsat - ved du om hun er chippet som er lovpligtigt ved overdragelse? Vaccine er hun nok ikke passet med.

• #17   28. feb 2014 Jeg ville ikke være bleg for at tage sådan en hund ind, hun lyder til at være en god hund der bestemt fortjener et godt og kærligt otium

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#19   28. feb 2014 Så vidt jeg ved, har hun været passet med det hele indtil for et par år siden, da ejeren gik ned. Ved ikke, om hun er chippet. Skal spørge.

• #20   28. feb 2014 Simba - Hunden behøver ikke at være chippet, det er ikke lovpligtig og slet ikke for en hund i den alder.
    Hunden skal bare være ID mærket, så tatovering er nok.

Det er hellere ikke lovpligtig for hvalpe at blive chippet.
    Det eneste loven siger er, at hunden skal ID mærkes og registreres i dansk hunderegister.
    ID mærkning kan være en tatovering.

Chipning er kun lovpligtig, hvis hunden skal til udlandet.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1937

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#21   28. feb 2014 Tak smiley

• #22   28. feb 2014 Ej okay men det er de færreste hunde som tatoveret medmindre de er med stamtavle. Men så for at præcisere om hun er mærket på den ene eller anden måde? Mindst lige så meget for at kunne dokumentere hendes race.

• #23   28. feb 2014 Simba - Siden 1993 skal alle hunde være ID mærket, også blandinger, så der findes masser af hunde det ikke har stamtavle som er tatoveret.

Og hverken en chip eller en tatovering dokumenterer hvad race hunden er.

• #24   1. mar 2014 Nordjysk Dyreredning kører og henter over hele landet, og jeg har KUN hørt godt om stedet.

• #25   1. mar 2014 Anni - det er nok de færreste som opfandt kreative racer for 9 år siden - ergo er sandsynligheden for at en amstaff er blevet til en boxer knap så stor.
    Min hund er 9 år, og en tatovering har aldrig været på tale udelukkende chip. Tvivler på at ret mange blandinger er tatoveret fremfor chippet. Men hvis du er af den holdning, må vi være enige om at være uenige.
    Og skal vi så ikke holde os til trådens emne, og se om ikke hunden kan få et nyt hjem?

• #26   1. mar 2014 Simba - tror du vil blive overrasket over, at folk med bl hunde/uden tavle KAN faktisk godt være ansvarlige ejer. De fleste vil jo deres hunde det bedste, selv mennesker med personlige problemer og har et misbrug. De fleste hjemløse får madpenge til deres hunde. Så fordi ejeren ikke er på HG, går på udstilling, kommer i bad hver uge, eller går til træning osv osv er ikke = med at være en dårlig hunde ejer....... smiley Til TS er der ikke en mulighed for at i nogle stykker, kan hjælpe ham, til et nyt hjem dukker op. At den får mere at spise, gåture osv

• #27   1. mar 2014 Simba - nu har jeg overhovedet ikke skrevet noget som helst om min holdning. Jeg har kun skrevet hvad loven siger.

Marianne T - Det er nemlig rigtig, mange af de hjemløses hunde har det meget bedre end en hund som bor i en Hellerup villa. smiley

Mette H - Jeg synes ikke at det lige nu gør så meget med de manglende gåture, den er jo ikke vant til andet. Det som er det værste er at den ikke får nok at spise.
    Jeg er da villig til at sponserere en sæk hundemad til det arme dyr så den kan få noget at spise.
    Og hvad med at henvende dig til samtlige dyrlæger i omegnen.
    Måske der er en eller anden, som lige har fået aflivet sin gamle hund og som gerne ville give en lidt ældre hund et nyt hjem.
    Jeg ved, at dyrlægerne her i byen formidler både hunde og katte som skulle have været aflivet.

• #28   1. mar 2014 Mette Sæt den herind og skriv som det er Der kan da godt være en som gerne vil tage hunden til sig smiley

• #29   1. mar 2014 Inger....Jeg er næsten sikker på at det må man ikke, for så er det "hundehandel" mener at har fået det fortalt af en kredsformand fra DB. Hvisker lige....Men ingen af os her inde siger det til nogen smiley

• #30   1. mar 2014 Nej Marianne smiley

• #31   1. mar 2014 Jøsses - hvor i alverden har jeg skrevet at den ikke har det godt??? TS skriver selv at ejeren ikke kan mere og at den er underernæret og trænger til et nyt hjem??? Jeg spørger blot om den er mærket?
    Jeg har selv blandingshund? Ej helt ærligt!!! smiley

• #32   1. mar 2014 Jøsses - her er da et perfekt eksempel på selektiv læsning smiley smiley

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#33   1. mar 2014 Hej! Jeg har lige fået en sms om, at der er fundet et sted. Endnu ved jeg ikke, om det er permanent. Jeg venter på besked.

• #34   1. mar 2014 Krydser alt hvad jeg har smiley

• #35   1. mar 2014 Ja håber alt hvad vi kan

• #36   1. mar 2014 Jubiii - det var dejligt, Mette smiley
    Håber det går til held smiley

• mette H
    mette H Tilmeldt:
    feb 2014

#37   2. mar 2014 Nu ser vi. Tak for input for nu, allesammen! smiley .Jeg vender tilbage.

Kommentér på:
Hvordan hjælper man en nabohund, der ikke har det godt?

Annonce