{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alaskan husky?
  • #1   11. okt 2011 Mener du ikker en alaskan malamute, eller en siberian husky?

  • #2   11. okt 2011 Det er ikke en race, men en blanding

  • #3   11. okt 2011 nej det er ikke en race, men en blanding

  • #4   11. okt 2011 Alaskan Husky er i realiteten et blandingsprodukt da "Racen" ikke er godkendt af FCI, men i USA og Canada findes der stambogsførende foreninger for netop denne "race". Min havde f.eks "bog" fra et af disse steder.

    Det er en egenrådig hund, med meget "vildt" i sig. Den er bestemt ikke en førstegangs hund og man skal tænke sig gevaldigt om inden anskaffelsen.

    Den kræver meget motion (minfik 1 time morgen, middag og aften (altså 3 timer) + træning for han var til at have gående inde.

    Man skal sætte sig meget ind i de racer den består af for man vil se træk fra alle sammen og hvis du køber en med "bog" har du en chance for at vide hvad vovse indeholder (sådan procentvis).

    Men er det første gang du skal have hund så vil jeg IKKE anbefale den.


  • #5   11. okt 2011 Min gamle dreng i 8 års alderen:
    (link fjernet)


  • #6   11. okt 2011 Mange tak for svarende smiley

    Sarah: det er ikk første gang jeg skal have hund smiley vi har altid haft hunde i min familie. Han er vel nok flot din gamle dreng smiley


  • #7   11. okt 2011 Vil så sige at der er forskel på en hund man havde da man var lille og en man selv skal tage sig 100% af. smiley

  • #8   11. okt 2011 Ja der er ekstrem stor forskel…
    Jeg valgte også at gå imod alle gode råd og købe en ”ikke-første-gangs-hundeejer-hund”. Og min erfaring er at det godt kan lade sig gøre, man skal ”bare” gøre nogle ting op med sig selv:
    Er man villig til at ofre alt den tid, energi, og de penge det kræver?
    For en ting er de evige gåture, men en anden ting er alt den træning der skal lægges i disse udfordrende racer. Både lydighedstræning og hjerneaktivering vil blive en kæmpe del af din hverdag. Jeg har f.eks. trænet Zena 2-3 gange om ugen siden jeg fik hende, og hun er stadig ikke i nærheden af at være nogen som helst lydigheds ekspert. Jeg er nødt til at betaler mig fra det ved at deltage på forskellige hold fordi jeg ikke har den nødvendige træner erfaring.
    Derudover bruger jeg rigtig meget tid på at læse om hundetræning og racen.
    Jeg tilbringer også meget tid på forskellige forums hvor jeg leger svamp og lære gode råd og tricks fra ”de garvede rotter”. Alt dette kombineret med en skøn opdrætter der var villig til at hjælpe med gode råd og vejledning uanset hvornår jeg ringede eller skrev, har gjort at jeg i dag har en rigtig skøn og afbalanceret hund. Når jeg ser tilbage ville jeg til tider ønske at jeg havde valgt en anden race hvor bare noget af træningen ikke var sådan en kamp, hvor hunden gjorde som jeg sagde bare for at behage mig, eller hvor hunden ikke stak af hele tiden fordi den havde så meget jagt instinkt… Rigtig mange spidshunde har ikke samme behov for menneske kontakt som f.eks. chi’en som du er vant til.
    Det er ikke for sjov at folk advare, men det kan godt lade sig gøre – man skal bare arbejde for det smiley


  • #9   11. okt 2011 Hey jeg er altså voksen og har 3 hunde i forvejen!

  • #10   11. okt 2011 Og har haft brugshunde før smiley og så er jeg ikk alene smiley

  • #11   11. okt 2011 Henriette: det er ikke en brugshund, det er en spidshund.

  • #12   11. okt 2011 Det lyder super. Ville bare være sikker på at du havde en idé om hvad du gik ind til... Da du skrev at din familie altid havde haft hund, forstod jeg som om dine forældre havde haft hund, men at du aldrig selv havde... Hvis du har haft brugshunde, så skræmmer træningen dig jo ikke smiley

  • #13   11. okt 2011 AH er en brugshund - den bruges bare til slædekørsel, og man skal være klar over den er 100% designet det netop dette.

Kommentér på:
Alaskan husky?

Annonce