{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alaskan husky
  • #1   28. sep 2013 Det står sådan cirka i racebeskrivelserne for slædehunde, at de er dårlige til at være alene. Så det ved man jo før man vælger racerne.
    Nu ved jeg ikke hvad din hund er blandet af, for alaskan husky er ikke en race.d et er en blanding af alt muligt, men siberian husky er jo flokafhængig og trives derfor i nær kontakt med andre hunde og mennesker.
    Så det bedste sted at være for en husky, er blandt artsfæller.


  • #2   28. sep 2013 Da jeg havde Samson, var han også røv dårlig til at være alene længe, så vi var nogle gange nød til at tage ham med, der hvor vi måtte have ham med, eller lade være med at være længe ude.

  • #3   28. sep 2013 Alaskan husky er en hardcore slædehund lavet til lange distancer. Det er ikke en hyggehund.
    Mit bud er at jeres hund reagerer som den gør, fordi den slet ikke får opfyldt sine behov for motion, aktivering og samvær.


  • #4   28. sep 2013 Enig Malene.

  • #6   28. sep 2013 det har ikke besvaret mit spørgsmål! men vi kan ikke engang være væk et par timer. vi bor på en gård hvor han får lov og løbe frit hver dag og vi snakker med. men han bryder stadig ud.og vores hund ER en hyggehund det er det bedste han ved og putte oppe ved os!

  • #8   28. sep 2013 jeg forstår vist ikke helt dit indlæg....søger du en ny familie til den eller søger du et sted den kan være, når i ikke er hjemme?



  • #9   28. sep 2013 Det er en slædehund, så han skal ud og bruges! Ikke bare løbe frit.

  • #10   28. sep 2013 han er snart 3, og har ikke skrevet indlægget for og blive nedgjort! jeg skrev for og få hjælp til og finde et nyt sted hvor han ikke er alene! for vi syntes det er synd for ham! en ny familie. han laver ikke andet end og løbe på markerne og fange mus

  • #11   28. sep 2013 Hvis hundens primære aktivering består i at løbe frit på en stor grund, så er det nok delvist der grunden skal findes. I har en hardcore slædehund. Den skal altså bruges. m i vælger at cykle, lade den trække eller hvad i nu finder på er sådan set ligegyldigt. Men bruges skal den -det er slet slet ikke nok bare at løbe frit på gården.

    Jeg ser i øvrigt ikke nogen der nedgør dig -men der gøres opmærksom på hvad i selv kunne gøre for at hunden trives (og måske derfor osse kunne være alene).

    Med det sagt -INGEN her kan da ige trylle et hjem frem til hunden. Lav en annonce, og sørg for at finde en ejer der ved hvad det vil sige at have slædehund. En ejer der har tænkt sig at bruge hunden aktivt.
    Det er ikke godt nok bare at finde et hjem på landet e.. hvor den ikke skal være så meget alene... det skal osse være et hjem hvor den bliver brugt.

    Og skal i så have hund en anden gang, var det nok bedre om i valgte en der passede bedre til jeres eget aktivitetsniveau


  • #14   28. sep 2013 Prøv at tænk som hunden..
    Hvorfor skulle den blive inde alene, hvis den kan stikke af og hygge sig?
    Sådan tænker de store spidser.

    I kan enten sørge for hunden ikke kan stikke af (hegn, låse på døre, lukkede vinduer m.m.), eller i kan forsøge at gøre det atraktivt at være hjemme (f.eks. sørger for hunden er mentalt og fysisk træt og har mere lyst til at sove end at udforske). Eller i kan undgå situationerne (lad vær med at gå fra hunden).

    Det er de valg muligheder der er..

    Hvis i vil af med hunden, så sørg for at informer om jeres problemer, så ny ejer kan tage sine forholdsregler, og sørg for denne kender hundetypen og ønsker at bruge hunden aktivt.
    I så fald må i oprette en annonce i markedet.
    I kan evt. se om i kan finde et marked på en hjemmeside som er mere målrettet ejere af brugshunde som slædehunde - for at finde et bedre match.


  • #15   28. sep 2013 Har haft AH og er FULDSTÆNDIG enig med marlene.

    aflever ham på et internat hvor de sørger for at screene dem der køber hunden.


  • #16   28. sep 2013 tak! skriver fordi jeg gerne vil finde et sted til ham, permanent hvor de har tiden! så derfor mit spørgsmål om nogen kendte nogen gode steder! istedet for bare og sælge ham.

  • #17   28. sep 2013 http://www.sleddogs.dk/
    Prøv om de kender nogen?
    Prøv om opdrætteren kender nogen?


  • #18   28. sep 2013 Men hvad skulle det være for steder? Forestiller du dig et sted der simpelthen tager den slags hunde ind (og har masser af dem) eller?
    For det ville næppe være i din hunds interesse (og mig bekendt eksisterer de ikke, udover self internater, men så kan man jo lige så godt selv finde et egnet hjem).


  • #20   28. sep 2013 Vores hvalp som er en siberian husky, er knapt 22 uger, og allerede nu, ville han da blive totalt skør af kun at have vores have at løbe rundt i.

    Vi har siden han var omkring de 14 uger (efter snak med dyrlæge) haft ham ude mellem 1- 3 timer om dagen + træning en gang om ugen. Men når han så også er 'brugt' og glad, så kan han snildt være hjemme i flere timer ad gangen, uden nogen problemer. Han har endnu ikke ødelagt noget, eller stukket af.

    Jeg tror blot at det handler om at hunden mangler at blive aktiveret, og komme ordentligt ud. Det er de færreste, hvis nogen, hunde som kan klare sig kun med at løbe rundt i haven/ gården..
    det er lidt skørt i mit hovede at du siger at det bedste den ved er at ligge og putte. ja, det er sikkert hyggeligt. Vores elsker også at putte og blive nusset,- men hold nu op hvor ser man bare en anden slags glæde når han er ude og gå langt!


  • #21   28. sep 2013 Linda> Det er ikke en anerkendt race, men en hundetype som avles ud fra brugsegenskaber.
    Det nærmeste man kommer på en specialklub er trækhundeklubben. Den er netop lavet for at afholde løb m.v.


  • #22   28. sep 2013 Jeg ville levere ham tilbage til opdrætter. Derfra kan der findes en familie, som vil bruge ham til det han er lavet til.
    Slædehunde er lavet til at arbejde. De er ikke hyggehunde.
    De er utroligt gode familiehunde når deres behov er dækket.


  • #23   28. sep 2013 igen .. enig med malene.


Kommentér på:
alaskan husky

Annonce