Foder - sikke en jungle! {{forumTopicSubject}}
Ja, det er da en sand jungle at finde rundt i alle de fodertyper der er.
Pt. bruger vi Royal Canin Adult Mini til Cody, men det er ret dyrt at bruge Royal Canin (vi har ikke ret mange penge, mine forældre er skilt og min mor har en meget lav indtægt), og kræet gider ikke æde det inden han har fastet i 2-3 dage, og selv da er det noget trist at æde det mener han.
Vi fik så en foderprøve fra Land og Fritid, mener den hed Sund Hund Fiber, og den æder kræet med velbehag. Den koster 299 for 15 kg, og lige nu giver vi 399 for 8 kg Royal Canin.
Men men men, jeg har efterhånden lært en del herinde, om hvad der skal være og ikke skal være i et foder, og er meget skeptisk overfor det foder (Sund Hund), da jeg ikke kan finde en indholdsfortegnelse udover deres beskrivelse af produktet:
"Sund Hund Fiber hundefoder tildeles som tørfoder eller opblødes i varmt vand. Sund Hund Fiber har form som store kødboller (næsten på størrelse med en tommelfingernegl). Det er et tiltalende produkt, som indeholder okse- og kyllingekød, svinelever, hvede og majs. Hunden skal ikke have andet foder.
Sund Hund Fiber er sammensat, så hunden sikres de nødvendige næringsstoffer, proteiner, mineraler og vitaminer."
Selvfølgeligt vil det da være dejligt hvis foderet er fint nok, for hunden ville godt spise det, han sluger det ikke som han gør med RC (RC er meget små piller, dem her er større (de er sikkert også beregnet til større hunde)).
Kan se at det indeholder hvede og majs, og majs er jo bare fyldstof har jeg kunnet forstå herinde, og det - og korn generelt - skulle man gerne undgå kan jeg igen forstå på jer andre herinde.
Men what to do? Hvis hunden kan lide foderet, og det ikke er et decideret ringe foder vil vi nok til at bruge det, da det bare ikke kan hænge sammen i længden med Royal Canin, da jeg altså ikke kan lide at hunden ikke får noget at spise mere end et par gange i ugen.
Ellers, hvis I har andre muligheder ville det være rart, står lidt alene med det her foder'dilemma', da min mor ikke har forstand på det og bare helst vil have det der er billigt, dog også kun hvis det er et godt foder, men hun kan ikke forstå hvad der er et godt foder.
Håber jeg har fået det forklaret ordentligt, ellers må I jo lige spørge
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
dec 2012
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 519
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 262
De lever til døren og bytter med et smil hvis hunden ikke vil have det.
(link fjernet)
nov 2011
Og er der nogle der kender til foderet Happy Dog? Har haft en prøve af det med hjem, og det kunne han også godt lide, har dog ikke lige tjekket prisen.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Det kræver lidt fryser plads at gøre det så billigt og lidt vaneændringer, ellers er der kun plusser
jeg bestiller kød via: das-tierhotel.de, fragten er 12 Euro for under 28 kg. Jeg bestiller altid 27,noget kilo Hvis det er, så kan du sagtens låne lidt fryser plads ved os
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.296
Men du må ikke gå ud fra, at hunden vil blive ved med at æde en bestemt slags foder, bare fordi den æder foderet, når du får en prøve. Hvis din nabo bruger en af Kingsmoor Pure varianterne, så spørg dog om du kan købe 1-2 kg hos naboen, på den måde kan du bedre se, om hunden også gider det nye foder, når den har fået det et par dage.
dec 2012
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/selection/royal_canin_specialclub/4926
2x15 kg koster 448 i alt så en sæk af 15 kg. giver vi jo så 224,- for, dog koster det 6 euro oven i fragt, men er du kunde får man 5 % rabat ved første bestilling.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.296
nov 2011
Bodil: Næh har ikke hentet det billigste, men fået nogle prøver fra forskellige producenter, tænker ikke lige på om det er et billigt foder, men om hunden evt. kan lide det.
Den Happy Dog jeg havde prøvet ham med var Ireland.
Men tror jeg vil få kigget lidt på den Oliver's det ser godt ud
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 262
Mine hunde har altid fået Olivers - ved siden af BARF og de er glade for det - og aldrig kørt træt i det som de er med andre produkter. Prøv det, det er et udmærket foder!
nov 2011
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
dec 2012
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
dec 2012
Foder - sikke en jungle!