Jeg er en dårlig hundejer :( {{forumTopicSubject}}
Ja i hvertfald lige nu... Stakkels hund som bor hos mig i disse tider..
HG er jo et samlingssted for hundejere som går højt op i deres hunde.. de skal have det bedste foder, den bedste træning, masser af frisk luft og mental stimulation... Vi går så højt op i deres ve og vel... jeg gør normalt også, men ikke lige pt
Kender i ikke den følelse af at i bare ville ønske ikke havde hund, bare sådan en hunde-fri-måned??? Bliver i aldrig trætte af jeres hunde og bander dem langt væk?
Jeg er møg træt af min.. ja jeg indrømmer blankt at jeg ville ønske hun forsvandt bare lige for en periode.. iiih det så træls lige nu og det er sgu så synd for hende for hun er ellers en god hund..
Jeg er så træt af at hun skal ud og gå ture, derfor bliver det meget få og meget korte ture vi går lige pt... jeg er så træt af at hun er alle vegne hvor jeg også er - og at hun går i vejen hele tiden.. Jeg er så træt af at jeg ikke har gjort noget mere for at træne hende i at holde op med at tigge... og sidst men ikke mindst er jeg bare MØG træt at skælde hende ud (hvilket jeg slet ikke burde gøre)
Det er 100 år siden jeg har skrevet noget på HG, men jeg hører næsten ikke til mere herinde netop fordi jeg ikke går op i min hund mere.. Jeg har så ondt af min lille putte-pige og hun har i virkeligheden fortjent meget bedre end hvad jeg giver hende lige nu... og nej bare rolig der kommer ikke en annonce senere i dag hvor jeg forsøger at sælge hende.. jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med hende i virkeligheden..
Jeg er gravid i 33. uge og min hund lider maks meget under mine graviditets hormoner... Hun er sådan en god hund, og jeg håber når jeg vender tilbage til mit normale jeg, at hun har tilgivet mig for denne lange periode med mangel på kærlighed fra min side...
jeg ville ikke rigtig noget med denne tråd, bare lige af med mine frustrationer over mig selv!
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Så vil jeg også lige sige, at hunden herhjemme også nogle gange ønskes langt væk - heldigvis i meget korte perioder ad gangen.. Men i din situation, så forstår jeg dig godt, tror ikke det er unormalt på nogen måde..
Kan din mand (hvis du har sådan en) træde til og hjælpe med at give hunden nogle længere lufteture, og tage lidt over ifht hunden?
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
Men der er ik så meget andet at sige, at du blir nødt til at tage dig sammen.
Den blir ik mindre irriterende af ikke at blive aktiveret, og den har i øvrigt ik valgt at du sku blive gravid.
Så længe du fysisk kan, så må du bide i det sure æble og lufte og aktivere den, i hvertfald på et acceptabelt niveau.
Beklager hvis tonen er lidt hård, men jeg kan heller ik sidde her og skrive, at det er synd for dig, og det også er hundens skyld, den kan bare lade være m at være irriterende.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Lær hende at blive et bestemt sted så hun ikke går i vejen.
Lær hende at gå ved siden af barnevognen.
Lær hende ikke at tigge ved bordet, og ikke at tage mad ud af hænderne på et barn.
Lær hende babylyde at kende. Vis hende babytøjet. Lad hende snuse til alt udstyret.
Osv. Det vil gavne jer senere.
Og så op med hovedet igen ja man overvældes af hormoner og følelser flere gange i livet, og hundene skal nok overleve det.
Bed din mand tage mere over i denne periode, så du kan hvile og bygge redde, uden at hunden lider nød.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 334
Min kæreste gør det så godt han kan, og hjælper også ekstra til, men han arbejder bare så mange timer, så mange gange kommer han først meget sent hjem og om aftenen... og desuden så er hun også mit ansvar, og det er også mig som lige skal stramme ballerne lidt an og bare gøre det bedre
i dag er målet at gøre en indsats.. jeg SKAL bare ud og gå en laang tur med hende... jeg kan simpelthen ikke være andet bekendt..
sep 2011
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Så det er en win-win situation.
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 239
sep 2011
nej til mundkurv... det er korrekt, synes nu heller ikke det er mangel på selverkendelse jeg lider af ved sgu godt det ikke er fair overfor hunden.. Det er mig som skal gøre det bedre og ikke hunden.. men det ændre jo ikke på at jeg bare er rigtig træt af situationen lige nu, jeg har bare lige brug for at komme ud med det man tak anyways
sep 2011
Jeg er sikker på at når de sidste par uger af min graviditet er slut så skal jeg nok vende tilbage til mit gode jeg
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
Eller når der er alle de her billige rejsemuligheder 5-7 dage, eller venner spørger om ikke vi vil med til at eller andet sted og jeg bare må indse, at da børnene endelig blev så store vi fik friheden, ja så købte vi 2 hunde, og har ikke de store pasningsmuligheder ...
Så jo , jeg elsker mine hunde, og jeg elsker mine børn, men jeg kan ved gud blive træt af dem alle af og til...
Når det er sagt, så vil jeg også sige, se at få langt en længere tur ind om dagen, eller hvis du går hjemme, en formiddag og eftermiddag, det kommer jo ikke mindst dig selv til gode ...... og kan du ikke tage dig sammen nu, hvad så når baby kommer, lige skal spise, skiftes klædes på osv inden I alle kan komme ud af døren ..... prøv at få lavet nogle få overskuelige med gode vaner .....
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Undskyld, hvis jeg støder nogen, men sådan har jeg det altså med dette indlæg:-)
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Men jeg forstår godt at nogen kan køre surt i det, især når der er andre ting i ens liv der tager ens tid og opmærksomhed.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Så op og ud - og tag så vovse med samtidig.
Og fokuser på de positive ting - så bliver livet pludselig let lettere
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
klø på TS, det skal nok blive bedre....om nogle år ;-P
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.958
Nu har jeg lige fået hvalp for to måneder siden. Jeg har ønsket mig en hund lige siden jeg forstod hvad en hund var, så forventningerne var jo kæmpe store(!)
Og det er da ikke fordi jeg fortryder, det gør jeg overhovedet ikke, men jeg havde for ca. en måned siden en mindre krise. Jeg kunne slet ikke overskue alle de ting jeg følte jeg skulle kunne overskue fra september - hund, uni, arbejde, venner, en roomie, som ikke er videre hunde-glad og så elsker jeg at tage til Jylland og besøge mine forældre, men tiden!!! Og kunne hunden overhovedet være alene hjemme så længe og om aftenen??
Men altså, september kom og tiden gik og det går jo egentlig fint nok Jeg har dage (få) hvor jeg er væk 8 timer fra Coco og i begyndelse var det super svært, jeg gik og talte timerne hun havde været alene i løbet af dagen, men nu har vi jo vænnet os til det. Skal jeg noget om aftenen har jeg ofte passer på, har været heldig at finde folk i min opgang som gerne tager hende en aften/nat. Roomie'n fik en babylåge, så gik det også.
Det jeg mener er bare at der er løsninger på alt og man skal huske ikke at gøre sig til offer for sin egen situation Man har jo trods alt selv valgt det og i sidste ende løser mange ting sig selv (eller også var det slet ikke et problem før man begyndte at spekulere for meget over det )
Op på hesten! Klem ballerne!! Og bare rolig - det bliver bare meget hårdere, når du har født!!!
Power-women rule
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Bliver godt nok trist ved at læse dit indlæg...
(og ja nu får jeg sikkert høvl.)
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Mon ikke også din lyst til din hund kommer tilbage igen?
sep 2011
Der er dog enkelte af jer som udfra hvad jeg har skrevet lyder til at tro min hund fra nu af bor i en lille mørk, kold og våd kælder uden mad og menneske kontakt - det må tydeligvis være mig som måske har overdrevet lidt eller ikke har skrevet korrekt... Min hund bor i dejlige omgivelser.. hun har to top lækre senge (hundekurve), hun har masser af legetøj og fri adgang til mor og fars seng hele dagen.. hun får flere gange om dagen frisk vand og spiser hver dag god foder (kingsmoor pure)... og jeg er hjemme ved hende hele dagen, og nogen dage glemmer jeg at give hende (nok) positiv opmærksomhed så får hun heldigvis masser af nysser og nusse fra manden Jeg er sikker på at min hund har det bedre end 10 børn eller flere tilsammen fra afrika
Når jeg skriver at jeg er en dårlig hundeejer så er det jo set i lyset af hvad jeg har været tidligere.. og så kan jeg godt se det selvfølgelig er lidt svært at bedømme mig udfra mit indlæg hvis man ikke kender mig.. det er udelukkende min fejl. Jeg har blot dårlig samvittighed over ikke at være lige så godt til at aktivere hende som jeg plejer, at jeg ikke magter lige så gode gå ture som før og dårlig samvittighed over at blive irriteret over ting som jeg ikke blev førhen.. vi tager lige igen til de piger som ikke har prøvet det selv - jeg er jo altså også gravid i uge 33..hehe og man er altså ikke sit helt normale jeg (hvis du spørger mig), og jeg er jo heller ikke ligefrem let på tå mere
Det er ingen undskyldning for jeg vil jo bare gerne give hende det jeg plejer, så det er udelukkende mit job lige at "hanke op i mig selv", men jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med hende, heller ikke når baby kommer - Kathrine.. hvis du tror min samvittighed er ved at æde mig op, så er det udentvivl mig som har formuleret mig for voldsomt til at starte med.. dårlig samvittighed ja men æder den mig op - nej mon ikke det nok skal gå altid..
og som malene og huskierne skriver, så er jeg nok bare overvældet af graviditetshormoner og jeg er da heller ikke selv i tvivl om at min lyst og energi til at gøre det ligeså godt som før kommer igen (jeg kender trods alt mig selv bedst)
Men jeg takker jer for alle de gode svar der er kommet.. nogen kan sætte sig ind i det andre kan ikke - og det er også bare helt okay.. Jeg skulle bare lige lufte mine tanker og jeg er glad for alle de gode råd jeg har fået med
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg gik 3-5-7 km hver dag, til den dag jeg fødte, og jeg havde en ultra nem fødsel !
Selvfølgelig er der flere ting der spiller ind- men jeg kunne mærke at mine muskler var SÅ klar til det
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
sep 2011
Til alle jer der tror min hund lider nogen stor overlast, må jeg vist bare sige tak for jeres bekymring og tak for den tid i har brugt på at skrive i tråden.. jeg kan ikke bruge jeres ord til ret meget... Man har vel lov til at have en dårlig dag i ny og næ
Jeg skiller mig altså ikke af med min hund, både barn og hund er velkommen i mit hjem.. I er velkommen til at læse mit svar længere oppe igen, måske i har overset et eller andet for det er lidt som om jeg skriver i øst og i svare i vest Det er helt okay at i ikke evner at sætte jer ind i situationen, men læs nu lige hvad det er jeg skriver piger.. og hvis jeres bekymring æder jer op om natten er i velkommen til at melde mig til DB.. jeg laver gerne en kop kaffe til uventet besøg
Marianne T, graviditet er ingen sygdom eller undskyld - hvilket jeg også har først at pointere i mit indlæg længere oppe.. Men tak for dine gode fif, dem vil jeg helt sikkert tage i brug.. dejligt med nogen konstruktive råd..
Jeg takker endnu en gang for alle dem som har brugt tiden på at skrive, og jeg takker særlig meget til alle dem som er kommet med gode ideer til træning og et kærlig spark bag i .. hvis der skulle komme flere som ikke orker at læse tråden eller som mener min hund skal omplaceres.. så synes jeg ligeså godt i kan spare jer tiden ved at lade være med at skrive.. for det sker ikke og jeg bruger ikke jeres ord til noget...
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Inkluder hunden i jeres næste projekt barn.
Hvis det er vane at hunden skal med ud med barnevogn, kan sidde sammen med barnet og vente. I det hele taget kan være en del af alt det ræs, så tror jeg alle kommer til at føle sig mere tilstrækkelig, inkluderet og mindre i vejen.
sep 2011
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
sep 2011
sep 2011
men hvis du ikke orker at læse hvad jeg skriver (og nej jeg gider ikke citere for du kan læse det hele længere oppe), og hvis ikke du er modtagelig overfor min uddybelser og mine undskyldning for at have formuleret mig utilstrækkeligt eller retter for voldsomt... ja så ser jeg i sandheden ingen grund til at du fortsat skriver til mig, for jeg kan ikke bruge det du skriver til noget som helst.... Så jeg har personligt lidt svært ved at se hvad det helt præcis er du bidrager med..??
Jeg er en dårlig hundejer :(