1.429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Utæt hund - dyrlæger i Esbjerg Utæt hund - dyrlæger i Esbjerg

Saphira er netop færdig med sit antibiotika efter at en dyrlæge gættede sig til at hun kunne have blærebetændelse.
Desværre var det all over et meget skuffende besøg. Bla træder Saphira i urinprøven, så jeg ringer og spørger om den stadig kan bruges eller om vi skal have en ny tid. Den kunne stadig bruges får jeg af vide.
Hvilket dyrlægen jo så kunne sige da vi kommer derud, at det kan den ikke smiley nå. Saphira bliver behandlet forbyggende og jeg er en masse penge fattigere og ved stadig ikke hvad der er med hende. Og om der er noget.
Hun skulle have piller i en uge og det er vi netop færdige med i torsdags.
Men så har jeg hende ude for lidt side.
Og så gud hjælpe mig om der små 10 minutter efter hun er kommet ind, ikke er serveret en frisk tisplet - og af en betragtelig størrelse smiley men det er første uheld siden dyrlægebesøget.
Jeg må jo begynde at antage at vi ikke helt snakker blærebetændelse - måske nærmere blæresten.
Men jeg er sku heller ikke begejstret for at smide en masse penge ud af vinduet på den dyrlæge igen smiley
SÅ folkens! Dyrlæger i Esbjerg og omegn? Og jeg rr villig til at køre efter det! Nu må det her simpelthen have en stopper

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt hund - dyrlæger i Esbjerg
  • liv m
    liv m Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #2   16. dec 2013 Nu kigger jeg dog kun med her inde fra sidelinjen, men jeg bruger dyrlægen på frodesgade til mine katte. de er super dygtige og flinke (:

• #3   16. dec 2013 Det var Morten ved Helle dyrlægerne vi var inde ved.
    Har snakket med to derfra nu og begge siger at jeg skal komme med en ny urinprøve så kan de undersøge den uden Saphira rr med og vil så ringe tilbage.
    Den sidste var ude i at snakke zylkene hvilket får mig til at gå lidt bagover da jeg overhovedet ikke opfatter Saphira som en usikker hund. De kan godt tage den sterilt, men de skal bruge kateter og der vil temmelig sikkert kræve bedøvende.

Derimod vil dem oppe fra Varde dyrehospital gerne tage den sterilt da de har en scanner og kan tage den igennem maven (uden bedøvelsen... Regner med at hun er lokalbedøvet så...?!) incl alt løber det op i 1600-1700 kr.

Helle dyrlægerne kan ikke sige noget om prisen før jeg er kommet med en urinprøve. Varde tager den hele vejen rundt med det samme.

Hos Varde har de to adfærdseksperter tilknyttet som måske kunne hjælpe (men hvis de ikke er skiftet ud i det sidste år, så er det stadig dem der anklagede mig for ikke at lufte hende som hvalp, hvor de på to min ude ved Helle konstaterede blærebetændelse).

Bryndum vil ikke røre hende med en ildtang med mindre jeg går med til at starte forfra på antibiotika... smiley

Så det er hvad eg selv lige har fået ud af at summe lidt.

Jeg skal absolut ikke udelukke at det er rent mentalt den er gal med Saphira. Hvi i læser nogen af mine tidligere tråde kanin også se st hun feks aldrig blev luftet af min mor der pludselig gik ned med angst og depression pga hendes kræft spredte sig til hjernen og jeg var dum nok til at fokusere 100% på min mor og tro at jeg hurtigt kunne rette op på Saphira bagefter.

All over så ved jeg simpelhen ikke hvad jeg skal gøre mere smiley i det mindste har vi spærret af i den del af stuen med gulvtæppe, så hun har sat sig på et værelse med et mørkere gulvtæppe som jeg håber at få rent (det er sprayet noget på jeg købte i maxizoo og derefter strøet kartoffelmel).

Jeg ved at kæresten ikke er begejstret for det her længere og jeg har mest lyst til at sætte mig til at tude hver gang hun tisser indenfor. Det er nu 5 uheld på knap en måned. Normalt er hun renlig i nogle måneder, har så 1-2 uheld på samme antal uger og er renlig i nogle måneder igen.

Er tyndslidt og grædefærdig. Der er ikke økonomi til at lægge det gulv kæresten vil have i stuen (og slet ikke hvis de tre værelser også skal med) og han nægter at lægge noget billigere for de næste par år (det han vil have koster 450kr pr. Hvad de nu end måler det i). Og jeg har et hvidt gulvtæppe som jeg ikke kan få rent (køber dog noget sapur senere i dag og prøver med).

Jeg er sågar ude i at tænke st jeg er en elendig hundeejer og burde forære hende til en anden og så tuder jeg over det. Hvorefter tanken om at leve uden hund er forfærdelig. Så tænker jeg på at forære hende væk og anskaffe en helt ny hund og så begynder jeg da først at stortude smiley :'( smiley

• #5   16. dec 2013 Tænker bare der må sku være noget omåder efterhånden. Min far passede hende nogle uger da min mor døde og igen da vi var på ferie i sommers. Hun har aldrig haft et eneste uheld hos ham.

• #6   16. dec 2013 Vi er også rigtig godt tilfreds med Helle dyrlægerne. De er dygtige dyrlæger, som undesøger tingene i bund og er gode til at forklare så man selv er helt 100 % indforstået med hvad der skal foregå og hvad problemet måtte være. Vil klart anbefale dem.

• #7   16. dec 2013 Helledyrlægerne har vi også været tilfredse med de gange vi har brugt dem og ellers Bryndum dyreklinik men dem har du jo snakket med.

Hvordan reagerer hunden ellers når hun er i nærheden af jer ? har der været en oplevelse mellem jer og hunden som hun måske har oplevet negativt ?

Håber i finder ud af hvad det handler om, og at i finder en løsning med det økonomiske, hunden må være mere værd end et dyrt gulv.

• #8   16. dec 2013 Sikke noget, Trine. Du ved, at jeg er glad for Esbjerg Dyrehospital, men dem er du vist ikke så meget for smiley
    Ellers synes jeg at Ribeegnens virker utrolig kompetente. Hvis du gerne vil ud og køre for det.

• #9   16. dec 2013 Marianne Prior kan varmt anbefales også. Hun er noget billigere pga hun har praksis i bilen, og melder klart ud, hvis hun ikke mener hun er den rette. Vi bruger hende sammen med Helle dyrlægerne.

• #10   16. dec 2013 Ribe egnens dyrlæger er rigtig søde og meget hjælpsomme, jeg havde på et tidspunkt to hittekillinger som blev syge, og ringede til dem mellem 5 og 10 gange på 2 dage fordi de fik det værre og værre, fik så mange gode råd og 2 dag kom vi ind og fik dem givet noget væske og sådan.

univet i Brørup virker også super gode, har dog kun mødt dem en enkelt gang, da min gamle hund skulle tjekkes for kræft (og havde dem så ude i hjemmet da han skulle aflives)

• #11   16. dec 2013 Hvis det er en stor tår hun tisser lige efter en gå tur lyder det ikke som blærebetændelse da det ofte uhelds tis og/eller drypperi der finder sted.

Hvis du tror at det kunne være andet end fysisk sygdom, kan du jo få en Dch hundekonsulent ud, de er uddannet i hundeadfærd, de er billige da det er en gratis tjeneste hvor man kun betaler kører penge.

Ellers kan jeg også anbefale både Helle dyrlægerne og Varde dyrehospital

Kommentér på:
Utæt hund - dyrlæger i Esbjerg

Annonce