Spørgsmål til løbetid {{forumTopicSubject}}
Kan læse mig til at en hunds løbetid normalt tager 3 uger. Ca. 9 dage hvor tæven bløder og så ca. 9 dage hvor tæven er højtløbsk og kan bliver drægtig. Flere steder står det at det en god ide at holde hanner og tæver i 4 uger for at være på den sikre side.
Første gang Freya var i løb varede der 6 uger inden hanhundene mistede interessen for hende. Ved anden løbetid gik der ikke ligeså lang tid, men vi var bedre til at vaske hende, så har tænkt det nok bare var duften som hang i hendes pels første gang.
Freya har lige nu afsluttet tredje løbetid (håber jeg). I går var hendes dag 28 og vi var til fødselsdag, hvor der også var en hanhund. Havde haft hende i grundig bad aftenen inde med shampoo for at fjerne evt lugt. Hanhunden var over Freya hele tiden og ville humpe. Vi blev nød til at have hende i snor for at holde styr på dem, hanhunden var dog ikke i snor (selvom jeg synes han burde). Regner med at hun stadig lugtede efter løbetiden.
I dag har Freya flere gange "humpet" sin bamse (det har jeg aldrig set hende gøre før).
så til mit spørgsmål, er der en periode i løbetiden efter den periode tæver kan blive drægtige, hvor de stadig lugter og er i løb men ikke kan blive drægtig, eller er hun stadig i løb og kan hun blive drægtig. Formuleret på en anden måde kan en tæve blive drægtig i slutningen af løbetiden)
Synes ikke hun er hævet mere, i hvertfald ingenting i forhold til for 2 uger siden, men hun slikker sig stadig lidt, men slet ikke i samme grad som da hun var højløbsk.
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 132
Eller har jeg forstået det forkert og kan en hund blive drægtig i hele løbetiden men at tæven helst vil når hun er højløbsk hvor hun gør sig til.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.524
Det hjælper hellere ikke et vaske hende. Hun vil stadig lugte af løbetid. En hund har jo en eminent lugtesans.
Man har lavet forsøg me hundens lugtesans, hvor man har taget en klump hash som blev viklet ind i folie, staniol, det blev puttet ien vacumpose som blev lagt i et glas med lufttæt låg og sænket ned i en tank med benzin.
Hundene fandt hver eneste gang den rigtige tank......................så vaske løbetidslugten væk, det kan man ikke.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Vi har en tæve som dufter dejligt hele året, og må bruge pillerne før prøver, pasning mv.
jan 2012
jan 2012
Spørgsmål til løbetid