{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.040 visninger | Oprettet:

Pedigree vs. Royal canin? {{forumTopicSubject}}

Ja, diskusionen er opstået herhjemme, igen igen efter programmet om foder på Dr igår..
Vores labrador har fra avler og sidenhen her fået RC labrador, dog kort afbrudt af en periode med Olivers, som hun dog ikke fungerede på. (gik fra foder, fældede osv)
Kæresten, hvis gamle hund fik pedigree, mener nu at vi da skal skifte efter at have set programmet, det er jo billigere - jeg har haft lovet mig selv, at min hund aldrig skal have pedigree, og hun fungere jo godt på RC labrador, og syntes egentlig ikke prisen er gal, da hun jo ikke får særlig meget.
Hvad er jeres mening om dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedigree vs. Royal canin?
  • #1   11. feb 2010 Personligt ville jeg aldrig bruge Pedigree. Så klart RC.

Men det er jo smag og behag.

• #2   11. feb 2010 Kia blev storpruttende og ildelugtende fra begge ender da hun prøvede Pedigree. Hun havde enorme misfarvede og ildelugtende afføringer ..

Men det er forskelligt fra hund til hund hvad de trives på. Kia skal ikke have det foder igen ...

• #3   11. feb 2010 Hvis hun trives så fortsæt da på det hun får :o)

(og nej, jeg ville aldrig bruge pedigree til andet end godbidder) udsendelsen i går var utrolig mangelfuld. Der blev ikke gået til bunds i ingredienserne. Alle levede op til mindstekravene,,men hvad er de reelle råvarer ????
    Jeg er da sikker på at vi alle ville kunne overleve på færdigpizzaer, de indeholder jo både grønt, kød, mælkeprodukter og korn,,meeeen i det lange løb,,hvor sunde tror du så vi ville være ? ;o),,og sammenlign så med en hjemmelavet pizza med friske råvarer,,der er bestemt forskel på kvaliteten selvom de ifølge produktinfo indeholder det samme :o)

,,,og hermed ikke sagt at vi skal til at leve af hjemmelavde pizzaer,,hi hi,,bare et eksempel ;o)

• #4   11. feb 2010 Jeg ville aldrig bruge Pedigree. Hvis du søger på Pedigree her på HG vil du i en tråd fra i dag, se mig sammenligne det med McD og Burger King til mennesker.

Ja vi kan leve af det, men det er ikke særlig sundt.. Og Pedigree er som junkfood er for os.

Og det program i går, kan ikke bruges til en dyt

• #5   12. feb 2010 Hej!
    Du kan evt. læse indlægget: Er i tvivl Pedigree. Her står der masser af kommentarer.
    MVH. Sofie

• #6   12. feb 2010 Ok, I er enige med mig:)
    Så ikke selv programmet, men har læst mig frem til, i de tråde I nævner, at det ikke var noget at råbe hurra for..
    Jeg kæmper for min mening så og fortsætter med RC..
    Så må jeg bore lidt i hvad forskellen på de to er, det vil han nemlig gerne vide:)

• #8   12. feb 2010 jeg var også lidt chokeret da jeg nærlæste deklarationen på RC, det er mest kornprodukter i den vi bruger:-( så vi er lige i tænkeboksen for at finde ud af hvad v skal skifte til:-((

• #9   12. feb 2010 jeg ville så HVERKEN bruge rc eller pedigree... begge er fyldt med kornprodukter, biprodukter osv
    Alt sammen noget der er junk og unødvendigt...

• #10   12. feb 2010 hvis hun trives på den hun får ville jeg ikke skifte
    jeg ville så heller ALDRIG bruge pedigree, jeg er heller ikke vild med RC men fungerer hunden på det er det jo det vigtigste

• #11   12. feb 2010 jeg ville aldrig bruge pedigree igen.. efter den famøse TÆNK-test startede jeg jo noddie op på pedigree, og ja nu har han allergi, og sked tyndt konstant.
    behold hende på det foder hun fungerer på..

• #12   12. feb 2010 Jeg ville nu nok bruge pedigree i en periode"så snobbet er jeg heller ikke"
    men imellem de to du nævner er RC bedere.
    M

• #14   12. feb 2010 Faktisk betyder det ikke kornprodukter er rigtig skidt for ens hund. Da vi fik Lui startede ved med Royal Canin , hvor vi derefter skiftede til Acana da der var mere protin i.
    Men han fik dårlig lever og må ikke få produkter med så meget protein i, så dyrlægen anbefalede os at finde noget med forholdsvis lav protein så det var lettere at fordøje.
    Så nødvendigvis er det ikke sundt at der er masser af protein i.

• #15   12. feb 2010 camilla K
    Har vi også her,og det var ganske udemærket, jeg kan slet ikke kende alt det folk skriver om pedigree, jeg tror mange bare snakker og ikke ved ret meget om foderet
    M

• #16   12. feb 2010 købte engang en pedigree for at prøve det af, men stykkerne var så store at hundene ikke kunne tygge dem, så det fik vi ikke noget ud af:-)

• #17   12. feb 2010 Ville aldrig bruge nogen af delene!! Der er i begge to masser fyld i, som majs, soya, gvede o.lign. Syntes det er helt forrykt at specielt R.C putter alt det skidt i til den pris deres foder koster. R.C har heller ikke Glucosamin og Chondroitin i foderet, hvilket man burde kunne forvente. Til mindre penge ville jeg hellere bruge, Fromm, Nutra nugget's og Robur fx

• #18   12. feb 2010
    Henriette & Michelle J
    det har du i
    M

• #19   12. feb 2010 Det ER ikke det bedste foder,men for en periode tager hunden ikke skade af det.
    M

• #20   12. feb 2010 Ja hundefoder er en jungle.. Puha - og der er ligeså mange meninger om det, som om der faktisk har været mennesker på månen..
    Jeg tror aldrig jeg lærer at hitte rundt i de forskellige mærker, og hvad der er godt/skidt.
    Er der nogen der har et link til et sted hvor man evt. kan læse sig frem til hvad hunden har brug for, og hvad et godt foder helst skal indeholde??

Kommentér på:
Pedigree vs. Royal canin?

Annonce