2.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 81 Svar

Er der en race jeg overser? Er der en race jeg overser?

Jeg døjer med en krop der er i rigtig meget alarmberedskab hele tiden.
Det er selvfølgelig noget der arbejdes med, og nogen dage/perioder er også bedre end andre.
Jeg har kroniske smerter og andre symptomer, hvor nogen dage også er bedre end andre.

Jeg vil så gerne have hund igen, men der skal selvfølgelig tages forbehold til min situation.
Pga min stress i hovede og krop, skal det feks ikke være en alarmhund, dem må også meget gerne kunne være i ro når der kommer gæster. Feks har jeg lige hjulpet med at omplacere en fransk bulldog som løb rundt med en bamse eller andet i munden, og bare ville vise frem.
Den må gerne kunne dæmpe min kropsstress, ved at være tæt på mig, men også kunne være selv.
Helst ikke den store pelspleje, men en børste eller en klip i en nem pels, kan lade sig gøre.
Jeg har tænkt mindre hund, men det kan være jeg overser en større race.
Jeg bor på første sal nu, og det bliver slet ikke aktuelt før at jeg kommer i rækkehus igen.
Jeg kommer ikke til at gå til træning med den, men kan sagtens lave noget med den på gåtur og i hjemmet.
Gåture kan være korte, men på de bedre dage bliver de længere.

Jeg har ikke det store ønske om en hvalp, men gerne en hund der skal omplaceres.
Jeg har selv haft kig på en cesky terrier, men er der en race jeg ikke kender til, eller har overset?
Der skal nok være noget jeg har glemt at skrive, så spørg endelig

Jeg springer på ingen måde bare ud i at få hund. Jeg mest hjernen med i sådan en beslutning i første omgang, og lader ikke mine følelser løbe af med mig.
Jeg skal være sikker på, at jeg skal have hund igen.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der en race jeg overser?
  • #1   19. feb 2024 det med pelsen er en udfordring, ved ikke om der er mere end hos Ceskyen .. men skotten er sgu en nem hund ... så tænker jeg Norfolk og Norwich terrier..
    Og mlm Schauzer og Løwchen ...

• #2   19. feb 2024 Ceskyen har jo sådan en silkepels, så tænker ikke den vil filtre så meget som feks en shih tzu.

Jeg ville gerne slippe for en trimmepels smiley

• #3   19. feb 2024 Løwchen lyder som noget der kan kigges lidt mere på. Pelsen ser fornuftig ud.
    Eneste bekymring er om den er velcro og om den kan lide at høre sig selv smiley
    Jeg ved godt at alt muligt kan trænes, men for nogen racer ligger det bare ikke lige først for

• #4   19. feb 2024 Når du går efter en voksen hund, hvad så med bare at gå efter kemi og ikke en bestemt race? tænker man kan være heldig med internat hundene smiley

Hvis ikke alarmhunde er et problem for dig, ville jeg have sagt chihuahua. Ikke fordi det er min egen race, men fordi de ikke nødvendigvis kræver så meget, og så er de vildt gode til bare at sidde hos ejer og putte smiley men helt stille er de sjældent, så det duer nok ikke.

Når der ikke er så lange ture, tænker jeg generelt en lidt ældre hund? men det kommer måske også lidt an på hvad du mener med kort og lang tur, er en kort tur rundt om blokken, 3 km eller ? For jeg ved der er stor forskel på hvad man mener er kort. smiley

hvis du har et indhegnet sted at kunne tage hen, kunne whippet eller italiensk mynde måske være noget? har ikke indtryk af at de har brug for vildt meget gå tur, men mulighed for at løbe med fuld fart. og så er de nogle puttehoveder derhjemme smiley

• #5   19. feb 2024 Der er kommet en ny hund i nabolaget her, en lille havaneser - ud fra hvad ejeren fortæller kunne den godt passe, men ved selvfølgelig ikke, om den her bare er en stille udgave, der ikke gør.

Min teenagevenindes mor opdrættede cairn terrier, og min mor havde en derfra, mine bedsteforældre har også haft cairn på drtes gamle dage. Begge var ret nemme at have med at gøre, altid friske på en god gåtur, men ellers helt ok med "hjemmeaktivering" med tricks og snuseopgaver (især sidstnævnte var et hit). Begge to fuldstændig ukomplicerede med både børn og andre hunde, ikke velcrohunde, men ok med sofahygge. Mine bedsteforældres tror jeg aldrig jeg har hørt gø, min mors kunne finde på det, når hun jagtede mus på gården, men ellers ikke. Og pelsplejen er jo nem, hvis de trimmes regelmæssigt.

• #6   19. feb 2024 Jeg er fuldstændig enig omkring kemi, og det kan sagtens være at det er der jeg ender. Men der handler det også om ærlighed fra en sælger feks og der er jeg bange for at blive snydt.
    Ved en ren race ved jeg lidt hvad jeg kan få.

Whippet har jeg tidligere, inden jeg blev syg, haft kigget på, men jeg er lidt nervøs for alenehjemme problemer. Ikke at der bliver ret meget alenetid, men det vil ske indimellem.

• #7   19. feb 2024 Hov hvad gåture angår. Så kan det være 5 km på en tur og små tisseture ved siden af, men det kan også være en skidt dag, hvor det er 3 km sammenlagt på en dag.

• #8   19. feb 2024 Tak Michelle smiley

Det der nemme i forhold til andre hunde er også et kæmpe plus for mig.

Jeg lufter jo indimellem en lille blanding ( måske noget malteser i), og hun er bare så ukompliceret. Jeg elsker alt ved hende, og præcis det jeg søger. Men hun er kun lige blevet 1 år, og der skal ske for meget til mig, men kunne jeg finde hende i voksen udgave, så var jeg lykkelig smiley

Den franske bulldog jeg har hjulpet med at få omplaceret var simpelthen også fantastisk. Jeg ønsker ikke en fransk, men havde boligen været skiftet ud, så var jeg nok endt ud med ham. Men jeg går ikke bevist efter en fransk smiley

• #9   19. feb 2024 jeg kiggede også med ved dyreværnet og andre steder med omplacering af hunde, og jeg synes bare ofte de voksne hunde havde nogle problemer af den ene eller anden art, så kan du finde en eller et par racer der synes at passe og så tage kontakt til opdrættere med henblik på hvis de har voksne til omplacering så tænker jeg også man får en større mulighed for at vide hvad hunden er kommet af .. og kommer fra ..
    Og også søge optag i eventuelle grupper på FB for de racer der er aktuelle og spørge ind til omplaceringer ..
    må godt nok sige vi føler vi har været så heldige 2 gange, Nova var 20 mdr og nu med Oda som er 3.5 år ...

Det er også helt sært, det er virkelig sjældent i skotteverdenen at der er voksne, men alene indenfor de sidste 3-4 mdr er 4 voksne tæver omplaceret, de 3 fra opdrættere og en fra en ejer der blev meget syg ...

• #10   19. feb 2024 Tænker mange i hvert fald mindre racer sagtens kan leve med de ture smiley

• #11   19. feb 2024 Ceskyen har jeg kontakt til, og der er måske en mulighed allerede. Men der er min boligsituation bare ikke klar endnu og ved ikke om den når at blive det, HVIS hunden skal omplaceres. Det er slet ikke afgjort endnu.

Men jeg tror der er et par racer mere jeg vil prøve at lure af, og måske se om jeg kan finde nogen grupper.

Ceskyen har ikke mange grupper smiley

• #12   19. feb 2024 Löwchen er ikke voldsomt gøende, den er ikke en af alarm racerne;) det eren ret livlig og robust lille hund, altid glad og venlig overfor alt og alle.
    Vil rigtig gerne dele plads på sofa og seng, er en skødehund, men er utrolig trænbar, største minus er alene hjemme, det har rigtigmange af hundene rigtig svært ved.

• #13   19. feb 2024 Mellempuddel passer rigtig godt tror jeg, glad, nem og meget trænbar, men pelsen skal klippes jævnlig hvis ikke man vil bruge ret meget tid på børstning smiley

• #14   19. feb 2024 Dejligt du lige ville komme med lidt oplysninger om løwchen. Kender den nemlig slet ikke.
    Jeg kan være lidt nervøs for det alenehjemme dog.

Puddel er jeg vild med, men mest storpudlen. Jeg er bare ikke så glad for pelsplejen. Selv klip vil kræve en del, da jeg gerne ville kunne gøre det selv.

Læste lige lidt om schnauzeren. Det overrasker mig at den skulle have nemt ved at omgås andre hunde også af eget køn

• #15   19. feb 2024 nå jo så er der jo Sealyham Terrier ... den ene af dem der har lagt grundlaget til cesky .. de er altså også mega søde

• #16   19. feb 2024 Bodil er der en årsag til at du er gået til pudlen?

• #17   19. feb 2024 Hanne jeg tror de i sind ikke er for mig.
    Jeg har haft skrevet med Louise omkring Ceskyen, og selvom de er med de forfædre de er, så er de bare mere milde smiley

• #18   19. feb 2024 Schnauzere kommer altid i flertal, det er i aller højeste grad en selskabelig hund både ift andre hunde og mennesker smiley

Men schnauzer i ental kan man sagtens lære ikke at alarmgø. Da jeg boede i lejlighed gøede Coco aldrig, nu hvor vi er i hus gør hun når der kommer folk i indkørslen og hun er ude. Hvis hun er inde, knurrer hun bare, når der er folk udenfor huset.
    Og så er hun selvfølgelig bomstille når man ikke er hjemme, hvis der kommer nogen. Det er 99% af alle schnauzere, så er der jo ingen at alarmere til smiley

• #19   19. feb 2024 Altså jeg har ikke et problem med et vov når der kommer nogen smiley
    Det er mere hvis der bare er en lyd eller hvis de ser nogen, at alarmen går i gang. Det vil sætte mit stress i gang smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 590
    #20   19. feb 2024 Jeg tænker en tibetansk spaniel. Den er simpelthen så sød og stille og rolig inde men livlig ude.

• #21   19. feb 2024 Har den ikke en del pelspleje?
    Jeg synes den virker tyk

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 590
    #22   19. feb 2024 Dem jeg har set har ikke været synderligt pelsede udover halen.

• #23   19. feb 2024 Okay, man skal nok prøve at have fingrene i dem.
    Jeg må lige læse lidt op på den smiley

• #24   19. feb 2024 En puddel er altså ustyrlig nem at klippe smiley meget nemmere en löwchen

• #25   19. feb 2024 Vildt. Det havde jeg ikke troet.
    Hvordan er de til at bruge mund?

• #27   19. feb 2024 Tinna - tror da du misforstår... det med bamserne er jo skrevet som at den havde den her adfærd, og det ville være at foretrække at den hund TS får gør den slags ved gæster (frem for f.eks. at gø e.l.), kan ikke læse nogen steder, at det skulle være årsagen til omplacering.

• #28   19. feb 2024 Michelle har ret smiley
    Den lille Uffe skulle omplaceres grundet andet.

Jeg har været vant til Albert som var en hvirvelvind når der kom gæster og havde svært ved at slappe af. Han ville bare gerne være på skødet af alle, hoppe op og fimse rundt.

Uffe, den franske tog en bamse, en bold eller tæppe i munden, og rendt rundt stolt med og vise frem.
    Det kan jeg slappe af i og synes det var sjovt og sødt smiley

• #29   19. feb 2024 Og Uffe var ikke min smiley

Jeg trådte kun til for at hjælpe med omplaceringen for at give ham de bedste vilkår til at finde den rette familie, for han var bare en lille misforstået hund.

Han har fået et helt vidunderligt nyt hjem på Sjælland

• #30   19. feb 2024 Tænker også en tibetansk spaniel. Min jackline var 1/2 det og har udstillet med en der har en del af dem og fuck en lækker hund. Det ikke en der gider lave noget hele tiden, elsker at være omkring sine mennesker. Pelspleje er en næste 1 gang om ugen, lidt klip af poter hvis man ikke vil have for meget savs med ind.

Har sagt når jeg bliver gammel skal jeg have sådan en smiley

• #31   19. feb 2024 Jeg må se om jeg kan få den luret ud smiley

• #32   20. feb 2024 En mellempuddel gøer ikke ret meget, dværg pudlen kan være gøende.
    En krøllet pels er betydelig nemmere at få til at se pæn ud en hvis pelsen er glat;) holder du hunden kort er der ikke ret meget pelspleje.

• #33   20. feb 2024 Jeg troede at en puddel krævede lidt mere af træning og motion, end jeg måske kan give den

• #34   20. feb 2024 TS har du tjekket tibetansk terrier ud? Jeg har kun kendt en, så jeg ved ikke om den er retvisende, men det var altså en chill hund og pelsen var lang og tyk, men ikke særlig børste-krævende så vidt jeg kunne forstå. Det er en meget ru/grov pels, så den filtrer ikke ligesom de der silkebløde typer smiley

• #35   20. feb 2024 Det har jeg ikke, men kigger den da lige. Kan dog se at den kan være højlydt smiley

Der er en opdrætter ikke langt fra mig, så måske jeg kunne komme på besøg smiley

• #36   20. feb 2024 Jeg har kendt en del tibetanske terriers (som så slet ikke er en terrier) både min ringtræner og en tidligere lydighedstræner har racen og har haft den i mere end 20 år. De er ret gøende, har et forholdsvis højt aktivitetsniveau og pelsen kræver en del arbejde.

En af mine gode whippetvenner er vokset op i en "tibetaner hvalpegård" og hun siger aldrig mere pelspleje smiley

Tibetansk spaniel synes jeg er et godt valg, det er en skøn lille hund ukompliceret hund, kender et par opdrættere af racen og møder den jævnligt smiley

En ældre whippet ville også sagtens kunne trives med det du kan tilbyde og de fleste omplaceres problemfrit til nye hjem. Racen kan have svært ved at lære og være alene, men med tålmodighed lykkes det for den langt overvejende del og problemet er størst hos unge hunde.

Af de 57 hvalpe jeg har opdrætter er en omplaceret pga. alene hjemme problemer og han har lært det i sit nye hjem, de fleste lærer det, men det kan ikke klares med 5 ugers ferie, når man får en hvalp hjem

• #37   20. feb 2024 Tak Kirsten.
    Der er helt sikkert en masse at gå i gang med at studere. Jeg har på ingen måder travlt, og skal jeg have en makker igen skal det være den rigtige.

Ang whippet og alene hjemme. Som sagt bliver der ikke mange alenetimer da jeg er endt som førtidspensionist, men det vil jo ske indimellem.
    Om jeg kan håndtere den opgave, ved jeg ikke smiley

• #38   20. feb 2024 Tibetansk Spaniel fortjener bestemt en plads på listen. Nem hund, ingen pelspleje af betydning, og en skøn lille vuf. Men de kan have tendens til dårlige tænder.

• #39   20. feb 2024 I min barndom var der en nabofamilie, der havde tibetanske terriers. Deres hunde gøede altid smiley og jeg tror altså at der var temmelig meget pelspleje. Men ellers var det virkelig søde og nemme hunde smiley
    Og ellers havaneser: de er altså virkelig skønne og trods popularitet kan man sagtens finde en der er sund både fysisk og psykisk (iflg mine havaneser-freak-bekendte). Jeg har også kendt et lille antal Bichon Frise: nemme hunde; lærenemme, søde, kærlige, ikke særlig gøende (ihvertfald ikke dem jeg kendte). Pelsen klipper man og den behøves jo ikke rende rundt i udstillingsklip smiley

• #40   20. feb 2024 Bodil - parter man ikke på tværs af størrelser i de små pudler? For så burde der vel ikke være markant forskel på temperament, gøen osv fra dværg til mellem?

• #41   20. feb 2024 I er simpelthen fantastiske med alle jeres bud smiley

Jeg glæder mig til at dykke ned i racerne og se om jeg kan få mødt nogen smiley

• #42   20. feb 2024 Lige for tiden sidder der både en Puddel, en Malteser, og en Gravhunde blanding som ligner en gravhund. De er alle knap et år, og kunne være et godt bud til dig

Jeg vil også mene, at du ikke skal se så meget på race, men på individ, se om hunden passer til dig. Det ville jeg gøre, hvis jeg skulle have hund igen. Jeg ville hellere ikke være afvisende over for en blanding.

• #43   20. feb 2024 Jeg er slet ikke afvisende Anni.

Ingen af dem du skriver om, bliver aktuelle. Jeg har ikke et rækkehus på hånden lige nu, og jeg skal ikke have hund hvor jeg bor nu.

• #44   20. feb 2024 Sealyen er skøn, helt vildt skøn!!! men de skal trimmes og de kan godt være gøende smiley

Jeg vil have en griffon.... det var planen med den næste... så fik vi Maggie, som min kæreste hårdnakket påstår bare er en lidt stor griffon og jeg skal lade være med at shame hende bare fordi hun er en lidt kraftig pige.. smiley

Men med en "brugt" hund ville jeg gå 100% efter kemi smiley og du kommer til at elske den hund du får ud af det smiley og omvendt smiley

• #45   20. feb 2024 Vi har fået en griffon herud i nærheden af hvor jeg bor. Nej tak smiley
    Den er ikke det bedste eksempel

Jeg tror helt sikkert at den rigtige hund er derude til mig smiley og jeg har masser af tid til at finde den.
    Nu er jeg jo blevet hundelufter ved et dyreinternatet og der møder man virkelig også det jeg IKKE skal have smiley

Spændende om i en dag får en griffon smiley

• #46   21. feb 2024 Jeg synes måske du har overset Kromforlænder. Det er eddersparkemig en lækker, cool race. Kræver ikke alverden men sååå fine

• #48   21. feb 2024 #47 ikke dem jeg har mødt. Det mest tossede er en der er bange for katte.. Så det tænker jeg ikke..

• #49   21. feb 2024 Den får jeg lige luret smiley

• #50   22. feb 2024 Jeg mødte en Petit Basset Griffon Vendeen forleden, havde helt glemt at jeg var skudt i racen for år tilbage, den var sørme også sød .. smiley

• #51   22. feb 2024 Det er lidt vildt, men jeg har i dag fået tilbudt rækkehus. Der er dog 10 i køen før mig smiley

• #52   22. feb 2024 #51, krydsede fingre for at du får chancen.

Men som nr. 10 i køen er det vel begrænset, hvor meget man tør sætte næsen op efter det.

• #53   22. feb 2024 Jeg har før stået nr 6 og der kunne jeg have fået den. Men der troede jeg ikke at det blev nødvendigt at flytte.

• #54   22. feb 2024 Krydser fingre. Rækkehuse er svære at få. smiley

• #55   22. feb 2024 spændende håber du får det hvis du er interesseret

• #56   22. feb 2024 Jeg krydser fingre for dig. Da vi flyttede til hvor vi bor nu, var det nr. 16 på listen der fik det rækkehus vi flyttede fra. Jeg bor selvfølgelig i en anden landsdel, men det er da ikke umuligt at være heldig smiley

• #57   22. feb 2024 Det hus jeg bor i blev udlejet med ret kort varsel, og det blev så en fordel for mig - jeg stod som nr 9 og fik den, så man kan være heldig smiley

Håber du får det

• #58   22. feb 2024 Jeg ved godt at heldet kan være med mig. Da jeg skulle have den lejlighed jeg har nu for 2 år siden, stod jeg nr 7.
    Men det var en rygerlejlighed ( aldrig set så gule vægge), så alle andre sprang fra.
    Men jeg flyttede ind i en nymalet lejlighed for det blev jo fikset af boligforeningen. Den lugtede stadig lidt underligt men det var sommeren jeg gik i møde, så altandøren stod næsten åben hele tiden, og lejligheden blev perfekt smiley

• #59   22. feb 2024 Men jeg skal ud og se den i morgen formiddag og så må jeg høre dem om andre har henvendt sig smiley

• #60   22. feb 2024 Nå men nogen jeg kender i området har lige haft ringet, at dem der står som nr 3 har sagt ja. Så det bliver ikke i denne omgang

• #61   22. feb 2024 Flytter du ikke ret tit ?
    Men pøj, pøj, håber du får din nye bolig.

• #62   22. feb 2024 Altså jeg har boet der hvor jeg vil tilbage til i 15 år.
    Så flyttede jeg for 2 år siden til en ny by, og til lejlighed. Jeg har været vildt glad for det og aldrig troet jeg ville tilbage igen, men voldsom sygdom sidste sommer gjorde mig meget utryg i en ny by.
    Her hvor jeg bor kommer man ikke sådan sammen, og det var det jeg søgte dengang.
    Men jeg skal tilbage hvor jeg er tryg, og hjælpen er lige om hjørnet.
    Så flytter meget...... Måske

• #63   22. feb 2024 Øv hvor ærgerligt. Håber du snart får held med en ny bolig smiley

• #64   22. feb 2024 Jeg er okay med det. Der er ro i det der skete i juli måned, og jeg tør godt være alene og i min lejlighed igen smiley

Jeg tror på, at det er fordi der venter en bedre smiley

• #65   23. feb 2024 Øv at det glippede, nu du har besluttet, at du vil flytte. Bedre held næste gang.

• #66   23. feb 2024 Jeg tror på at der er noget bedre der venter smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 102 Emner: 27 Svar: 3.303
    #67   23. feb 2024 DET er der, Staff smiley

• #68   23. feb 2024 Tak Isabelle smiley
    Lejligheden var fin men som sagt var den gået til anden side.
    Jeg er med i puljen til den næste der kommer

• #69   23. feb 2024 Mine forældre overtog en ældre whippet og det har været problemfrit. Utrolig nem race - elsker at putte, minimal pelspleje, problemfri overfor andre hunde, gider ikke nye mennesker men bløder op efterhånden. Og den klarer problemfrit min mors helbred med gode og dårlige dage, som smitter af på hendes muligheder for at gå lange ture. Jeg tror aldrig at jeg har hørt den sige vov.
    Selvom den boede med andre hunde og en kat i tidligere hjem, så har de overhovedet ikke haft svært ved at have den alene med deres katte.

En meget overset race efter min mening og bestemt ikke deres sidste

• #70   23. feb 2024 Kennel - Nu ved jeg jo, hvem det er dine forældre har og jeg kan sige, at hun var meget aktiv og kreativ som ung smiley

Men som min gamle opdrætter sagde halvt i sjov/halvt i alvor, så forbrænder en whippet 80% af sin livsenergi de første to år, og helt galt er det ikke, hovedparten er meget nemme hunde som voksne

• #71   23. feb 2024 Det tror jeg at din gamle opdrætter havde fuldkommen ret i ??

Hun tonser dog stadig efter en tennisbold på fodboldbanen lige indtil hun ikke gider det pjat mere og så må man selv hente bolden. De bor også i et nabolag med en alkoholiker og to aggressive labradors, men dem løber hun også bare væk fra trods sin efterhånden høje alder.

Der er heller ingen tvivl om at de gamle ikke ønsker en hvalp den dag de skulle have ny hund, men nu har de fået foden ind i whippet verdenen og det hænder jo at enkelte skal omplaceres

• #72   26. feb 2024 Har du evt tænkt på at få en servicehund?
    Det kan være en race du har det godt med, og ja, kemien er jo bare så vigtigt. Servicehunde er jo også til os som lider af udfordringer både psykisk og fysisk, ikke kun til dem som er blinde, og hvis du så skal flytte, har du altid lov til at tage den med, lige meget om der ikke er husdyr tilladt. Håber det bedste for dig. Står selv i næsten samme situation smiley

• #73   26. feb 2024 Hvis du nu fik lyst til en med tyk pels, er Amerkanske coccerspaniels en utrolig god og rolig hund. Min søster købte netop deres pga af dette, og Krumme er bare så rolig, kærlig og tryg at være sammen med, og så gør han nærmest aldrig smiley

• #74   26. feb 2024 Jeg tror slet ikke at jeg er kvalificeret til en servicehund, og jeg tror heller ikke at jeg kan overskue processen.

Men jeg tror på at jeg kan finde den rette til mig derude.
    Jeg har lært at hjertet ikke må løbe af med mig, og det er hjernen der skal være med i det.

Jeg skal have en hund der hviler i sig selv, for så gør jeg også smiley

Min frisørs lille Ulla er sådan, og jeg kan mærke hvordan jeg slapper af med hende. Men hun er for ung og hun skal ingen steder end hvor hun er smiley

• #75   26. feb 2024 Og så er jeg da ked af at høre, at du også døjer med noget.
    Det er slet ikke rart på nogen måder.

• #76   26. feb 2024 og hvad er Ulla så for en race

• #77   26. feb 2024 Ulla er et mix af alt muligt smiley
    Har fået det at vide engang, men kan ikke huske det. Må lige høre min frisør.
    Det skal jo lige siges, at jeg har jo ikke levet i hus med Ulla.
    Vi går tur, men her er hun også bare så ukompliceret.
    Holder jeg en pause på turen, så ligger eller sidder hun stille og roligt ved siden af og det er ikke noget hun har lært, hun har bare altid gjort det.

Hun har kunne lide at høre sig selv, men det har ejer fået hende ret godt stoppet med, og nu er det kun når jeg kommer for at blive klippet hun gør. Hun kan ikke forstå at vi ikke skal ud og gå smiley

• #78   26. feb 2024 Hun er lige blevet 1.år, og putter her med den bamse jeg købte til hende smiley

Hun er salonhund, og hun har bare været der fra dag 1, som om hun aldrig havde lavet andet.
    Så nem smiley

profilbillede
  • #79   26. feb 2024 hun ser da også ud til at være en man lige gider kramme lidt med ..

• #80   26. feb 2024 Men det gider hun ikke Hanne smiley
    Hun er ikke sådan en der kommer og putter som meget, men kommer kun lidt indimellem.

Men hun er bare så nem at jeg kan ikke sætte en finger på hende, når jeg er sammen med hende. Så sjov og så nem.

Jeg husker at det jo er en staff jeg har i bagagen. Altid på vagt om der kom løse hunde osv.

• #81   26. feb 2024 altså skrev jo kramme lidt smiley smiley
    jeg er vant til skotter, de krammer også kun lidt, så er det tak det var dejligt og nu er det nok smiley .. men så sætter man det mere pris på det smiley

• #82   26. feb 2024 Jamen det er nok også det jeg er til smiley Albert var jo in your face hele tiden smiley

Men jeg tror det ville stresse mig i dag smiley jeg kan godt lide lidt albuerum nu

• #83   27. feb 2024 Så fik jeg besked om alt hvad lille Ulla består af smiley

Far er bichon frise og shih tzu
    Mor er pekingeser, shih tzu og malteser smiley

Kommentér på:
Er der en race jeg overser?

Annonce