{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Afrevet ulveklo {{forumTopicSubject}}

Hej forum smiley

Min dejlige lille dansk svensk gårdhund havde et uheld i går med sin ulveklo på højre forben. Han slog den meget voldsomt så kloen flækkede langt ned og blødte ret meget. Han slikkede meget på den og vi var bange for at der kom betændelse i, så vi kørte til dyrlægen hurtigst muligt. Han måtte rykke ulvekloen af med en tang og han fik en pencillin indsprøjtning for at undgå betændelse. Dyrlægen satte bandage om benet og sagde at det skulle minimum sidde på i et døgn.

Er der normalt at hunden bliver ret sløv af pencillin, og hvor længe varer det inden det fortager sig? Han ligger stille hele tiden og sover bare og har ikke lyst til at gå ud for at tisse.
Syntes det er lidt tidligt at tage bandagen af efter 24 timer og er lidt i tvivl om jeg skal lade det sidde lidt længere? Bør jeg evt. vaske det i noget efter det er kommet af? eller sætte noget over for at undgå snavs i såret?
Mvh Hilda

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afrevet ulveklo
  • #1   6. apr 2012 Min dansk svenske Dina, gjorde det samme, for en måneds tid siden. Hun havde forbinding på et døgns tid, og bagefter skyllede vi hendes fod med vand, når vi havde været på tur, og puttede klorhexidin på. Det var nemmest med en engangssprøjte.
    Det gjorde vi i 4-5 dage, et par gange om dagen.
    Hun var også træt efter dyrlægebesøget og penicillinindsprøjtningen (hun fik også penicillinpiller med hjem), men jeg tror det var psykisk, at hun var træt, og så gjorde det jo også lidt ondt.

• #2   8. apr 2012 Okay, ja det kan godt tænkes at det bare er træthed og smerter. Jeg tog båndet af i går eftermiddag og det virker til at såret er helt lukket. Så vil sørge for at holde det rent de næste dage. Tak for de gode råd smiley

Kommentér på:
Afrevet ulveklo

Annonce