1.741 visninger
|
Oprettet:
Royal Canin VS. Hill's {{forumTopicSubject}}
Hvilket hundemad er det bedste - og hvad for et mærke bruger i?
Jeg har indtil videre brugt Pedigree adult til min tæve, og skal til at lave et foder skift,, Grunden til det er, at jeg har hørt fra flere at det er for fedt (og min tævehar bekræftet det ved at blive rund om maven).
Jeg har overvejet Royal Canin, men hvad siger I derude?
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 479
Han klør sig og skæller... Og vi har fået at vide fra både hundetrænere og andre der sælger hundefoder, at det er pga soya'en i Hills, der gør pelsen mat og kløende.
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 656
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Fodrer ik min hund med produkter der er majs i, så bruger ingen af dem.
Valget ville falde på hills, da det er naturligt konserveret.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Men til mine vapper i dag bruger jeg RC's racespecifikt foder. Det er dog kun nogle uger siden jeg er startet på det, så jeg er noget spændt på om det vil have nogen effekt på bl.a. pelsen, især Enzo's da han har lidt en problem-pels.
Og så håber jeg at det kan medvirke til at Riiini vokser op og får en smuk smuk pels.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
Skal det absolut være RC eller Hill's? Begge er ganske god kvalitet, men jeg har bedre erfaring med Arion Premium (ikke standard). Det er mindst lige så godt som RC og Hill's - men det koster 100-200 mindre.
Til Jens og Maria L:
Er du sikker på, at der er soya i Hill's? Det må der ikke være, hvis de skal have lov til at kalde det et premium foder - og det gør de. Så jeg tror, at du tager fejl. Det lyder mere som om din hunds pelsproblemer hænger sammen med andre ingredienser i foderet.
I skal skifte til et foder med lammekød, så er der bedst chance for at undgå pelsproblemer. Og er der samtidig lakseolie i, får hunden blank pels igen. Jeg kan anbefale Arion Premium Lamb & Rice, som opfylder begge dele. Det koster ikke mere end Olivers - tvært imod!
feb 2008
Og ja, vi vil gerne have lammekød i foderet, men vi kan kun finde hvalpefoder med kylling i... Så?
Maria
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 93
Jeg har fået af vide af blandt andet dyrelægen + ernæringseksperter at pedigree er for fed, så det er ikke min intuition der fortæller mig det, men proffesionelle på området.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Ikke desto mindre vil jeg synes at det er ganske fint at skifte fra Pedigree til et mærke af højere kvalitet.
Om det skal være det ene eller det andet synes jeg du skal lade komme an på en prøve - selvfølgelig efter du har studeret varedeklarationer og fundet de produkter, der lever op til dine krav til hundefoder...
Jeg selv bruger Olivers - brugte Hill's Prescription til min gamle hund....
Et lille look på ingrediens listerne afslører i øvrigt, at der er mere fedt i Hills end i pedigree ;o)
aug 2006
Øv da...
(De fodertyper jeg har kigget på er vedligeholdelsesfoder til mellemstore hunde)
maj 2008
Arion Premium laver et Puppy-Mini produkt (small breed) med lam og ris. Findes kun i 3 kg poser. Der er ingen soya i Arion!
feb 2008
maj 2008
maj 2008
Det er ikke altid et problem, at et foder indeholder meget fedt eller har et højt protein indhold. Det kan nogle hunde have brug for. Probklemet med Pedigree er, at det ganske enkelt er et discount-produkt, der bliver markedsført som kvalitet.
Til Cappy J
Der er rigtig mange foderprodukter, som er naturligt konserverede. Der findes også alternativer til Hill's, RC eller Regal, som er baseret på lammekød og ris frem for kylling og majs. Se mit indlæg til Jens og Maria. Regal er næsten lige så dyrt som Hill's og RC.
Det er vigtigt at gå efter et produkt, der opfylder AAFCO-standarden. Det gør Regal bl.a., men det er forholdsvis dyrt.
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
bruger hills og det funger godt. han har ikke haft nogle problemer med maven siden.
og det med at det er så godt at rc har lavet forder til speciele racer.... det er noget pis... for hundes førdøjelsessystem er opbygget på samme måde. det er naivt at tro at der er den hel store forskel på den forskællige racefoder. det er et salgs trick...
HILL´S forever forever HILL`S!!!!!!!!!!
aug 2006
Det afhænger både af alder, størrelse og af aktivitetsniveau.
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
aug 2006
Men jeg er ikke enig med dig, at forskellige hunde ikke har forskellige behov rent fodermæssigt.
Royal Canin VS. Hill's