{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Ncl
Ncl
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 58

Spørgsmål om løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Har lige et par spørgsmål om løbetid. Vi har en mops på snart 9 måneder som på søndag har været i løbetid i 3 uger.

Er der noget som helst der kan indikere at løbetiden er overstået? Er der et smart trick eller en måde hvorpå man kan tjekke det? Hun bløder næsten ikke mere. Et enkelt brunligt dryp hist og her, ellers er det primært klart det der kommer ud. Desuden er hun heller ikke så hævet dernede mere.

Det, der undrer os, er, at vi ikke har oplevet nogle kåde hanhunde? Vi bor ellers et sted med en del hunde omkring os. Faktisk er naboens hund en intakt hanhund - ingen reaktion fra ham. Men naboen siger så også, at han aldrig har reageret synderligt på tæver i løbetid.

Vi vil så gerne snart ud og løbe frit på en mark, men tør jo ikke hvis hun er højløbsk!

Ved godt det varierer meget fra hund til hund, men det kan jo være nogle af jer har nogle guldkorn smiley

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om løbetid
  • #1   2. aug 2013 Man siger jo normalt 3 uger, men er hun stadigvæk hævet og drypper lidt på søndag, så ville jeg give det lidt længere indtil hun ikke længere drypper og er hævet.

• #2   2. aug 2013 Det er så forskelligt hvor længe tæver er i løb, så det sikreste er at holde hende i snor i fire uger. Derefter er faren ovre smiley

• #3   2. aug 2013 Ok, tak for svar smiley

Jeg har prøvet at nusse hende på ryggen ved haleroden for at se om hun lagde halen til siden, men ingenting.

Det undrer mig dog stadig at ingen hanhunde har reageret! Måske er hun ikke attraktiv nok smiley

• #4   2. aug 2013 Unge hanner er de værste. Det kan være et tilfælde at ingen reagerede voldsomt denne gang. Du kan også være heldig at have en tæve, der ikke lugter helt enormt.

• #5   2. aug 2013 Jeg holder altid mine væk fra hanhunde i 4 uger fra løb start ...

Da min yngste kom i første løb var der heller ingen hanner overhovedet der var interesserede, vi mødte da nogle stk når vi gik tur ...

Det ændrede sig lidt ved 2. løbetid, men hun er ikke en af dem der dufter specielt meget eller interessant åbenbart, det er ikke mange hanner der reagerer på hende ...

• #7   23. aug 2013 Jeg hiver lige tråden frem igen smiley

Min lille prut er jo færdig med løbetid. Det er ca 6 uger siden hun startede med at bløde.
    Men nu bliver jeg lidt urolig, for hun har stadig udflåd? Det er klart eller lidt hvidligt. Skal jeg være bekymret? Hun havde det også inden løbetiden, og da var vi til dyrlægen, som sagde det var skedekatar, og helt normalt.

Det er meget lidt der kommer, men en lille smule et par gange om dagen.

Udover det virker hun ret træt, og mere rolig end hun plejer - er det løbetiden, der har gjort hun har ændret sig?

Åh, at være førstegangs hundeejer!

Jeg takker for på forhånd for svar smiley

• #8   23. aug 2013 det er normalt de ændrer sig af løbetiden .... som regel bliver de meget mere rolige specielt efter den anden løbetid .... min yngste er meget ændret i en periode på 3 måneder efter løbetiden, så bliver hun normalt pjattet og mere livlig igen ... de sidste 2 gange er hun blevet decideret mopset overfor andre hunde, uanset de stort set ikke ser til hendes side ... og lege gider hun slet ikke, heller ikke med dem som hun ellers elsker at lege med ...
    Hun skal snart steriliseres, gider ikke ødelægge 2 x 3 måneder om året på humørsvingninger ...

Efter første løbetid fik hun også udflåd, jeg fik samme forklaring som du har fået og det var fordi hunden ikke er helt hormonelt udviklet .... men man skal holde øje, det kan blive til betændelse, så bliver hunden dårlig,begynder den at drikke meget og/eller bliver udflådet mere tykt og gulligt så skal man til dyrlægen igen .

• #9   23. aug 2013 Ja, vores bliver også steriliseret efter løbetid næste gang. Der er ikke andet end ulemper ved løbetid, når man ikke skal ha hvalpe, synes jeg smiley Men dejligt at høre, det er normalt med adfærdsændring smiley regnede godt med det. Der sker jo et eller andet i hovedet på dem...

Ja, vi holder også godt øje. Og gir vores dyrlæge et kald i morgen. Sidst vi var afsted var det dog inden løbetid. Så blir lidt urolig nu det er efter, og hun stadig har det. Men er meget opmærksom på underlivsbetændelse og alle de andre frygtelige ting man kan læse sig til (dårlig ide at gøre!!)

Hun har ikke været dårlig, eller jo, sked i sofaen i dag, men skyder skylden på den sø hun drak af igår smiley

Kommentér på:
Spørgsmål om løbetid

Annonce