{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.041 visninger | Oprettet:

Pedigree vs Royal Canin mm {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere

Håber der sidder en med viden om hundemad der kan hjælpe!

Jeg købte for ca. 1 år siden en 1 årig Golden Retriever fra en avler der lukkede. Han var lidt på den slanke side og blev fodret med Arion.
Da han ikke tog på efter ca. 3-4 måneder og havde meget varierende afføring skiftede jeg til Select Gold.
Efter 3-4 måneder med samme resultat skiftede jeg til Royal Canin. Han har nu tabt sig, har varierende afføring og er hele dagen om at spise sin mad.

Vi bruger Pedigree som godbidder og han elsker bare Pedigree.

Jeg overvejer nu at skifte til Pedigree men pga prisforskellen er jeg nervøs for at han ikke bliver dækket ind med alt hvad han skal bruge. Jeg har prøvet at sammenligne indholdet i det forskellige foder, men måtte give fortabt smiley

Er der nogen der har viden om hundefoder eller ved hvor jeg kan få hjælp??

Dyrlægen mente at da det jo er godkendt som kraftfoder bør det dække hans behov.

Han er ellers en super glad og aktiv hund med fin pels.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedigree vs Royal Canin mm
  • #1   27. feb 2014 Ja jeg kan sige jeg bruger Arion laks og ris Men har prøvet for lang tid siden Pedigree det holdt jeg op med fordi min hund sked 5 8 gange om dagen
    I dag skider de kun en gang om dagen smiley

• #3   27. feb 2014 ville i hvertfald IKKE anbefale pedigree som foder... her i huset bliver der serveret essential foods, den med fisk, og vi har glade aktive hunde, der kun skider 1-2 gange dagligt og har en flot pels. Jeg tror at det kommer an på hunden, og man må jo prøve sig lidt frem, men andre mærker som kingsmoor, taste of the wild eller oliver's er i mine øjne også rigtig fine bud på næringsrig kost til hunde smiley

• #5   27. feb 2014 Jeg kom til at tænke på Giver du din hun okseben mine får en gang imellem okseben (rå) det giver dem mere hård afføring og er godt for analkirklerne

• #9   27. feb 2014 Tak for alle jeres input.

Jeg har overvejet både Essentials food, Kingsmoor og Olivers, men det er som sagt svært da dem der selv forhandler det jo syntes det er det bedste.

Jeg håber på at næste foderskift bliver det rigtige for ham.

Inger N: han får kun rigtige ben om sommeren (i haven smiley
    Han får dagligt oksehudstyggepinde.

• #10   27. feb 2014 Peedigree er ikke foder smiley Og det er altså noget dyrt affald smiley

• #11   27. feb 2014 En hund der har svært ved at holde huld, fungerer oftest bedst på foder med korn;) det vil sige at uanset hvad man ellers tænker er det nok ikke kornfrit du skal over i;)
    Du kunne fx prøve Josera festival, et foder som de fleste hunde elsker, ellers er Royal canin schæfer foder en mulighed, det er godt til slanke hunde og elskes af de fleste;)

• #12   27. feb 2014 Belinda Hvis jeg var dig ville jeg give ham rå ben hele året rundt det er godt til dem smiley

• #13   27. feb 2014 Et godt højenergi foder kunne måske også gøre det. Der er jo en del mere fedt i. Det er forskelligt hvad de forskellige hunde fungere på, men jeg ville nu stadigvæk bruge et kvalitetsfoder uden korn.

• #15   27. feb 2014 Hills og Royal er ikke "moderne" foder, det vil sige at de indeholder en del korn, er man ikke kornforskrækket er det efter min mening udmærket foder som jo har fungeret i mange år;)
    Vil du have mest for pengene er det smartere at købe et kornfrit foder og så evnt supplere med grønsager, brød og kødfulde ben;)

• #21   27. feb 2014 Her fungerer mine hunde super på Kingsmoor pure med kyllinh tror jeg smagen er denne gang smiley
    For mig er næsten alt fodder billigt, kom af med 359 kr. for 12 kg. fra www.dyrelageret.dk de kan varmt anbefales herfra smiley Sådan en pose holder jo ca. 4 måneder herhjemme hehe smiley

• Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 7
    #25   27. feb 2014 vi valgte at skifte fra royal canin til Orijen, da vores franske bulldog døjede med meget svingene mave og kraftig fældning.. da vi kom over på Orijen forsvandt den dårlige mave og hun fælder ikke ret meget mere. så kan klart anbefale Orijen, både den med kød og den med fisk, plus vores lille buller elsker det foder og spiser op hverdag(Hun får 200gr om dagen og vejer 11kg)

• #27   27. feb 2014 Min hund har haft svært ved at tage på, og er også meget kræsen. For os har det virket at fodre med Essential Foods Stamina i 3 mdr. Han har nået sin idealvægt på de 3 mdr., og er blevet meget mere glad!

Så det kan jeg klart anbefale. Det er lidt dyrt, men jeg vil gerne ofte det på en sund og glad hund smiley

• #28   27. feb 2014 Kingsmoor sport, er godt til tynde hunde smiley

• #29   27. feb 2014 Min hund er meget kræsen, men kingsmoor flyver ned smiley
    Det er billigst inde på dyrelageret.dk, hvor du også kan få tilsendt smagsprøver smiley

• #30   27. feb 2014 Jeg fodre begge mine hunde med Eukanuba. Jeg mener at det er vigtig at finde det foder der passer til ens hund og som hunden trives på. Jeg ved at mange sværger til kornfrie typer og råfodring. Mine hunde fungere bare ikke på et foder med så meget protein. Jeg vil derfor anbefale dig, at prøve dig forsigtig frem, med både kornfrie og kornholdige produkter og finde det der passer til din hund. Dog vil jeg fraråde at fodre med Pedigree og vælge et produkt hvor råvarerne er bedre udvalgte.

• #31   27. feb 2014 Jeg er ikke så hellig længere. Nogle hunde trives på skodfoder. Jamen hvad er så problemet? Ja, det er ikke noget dr kan anbefales. Tror der står på det, at det indeholder minimum 4% kød. Det er jo ikke ligefrem en anbefaling der vil noget, når man skal fodre en kødæder...

Men, hvis han kan lide det og trives på det, så dør han jo ikke af det. Har dog samme erfaring soms å mange andre, atd e skal have rigtigt meget af det billige foder og skider rigtigt meget ud igen.

Mine bliver fodret med lidtf orskelligt, da det er den ældste gevinster der holder os i foder. Det eneste jeg kan sige med sikkerhed om mine og foder er, at Eukanuba giver den ældste mat pels, så det giver vi videre hvis vi vinder det, og den yngste kan ikke trives på 100% kornfrit, så får hun lind mave.

Nogle gange må man pakke sine principper væk og kigge på sin hund. Men er enig med din dyrlæge. Det er godkendt som kraftfoder, så han kan uden tvi l sagtens leve af det og være fuldt dækket ind. Hvis du er meget nervøs, så køb kostti,skud i form af et minaral og vitamin supplement

• #32   27. feb 2014
    Tak alle for jeres gode input og erfaringer.

Jeg tror, jeg prøver Essentials foods smiley

• Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #35   18. jul 2014 hej jeg er ny her på hg og jeg har en hvalp på 15 uger, ved ikke om det er det rigti sted jeg spørg men jeg bruger også royal canin junior mini men syntes at det der kommer ud af nummer 2 er meget forskelligt nogle gang er det meget tyndt og andre gange normalt, har nu overvejet at prøve arion eller er der andre forslag til foder, syntes at der er mange der taler godt om arion, og så er det til at betale for
    glæder mig til at høre fra jer. på forhånd tak

• #36   18. jul 2014 Martin Jeg bruger Arion til mine hunde Da de var hvalpe fik de det med lam og ris og som voksne Laks og ris Mine hunde elsker det og de har en meget flot blank pels Det foder du bruger nu ,har jeg også prøvet Men mine hunde sked mange gange om dagen af det og det gad jeg altså ikke Der er også nogen der siger det er foder der er lavet af affald smiley

• Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    jul 2014

#37   18. jul 2014 ok det er jo det han laver nogle gange to gange på en gå tur så jeg mener at han dårligt nok kan nå at fordøje det når det kommer så hurtigt ud i gen så tænker også at det er det rene affald der er i foderet, har så lige købt 8 kg mere men kan man blande det sammen?

• #39   18. jul 2014 Nej jeg ville ikke blande det Kan du ikke bare gå i forretningen og sige det var et fejlkøb Eller sige det som det er, at din hund ikke kan tåle det At den så måske skider 5 8 gange om dagen må du selv om du vil sige he he smiley

• #41   18. jul 2014 He he Sidsel Hvad bet. skuder smiley

• #44   18. jul 2014 Griner Sidsel smiley smiley

• Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    jul 2014

#45   18. jul 2014 ok mange tak, jeg har købt foderet hos zooplus ved ikke om de tar det tilbage det er jo et tysk firma

• Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    jul 2014

#47   18. jul 2014 mange tak for hjælpen alle sammen smiley

• Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    jul 2014

#48   23. jul 2014 hej jeg vil lige fortælle at det går godt med at blande royal canin og arion han har ikke dårlig mave mere så må konstanter at min hund ikke skal ha royal canin når jeg ikke har mere. i skal ha mange tak alle sammen mvh Martin/Micky

• #49   23. jul 2014 Hej alle

Jeg vil da lige fortælle hvordan mit foderhelvede sluttede smiley

Jeg gik over til Essential smiley
    Startede med STAMINA og efter et par måneder nåede han sin idealvægt.
    Jeg skifter nu mellem SUPERIOR LIVING (kylling & and), NAUTICAL LIVING (laks, ørred & sild) og ESTATE LIVING (lam & hjort).

Vuffer vejer det han skal, spiser med appetit, har fin og fast afføring ca. 2 gange om dagen og pelsen er skinnende smiley

Jeg køber det hos Gitte (Kæledyrskompagniet i Viby), men Maxizoo er også begyndt at forhandle det.

Kommentér på:
Pedigree vs Royal Canin mm

Annonce