{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Utæt hund. ARGH!! {{forumTopicSubject}}

Nu er mit pis lige ved at koge over, vores "hvalp" Gaia er næsten 6 mdr, og blev ret hurtigt efter vi overtog hende renlig, men nu efter hun har været alene hjemme en aften, hvor hun både havde tisset og skidt på gulvet er hun begyndt at gøre det mens vi er her, når vi prøver at få hende ud og tisse (især når det er mørkt) sker det kun halvdelen af tiden..

Mine frustrasioner skal jo ikke gå ud over hende men nu er det ved at være nok, hvad skal vi gøre??

Hun er samtidig også begyndt at prøve grænser af, hvis man hæver stemmen stikker hun af..

Normalt er hun ellers bare rigtig sød.. Men ligenu er hun på kanten til at sove udenfor i nat!

Mvh en lidt frustreret hundeejer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt hund. ARGH!!
  • #1   26. nov 2009 endnu en der er kommet i lømmelalderen måske?

• #2   26. nov 2009 Unni - er det ikke liidt tidligt??

• #3   26. nov 2009 Vær opmærksom på hendes signaler HELE tiden.
    Tia gik meget søgende rundt når hun skulle tisse og så var det bare ud med hende i en fart.
    Og så ud med hende midt om natten.
    Og så vent med at gå ind med hende til hun har tisset.

MHT at stikke af, så lad vær med at hæv stemmen når I vil ha hende til at komme til jer.
    Det skal være godt at komme til jer når I kalder så hun har lyst til at komme :o)

• #4   26. nov 2009 Hvis nogen hævede stemmen overfor mig, kunne jeg da også godt finde på at stikke af. Jeg taler til mine hunde i et normalt tonefald, de kender kommandoen NEJ, sagt med normalt tonefald. Det er jo kommandoen de skal lystre, og ikke tonefaldet der skal skræmme dem.

Renligheden ved jeg ikke hvad bunder i, men det er i hvert fald ikke trods.

• #5   26. nov 2009 Bodil - Når vi går ud på vores mark (en stor mark ved vores gård) og hun ikke reagerer på vi prøver at kalde hende til os, så hæver vi stemmen så hun ved vi mener det..

Hun får ikke skæld ud over hun har tisset på gulvet eller ikke går ud i mørke.. kun hvis hun ikke hører efter når vi kalder på hende hæver vi stemmen overfor hende.

• #7   26. nov 2009 Anita - vi har ikke lige haft muligheden for at holde øje da vi har sovet, kæresten med av i maven, og jeg har hovedpine, men hun plejer ikke at gøre det..

Hun kommer ud om natten, men virker bange for mørke..

• #8   26. nov 2009 Krumme -det er nu sjældent der bliver "råbt" af hende.. jeg råbte af hende da hun slikkede på en tallerken på bordet..
    og hæver stemmen hvis hun ignorere at vi kalder..

Jeg synes bare det er lidt frustrerende når hun ellers er sød, renlig og for det meste hører efter..

og har vi problemer med at få hende til os skal vi bare sætte os på hug og kalde så kommer hun gerne, men det kan jeg bare ikke holde til i mine knæ så GLÆDER mig til vi kan starte til træning her efter nytår..

• #9   26. nov 2009 Synes der er nogle røde lamper der blinker her:-(

Hvordan har I det til hverdag -

det behøver jo ikke at være fordi man skælder meget ud på sin hund, men hvis nu man har et forhold hvor stemmerne tit bliver hævet, så kan en hund også blive bange.

Hvorfor skal hun ud om natten?

• #10   26. nov 2009 CNN

Kald kun på din hund når du ved hun 100 % lystrer og kender kommandoen - måske skal i træne det lidt mere...

Utætheden kan komme af frygt, utryghed, urinvejsinfek. mm.

Mørke.. Hvad med at træne, lege udenfor når det er mørkt ? Så hun vænner sig til mørket...

• #11   26. nov 2009 Prøv at vaske gulvet med vand og rodalon. Nogle gange kan der godt være nogle duftstoffer tilbage fra det første uheld, og derfor forbinder hvalpen det måske med et sted man godt må lave det den nu skal…

• #12   26. nov 2009 For det første, så behøver I ikke hæve stemmen - hunden hører ganske udmærket smiley

Hvad med at sætte en line på den hund, når I skal ud, når det er mørkt? I opnår:
    At hunden kan mærke, at I er lige ved siden af hele tiden til at støtte, hvis den er en smule angst.
    At hunden ikke har nogen mulighed for at stikke af.

• #14   26. nov 2009 Robert2 nu med horsepower

Til hverdag bor hun ved min kæreste, ligenu er de ved mig.. Der er ikke videre højlydt i hendes hverdag..

Hun vækker os/min kæreste altid og skal ud om natten

• #15   26. nov 2009 * Pixie & Constantin *

Jeg tager ikke snor på hende i haven, så bliver nødt til at kalde på hende om hun kender komandoen eller ej, ellers kommer den jo ikke ind??

• #16   26. nov 2009 Anja F

Anja, tak, det vil jeg prøve.. det er bare så trist for det er gulvtæppe smiley

• #17   26. nov 2009 Can.alt.dogshouts Bente H

Hun stikker ikke af.. Og hun går gerne med i stalden om aftenen selvom hestene og køerne er inde.. så vi er med hende ude..

• #18   26. nov 2009 ***Krumme og Cult Shaker***

Det er netop når man vil hente hende hun løber fra en.. Glæder mig til vi kan begynde til træning for det vil helt sikkert hjælpe os alle en del er jeg sikker på..

• #20   26. nov 2009 Krumme - Tak det vil jeg forsøge.. hun ELSKER frolic så det er bare i lommen med nogle stykker og ud og øve indkald..

• #21   26. nov 2009 Fra Bine var 6-7 måneder til hun var 9-10 måneder kom hun heller ikke når vi kaldte. hvis vi lukkede hende i haven var vi nødt til at være 2 til at fange hende. Pludselig fra den ene dag til den anden ændrede det sig.
    Så jeg vil ikke helt udelukke det kan have noget med alderen at gøre...

• #22   26. nov 2009 Helt tosset er hun alligevel ikke på os, hun er da kommet op og putte med os i sengen..

• #23   26. nov 2009 det er jo et levende væsen du har med at gøre. ligesom du har hovedpine og din kæreste ondt i maven, så kan det være hun os har en skidt uge?? Eller har ondt i maven??

Robin er 15 uger imorgen og nogle dage laver han slet ikke indenfor, andre gør han det hele dagen. jeg gider ikke skælde ud på ham, for han ved godt man ikke laver indenfor, og de gange han laver indenfor er det fordi jeg har glemt han skal ud.

Måske er det dig der glemmer hun skal ud? Det behøver ikke være hunden der er noget galt med smiley

To skridt frem et tilbage!!

Held og lykke med hende smiley

• #24   26. nov 2009 Anna - Det tror jeg nu næppe, hun kommer skam rigeligt ud, og hvis hun er ude med tyskeren er de gerne ude ½-1½ time før hun springer på døren og vil ind..

• #25   26. nov 2009 åh okaay (: , bare et forslag smiley

• #26   26. nov 2009 det lyder som om hun er ved at komme i den aldre for det ikke høre efter. altså mine hunde kommer heller ikke altid men så bliver jeg sur og det man jo nød til nogen gange:) ville bare sige jeg kanj godt forstå dig for sådan har jeg det os nogle gange:)

• #28   26. nov 2009 Præcis, Krumme. At blive sur gør ikke en lydigere hund - tværtimod, men kan avle frygt og mistillid

• #29   26. nov 2009 nej ved det godt. men når man har godbidder med og den er ligeglad med den så bliver man nød til det nogle gange og nogle gange hjælper det med de godbidder men ikke altid. så hvad jeg ellers skal gøre ved jeg virkelig ikke.:):)

• #30   26. nov 2009 Krumme - jeg vil næsten mene at det ville være synd at betegne Gaia som en klog hund xD
    Den løber med hovedet ind i døren fordi den kan høre maden rasler i skålen på den anden side.. smiley

Så det ville være en overdrivelse at kalde hende klog smiley

• #31   26. nov 2009 Lise: Som det også er nævnt her i tråden: På med sporlinen, indtil indkaldet er sikkert. DU skal have succes hver gang! Frem med sporlinen og kyllingetern smiley

• #32   26. nov 2009 hehe hende lkan man ikke kalde klog det er mine heller ikke hehe

• #33   26. nov 2009 det er lidt svært når man har 2 hunde. glæder mig virkelig til de begge er voksen smiley

• #35   26. nov 2009 det er stadig meget svært når man har 2 hunde smiley så kan du ikke går med lang line med dem .

• #36   26. nov 2009 CNN hvis du kan vente med den anden hund så ville jeg helt sikkert vente :):)

• #38   26. nov 2009 jeg går med dem sammen så det kan komme a med deres engeri ellers har jeg ikke noget hjem hehe så løber det bare rundt og det gider jeg ikke. men det skal bare over den dumme tid:)

• #40   26. nov 2009 Ville øve med indkald ved at bruge super guffere... kalde med rosende stemme, godbid, på med snor, vent 10 sek. slip igen og start forfra...

du skal altid være sjovere end at være fri....
    det er du ikke nu, derfor stikker hun af når du prøver at indfange...

Kommentér på:
Utæt hund. ARGH!!

Annonce