1.414 visninger
|
Oprettet:
Min første hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg er en enlig kvinde på 24 og har en søn på 2 1/2.
Efter længere tids overvejelser, har jeg besluttet at jeg/vi gerne vil have en hund. Jeg er på udd ca fra kl 08 - 13:30 hver dag. Så jeg søger en hunde race, der er en god familie hund og ikke mindst en hunderace der er kendt for sit gode sind hos børn. Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde den helt rette hunderace
På forhånd tak
nov 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 108
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 500
jun 2013
aug 2012
aug 2012
jun 2013
aug 2012
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Svar: 2
jun 2012
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 22
Er en mellemstr hund og har det skønneste sind, har selv en og min veninde har en, og de er begge klar på at putte i sofaen og se film og de er også klar til lange gåture med bolde og kan blive dygtige til agility (:
aug 2012
jun 2013
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Gåture (morgen, eftermiddag, nat)
Pelspleje
Træning
Hvad vil du gerne have ud af din hund? Skal den vogte, med på jagt, løbemakker, agility-champ? Skal den beskytte hjemmet, gø af lyde eller være kold overfor om der kommer fremmede ind?
Hvad med pasning? Har du nemmere ved at få afsat en lille hund frem for en stor hund? En sofaputter frem for en energibombe?
Er det vigtigt at den skal kunne med andre hunde? Enten nogle den kender, fremmede, eget køn?
Hvordan er økonomien? Har du penge til at fodre en stor hund med et ordentligt foder eller er det bedre med en hund, der spiser mindre?
aug 2012
jun 2012
jun 2012
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 170
Den er rigtig god til børn, min er ihvertfald.
Den er nem at holde pelsen på.
Den kræver noget aktivitet, men det er du jo også indstillet på.
jun 2012
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Bare en ting du skal være obs på! At barn og hvalp aldrig er alene sammen.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Du skal prøve at forestille dig hverdagen. Hvornår vil du lufte hund? Træne hund?
Alle hunde skal trænes.
Man kan ikke gå fra et sovende barn, så du kan ikke lufte hverken tidlig morgen eller sen aften. Du må så aflevere barn i institution, hjem igen for at lufte og derefter i skole. Det giver hunden flere gange afsked hver dag, og det kan være utroligt svært for en hvalp.
Så der er flere logistiske udfordringer ved at være alene med barn og hund.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Vores nabo har en hvalp/unghund, og de første par gange den var sammen med vores dreng på et år, var den da lidt vild, men så snart den havde lært ham at kende og lært at han ikke var til at lege med, være bange for, eller noget, ja så tog den det stille og roligt og de kan fint sammen idag, hvor vores dreng er 17 mdr og hunden lige knap et år... Der er heller ingen problemer med vores egen hund på 4 år, eller mine forældres på 8...
Det handler efter min mening om hvordan man lærer både hund og barn at omgås hinanden... Og det er altså ligegyldigt om hunden er hvalp, voksen eller senior.... Gensidig respekt og hensyn er vejen frem
Til TS: når du kan give et fornuftigt aktiveringsniveau, med lange gode ture, agility eller lignende, mentaltræning osv, så synes jeg også en lab lyder rigtig fin, men der er jo tusind racer, og mange som er fine familiehunde... Så mit råd er at låne en bog om hunderacer, læs den igennem, evt snak med en hundetræner, og så find den race hvor beskrivelsen passer perfekt til jer.... Herinde vil folks meninger ofte være subjektive og præget af deres egne erfaringer med racerne, som jo kan være vidt forskellige, og det er svært at vurdere dit behov og hvad du kan tilbyde hunden bare ud fra det du skriver, når vi ikke kender dig...
Det er DIT valg, og derfor synes jeg også det ville være bedst at låne en god bog om racerne.... Og held og lykke med at finde den nye lille vovse, er sikker på det kan blive til et fantastisk forhold mellem den og dit barn såfremt du tackler det rigtigt
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
http://www.youtube.com/watch?v=rd5dR7YR2ig
Pelsen kan godt se ud til at være noget af et arbejde, men det er den slet ikke. En ugentlig børstning og så klippe knuder bag ørene af når de kommer, så er den i orden
De behøver ikke at gå flere kilometer om dagen men nyder at komme med hvis man endelig vil afsted. De kan også komme med på Joggingture i moderat tempo hvis det er det man ønsker. De bliver ikke lige verdensmestre i agility men de er super skønne at træne med og meget lærenemme.
Hvis du har flere spørgsmål skal du være velkommen til at spørge
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
Måske en voksen hund der er vant til børn er en bedre ide end en hvalp .....
aug 2012
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Ang. race så vil jeg nok råde dig til at gå uden om moderacerne, samt racer med mange arvelige sygdomme. Når nu det er den første hund du skal ud og købe, så er der bare ingen grund til at gøre det vanskeligere end højst nødvendigt.
Hvad med en Kromfortlænder? En whippet er heller ikke et dårligt bud, bortset fra at det ikke lige er sikkert den gider agility.
Min første hund