{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Ved der er mange emmer om løbetid men jeg er simpelhen en dør til at bruge søg funktionen her inde smiley
Jeg mangler svar på hvor længe en tæve er i løbetid?
Hvor længe den er i høj løb ?
Kan det passe at efter en tæve har været i høj løb at så er den ikke længer interessant for en hanhund?
Grunden til disse spørgsmål er at jeg har Amico shih tzu han på 5 måneder lige om lidt, som på ingen måde skal parre en tæve
Jeg går tit tur med et par naboer som også har hunde, plus vi plager at samles vær torsdag til hygge, en af naboerne har så en tæve der er gået i løb, Amico viste en lille smule interesse for hendes bagende om torsdagen, men det var først om fredagen hun hævede op, naboens ene barnebarn syntes så tæven lugtede af jern en uges tid før.
Jeg har hold Amico væk siden den fredag hvor hun var begyndt at være hævet spørgsmålet er så hvor længe er jeg nød til at holde ham vær for ikke at gøre ham frustreret over den lækre duft ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om løbetid
  • #2   19. okt 2015 BB mange tak for svar så forsætter jeg med at holde ham væk til der ihværtigfald er gået tre uger og så forsøge med en gå tur for at se om han stadigvæk er intresseret

• #4   19. okt 2015 Okey så holder jeg mig til planen om at holde mig væk i hværtigfald 3 uger og så forsigtig mødes men den til en gå tur når de 3 uger er gået for at se hvordan han rigere der

• #5   19. okt 2015 Jeg ville så nok bare vælge at fortsætte med at gå tur sammen, selvfølgelig i snor, og holde afstand. For uanset hvad, så dufter en tæve i løbetid jo dejligt, ligeledes gør hendes tis, og tæver i løbetid, vil jo være en konstant faktor i hele hans liv. Du aner ikke om der lige har været en tæve i løbetid, 5 min før, du kom forbi på din gåtur. Duften af tæve i løbetid, kan ikke undgås.

De fleste voksne hanhunde, plejer at tage det lidt mere roligt. Specielt hvis det er en tæve som de kender. Min gamle bullmastiff, som blev luftet i et område med masser af tæver, lærte ret hurtigt at aflure hvornår en tæve var højløbsk. Indtil det skete, var han ret så uinteresseret.

• #7   20. okt 2015 Ved god han som 5 måneder ikke er fertil i nu var bare nervøs for at det ville sætte gang i en masse humoner og gøre ham kullert nu hvor han ik er ældre, selvfølgelig skal han ikke holdes vær for alle tæver løb eller deres duft,tænkte bare at der ingen grund var til at han for en masse humoner nu og så måske ik lige helt vide hvad der sker, måske jeg over tænker det det ved jeg ikke
    Tænker at der jo sagten kan have været en tæve i løbetid forbi der hvor vi går men syntes nu ikke jeg kan mærke det på ham han dufter nogen steder lidt længen tid end andre men tænker det er meget normalt
    Jeg vil jo meget gerne udstille med ham så syntes ik det du hvis han bliver fuldstændig kullert smiley
    Det er ud fra snak med opdrætter at jeg gør som jeg gør smiley

• #9   21. okt 2015 Tænker også at han har bedre af at blive vænnet til løbske tæver fra en tidlig alder, fremfor at støde ind i en tæve i løbetid, for første gang, på sin første udstilling smiley

Uanset hvad du gør, så kan du hverken ændre, eller udsætte, at din lille hvalp meget snart bliver kønsmoden = sjov teenager med dårlig hørelse smiley

• #10   21. okt 2015 Jeg tænker så at det måske netop er før han for alvor begynder at blive kønsmoden, er et godt at han er sammen med løbske tæver (uden at få lov til noget selvfølgelig) for at lære at være i nærheden af dem, og for at han måske ikke reagere så meget på dem senere hen?
    Jeg ved heller ikke særlig meget om det, men er bare en tanke. Jeg tror nu ikke det gør det værre.
    Lucky var med til chihuahua træf som 5-6 mdrs hvor der var en løbsk tæve med (det fandt vi først ud af bagefter) han reagerede ikke på hende overhovedet, han havde travlt med at lege med en anden hvalp.
    Jeg ved ikke om vi har mødt andre løbske tæver, for han har aldrig reageret på dem, så er lidt spændt på hvordan han reagere når Rosa engang går i løb.

Lucky var forresten kønsmoden omkring 6-7 mdrs alderen, og din er jo nok snart godt på vej ind i teenager alderen.
    Så hvis jeg var dig, ville jeg se det som en glimrende mulighed for at træne og få noget rigtig positivt ud af det, for at det måske kunne gøre det lettere senere hen, når han først begynder at blive teenager for alvor.

• #11   21. okt 2015 jeg har godt nok tænkt en del efter jeres svar her inde smiley
    Jeg er fuldstændig klar over at jeg ikke kan skærme ham fuldstændig fra løbske tæver det var nu heller ikke planen for som Maj Britt så fint skriver vil der vare tæver i løbe tid på udstillinger smiley
    Min tanke var bare at jeg ikke syntes der var grund til at gøre ham helt kuldret allerede nu smiley
    Som skrevet regerede han på at hunhunden Berta er i løb han vil rigtig gerne være lige i røven på hende snuse og slikke smiley
    Men måske jeg skal prøve at gå med på tur og så prøve at holde afsted så han vender sige til at være i nærheden, er bare bange for at det laver kok i hovedet på ham nu hvor han ik er ældre

Kommentér på:
Spørgsmål om løbetid

Annonce