{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Frontline {{forumTopicSubject}}

jeg har et spørgsmål. For at starte fra starten. Jeg fik min hvalp hjem en mandag om formiddagen hvor han efterfølgende sammen dag kom i en hurtigt bad uden shampoo (da han var fedtet ind i mad), vi gir ham så en pipette frontline om aften inden vi går i seng, kan se at han har kørt lidt af det af i sin dyne. der går så ydeligere 3 dage før han kommer ordentlig i bad med shampoo. men nu 9 dage efter han fik sin pipette har jeg nu fundet 7 lopper på ham? skal jeg vente og se det an eller give ham en ny pipette?? er til fortvivlet da jeg jo ikke ønsker lopperne og derfor vi gir frontline..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frontline
  • #1   25. sep 2013 Altså jeg har kun hørt dårligt om frontline så sent som idag ved dyrlægen. At det ikke virker længere smiley Jeg bruger bayvantic det holder lopperne væk smiley

• #2   25. sep 2013 Jeg vasker aldrig lady når hun lige har fået frontline....

Her virker det ganske fint, lopperne kradser nærmest af i samme øjeblik jeg putter det på hende smiley

• #3   25. sep 2013 Hmm det var dårligt nyt smiley så burde de trække det tilbage eller gi penge retur hvis ikke det virker smiley for øv hvor er det ærgeligt allerede at få lopper på vores hvalp som ikke engang er 10 uger smiley

• #4   25. sep 2013 Jeg ventede også med at putte ham i bad til efter de 48 timer der står man skal vente, men det bare som om de lever vidre, men når jeg sidder og kigger ham igennem kan jeg ikke se loppe eskrementer eller lopper med det blotte øje og han er hvid, der kommer kun en engang imellem og han klør sig heller ikke hmm, er virkelig fortvivlet smiley

• #5   25. sep 2013 For det første må hunden ikke ha været i bad 48 timer før og efter en behandling med fronline. For det andet er det bedrer at give om morgen så hunden ikke karter rundt i sengen og natten og gnider det ud over det hele.
    Som sandra skriver er der nogen der har dårlige erfaringer med frontline. Prøv advantege eller bayvantic.

• #6   25. sep 2013 Ok super vidste godt nok ikke det med 48 timer før man behandlede. jeg vil prøve at undersøge de andre mærker for iihhhhh hvor er det irreterende...

• #7   25. sep 2013 Ja giv det om dagen, så den ikke tørrer det af i tæppe eller dyne, så virker det jo ikke. smiley
    Lopperne kan gemme sig i dyner, tæpper i seng og sofa osv osv, så selvom i får dem af hunden kan de godt overleve noget tid, så du skal behandle nogle gange og evt behandle hjemmet også..

• #8   25. sep 2013 Fødevarestyrelsen har for nyligt lavet forsøg om resistent over for frontline. I følge undersøgelserne er det intet belæg for at lopperne er resistente for produktet, som sagt er undersøgelsen lavet af fvst og ikke frontline, så det er pålideligt nok. Grunden til folk ikke synes produktet virker er ofte fejlbehandling smiley f.eks det med badning. - de færreste læser indlægsseddel før brug.

(At folk har dårlig erfaring med produktet er jo en anden sag, jeg oplyser bare om undersøgelserne)

• #9   25. sep 2013 Jeg går i krig med at vaske og gøre rent i krogene i morgen, men tænker på om jeg skal give ham en ny pipette nu hvor der har været så mange lopper efter jeg gav den første, og jeg desværre havde vasket ham før jeg gav den og noget af det var kørt af i dynen...?

• #10   25. sep 2013 Jeg sys du skal vente 2 uger endnu, så der er gået de 4 uger fra den første er givet til den næste (det står vist også i indlæggelsen) bare så han ik får en allergisk reaktion, det ku jeg godt forestille mig, hvis man gir kort efter igen. Eller måske en halv pipette kun.
    Jeg selv ville dog vente.

• #11   25. sep 2013 ok så vil jeg bare kæmme ham godt igennem og få rengjort huset i morgen og så håbe at lopperne dør og noget af frontlinen alligevel har virket.... ja der står godt nok man skal give hver 4 uge men ikke om der er bivirkninger ved at give 2 inden for de uger, men jeg venter til her om lidt over 2 uger til han skal have nr 2

• #12   25. sep 2013 Tænker også om det er en angreb eller om det er fordi han har været i nærheden af en anden hund der har lopper, for nu har kæresten mens jeg har skrevet her siddet og kæmmet ham og der er hverken lopper eller eskrementer og se smiley

• #13   25. sep 2013 Altså lopperne hopper jo stadig på hunden og bider men hopper derefter af igen, så måske han bare er meget følsom overfor lopper ? der kan jo godt være nogle der er hoppet på ham og bare hoppet af igen så ...

• #14   25. sep 2013 Du kan kan købe program vet, det stopper loppers udvikling, så de levende ikke bliver til flere. Og det kan rolig bruges sammen med frontline.

• #15   25. sep 2013 En 10 ugers hvalp må den i det hele taget godt få en behandling frontline , ved det ikke selv men tænkte bare , en lille 10 ugers hvalp og så loppegift , hvis en hvalp kan tåle frontline hvor effektiv er det så !.

• #16   25. sep 2013 En hvalp kan sagten tåle frontline. Så længe man holder sig inden for vægtgrænsen.

• #17   25. sep 2013 Sabrina B: det vil jeg da lige undersøge, vil jo gerne have det forsvinder hurtigt og gerne nu... smiley

• #18   25. sep 2013 Det har vi gjort, vi købte 2-10 kg og han vejer 5,5 nu, så den burde dække smiley

• #19   25. sep 2013 Super, og program vet er ikke en loppegift, men det der hedder en kitinhæmmer som forhindre loppe æg ikke bliver til voksne lopper.

• #20   25. sep 2013 Det jo super så man kan få stoppet hele udviklingen, for det gør fromtline vist ikke efter hva jeg har forstået

• #21   26. sep 2013 Da jeg arbejde ved dyrlægen, sagde de altid at når du har givet behandling med frontlien så må de ikke komme i bad de første 3 dag efter, og der kan gå op til en md . inden alle lopper er væk, pga. af æg osv. om det er rigtigt ved jeg ikke, jeg bruger selv pt, de sidste pipetter af vores frontlien, og så skifter jeg til advantage.

Kommentér på:
Frontline

Annonce