{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Afhængig#gør#kan ikke være alene {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri.
Jeg står i en lidt svær situation med min dværgpinscher Mille, og håber i vil hjælpe mig med lidt råd og vejledning.
Jeg fik for ca 3 år siden Mille ude fra Hillerød dyreinternat da hun var 10 mdr. Hun havde aldrig været alene, hverken fra sin tidligere ejer eller sin søster. Ham der havde haft hende inden var psykisk syg, og dette kunne tydeligt mærkes på Mille. Hun vidste ikke hvad det ville sige at være hund, så det første år brugte vi på at lærer hende det.
Nu står jeg i den situation at jeg snart gerne vil flytte hjemmefra, men at Mille gør rigtig meget. Både når der kommer mennesker, når hun høre lyde og når man går fra hende. Det har ikke været noget problem nu da vi bor i et stort hus og har en anden hund, men i en lejlighed vil der hurtigt komme klager over hendes larm. Hun er så knyttet til mig så hun også gør når jeg går fra hende herhjemme, på trods af at mine forældre er hjemme.
Vi har prøvet at lære hende ikke at gø, men der er endnu ikke noget der har hjulpet.

Sagen er så den at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med hende. Jeg synes det er synd for hende hvis hun skal tilbage til et internat for at få et nyt hjem igen, specielt også fordi hun er meget nervøs og utryg ved mennesker hun ikke kender. Jeg synes det er forkert at aflive en hund som ellers er rask, men ved ikke om det er det bedste for hende i sidste ende hvis det bliver umuligt for mig at have hende?
Jeg er virkelig frustreret og ked af det her, da den lille hund betyder alt for mig, og jeg bare gerne vil gøre det bedste for hende.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afhængig#gør#kan ikke være alene
  • #1   24. jul 2013 I må i gang med noget intensiv alenehjemme træning, og lave nogle selvtillidsøvelser med hende.

Det er ihvertfald mit bedste bud.

Og ved alenehjemme træning, mener jeg helt alene hjemme, og ikke sammen med en anden hund eller noget smiley

Kommentér på:
Afhængig#gør#kan ikke være alene

Annonce