{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

SIKKE en forskrækkelse! {{forumTopicSubject}}

Nå.. Nu er jeg vidst faldet lidt ned igen..

Men omkring kl. 14.30 kiggede jeg ud og så at vejret var okay, og derfor ville jeg lukke Arnold, Gudrun og Jytte ud i haven med lidt foder spredt ud i græsset..
Jeg havde en pose gulerødder, som jeg ville skrælle og skære forskelligt, smide i poser og så i fryseren så de ikke gik til..
Havedøren er i køkkenet, og jeg kigger naturligt ud til dem af og til..
Vores have er - naturligvis - hegnet godt ind. Dog med "hønsetrådsnet" ud mod vejen, men det er i 2 lag.

Det tager måske - hvad - 5 minutter (?) at dele gulerødderne ud i poser. Jeg ser at Arnold er kommet op på terrassen og sidder og kigger ind af døren.
"Nå," tænker jeg.. "Så må i hellere komme ind.."
Arnold smutter direkte ind i hans seng i stuen. Jeg kalder på tøserne, lukker døren og venter nogle sekunder.. Inden hunde.. Hmm.. Kalder igen, lidt mere bestemt.. Ingen hunde.. Så tager jeg klipklappere på og går i haven - og ser til min store skræk at hønsetråds hegn 1 er væltet i siden mod terrassen (har altså ikke kunne se det indefra), og at Manden IKKE har lukke hegn 2 - altså det sidste hegn ud mod vejen!!!!!
FORHELVEDEISATAN!

Jakke og ordenlige sko på, og jeg går med fortovet rundt om de nærliggende huse.. Ingen hunde..
Jeg springer i bilen og kører mod de 3 typiske steder, vi plejer at gå tur.. Ringer til Manden og siger han skal komme hjem mens jeg stortudende forklarede situationen. Han ville komme hjem med det samme, og tage cyklen rundt på stierne.
Ringer til min far, som også ville komme i bil, og lede i den anden ende af byen.
Får lavet et facebook opslag, som bliver delt..
Puha hvor gør maven ondt når man begynder at tænke!

Pludseligt er der en af mine facebook venner (efter ca 30 minutter) der tager et screenshot af et opslag i en af Gørding grupperne, og deler i min tråd; MINE DUMME TØSER ER FUNDET! smiley smiley

En dame så dem løbe ud af byen, fik dem kaldt ind og tog dem med op på præstegården, hvor de lukkede dem inde i laden..

Hvor bliver man dog lettet over at nogen har fundet de to tosser!
Pyyyyyh!
Gudrun havde så tabt sit hundetegn og Jytte havde fået nyt halsbånd på - og havde selvfølgelig ikke lige fået tegnet skiftet over på inden smiley DOH

Så nu ligger de 3 og putter i deres store seng i sofaen - og tøserne er i det mindste trætte smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SIKKE en forskrækkelse!
  • #1   29. nov 2016 Åh det er altså TRÆLS når den slags sker - og man når at tænke 117 grumme ting!

Godt tøserne kom hurtigt hjem igen, og at nogen havde fundet dem!

Arnhold har da tænkt dumme dem, at stikke af - dét skulle han ikke deltage i ;-P

Gammelnok herhjemme har også lavet det stunt, han er begyndt at gå på daudi hvis han ser sit snit til det - sidst var der et hul i hegnet? Hvor det tykke kræ, har sneget sig ud (Ret afslørende når man fandt det, pels i hegnet smiley ) - og så kunne vi ellers rende ud og lede. Han går heldigvis altid samme vej, og aldrig ud mod den store vej (7-9-13), ruten er fast ned til Smilla og kigge om hun er hjemme, lige give hendes postkasse et skvæt og så ud og snuse hvem der ellers er pt. - sidst fandt vi ham på en trappe ved en af naboerne. Så sad han der og ventede på at nogen dukkede op... For f... altså kræ! smiley Han synes nok vi var langsomme om at opdage han manglede - vi skal altid helst lige lave den der hvor han ser vi kommer og kalder, og så render han videre, og holder afstanden og altid lige kigger om vi er der endnu smiley

De tre andre sad pænt i haven og kiggede forvirret på hullet i hegnet, de skulle altså ikke nyde noget!

Om ikke andet, så ved folk da somregel hvor 'de hvide hunde' hører til henne, her i byen - meeeen... man blir lidt stram i betrækket når de går på tur alene smiley

• #2   29. nov 2016 Pyha en forskrækkelse smiley Det er bare så frygteligt, når den slags sker smiley Men godt at de blev fundet hurtigt !!

Jeg vågnede en gang, tidligt om morgenen, ved at den ene af mine små hunde stod og gøede helt vildt udenfor (havde hundelem på det tidspunkt), så jeg væltede lettere irreteret ud af sengen, for at bede hunden om at komme ind (og holde kæft). Da jeg åbnede døren ud til haven, stod jeg bare og stirrede på et kæmpe hul i havelågen smiley Væk var mine 2 mastiffer smiley smiley Man går fuldstændigt i panik smiley Fandt dem begge, i fuldt trav på vej op mod en meget befærdet landevej smiley Der skete heldigvis ingenting, udover at jeg måtte have fat i en ny og mere sikker låge smiley

• #3   29. nov 2016 Pyyyyh ja det er bare ikke sjovt! smiley

Tudede som en sindsyg, mens aygoen kørte MEGET langsomt rundt (tror de andre bilister var trætte af mig smiley )

Gudrun er nemlig nervøs for biler, og i mit skræk tænkte jeg hun sprang ud foran bilerne fordi hun blev bange!
    Pyyyyh..

Nå, men må overbevise Manden om at vi skal have en støbejerns låge i ud til vejen smiley smiley hæhæhæ

• #4   30. nov 2016 God idé med støbejernslåge, med automatisk lukning (fjeder), så det ikke sker igen.
    Det er bare den slags man kan få dårlige nerver af at gå og spekulere på smiley

Kommentér på:
SIKKE en forskrækkelse!

Annonce