{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.303 visninger | Oprettet:

Pis, fuck, sikke noget lort! {{forumTopicSubject}}

Ja, beklager mit franske, men jeg havde virkelig håbet at Vaks bare var fri for alt det her skidt nu.

Hvis alle ikke ved det, får I lige historien her:
I januar/februar begyndte han at tisse blod, så vi tog til dyrlæge og han tog så og testede hans urin. Det viste sig at være urinsten, jamen fint, så fik vi noget foder som behandling.

Det her foder har været en kamp. Vaks har fået SÅ hård mave af foderet, at han har haft ondt hver gang han skulle. Han fik endda en betændt analkirtel af det, stakkels vuf. Vi har forsøgt os med paraffinolie og lakseolie (så han ville æde paraffinolien), men det gør stadig ondt på ham, nogengange med dages mellemrum kun, selvom afføringen blev blød, normal eller hård. Og det her foregik ca i en måned eller to af de 4, han skulle være på det.

Det stoppede så for en uge siden, og han er tilbage på hans normale foder, mens vi ventede på at prøven skulle give svar.
Hans mave er stort set normal nu, og han har ikke ondt mere, når han skal.

Det svar fik vi så i dag.

Det er ikke de samme sten mere, men en anden crystal-type.
Jeg sagde så til dyrlægen, at jeg simpelthen bare ikke kunne holde Vaks på det der foder i endnu 6 måneder.
Heldigvis findes der en anden behandling, nemlig væske, som hældes udover foderet, han normalt får, og nu håber jeg bare, at det ikke også giver en masse problemer...

Det kan jo være, at Vaks bare altid vil have urinsten, hvis det ikke holdes nede... Det var ikke lige den besked, jeg håbede på..
Pis.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pis, fuck, sikke noget lort!
  • #1   8. maj 2014 Hvad er det for en type krystaller Vaks har ? Jeg har selv en hund med blæresten (urinsten).

• #2   8. maj 2014 Åh, husker ikke navnet... De har jo nogen ret komplicerede navne, de har, lol.
    Men de forrige var basiske, det ved jeg. Om de nuværende er det, skal jeg ikke kunne sige, det spurgte jeg ikke om.
    Skal hente det der... væske noget på mandag.

• #4   8. maj 2014 Han fik penicilin-behandling fra starten, netop fordi dyrlægen fandt nogen krystaller, der kunne indikere, at det var opstået af en infektion.
    Han fik også penicilin da hans analkirtel blev betændt.

• #6   8. maj 2014 Nej, Vaks har urinsten? Det skrev jeg fra starten af.
    - Forstår ikke helt, hvad du mener? ^^

• #9   8. maj 2014 Han fandt ingen tegn på infektion i det tis, han denne gang har fået. Heller ikke i krystallerne, så det tvivler jeg på, at han har? Men kan da vende det med ham på mandag.

• #10   8. maj 2014 Det vil jeg gerne have, hvis det er.
    For så vil jeg da lige vende det med ham, for det er værd at prøve.

• #12   8. maj 2014 Oh, og jeg ved ikke, om det hjælper, at de penicilin piller, han fik er nogen små og aflange gullige nogen?

• #14   8. maj 2014 De første hos ham var jo basiske urinsten, altså manglede han syre, så ved ikke, om det gør en forskel? Altså... jeg ved ikke, om alle infektioner er = syrligt tis.

- Men altså.. jeg vender det lige med dyrlægen, så må vi se, hvad der sker. Indtil videre vil jeg bare nyde, at han ikke længere har ondt, når han skal.

• #18   8. maj 2014 Pia, der kom du mig i forkøbet.. jeg har ingen erfaring med urinsten hos hund, men til gengæld hos kat, rigtig mange gange..
    Der blev også behandlet med dyrlægens hill`s til formålet men det bare kom igen og igen.
    til sidst blev jeg træt af det, og forsøgte mig lidt frem, skiftede foderet ud med noget beregnet til "rovdyr", uden korn og skidt, samtidig fik de dåsefoder, iblandet en del vand, morgen og aften,
    Omtalte kat har 7-9-13 ikke haft problemer siden, det er 5 år siden sidst..
    Der skal nemlig en del væske til, og er hunden/katten dårlig til at drikke nok til de tørre piller, så kan problemet nemt opstå.

Det er da værd at skænke en tanke, og et forsøg værd som ikke skader.

• #20   8. maj 2014 Blæresten (som jo altså er fuldstændig det sammen som urinsten) kan opstå som følge af infektioner. Men en del af dem opstår pga arvelige defekter i nyrene, således at forskellige aminosyrer ikke optages i nyrene man passere videre til blæren hvor de så kan samle sig til krystaller. Dette gælder fx cystinsten der faktisk kan få optimale forhold at udvikle sig under når man forsøger at behandle mod struvitsten smiley
    Nogen gange virker det at fodre med et foder der modvirker den aktuelle sten andre gange gør det ikke, men et er dog sikkert massere af vand hjælper, da urinen bliver tynd og krystallerne derved får sværere ved at sætte sig sammen til sten.

• #23   8. maj 2014 Vores Berta fik i tirsdags fjernet to store blæresten og i følge dyrlægen kan der være mange forklaringer på at hunden danner disse.
    Det kan være genitiske forhold f.eks. at hunden har en fold i blæren hvor urinen samler sig og danner blærebetændelse. Disse hyppige blærebetændelser kan gøre at der dannes urinsten.
    Det kan også være pga foderet.
    Det kan også være fordi hunden simpelthen ikke drikker nok.
    Det er vigtigt at finde ud af hvad der er problemet for den enkelte hund, for løsningen kan jo kun findes hvis man ved hvorfor problemet opstår.

• #24   8. maj 2014 Okay, der er rigtig mange indlæg her.

Først vil jeg sige, nej, jeg kan ikke prøve dåse, råt og så videre. Vaks' mave er ufatteligt sart, og jeg har endelig fundet et foder, som han rent faktisk fungerer fantastisk på, så det vil jeg meget nødigt udskifte. Jeg har prøvet andre slags foder, som bl.a. ikke har ris i, hvilket hans nuværende gør, men det er også gået helt galt, hans pels blev grim indenfor en uge.

Det kan godt være, at det er fordi, han ikke drikker nok, for han har altid været dårlig til at drikke nok. Jeg forsøger dog mit bedste med at få ham til at drikke, men jeg aner ikke hvor meget er nok. Når han ikke vil drikke, ikke engang på kommando, så går jeg ud fra, at han ikke har brug for det.

At opløse foderet i vand gider han slet ikke. Det ér prøvet, han kigger bare på det og går igen uden så meget som at slikke det. Det er ikke lige ham, det der med opblødt mad.

Jeg vender den lige med dyrlægen på mandag om det kan være noget med hans nyrer eller en infektion - et eller andet, vi kan forsøge at behandle.

Dyrlægen fandt nogen krystaller som kunne være tegn på, at der havde været en infektion, udover de "normale" basiske urinsten, han også fandt. Det er derfor, vi fik penicillin med første gang.

Som sagt, tager den med ham på mandag, og så må vi se, hvad der sker.

Kommentér på:
Pis, fuck, sikke noget lort!

Annonce