{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afrevet ulveklo
  • #1   28. jul 2013 du skal havde fat i di dyrelæge for det kan gå ren gal ellers ,

• #2   28. jul 2013 Jeps dyrelæge hvis du kan se, nerve/blødning mv.. Det går meget stærkt med infektion og i værste tilfælde er det amputation af tåen smiley

• Nina  E
    Nina E Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 9
    #3   28. jul 2013 Det har min IF'er også gjort. Det er MEGET smertefuldt, så du må en tur til dyrlægen, så det kan blive tjekket, at der ikke sidder noget tilbage og generer. Derudover får din hund noget smertestillende og antibiotika med hjem til de næste dage.

• #4   28. jul 2013 Arbejder på et dyrehospital og de skal altså ind - ofte bliver de bedøvet og får "opereret" resten ud - får renset og så 2 sting smiley

• #5   28. jul 2013 Hunden skal have opereret resten af ulvekloen af. Så det er dyrlæge med det samme.

• #7   28. jul 2013 Det er standard at operere ulvekloen af efter første uheld, fordi det vil ske igen. Ulveklør har ingen funktion og er et levn fra gamle dage.
    Hunde med løse, dobbelte ulveklør bør få dem fjernet tidligt.

• #9   28. jul 2013 Karin - hvis din ligefrem har gjort det flere gange er det da på tide at få opereret dem helt væk.

og nu er det en minimal "operation" at gøre dette. Man gør det forhåbenlig for hundens skyld og ikke en selv.

• #10   28. jul 2013 Da jeg var på arbejde den anden dag hvor en blev klippet og fik skåret det sidste at resterne af var den ikke i fuld narkose.

• Nina  E
    Nina E Tilmeldt:
    apr 2012

#12   28. jul 2013 Hvad er det for noget vrøvl at sige at kloen skal opereres væk, når den bliver revet ud første gang.

Da min IF'er fik revet en af sine af, var jeg ved dyrlægen for at få tjekket, at det kun var neglen der var væk, og der ikke var flere skader. Min dyrlæge opererede ikke noget væk, og hun havde sandelig heller ikke til sinde at gøre det...... Frida fik kun et tjek, smertestillende og antibiotika, så vi slap for betændelse osv.

Det er muligt, at de ikke bruger kløerne til noget, men en IF'er uden ulvekløer - det er altså ikke en IF'er:-). Jeg har iøvrigt to af samme race, og jeg har kun oplevet det en gang, så det er jo ikke noget der sker ofte.....

Neglen er iøvrigt vokset fint ud igen, og hunden har det godt.....;-)

• #13   28. jul 2013 Hvis det kun er neglen og hunden ikke er øm skal der jo ikke gøres noget - men når det sker gentagende gange burde man da overveje det ingen det går galt.

Og når TS' hun er så øm hun ikke kan røre ved det, så er det nok ikke kun neglen.

• Nina  E
    Nina E Tilmeldt:
    apr 2012

#15   29. jul 2013 Min IF'ers tå var MEGET øm. Hun knurrede, og vi måtte ikke røre ved det, så smerte er ikke ensbetydende med, at der er noget alvorligt galt. Det er bare meget smertefuldt at få neglen revet af.

Jeg er så en af de pylrede hundeejere, som hellere går en gang for meget til dyrlægen. Jeg vil være sikker på, at der ikke er andet galt. Desuden mener jeg man skal smertebehandle hunden, når det gør så ondt.......

Jeg er enig i, at hvis hunden ofte får revet den samme negl af, eller neglen generer hunden på anden måde, så kan man rådføre sig med sin dyrlæge, om det er bedst for hunden at få den fjernet. MEN det er helt klart kun i nødstilfælde.

Kommentér på:
Afrevet ulveklo

Annonce