{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er en Skoda.....
  • #1   22. aug 2015 Tak for dagens griner smiley
    Lige et par tanker.
    Klaphat.....


  • #2   22. aug 2015 Jeg orkede ikke at se den færdig smiley

  • #3   22. aug 2015 Må indrømme, at jeg også kom til at spole lidt....men det kunne man sagtens og stadig forstå budskabet smiley

  • #4   22. aug 2015 Det kan godt være jeg er en eller anden form for undermenneske i den "hellige Henriks" ophøjede syn...
    Men jeg kan da idet mindste huske strukturen i mine oplæg smiley og de består som regel af empirisk underbyggede facts...ikke bare objektive egne synspunkter.

    Men held og lykke til ham....og gad vide hvad han prøver at overkompensere SÅ kraftigt for? smiley


  • #5   22. aug 2015 orker ikke at seden men kommentarene er gode....Skoda? er det ikke at gøre sig selv "bllig"?

  • #6   22. aug 2015 Jeg beklager at jeg ikke kunne holde ud til hele videoen, men det var altså noget vrøvl smiley

    Nu gik jeg til hvalpetræning med Rosa hos DKK, dem ser jeg nok som det "almindelige" som han ævler om. Problemet er bare at det slet ikke foregår som manden siger.
    Vi var IKKE 12 kurister, jo vi var "mange" hvalpe, og normalt er de op imod 12. MEN vi havde altså 60 minutter, vi havde en træner og en hjælper, altså 2 til at træne os.
    Derudover er det jo ikke dem der skal træne hunden, men os ejere, og vi kommer til træning for at lære de redskaber vi skal bruge for at kunne arbejde med hunden.
    Noget af det første vi lærte var, at de 60 minutter skal bruges på at vise os redskaberne, sørge for at vi har forstået dem og rette på de fejl vi begår og finpudse det vi træner derhjemme. At vi ikke fik noget ud af træningen, hvis vi ikke trænede det derhjemme..

    Så allerede der tabte han altså mig, og viste hvor uvidende han er. Han modsiger også lidt sig selv, for han siger at alle trænere har lært det ved en anden. Og så snakker han som om at hundetræning på almindeligvis er helt forkert, hvor de i mine øjne gør nøjagtig det han siger, lærere os andre hvordan vi skal træne hunden, så vi selv kan gøre det smiley

    Han er jo tilgengæld lige modsat, HAN træner andre menneskers hunde, og dermed lærer ejeren ikke at træne hunden selv. Men jeg kan da godt se at det er en bedre forretning for ham, for hvis alle lærte hans ( i følge ham selv) fantastiske metoder, ville der jo ikke være nogen der manglede hjælp mere smiley

    P.S. Min træner var/er frivillig, og fik jo så ikke en krone for træningen. Jo vi betalte da, hvilket går til DKK og selve klubben, ikke til træneren i hvert fald. Så jeg ved ikke helt hvem der snyder mest her, her dogwhisper der tjener penge på at træne andres hunde, eller træneren der elsker hunde og træning, og derfor har meldt sig frivilligt til at hjælpe andre.


  • #10   22. aug 2015 Han er da ret kedelig at høre på.

    Jeg går ikke til træning for at have trænerens fulde opmærksomhed. Jeg går til træning for at få gode tips/råd, vejledning og for at hunden lære at omgås flere hunde uden at skulle lege.

    Vi går til rally som vare 1½ time med 1 træner + 1 "hjælpetræner" (også kaldet et føl - en der er ved at uddanne sig som træner). Der er 9 tilmeldte på holdet. Indtil videre har vi ikke været fuldtallig.
    Miljøtræningen/spor/rundering med politihundeforeningen, hvor der er 2 trænere + 1 hjælpetræner, vare også ca. 1½ time med alt mellem 5 og 15 på holdet.


  • #13   22. aug 2015 Det bedste er at de kan lære kursister noget 8 gange så hurtigt. De må alligevel være svært dygtige.

  • #14   22. aug 2015 Jeg nåede kun til øjeblikket efter den romantiske panorering og hans snak om at komme ned på engen og holde en pause fra den travle dagligdag, så spolede jeg lidt og opgav.
    Måden han gør det på er som at se mig selv holde et powerpoint-oplæg i 8. klasse.


  • #15   22. aug 2015 Mennesker med dårligt selvværd, prøver nogen gange at rakke ned på andre for at fremhæve sig selv, det bliver bare altid så utrolig kikset, at man ikke ved om man skal grine eller græde.
    Jeg er normalt ret overbærende, men han har virkelig meget, at lære.
    Den stakkeks mand trænger virkelig til at arbejde med sig selv , bagefter kunne han måske blive god til hunde.... Men der er så lang vej, og første skridt er jo altid selverkendelse...
    Han trænger virkelig til hjælp smiley
    Og ind til der synes jeg ikke han skulle sætte stikket i igen, der er jo noget helt galt med strømmen smiley


  • #16   22. aug 2015 Det var så lige 14 minutter af mit liv jeg aldrig får igen.

    Men lad os da endelig tage den:

    - okay, så vi lægger ud med at kalde størstedelen af Danmarks befolkning hamstre der ikke har nogen livsglæde og andet at gå op i end deres sommerferie. Ikke et klogt træk.

    - så kommer vi også lige med det postulat at hundetrænere bare videregiver det som de har lært af deres trænere, som har lært det af deres trænere - NEJ! Og hvorfor skal vi i øvrigt ikke snakke om de forskellige træningsmetoder, når det nu er en reklame for hundetræning?

    - 12 kursister på et hold? Har jeg personlig aldrig oplevet med hundetræning.
    Jeg er dog voksenunderviser hvor kursisterne bliver undervist i forskellige håndværk, og herfra ved jeg at det er en meget dårlig ide hvis jeg står og ånder dem ned ad nakken. De får instrukser og så skal de ellers have lov - og fred til at prøve selv, men jeg går og holder øje med dem, så jeg kan træde til, rose og hjælpe. Og jeg kan sagtens holde øje med 12 på en gang.

    - at 2 timer i streg er bedre end 45 minutter viser ikke ret meget hundekendskab. Det samme med at et kort kursus er bedre end et langt kursus.

    Til sidst... det er kvalitet frem for kvantitet, og hvordan skal man kunne vurdere kvaliteten når han overhovedet ikke taler om selve produktet han prøver på at sælge, ud over at nedgøre andres produkt?


  • #18   22. aug 2015 Jeg tror så ikke han er psykopat....han er typen der SÅ gerne vil have en form for kultleder status...særstatus...være karismatisk og afholdt i sygelig grad -det skinner ud af hans forsøg på selvpromovering...

    Men surt for ham...så er han bare ikke intelligent nok til det...og det virker allermest patetisk smiley


  • #19   22. aug 2015 øv, 13 spildte minutter.
    så det færdigt, for kunne være han sagde noget spændende, men han "blærer" sig da bare?
    nu har jeg ikk vanvittig meget info om hva han laver, men han virker som en selvudnævnt guru, så er jeg meget gladere for de søde trænere hos DCH smiley

    er der en der kort vil ridse op hva det er han gør så forkert, eller hva man nu siger. mangler lidt info hvis jeg nu skal tage en diskussion op med en, altså udover a han er rimelig slimet smiley


  • #22   23. aug 2015 Sikke noget vrøvl. Hvorfor skal han nedgøre "almindelig" hundetræning for at fremhæve sig selv?
    2 timers træning ville være alt for meget for min hund, jeg ville i hvert fald ikke have en fokuseret hund i 2 timer.
    Jeg kan ikke være den eneste, der har "fået lektier for" at min hundetræner, altså en forventning om, at der også skal trænes med hunden hjemme, og ikke bare på træningspladsen.


  • #23   23. aug 2015 Hold da kæft en dræbende kedelig mand smiley

    Det eneste, som jeg er enig med ham i, er at det er dejligt afslappende/afstressende at tilbringe tid i naturen smiley Resten var en totalt intetsigende salgstale smiley


  • #24   23. aug 2015 Isabelle - Jeg så faktisk også det meste af klippet, og jeg fandt det faktisk komisk smiley Starten med panoreringen hen på ham hvor han kigger væk smiley Og hans sammenligning med Folkevogn, og nåårh ja Ferrari....
    Det var kun lige afslutningen jeg ikke lige gad at se. Jeg grinte en del, for han er jo helt væk. Han har da ret i nogle få ting. At individuel tidsmæssigt får man måske mere.
    MEEN, hvad så med hans egen "trabant/lada" metoder, som ikke ligefrem har været innovative siden 80'erne.
    Hvad så med kvantitet vs kvalitet?
    Gad vide om en hvalp/hund bliver træt af hans tsss tsss 2 timer i streg og træningen på et tidspunkt giver minimal udbytte?


  • #25   23. aug 2015 Jeg tror han er narcissist. Eller han har i hvert fald mange træk der peger i den retning....

  • #27   23. aug 2015 Det forklarer også hvorfor han er i stand til at få folk til at tro at han er dygtig, når han i virkeligheden ikke indeholder andet end varm luft.

  • #29   23. aug 2015 ....hvad mener du da Isabelle? det er en fin måde at omtale sine kunder på...eller vent...bliver man mere innovativ selv af at vælge en innovativ (ok nu giver ordet mig kvalme) hundetræner?!!!

    ooooooooooog vi er tilbage til den store kultleder....

    Narcissime er iøvrigt ikke helt gal....men jeg tænker mere den kliniske version hvor man faktisk ER usikker men ikke kan indse det...og derfor også har et sygeligt behov for bekræftelse og anerkendelse...


  • #30   23. aug 2015 Det var også den kliniske jeg mente. smiley

  • #31   23. aug 2015 Det er lige præcis sætninger som "Innovation er sådan noget med mennesker, der er innovative", som jeg ikke kan klare, hvor han egentlig ikke efterfølgende forklarer sig ordentligt, men holder det på sådan et underligt, diffust plan, som om han forklarer noget meeeget kompliceret stof for viderekommende til børnehavebørn.

    Jamen hele hans attitude er bare så hellig og over-pædadogisk. Det er svært at sætte fingeren på det, men måden han snakker og "forklarer" på er bare hamrende træls fordi han opfører sig som om han er nødt til at simplificere sin utrooligt avancerede viden for at os, de mindre kloge, kan forstå ham....


  • #32   23. aug 2015 Fünke - han har helt generelt et problem med at forklare sig.

    Han kan mange fine ord, men gået på klingen, så har han ikke et højt nok abstraktionsniveau til at forstå det på et niveau, hvor han også kan forklare det.

    Det er ret problematisk, når han nu lægger så meget vægt på at bruge alle disse fancy begreber.

    Manden er så inderligt ligegyldig. Og uden på nogen måde at have et ønske om at forherlige janteloven, så kunne man da godt ønske en smule mere selvkritik inden man poster indlæg, som har orakel-karakter...

    Klaphat! Innovativ mig i R....


  • #34   23. aug 2015 Hans kunder må jo være endnu mere uvidende og tåbelige end ham selv..
    For alle der ved lidt om bare et eller andet i denne verden, kan da gennemskue han er en gang fniderfnader...


  • #35   23. aug 2015 Når han slipper afsted med sine elendige forklaringer er det jo fordi at folk enten ikke selv har en grundviden (og det er jo også ok), men heller ikke søger den.

    Det er et voldsomt valg på sin hunds vegne, synes jeg.


Kommentér på:
Jeg er en Skoda.....

Annonce