{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Jeg er en dårlig hundejer :( {{forumTopicSubject}}

Ja i hvertfald lige nu... Stakkels hund som bor hos mig i disse tider.. smiley

HG er jo et samlingssted for hundejere som går højt op i deres hunde.. de skal have det bedste foder, den bedste træning, masser af frisk luft og mental stimulation... Vi går så højt op i deres ve og vel... jeg gør normalt også, men ikke lige pt smiley

Kender i ikke den følelse af at i bare ville ønske ikke havde hund, bare sådan en hunde-fri-måned??? Bliver i aldrig trætte af jeres hunde og bander dem langt væk?

Jeg er møg træt af min.. ja jeg indrømmer blankt at jeg ville ønske hun forsvandt bare lige for en periode.. iiih det så træls lige nu og det er sgu så synd for hende for hun er ellers en god hund..
Jeg er så træt af at hun skal ud og gå ture, derfor bliver det meget få og meget korte ture vi går lige pt... jeg er så træt af at hun er alle vegne hvor jeg også er - og at hun går i vejen hele tiden.. Jeg er så træt af at jeg ikke har gjort noget mere for at træne hende i at holde op med at tigge... og sidst men ikke mindst er jeg bare MØG træt at skælde hende ud (hvilket jeg slet ikke burde gøre)

Det er 100 år siden jeg har skrevet noget på HG, men jeg hører næsten ikke til mere herinde netop fordi jeg ikke går op i min hund mere.. smiley Jeg har så ondt af min lille putte-pige og hun har i virkeligheden fortjent meget bedre end hvad jeg giver hende lige nu... og nej bare rolig der kommer ikke en annonce senere i dag hvor jeg forsøger at sælge hende.. jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med hende i virkeligheden.. smiley

Jeg er gravid i 33. uge og min hund lider maks meget under mine graviditets hormoner... Hun er sådan en god hund, og jeg håber når jeg vender tilbage til mit normale jeg, at hun har tilgivet mig for denne lange periode med mangel på kærlighed fra min side...

jeg ville ikke rigtig noget med denne tråd, bare lige af med mine frustrationer over mig selv!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er en dårlig hundejer :(
  • #1   12. sep 2013 Jeg vil ikke sige så meget andet end, at jeg håber, at det bliver bedre for dig, når du har født baby, og igen får lidt mere overskud... smiley Mon ikke hun er sådan 'over' dig fordi hun kan mærke, at du er anderledes end du plejer?

Så vil jeg også lige sige, at hunden herhjemme også nogle gange ønskes langt væk - heldigvis i meget korte perioder ad gangen.. Men i din situation, så forstår jeg dig godt, tror ikke det er unormalt på nogen måde..

Kan din mand (hvis du har sådan en) træde til og hjælpe med at give hunden nogle længere lufteture, og tage lidt over ifht hunden? smiley

• #2   12. sep 2013 Kan godt forstå at du har det som du har det

Men der er ik så meget andet at sige, at du blir nødt til at tage dig sammen.
    Den blir ik mindre irriterende af ikke at blive aktiveret, og den har i øvrigt ik valgt at du sku blive gravid.
    Så længe du fysisk kan, så må du bide i det sure æble og lufte og aktivere den, i hvertfald på et acceptabelt niveau.

Beklager hvis tonen er lidt hård, men jeg kan heller ik sidde her og skrive, at det er synd for dig, og det også er hundens skyld, den kan bare lade være m at være irriterende.

• #3   12. sep 2013 Hvor i landet bor du? Kunne være du skulle have en hundelufter på til at gå en længere tur om eftermiddagen?

• #4   12. sep 2013 Du har lige præcis 7 uger til at få trænet din hund til næste kapitel i jeres liv. Brug tiden fornuftigt smiley

Lær hende at blive et bestemt sted så hun ikke går i vejen.
    Lær hende at gå ved siden af barnevognen.
    Lær hende ikke at tigge ved bordet, og ikke at tage mad ud af hænderne på et barn.
    Lær hende babylyde at kende. Vis hende babytøjet. Lad hende snuse til alt udstyret.
    Osv. Det vil gavne jer senere.

Og så op med hovedet igen smiley ja man overvældes af hormoner og følelser flere gange i livet, og hundene skal nok overleve det.
    Bed din mand tage mere over i denne periode, så du kan hvile og bygge redde, uden at hunden lider nød.

• #5   12. sep 2013 Jeg sgu brug for en hård tone så bare gi den los piger smiley og hvilket bedre sted end HG til at give sig selv en opsang!

Min kæreste gør det så godt han kan, og hjælper også ekstra til, men han arbejder bare så mange timer, så mange gange kommer han først meget sent hjem og om aftenen... og desuden så er hun også mit ansvar, og det er også mig som lige skal stramme ballerne lidt an og bare gøre det bedre smiley

i dag er målet at gøre en indsats.. jeg SKAL bare ud og gå en laang tur med hende... jeg kan simpelthen ikke være andet bekendt..

• #6   12. sep 2013 Malene smiley Tak for tippet.. jeg skal også i gang med at træne hende smiley

• #7   12. sep 2013 Og husk så også at når du går mange lange ture, holder du dig selv i god form, og jo bedre form du er i, jo nemmere bliver en fødsel...

Så det er en win-win situation.

• #8   12. sep 2013 Hunden har jo ikke selv valgt at bo hos dig så det er er ikke fair over for hunden

• #9   12. sep 2013 Dorte H smiley hehe.. ja det er et godt råd smiley

nej til mundkurv... det er korrekt, synes nu heller ikke det er mangel på selverkendelse jeg lider af smiley ved sgu godt det ikke er fair overfor hunden.. Det er mig som skal gøre det bedre og ikke hunden.. men det ændre jo ikke på at jeg bare er rigtig træt af situationen lige nu, jeg har bare lige brug for at komme ud med det smiley man tak anyways smiley

• #11   12. sep 2013 Tak Julie hvor er du sød smiley Jeg skriver lige dit tilbud bag øret smiley men jeg kan jo heller ikke leve uden hende.. hun er også mit lille barn smiley

Jeg er sikker på at når de sidste par uger af min graviditet er slut så skal jeg nok vende tilbage til mit gode jeg

• #12   12. sep 2013 Åh jo, jeg kan bestemt også blive træt af mine.... i korte øjeblikke eller i givne situationer , dage hvor jeg kommer totalt smadret hjem fra arbejde og ved at aftenen bliver et mareridt hvis ikke de kommer ud på en lang tur.... Det jeg jo må konstatere gang på gang er at jeg også selv får det væsentligt bedre, og kommer bedre at med stressen ved turen, end hvis jeg blev i sofaen...

Eller når der er alle de her billige rejsemuligheder 5-7 dage, eller venner spørger om ikke vi vil med til at eller andet sted og jeg bare må indse, at da børnene endelig blev så store vi fik friheden, ja så købte vi 2 hunde, og har ikke de store pasningsmuligheder ...

Så jo , jeg elsker mine hunde, og jeg elsker mine børn, men jeg kan ved gud blive træt af dem alle af og til...

Når det er sagt, så vil jeg også sige, se at få langt en længere tur ind om dagen, eller hvis du går hjemme, en formiddag og eftermiddag, det kommer jo ikke mindst dig selv til gode ...... og kan du ikke tage dig sammen nu, hvad så når baby kommer, lige skal spise, skiftes klædes på osv inden I alle kan komme ud af døren ..... prøv at få lavet nogle få overskuelige med gode vaner .....

• #13   12. sep 2013 Jeg kender det godt, men heldigvis kun en time eller to ad gangen normalt. Efter jeg dit hvalp, var jeg nogen dage meget frustreret i kortere perioder, fordi det var lidt svært at skulle give to kommandoer ad gangen og hvalpen... ja, den forstod jo ingenting! Men jeg synes da, du skal overveje at tage en hundelufter i hverdagene. Hvis du virkelig har brug for en pause, passer jeg også gerne hunden lidt tid. Synes dog bare, tiden op til fødslen er en vigtig tid for hunden at være en del af. Håber det løser sig

• #15   12. sep 2013 Jeg genkende overhovedet ikke dine følelser. Jeg er heldigvis aldrig træt af min hund.står på pinde for hende og elsker det ansvar hun giver mig.skriver det ikke i en ond mening, men nu må du tage dig sammen,din hund, dit valg , dit ansvar!!
    Undskyld, hvis jeg støder nogen, men sådan har jeg det altså med dette indlæg:-)

• #18   12. sep 2013 Jeg har ikke været træt af mine hunde UNDER graviditer...Men bag efter har jeg totalt glemt at jeg havde dem..Jeg glemte også at give dem mad og vand...Det stod på et par måneder...Så blev jeg heldigvis i orden igen..Stakkels hunde...Hvad står vores bedste venner dog ikke model til.

• #19   12. sep 2013 Jeg kan ikke genkende det, selvom jeg går hjemme ved Lucky nærmest 24/7, jo han kan være træls, han er 8 mdr, så godt på vej ind i lømmelalderen, men hold op hvor er han bare nem og dejlig smiley smiley

Men jeg forstår godt at nogen kan køre surt i det, især når der er andre ting i ens liv der tager ens tid og opmærksomhed.

• #20   12. sep 2013 Jo bedre form du er i, des lettere vil din fødsel gå.

Så op og ud - og tag så vovse med samtidig. smiley

Og fokuser på de positive ting - så bliver livet pludselig let lettere

• #21   12. sep 2013 uhhh må jeg advare om at det blir kun værre når du får bebs smiley shit jeg har mange gange haft dårlig samvittighed over at have fået børn... Lupe var jo mit et og alt vi rejste verden tynd bare hende og mig, pludselig kom der børn ind og hun blev en byrde smiley jeg formåede i mit ammehjerne stress at glemme hende på en parkeringsplads i brøndby en aften da min yngste var 3mdr !!! Hun gik uden snor rundt på en græsplæne og tissede af, mens jeg spændte børnene i deres autostole. Så lukkede jeg dørene og satte mig ind og kørte hjem, først da jeg svingede ind i min gård på Østerbro i KBH, opdagede jeg hun ikke var med over en halv time senere!!!! FUCK JEG TUDEDE. jeg har ofte overvejet om jeg skulle finde hende et andet hjem, for jeg føler at jeg er alene med 3 børn, og ikke to. Og det er hårdt med alt det ansvar og pligter. Men samtidig er det mit valg at få hende, velvidende at der ville komme børn på et tidspunkt og det ansvar må jeg leve op til. Jeg glæder mig nu over at børnene er ved at være så gamle at de er begyndt at give hende omsorg og nusse med hende, så er jeg ikke tvangsindlagt til at have hende på/nær mig hele tiden.

klø på TS, det skal nok blive bedre....om nogle år ;-P

• #22   12. sep 2013 Jeg kan godt forstå dig smiley

Nu har jeg lige fået hvalp for to måneder siden. Jeg har ønsket mig en hund lige siden jeg forstod hvad en hund var, så forventningerne var jo kæmpe store(!)
    Og det er da ikke fordi jeg fortryder, det gør jeg overhovedet ikke, men jeg havde for ca. en måned siden en mindre krise. Jeg kunne slet ikke overskue alle de ting jeg følte jeg skulle kunne overskue fra september - hund, uni, arbejde, venner, en roomie, som ikke er videre hunde-glad og så elsker jeg at tage til Jylland og besøge mine forældre, men tiden!!! Og kunne hunden overhovedet være alene hjemme så længe og om aftenen??

Men altså, september kom og tiden gik og det går jo egentlig fint nok smiley Jeg har dage (få) hvor jeg er væk 8 timer fra Coco og i begyndelse var det super svært, jeg gik og talte timerne hun havde været alene i løbet af dagen, men nu har vi jo vænnet os til det. Skal jeg noget om aftenen har jeg ofte passer på, har været heldig at finde folk i min opgang som gerne tager hende en aften/nat. Roomie'n fik en babylåge, så gik det også.

Det jeg mener er bare at der er løsninger på alt og man skal huske ikke at gøre sig til offer for sin egen situation smiley Man har jo trods alt selv valgt det og i sidste ende løser mange ting sig selv (eller også var det slet ikke et problem før man begyndte at spekulere for meget over det smiley )
    Op på hesten! Klem ballerne!! Og bare rolig - det bliver bare meget hårdere, når du har født!!!
    Power-women rule smiley

• #23   12. sep 2013 jeg kender det ikke.. overhovedet. heller ikke gennem en graviditet der var helvede på jord og nu hvor bassen er her. Mine piger betyder stadig det samme de altid har gjort og bliver stadig trænet og nusset som de altid har gjort.

Bliver godt nok trist ved at læse dit indlæg...

(og ja nu får jeg sikkert høvl.)

• #24   12. sep 2013 Tænk på, at når hun går i vejen, er det bare fordi hun allerhelst vil være i nærheden af dig. Selvom du ikke har overskuddet ligenu, er hunden lige trofast mod dig. Den forsøger at få din opmærksomhed og kærlighed smiley

• #25   12. sep 2013 Jo det kender jeg godt. I denne periode orker jeg heller ikke min. Men det er ofte i stressede perioder hvor jeg har mange bolde i luften. Når der så falder ro på, då plejer det at komme tilbage:)

Mon ikke også din lyst til din hund kommer tilbage igen? smiley

• #27   13. sep 2013 Jeg takker jer alle for jeres kærlig og "tag-dig-sammen-tone" smiley og det mener jeg. Jeg kan sagtens tåle at høre lidt hårde ord...

Der er dog enkelte af jer som udfra hvad jeg har skrevet lyder til at tro min hund fra nu af bor i en lille mørk, kold og våd kælder uden mad og menneske kontakt - det må tydeligvis være mig som måske har overdrevet lidt eller ikke har skrevet korrekt... Min hund bor i dejlige omgivelser.. hun har to top lækre senge (hundekurve), hun har masser af legetøj og fri adgang til mor og fars seng hele dagen.. hun får flere gange om dagen frisk vand og spiser hver dag god foder (kingsmoor pure)... og jeg er hjemme ved hende hele dagen, og nogen dage glemmer jeg at give hende (nok) positiv opmærksomhed så får hun heldigvis masser af nysser og nusse fra manden smiley Jeg er sikker på at min hund har det bedre end 10 børn eller flere tilsammen fra afrika smiley

Når jeg skriver at jeg er en dårlig hundeejer så er det jo set i lyset af hvad jeg har været tidligere.. og så kan jeg godt se det selvfølgelig er lidt svært at bedømme mig udfra mit indlæg hvis man ikke kender mig.. det er udelukkende min fejl. Jeg har blot dårlig samvittighed over ikke at være lige så godt til at aktivere hende som jeg plejer, at jeg ikke magter lige så gode gå ture som før og dårlig samvittighed over at blive irriteret over ting som jeg ikke blev førhen.. vi tager lige igen til de piger som ikke har prøvet det selv - jeg er jo altså også gravid i uge 33..hehe smiley og man er altså ikke sit helt normale jeg (hvis du spørger mig), og jeg er jo heller ikke ligefrem let på tå mere smiley

Det er ingen undskyldning for jeg vil jo bare gerne give hende det jeg plejer, så det er udelukkende mit job lige at "hanke op i mig selv", men jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med hende, heller ikke når baby kommer - Kathrine.. hvis du tror min samvittighed er ved at æde mig op, så er det udentvivl mig som har formuleret mig for voldsomt til at starte med.. dårlig samvittighed ja men æder den mig op - nej smiley mon ikke det nok skal gå altid..

og som malene og huskierne skriver, så er jeg nok bare overvældet af graviditetshormoner og jeg er da heller ikke selv i tvivl om at min lyst og energi til at gøre det ligeså godt som før kommer igen smiley (jeg kender trods alt mig selv bedst)

Men jeg takker jer for alle de gode svar der er kommet.. nogen kan sætte sig ind i det andre kan ikke - og det er også bare helt okay.. Jeg skulle bare lige lufte mine tanker og jeg er glad for alle de gode råd jeg har fået med smiley

• #32   14. sep 2013 Har ikke læst så meget men vil bare bakke op om Dortes råd i starten mht til motion

Jeg gik 3-5-7 km hver dag, til den dag jeg fødte, og jeg havde en ultra nem fødsel !
    Selvfølgelig er der flere ting der spiller ind- men jeg kunne mærke at mine muskler var SÅ klar til det smiley

• #33   14. sep 2013 At være gravid er vel ikke en "sygdom" ?? Du må igang med at lave et program for hunden, som du skal igennem hver dag. Det kunne være at finde pølser udenfor. Gemme godbidder + legesager rundt i huset, som den skal finde. Må den ligge i møblerne, er det måske en ide at træne den ned på tæppet. Ha nogle cdér kørende med barnegråd, så den vender sig til de lyde. Træn den i at skal gå ved siden af barnevognen, det kan gøres i haven. Måske vend den til ikke at være i sengen. Tag tomme wc/køkkeruller put lidt avis i den ene ende, derefter putter du nogle gidbidder i, som lugter meget godt, lukker den til med avispapir igen. Det er hjernegym. til hunden, finder den godbidderne for let, kan du ligge et tæppe, avis, kasse over rullerne. Tag nogle gamle bøtter, put godbidder/maden i vend dem om på hovedet og lad hunde finde ud af hvordan den kan få fat i maden. Er opgaven for svær for hunden, lægges bøtten lidt ovenpå maden, bare lige så den kan lugte hvad der er under. Pøj Pøj med træning. Ps med sådanne et program, behøver hunden ikke mange gåture

• #35   14. sep 2013 palle: jo men nogen mennesker biver skingrende vanvittige af at få sådan en lille en..

• #36   14. sep 2013 uden at fornærme nogen så sidder jeg og små griner/smiler lidt over reaktionerne på tråden her.. og sidst men ikke mindst mit forsøg på at udrede at det nok ikke er så slemt som først beskrevet... smiley (hvilket jeg tager fuldansvar for)

Til alle jer der tror min hund lider nogen stor overlast, må jeg vist bare sige tak for jeres bekymring og tak for den tid i har brugt på at skrive i tråden.. jeg kan ikke bruge jeres ord til ret meget... Man har vel lov til at have en dårlig dag i ny og næ smiley
    Jeg skiller mig altså ikke af med min hund, både barn og hund er velkommen i mit hjem.. I er velkommen til at læse mit svar længere oppe igen, måske i har overset et eller andet for det er lidt som om jeg skriver i øst og i svare i vest smiley Det er helt okay at i ikke evner at sætte jer ind i situationen, men læs nu lige hvad det er jeg skriver piger.. og hvis jeres bekymring æder jer op om natten er i velkommen til at melde mig til DB.. jeg laver gerne en kop kaffe til uventet besøg smiley

Marianne T, graviditet er ingen sygdom eller undskyld - hvilket jeg også har først at pointere i mit indlæg længere oppe.. Men tak for dine gode fif, dem vil jeg helt sikkert tage i brug.. dejligt med nogen konstruktive råd..

Jeg takker endnu en gang for alle dem som har brugt tiden på at skrive, og jeg takker særlig meget til alle dem som er kommet med gode ideer til træning og et kærlig spark bag i smiley .. hvis der skulle komme flere som ikke orker at læse tråden eller som mener min hund skal omplaceres.. så synes jeg ligeså godt i kan spare jer tiden ved at lade være med at skrive.. for det sker ikke og jeg bruger ikke jeres ord til noget...

• #37   14. sep 2013 Jeg synes faktisk malenes råd er hammer godt.
    Inkluder hunden i jeres næste projekt barn.
    Hvis det er vane at hunden skal med ud med barnevogn, kan sidde sammen med barnet og vente. I det hele taget kan være en del af alt det ræs, så tror jeg alle kommer til at føle sig mere tilstrækkelig, inkluderet og mindre i vejen.

• #38   14. sep 2013 Ginne...Malenes råd er nemlig hammer gode, og dem vil jeg udentvivl gøre brug af smiley og min hund skal også inkluderes, vi har også været i gang med larmende babylegetøj og godbidder.. Hun kommer også med ud og gå sammen med barnevognen.. Marianne T's råd med at finde en cd eller lyde på nettet så vi kan træne babygråd var også super.. den havde jeg ikke lige tænkt på selv smiley

• #40   14. sep 2013 At hunden får sine behov opfyldt men ikke er ønsket - så forstår jeg ikke, hvorfor den ikke bare omplaceres. Ønskescenariet er da at hunden BÅDE får sine behov opfyldt OG er ønsket..

• #42   14. sep 2013 dejligt der er nogen som kan læse hvad jeg prøver at skrive smiley Den er nemlig elsket og ønsket.. smiley jeg har bare haft nogen dårlige dage med mindre overskud, det er vel ikke så unormalt igen

• #44   14. sep 2013 Kathrine.. det er sandt jeg bruger sarkasme, og med de svar man til tider får herinde er det vist også okay.. Jeg har udfra dine svar set at du har læst mit første indlæg, og jeg kan sagtens forstå at du til og starte med svarer som du gør.. Jeg kan dog ikke forstå hvorfor du fortsætter.. for mig at se orker du vist ikke at læse videre i det jeg skriver.. og fair nok det bestemmer du selv.. Jeg har skriver op til flere gange at folk gerne må give et mig et kærlig spark bag, en opsang og bede mig stramme mig sammen.. Derved forsøger jeg også at skrive at jeg godt kan klare en hård tone, men jeg har vel også ret til at forklare mig og formulere mig på en anden måde hvis jeg føler mig misforstået.. og det gør jeg lidt af dig! Så er det meget muligt du er dybt bekymret for min hund, men hvis du nu alligevel bruger tiden på at deltage i min tråd så må du gerne læse videre i mine opslag og svar til folk.. jeg takker faktisk op til flere gange de rare brugere af HG som ynder at give mig konstruktiv feedback i form af hvad jeg ligesom kan gøre for at nemme min hverdag og finde på nye tiltag som skal gavne stimulationen af min.. og du er ligesom alle disse andre brugere også meget velkommen til at komme med gode råd - jeg tager imod med kyshånd smiley

men hvis du ikke orker at læse hvad jeg skriver (og nej jeg gider ikke citere for du kan læse det hele længere oppe), og hvis ikke du er modtagelig overfor min uddybelser og mine undskyldning for at have formuleret mig utilstrækkeligt eller retter for voldsomt... ja så ser jeg i sandheden ingen grund til at du fortsat skriver til mig, for jeg kan ikke bruge det du skriver til noget som helst.... Så jeg har personligt lidt svært ved at se hvad det helt præcis er du bidrager med..?? smiley

Kommentér på:
Jeg er en dårlig hundejer :(

Annonce