Min første hund {{forumTopicSubject}}
Hej Hg
Ved godt det her emne har været oppe en million gange, men har lidt brug for hjælp om hvilke overvejelser jeg skal gøre mig inden jeg køber min første hund.
Hvilke racer er gode til en der ikke har haft hund før? (overvejer lidt en fransk bulldog eller noget lignende)
Skal lige siges det hele kommer til at afhænge af hvordan min jobsituation ser ud til foråret, lige nu har jeg masser af tid da jeg arbejder på deltid som tjener og livredder.
Hvis jeg bliver fastansat som tjener kan det være jeg at jeg har tolv timers vagter engang i mellem, og jeg ved ikke hvor længe man kan tillade sig at lade sin hund være alene hjemme?
Det jeg har brug for er gode råd og ting jeg bør overveje inden jeg får mig en hund.
Håber i kan hjælpe
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Nu ved jeg ikke om du har en kæreste, du bor sammen med, men det lyder ikke sådan i dit iondlæg
okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
feb 2006
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 794
En ting, jeg vil foreslå dig, hvis du beslutter dig for en bestemt race, er at opleve hundene "live" og lære en masse.
Jeg har selv en fransk. Han er uden stambog, og indtil videre sund og rask. Brug tid på at finde nogle sunde og raske forældre og nogle fornuftige og søde opdrættere.
Efter min mening, behøver man ikke en hund med en stambog for at få en rask hund, men du skal undersøge og tjekke de forskellige - og en god ting er hvis forældrene er tjekket for diverse sygdomme.
Hvor i Vestjylland bor du?
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Det forstår jeg simpelthen ikke !
feb 2006
okt 2010
Ulla M: Det er som sagt ikke sikkert at jeg kommer til at arbejde 12 timer, det ved jeg først engang når vi når om til februar/marts
Tak for hjælpen indtil videre
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Men en hund, som ikke er hvalp,kan sagtens holde sig 15-17 timer hvis den er renlig.
Men om det er en god idé er der selvfølgelig delte meninger om.
Hvis man ofte har vagter på over 10 timer er min ærlige mening at så skal man ikke have hund. Jeg synes ikke man kan tilbyde hunden nok hvis man er så meget fraværende.
Men en 12 timersvagt hver 10.-14.dag, kan godt gå, hvis man så sørger for at man aktiverer og stimulere den når man så er hjemme.
okt 2010
Men hvilke racer ville i så forslå som førstegangs køber???
Min første hund